Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

min iPad 2 hängde sig när den skulle uppdatera, kom fram till progressbaren och sedan hände inget mer, batteriet dog och nu får vi se vad som händer när jag startar den ikväll

Batteriet dog? Hade du inte den inkopplad när du uppdaterade?

Permalänk
Avstängd

Hmm.. En del nyheter har ju redan android som tex svara med meddelande? Borde inte apple bli stämda eller e det bara apple som får stämma andra?

Nä apple e skit..skäms för att jag äger en ipad

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem

Tethered jailbreak finns för iPhone4 och lägre (limera1n kapabla enheter). Dock UTAN cydia och liknande då det ej har portats till iOS6 än.
Mao, använd inte än.

http://blog.iphone-dev.org/redsn0w-iOS6

Visa signatur

Mvh
David

Permalänk
Skrivet av joejjeman:

...eller e det bara apple som får stämma andra?

Ja, dem har tydligen fått patent på det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Batteriet dog? Hade du inte den inkopplad när du uppdaterade?

Jag startade uppdateringen igår vid 22 tiden, hade 100% batteri då, sen stod den och "installerade" uppdateringen, den visade progressbaren med Appleloggan och allt, dock rörde den sig inte, kollade igen imorse och då stod den kvar på 0, eller rättare sagt det hade inte hänt något. Detta är alltså ca 10 timmar senare från att jag startade uppgraderingen. Så jag tänkte att jag skulle låta den dö för att starta om installationen.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

IOS 6 sög i sig 72% batteri på en natt. Hoppas det snart kommer en fix för det. Fler?

Visa signatur

E8400@3.0_P35-PS3_2048DDR2_4870 512

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidgp:

Tethered jailbreak finns för iPhone4 och lägre (limera1n kapabla enheter). Dock UTAN cydia och liknande då det ej har portats till iOS6 än.
Mao, använd inte än.

http://blog.iphone-dev.org/redsn0w-iOS6

Vet inte hur pålitlig denna källan är, men i princip det enda jag hittar. Dock inte för iPhone 5, 4S, iPad 3, iPod touch 5G...
http://absinthejailbreak.org/jailbreak-ios-6-with-redsn0w-0-9...

Permalänk
Medlem

Både iphonen och ipaden känns rappare! Synd att Google maps försvann, streetview är ett måste.

Permalänk
Medlem

Vi får hoppas på en app med google maps. Den apple släppt går inte att använda.

Permalänk

Apples app för karter är ju rätt så värdelös, upplösningen suger :/

Permalänk

Ja, ni...

För första gången håller jag nog delvis med "Android-töntarna" (även om jag aldrig skulle skaffa en Android-lur själv). Eller ja, i alla fall till viss del. Delar väl upp det på positivt och negativt i vanlig ordning...

Positivt:

1. Kartorna. Det är fint att äntligen iPhonen får en "riktig" GPS i grunden. Snyggt gränssnitt på GPS-funktionaliteten o.s.v.

2. Facebookintegrationen. Jag tror mycket på sociala medier och anser att de är otroligt viktiga. Synkningen och funktionerna är trevliga.

3. Passbook. Ja, jag flyger väl sällan och sådär, men om det fungerar som det sägs så är det kanonbra. Hurra för digitala alternativ!

4. Kanonbra att Facetime nu fungerar även via det mobila nätet.

5. De nya telefonsamtalfunktionerna är trevliga.

6. Skönt med de nya funktionerna i mailprogrammet. Att äntligen kunna lägga till bilder och andra attachments direkt i mailet. Skönt.

7. Jag gillar det nya gränssnittet, utseendet i appstore o.s.v.

8. Gillar gränssnittet och funktionen i den fristående YouTube-appen mer - skönt att de tog bort den gamla standardappen för YouTube!

9. Äntligen kan jag se vädret i Västervik med Apples egna väderapp! Tack!

10. Utökade menyer. Än så länge är det bara en positiv upplevelse!

Negativt:

1. Jag bytte iTunes-adress från min gamla mail till min nya. Efter uppdateringen till iOS6 verkade det som att telefonen, trots att min senaste backup var med nya adressen, vill ansluta till ett konto med min gamla adress. Visst, enkelt fixat, men det strulade till rejält på vissa fronter och jag var tvungen att kasta hela mitt iCloud-konto i papperskorgen och skapa upp ett nytt för att få det att fungera. Dessutom var jag tvungen att skapa om hela iMessage/Facetime-kontot, i och med att den försökte att ansluta till ett konto som inte längre fanns. Galet frustrerande. Har aldrig hänt vid någon annan uppdatering, så jag skyller på iOS 6.

