Muskampen 2025: Segraren korad!

OCZ Agility 3, 1 st 120gb och 1st 60gb, Firmware?

Permalänk

OCZ Agility 3, 1 st 120gb och 1st 60gb, Firmware?

Hej!

Jag har nu lite funderingar över firmware uppdatering på mina 2 OCZ Agility 3 diskar.

Jag har redan installerat Win7 och BF3 osv. på 120Gb disken, men nu skulle jag vilja (om det behövs) uppdatera Firmware på båda 2, bör jag formatera allt jag har på diskarna och installera Win7 återigen när jag har uppdaterat eller kan man ha kvar allting?

Och är det lättast att uppdatera med USB eller CD?

Är det denna man bör följa? http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?99275-...

OBS, har ej tittat vad jag har för firmware än, kan ju ha de nyaste men ska titta på det när jag kommer hem idag.

Hade datorn på inatt då jag laddade ner BF3 Premium och när jag vaknade så hade tydligen datorn stängts av på ett felaktigt sätt, kan det ha något med diskarna att göra månne?

Har letat runt lite utan att ha hittat några riktiga svar.
Tacksam för hjälp/tips.

Permalänk

Jag uppdaterade firmweren på min ssd igår. Utan att formaterat om o de. Funkade fint ändå.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Okej, låter bra!

Jag körde på att uppdatera den ena (60gb) då den hade 2.15 och den andra hade redan 2.22 som va senaste tydligen.

Och det gungerade bra och allt jag hade på disken var kvar (BF3 endast).

Så om någon admin/moderator ser denna tråd nu så kan den nog stängas!

Ha en bra helg.

Permalänk
Medlem

Då fråga! kan man köpa en OCZ Agility 3 utan att behöva oroa sig för blåskärmar etc?

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