tipsa om dom bästa story spelen

Permalänk

jag har valt fem stycken spel från era olika förslag. Jag är väldigt tacksam för era svar och är fortfarande öppen för mer förslag.

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem

- The Longest Journey och uppföljaren Dreamfall
- Planescape Torment
- Beyond Good and Evil

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem

Half-Life serien är ju de bästa som har gjorts genom alla tider. Storyn, känslan och atmosfären är ju helt underbar<3

Men undrar varför så många säger mafia 2, glömt att de va en 1a före? Som dessutom va betydligt bättre. Mafia 2 va okej men man kan ju börja från början;)

Permalänk

Kan tipsa om Fahrenheit, ganska gammalt nu men man rycks lätt med i storyn.

Permalänk
Medlem

Timesplitters!

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk

The walking dead tycker jag är ett riktigt spännande spel även om det kanske inte är lika fritt som de ovanstående förslag.

Permalänk
Medlem

Within a deep forest

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Backsnurr:

Instämmer. Storyn är fullständigt briljant. Dock tappar storyn mycket i slutet av spelet.

Permalänk

Star Wars: Knights of the Old Republic
Vampire The Masqurade - Bloodlines
Deus Ex
Half-life
Heavy Rain
Phantasmagoria
Under a Killing Moon
Simon the Sorcerer
Monkey Island
Monkey Island 2
Sam n Max Hit the Road
Day of the Tentacle
Indiana Jones and the Fate of Atlantis

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Skrivet av kingkong96:

The walking dead tycker jag är ett riktigt spännande spel även om det kanske inte är lika fritt som de ovanstående förslag.

Jo, jag funderar på att ladda ner the walking dead när episod 4 kommer ut för har har redan sett uberhaxornova och pewdiepie spela episoderna som finns

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem

Förvisso ett äldre spel men har du inte spelat Mafia 1 så kan jag starkt rekommendera det, just p.g.a. storyn. I mitt tycke hade 1:an ett bättre story än 2:an och är väl värt att spela idag även om det har några år på nacken.

Permalänk
Medlem

Jag ser The Walking Dead som ett måste. Dock så är det inget open-world spel eller liknande. Det är små områden som man får gå på. Få dialog-choices och mer ett point-and-click spel. Har spelat igenom de första 2 säsongerna och tycker storyn är super!

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid serien har ju inte den bästa storyn direkt men helt klart gripande

Permalänk
Medlem

Diablo 2

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Mass Effect 1 / 2, kan inte säga något om 3an än för har inte spelet det.
Alla S.T.A.L.K.E.R spelen!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av buchno:

Mass Effect-serien har en bra story fram till ni vet vad.

Annars finns det många andra nya spel med bra story, som:
Bastion
The Witcher
Half-Life
(Black Mesa)
Limbo
Braid
Amnesia

Edit: Ops, missade att du inte ville ha skräck. Hoppa då över Amnesia, och möjligtvis Limbo beroende på var du drar gränsen.

På vilket sätt har Limbo en bra story?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Då jag i princip bara spelar indiespel för tillfället tipsar jag om sådana. Alla spel recenseras på min blogg (nya spel varje dag) som syns i signaturen.

Gemini Rue - Hyfsat nytt peka-klicka-äventyr i cyberpunkmiljö. Påminner om gamla Lucas Arts och Sierra-spel i samma genre från 90-talet. Riktigt bra.

Analogue: A Hate Story - Visuell brevroman i science fiction-miljö, inspirerat från joeseon-eran i koreansk historia med HBTQ-tema. Låter som en konstig kombination och det är det - men det är också ruskigt bra. Ett av de sorgligaste spel jag spelat (eller läst?).

LIMBO - Bevis på att en bra story inte behöver betyda massor av dialog och text.

Machinarium - Samma som ovan - inga ord, men bra story ändå.

Super Amazing Wagon Adventure - Galnaste spelet någonsin. Storyn är full av slumpgenererade events. En av mina karaktärer fick kolera, den andra blev psykiskt sjuk och den sista blev ihjälstucken av en bisvärm. Allt på runt 3 minuter.

Visa signatur

Jag skriver om spel och litteratur: Chogoling

Permalänk
Medlem

Måste bara rekommendera två väldigt gamla, men två helt outstanding lir med gudomliga storys.

