Expert i konkurs. Ni som har "fyndat"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Tydligen var hyllorna urplockade på det mesta innan de ens öppnade för rean:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/shopping/article...

Tror inte ens jag orkar åka dit...

Sa ju det , bara skiten åker fram och sånt man inte kunnat sälja
Det som är något att ha har dom sålt

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk

Kom igen nu! Längtar till dess att första 'fyndet' postas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockedamus:

Kom igen nu! Längtar till dess att första 'fyndet' postas

Blir svårt "När butiken öppnade klockan 10 var den helt tom på varor."

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Hade planer på att dra inom när man ändå skulle till butiker i närheten och handla kläder men fyfan vilken kö! det blev då inget för mig, kön rörde sig inte en enda cm de 20 minuterna jag stod och väntade på bussen..

Tog en bild lite snabbt, kön fortsätter bakom hörnet(röda pilen), vet inte hur långt... och väldigt få som kom ut hade faktiskt köpt något så det verkar vara som sagt att det mest är skit kvar, ändå står folk kvar i kön.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Skrivet av FANTEN:

Jag var precis och kikade utanför butiken här i Karlskrona när dom öppnade kl 10.
ca 250m kö och 2-3m bred. Jag åkte tillbaks till jobbet igen.

åkte förbi Butiken i Växjö innan, samma sak där, orka stå i den kön, frågade första personen som kom ut ung hur % såg ut på sakerna sen åkte jag ner till Mediamarkt istället då de lovat matcha Experts rea priser! smidigt och inte behövde man trängas där!

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Hade planer på att dra inom när man ändå skulle till butiker i närheten och handla kläder men fyfan vilken kö! det blev då inget för mig, kön rörde sig inte en enda cm de 20 minuterna jag stod och väntade på bussen..

Tog en bild lite snabbt, kön fortsätter bakom hörnet(röda pilen), vet inte hur långt... och väldigt få som kom ut hade faktiskt köpt något så det verkar vara som sagt att det mest är skit kvar, ändå står folk kvar i kön.

http://img266.imageshack.us/img266/7965/20120921104227.jpg

ah, jag tyckte väl att jag kände igen mig.
Sån jädra kö alltså, galet.

Gamar?

Permalänk

Härligt att de slutar med samma still som de hållit de senaste åren..

Permalänk
Medlem

Står nu utanför en stängd butik. Ingen rea här inte, inte ens öppet ju. Igenbommat, tråkigt när man väl åkte hit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

Står nu utanför en stängd butik. Ingen rea här inte, inte ens öppet ju. Igenbommat, tråkigt när man väl åkte hit

vissa expertbutiker är ju franschisedrivna. tror det är dom som inte rear ut...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Expert där jag bor har ingen kö och mycket grejer kvar i butiken, dock så blir priset på varorna dom rear ut normalt pris eftersom deras priser är så höga. Tänkte köpa en Nikon D7000, nypris 9500kr endast kamerahuset då med 25% rea = runt 7000kr, fast den finns att beställa för 7500kr och då får man kitobjektiv med också.

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk

Expert Motala
15% på datordelar och datorer. 25% på TV och foto. 50% på spel och film.
Men alldeles för lång kö till kassa för att jag skulle orka köpa något

Permalänk
Medlem

I barkarby så hade dom tydligen inte ens öppnat fasten klockan var mer än 11. Jag förstår mig verkligen in på att folk kan vara så ''blåsta''. Jag hade inte ens köat i en kö längre än 100meter även om rean låg på 40% då deras standardpriser är absurda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

vissa expertbutiker är ju franschisedrivna. tror det är dom som inte rear ut...

Jojo jag vet. Kollade upp det innan och detta skulle inte vara en franschisebutik. Stod en lapp vid ingången att dom hänvisade en till en annan butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

I barkarby så hade dom tydligen inte ens öppnat fasten klockan var mer än 11. Jag förstår mig verkligen in på att folk kan vara så ''blåsta''. Jag hade inte ens köat i en kö längre än 100meter även om rean låg på 40% då deras standardpriser är absurda.

Jag kom minsann in i Barkarby klockan 11. Denna nisse är ett Troll!
Kan ju säga att det är väl bara de kanske 100-150 första som får se något på hyllorna men jag lyckades få mig en TV iallafall
Philips 46" 3D Led för 6000 pix - Inte fy skam

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Skrivet av slotte:

Expert där jag bor har ingen kö och mycket grejer kvar i butiken, dock så blir priset på varorna dom rear ut normalt pris eftersom deras priser är så höga. Tänkte köpa en Nikon D7000, nypris 9500kr endast kamerahuset då med 25% rea = runt 7000kr, fast den finns att beställa för 7500kr och då får man kitobjektiv med också.

9995:- Tog dom för D7000 med 18-105objektiv i juli när jag var där

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbomuts:

9995:- Tog dom för D7000 med 18-105objektiv i juli när jag var där

Ja det fanns det nu med, men jag vill bara ha kamerahuset

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

Stod i kö i Linköping i 2 timmar, spenderade ca 5 minuter inne i butiken.

Jag var intresserad över en ny telefon, en Lumia 800. Men priset hos Expert var 3600:-, dvs 2700:- efter 25% rabatt.