2. Kartorna. Det positiva övervägs nog av det negativa, tyvärr. Google Maps är en stor tjänst som fungerade bra, även om Apple inte hade några möjligheter att applicera någon GPS-tjänst på det. Apple Maps är INTE lika bra. Som många innan mig redan nämnt i tråden så är upplösningen helt fasansfull, och jag kan absolut inte titta på kartorna för staden där jag bor... för... ja... det blir bara pixlar. Istället får man använda sig av kartvyn. Dessutom verkar kartorna i allmänhet (när man kör via telenätet) ha större problem att placera punkter än när det kördes med Google Maps. Jag satt igår på jobbet och tänkte att jag skulle se hur det såg ut om man sökte på min hemadress... den hittade och placerade ut en punkt som den ansåg var rätt adress. Det enda var att den hamnade sådär 3 mil helt åt helvete - mitt ute i skogen, där det inte finns någon ens liknande adress eller något liknande postnummer. Galet kasst! Tur att jag köpte en fristående GPS-mjukvara för 15 kronor som faktiskt var bättre.

3. Även här måste jag nämna mailprogrammet. Det fungerar bra, jag ska väl inte gnälla så. Men hur fan får det ens vara tillåtet att dra ut på det så länge? Det är snart 5 år sedan iPhone 3G såg dagens ljus... och ärligt talat... 5 år för att fixa fram så att man t.ex kan lägga till en bild/en attachment direkt i ett mail? Allvarligt?

Permalänk
Skrivet av joejjeman:

Hmm.. En del nyheter har ju redan android som tex svara med meddelande? Borde inte apple bli stämda eller e det bara apple som får stämma andra?

Nä apple e skit..skäms för att jag äger en ipad

Klart det måste komma en "hater", vad annars.

Kan inte du ge din iPad till mig då, om du skäms så mycket?

Permalänk
Medlem

gillar iOS6, men appstore tycker jag blev lite sämre, annars inget negativt.

Visa signatur

Dell Vostro 1700

Permalänk
Skrivet av FentonSpadrig:

För första gången håller jag nog delvis med "Android-töntarna" (även om jag aldrig skulle skaffa en Android-lur själv). Eller ja, i alla fall till viss del. Delar väl upp det på positivt och negativt i vanlig ordning...

Positivt:

1. Kartorna. Det är fint att äntligen iPhonen får en "riktig" GPS i grunden. Snyggt gränssnitt på GPS-funktionaliteten o.s.v.

2. Facebookintegrationen. Jag tror mycket på sociala medier och anser att de är otroligt viktiga. Synkningen och funktionerna är trevliga.

3. Passbook. Ja, jag flyger väl sällan och sådär, men om det fungerar som det sägs så är det kanonbra. Hurra för digitala alternativ!

4. Kanonbra att Facetime nu fungerar även via det mobila nätet.

5. De nya telefonsamtalfunktionerna är trevliga.

6. Skönt med de nya funktionerna i mailprogrammet. Att äntligen kunna lägga till bilder och andra attachments direkt i mailet. Skönt.

7. Jag gillar det nya gränssnittet, utseendet i appstore o.s.v.

8. Gillar gränssnittet och funktionen i den fristående YouTube-appen mer - skönt att de tog bort den gamla standardappen för YouTube!

9. Äntligen kan jag se vädret i Västervik med Apples egna väderapp! Tack!

10. Utökade menyer. Än så länge är det bara en positiv upplevelse!

Negativt:

1. Jag bytte iTunes-adress från min gamla mail till min nya. Efter uppdateringen till iOS6 verkade det som att telefonen, trots att min senaste backup var med nya adressen, vill ansluta till ett konto med min gamla adress. Visst, enkelt fixat, men det strulade till rejält på vissa fronter och jag var tvungen att kasta hela mitt iCloud-konto i papperskorgen och skapa upp ett nytt för att få det att fungera. Dessutom var jag tvungen att skapa om hela iMessage/Facetime-kontot, i och med att den försökte att ansluta till ett konto som inte längre fanns. Galet frustrerande. Har aldrig hänt vid någon annan uppdatering, så jag skyller på iOS 6.