Final Fantasy 7
samt
Grim Fandango

Permalänk
Skrivet av KristoferO:

Förvisso ett äldre spel men har du inte spelat Mafia 1 så kan jag starkt rekommendera det, just p.g.a. storyn. I mitt tycke hade 1:an ett bättre story än 2:an och är väl värt att spela idag även om det har några år på nacken.

Vad är storyn i mafia 1 vem handlar storyn om

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Halo 1 och 2
Starcraft 1, Brood War och 2
Mass Effect lär vara bra det med, även fast jag bara börjat med ettan en så länge.
Sedan är storyn riktigt skön i BF Bad Company 1, synd nog finns det ingen PC utgåva

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Vad är storyn i mafia 1 vem handlar storyn om

Taxichaffis som blir inblandad med maffian. Tycker också att Mafia 1 hade mycket bättre story än tvåan.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Skrivet av rankko:

Taxichaffis som blir inblandad med maffian. Tycker också att Mafia 1 hade mycket bättre story än tvåan.

Med tanke på att jag älskade 2:ans storyn otroligt mycket så om mafia 1 har bättre tror jag att jag inte kommer att kunna slita mig ifrån 1:an

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Witcher spelen för helvete!!! Gillade tvåan starkt!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Prime B650M-A CPU: Ryzen 7 7800X3D CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 4090 GAMING X SLIM RAM: 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000 mhz Nätagg: MSI MAG A850GL Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Skyrim och stalker call of pripyat är det ända spelen jag spelar utöver starcraft 2 so i agree
Har du testat Dawnguard expansionen till Skyrim?

vad jag tycker så hade Skyrim inte en så jätte bra story, inga filmklipp eller olika skarpa kurvor i historien. Men Skyrim har ändå väldigt många olika story`s i alla billioner trillioners uppdrag som finns i spelet. Men Skyrim var kul

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Backsnurr:

Fahrenheit har jag sett Pewdiepie spela och jag tyckte spelet hade en intersant story i början av spelet men i slutet blev allt lite over the topp med the orange clan och the oracle som ville ha tag på the indigochild av anledningar jag inte vet

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Wolfclaw:

- Planescape Torment

Tackar för det, trodde nästan ingen skulle nämna det. Finns nog inget annat spel med så mycket & så bra handling. Ett helt fantastiskt spel om man inte har nåt emot att storyn inte är lycklig, men tyvärr tror jag det är svårt att få Planescape: Torment att köra på moderna datorer, och lyckas man är grafiken väldigt gammalmodig (320x240!).

Det kommer (kanske) två nya spel i samma setting, vi får hoppas de är lika bra.

Andra favoriter för sin story är Mass Effect och KOTOR.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Skrivet av Bananas2thebeat:

Tackar för det, trodde nästan ingen skulle nämna det. Finns nog inget annat spel med så mycket & så bra handling. Ett helt fantastiskt spel om man inte har nåt emot att storyn inte är lycklig, men tyvärr tror jag det är svårt att få Planescape: Torment att köra på moderna datorer, och lyckas man är grafiken väldigt gammalmodig (320x240!).

Det kommer (kanske) två nya spel i samma setting, vi får hoppas de är lika bra.

Andra favoriter för sin story är Mass Effect och KOTOR.

Men varför säger alla att Mass Effect 3 är dåligt ??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Det är inte dåligt, det är ett fantastiskt spel. Däremot är slutet att jämföra med ett slag på pungen (originalslutet, har inte sett extended cut).

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk

Baldurs gate 1 + 2 (går att spela samma karaktär importerad till 2 från 1 )

Permalänk
Skrivet av thesecret89:

Jag har bara lirat 1:an och 2:an så jag vet inte, men vad jag hört från andra så är kontrollerna sämre och storyn spårar ur i 3:an.

Det kan jag gott tänka mig, 1:an har bättre story och kontroll än 2:an, och 2:an har dessutom förenklats kraftigt (t.ex. finns inte längre någon inventory, alla vapen använder samma ammunition, och man utforskar planeter genom att bomba dem med sonder istället för att landa). 1:an har å andra sidan sämre grafik, och återanvänder samma kartor jobbigt ofta.

Jag vill inte låta negativ, både 1:an och 2:an är väldigt bra spel, jag bara menar att har de fortsatt åt samma håll förstår jag att många blir besvikna på 3:an.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~