Hos CDON så finns den för 2500kr utan någon rabbat. Inte konstigt på att de går i konkurs -.-

Permalänk
Medlem

Jag var en av de många köande till expert här uppe i Luleå! Jag var där cirka 30 min före och kom in ganska fort. Gick dock ut tomhänt precis som de flesta som har vett i skallen. Precis som någon ovanför sa:
15% Datorer
25% Ljud och bild
50% tillbehör

Jag hittade då ingenting av värde, de flesta grejerna gick att hitta billigare på netonnet eller dylikt trots rean. Jag kilade dock över till Mediamarkt direkt efter och införskaffade mig en extern Seagate Freeagent goflex 3tb för 999, dagens fynd

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=767965

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

Är i arvika. Var ca 10min kö, köpte en HP skärm för 1100kr

Visa signatur

Coller Master Elite 430|Asus M5A78L | AMD Phenom x4 3.2Ghz BE | 2x 4GB ddr3 1333Mhz | Gainward gtx 560 |

Permalänk
Medlem

De riktigt bra fynden gör man när de vill klämma ut det sista innan rean är över och kapar minst halva priset på nån grej man verkligen behöver. Att bara gå in i deras butiker nu och cowboy-shoppa känns osmart.

Permalänk
Medlem

Tittade in.. var väldigt lång kö.. fanns inget direkt av det jag letade efter. så gick in på Elgiganten och köpte tangentbord jag ville ha

Permalänk
Skrivet av roobi:

Hur blir det med garantiärenden/trasiga produkter? Är det via tillverkaren då?

Skickades från m.sweclockers.com

antingen brukar det bli tillverkaren, eller i mitt fall när jag köpte en skrivare på onoff 3månader innan dom gick i konkurs så fick jag ett brev typ 2 veckor efter det från SIBA som sa att dom tar över serviceärenden. verkade lite märkligt men skönt att man fick höra att någon "tog över" det.

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Kom nyss hem efter att varit till expert både i Västerås och Eskilstuna, i Västerås var det kö i hela gallerian, var nog inte ens så mycket när dom öppnade. Sen vidare till Eskilstuna, där det var uppskattningsvis 150-200m kö, då var klockan halv 12.

Aldrig att jag köar där inte, så vart en sväng till både MediaMarkt och Elgiganten i Västerås för att klämma och känna på lite saker man är sugen på.

EDIT: Väldigt offtopic inlägg insåg jag precis. Kom igen nu, vill se om det är någon som fyndat något!

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Lite som - I told you so! mentalitet, men de flesta vet nog att de går att göra fynd men om man är villig att köa länge och gå upp i tid etc. Dock tycker jag själv inte att de är värt för ett "kanske köp" så man kan lika gärna skit i det och läsa om det i tidningen. Dvs det är tomt på varor och folk blir sura.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Utförsäljningen känns helt värdelös! Butiken var redan helt tom när man kom in och priserna som dom har är ungefär 20% dyrare än konkurrenterna. Så allt som dom sålde ut med 25% är egentligen 5%. I många fall är det även dyrare efter deras prissänkning än vad man kan köpa från andra.

Det var kanske 10st som gjorde några riktiga fynd som fick tag på några 46" och 55" LED tv för runt 3-4 tusen men i övrigt känns de bara som skit!

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 0kleed:

Är i arvika. Var ca 10min kö, köpte en HP skärm för 1100kr
http://i.imgur.com/fzzsT.jpg

okalibrerad vänsterskärm? Ser ut att ha en fet grön tinge?

edit; och keff kontrast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Kista galleria kan säga att kön är längre nu än när dom öppnade xD

Var förbi och kollade, när jag såg kön stack jag till systemet och köpte öl istället!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Var förbi och kollade, när jag såg kön stack jag till systemet och köpte öl istället!

Samma här. Var in i Västerås vid 11.15 någonting och där var det ca 75-100m kö. Borde gått till systemet jag också men fick bli lite mat och åka hem.

Permalänk
Skrivet av matte56:

Har inte Expert alltid varit dyra egentligen? Frågan är då vad "bra" priser blir ;)..

Har själv haft praktik på expert och skämdes nästan över hur dyra priserna var där. Många gånger som kunder ringde till butiken och fråga vad vi tog för en 47" LED tv från samsung tex, - 5700kr kanske det var ibland då svarade dom direkt " nej FYFAN då åker jag hellre 2 mil till till siba eller elgiganten" så förstår vad du menar dom billiga priserna lär hamna på smama priser som Elgigantens original priser

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanillaskyes:

Har själv haft praktik på expert och skämdes nästan över hur dyra priserna var där. Många gånger som kunder ringde till butiken och fråga vad vi tog för en 47" LED tv från samsung tex, - 5700kr kanske det var ibland då svarade dom direkt " nej FYFAN då åker jag hellre 2 mil till till siba eller elgiganten" så förstår vad du menar dom billiga priserna lär hamna på smama priser som Elgigantens original priser

Hade inte expert nå telenummer till nå spec avdelning som enbart hanterade kundfrågor?
Luktar mysko din story

Visa signatur

Star Citizen ❤