2. Kartorna. Det positiva övervägs nog av det negativa, tyvärr. Google Maps är en stor tjänst som fungerade bra, även om Apple inte hade några möjligheter att applicera någon GPS-tjänst på det. Apple Maps är INTE lika bra. Som många innan mig redan nämnt i tråden så är upplösningen helt fasansfull, och jag kan absolut inte titta på kartorna för staden där jag bor... för... ja... det blir bara pixlar. Istället får man använda sig av kartvyn. Dessutom verkar kartorna i allmänhet (när man kör via telenätet) ha större problem att placera punkter än när det kördes med Google Maps. Jag satt igår på jobbet och tänkte att jag skulle se hur det såg ut om man sökte på min hemadress... den hittade och placerade ut en punkt som den ansåg var rätt adress. Det enda var att den hamnade sådär 3 mil helt åt helvete - mitt ute i skogen, där det inte finns någon ens liknande adress eller något liknande postnummer. Galet kasst! Tur att jag köpte en fristående GPS-mjukvara för 15 kronor som faktiskt var bättre.

3. Även här måste jag nämna mailprogrammet. Det fungerar bra, jag ska väl inte gnälla så. Men hur fan får det ens vara tillåtet att dra ut på det så länge? Det är snart 5 år sedan iPhone 3G såg dagens ljus... och ärligt talat... 5 år för att fixa fram så att man t.ex kan lägga till en bild/en attachment direkt i ett mail? Allvarligt?

Mycket bra sammanfattning! Instämmer!

Permalänk
Medlem

Uppdaterade min iphone 4. Blev inte trögare och batteritiden verkar vara samma. Dock så är maps helt jävla vädelöst och det finns en passbook ikon som jag undrar om man någonsin kommer att använda.

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt missnöjd med iOS6.

Ipaden tappar kontakten med wifi lite nu och då. Löses med att slå av, och på Wifi. Sjukt irriterande.

Airprint fungerar inte längre.

Saknar Googlemaps.

Gillar inte det nya uppläget i appstore. (Detta kan jag leva med. En vanesak )

Hade jag vetat dessa brister, så hade jag inte uppgraderat. Saknar verkligen IOS5, som enligt min mening är den bästa hitills.

Jag hoppas verkligen det kommer en IOS6.01 snarast, som fixar buggen med Wifi och Airprint.

Har en iPad2 32gb kan jag tillägga.

Kan tilläggga att även min ipod touch (4gen) har fått problem med wifi och airprint sedan uppgradering till ios6.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Jag är väldigt missnöjd med iOS6.

Ipaden tappar kontakten med wifi lite nu och då. Löses med att slå av, och på Wifi. Sjukt irriterande.

Airprint fungerar inte längre.

Saknar Googlemaps.

Gillar inte det nya uppläget i appstore. (Detta kan jag leva med. En vanesak )

Hade jag vetat dessa brister, så hade jag inte uppgraderat. Saknar verkligen IOS5, som enligt min mening är den bästa hitills.

Jag hoppas verkligen det kommer en IOS6.01 snarast, som fixar buggen med Wifi och Airprint.

Har en iPad2 32gb kan jag tillägga.

Tanka ner IPSW filen till 5.1.1 för iPad 2, shiftklicka på återställ i iTunes, välj 5.1.1 IPSW filen, nedgradera >> win

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pandayoyo:

Tanka ner IPSW filen till 5.1.1 för iPad 2, shiftklicka på återställ i iTunes, välj 5.1.1 IPSW filen, nedgradera >> win

Tackar!

Ska prova det under dagen.

Permalänk
Medlem

Något jag stör mig på att AirPlay inte funkar med Youtubes egen app. Ljud funkar med inte bild till min ATV3

Fungerade klockrent med 5.1.1 och den integrerade Youtube appen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

Något jag stör mig på att AirPlay inte funkar med Youtubes egen app. Ljud funkar med inte bild till min ATV3

Fungerade klockrent med 5.1.1 och den integrerade Youtube appen..

Använd Jasmine istället. Mycket bättre än googles app.

Permalänk
Medlem

Finns det någon fördel med att bytta till iOS6 om man har jailbreakad 5.1.1?
Några nya funktioner i iOS6 som är "kul" att ha? Har inte läst på så mycket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredriKkh:

Finns det någon fördel med att bytta till iOS6 om man har jailbreakad 5.1.1?
Några nya funktioner i iOS6 som är "kul" att ha? Har inte läst på så mycket...

Min 3GS blev märkbart snabbare. Bara det är anledning nog att byta. Gillar facebook integrationen samt att man kan dela bildströmmen till andra.
Enda nackdelen är att man blir av med google maps men det finns i webläsaren annars.

Permalänk

Hur är det för er med den trådlösa internetdelnigen? Min funkar inte :/