Flytta över sms till SD-minneskort

Permalänk
Medlem

Flytta över sms till SD-minneskort

Hej.
Jag har en HTC Desire HD och har fått en Samsung Galaxy S2 och undrar nu 2 saker.

Hur gör man enkelt en fabriksåterställning på Samsung GS2?

Sen hur kan jag flytta över sms till SD kortet så att de finns där på samsungen sen, är det möjligt?
Tankade en app, SMSBackup som sparar det som en XML fil, men att gå igenom 15000 sms i en XML är helt orimmligt...

Snabb hjälp uppskattas!
Tack!

Permalänk
Medlem

SMS Backup and Restore använder alltid jag, funkar perfekt!

EDIT: Fabriksåterställning görs under "Privacy" i Settings. Vet ej vad det står på svenska men det är vid staketsymbolen.

Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Medlem

Du laddar ner SMSBackup på Galaxy S2 sen och återställer SMSen. Fabriksåterställning görs i inställningarna, vill minnas att det är under lagringsdelen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Tackar väldigt för de otroligt snabba svaren!

Hittar dock inte fabriksåterställning, finns Format USB storage men det är bara data som foton musik etc
Ska kolla om det där med smsen funkar, tack!

EDIT: Lyckades fabrik reseta den, så det funkar, ska kolla om sms grejen funkar

Permalänk
Medlem

Varför vill du spara sms:en? har du fått viktigt information i dem eller? själv tar jag bort messen varje månad då jag anser dem som onödiga.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Som andra sagt, SMS backup and restore, du får en xml fil du för över på SD-kortet, ett annat alternativ är att ha dropbox, gör med fördel också en vcard fil med dina kontakter och ha i dropboxen. Sen kör du bara tillbaka allt i din nya lur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Varför vill du spara sms:en? har du fått viktigt information i dem eller? själv tar jag bort messen varje månad då jag anser dem som onödiga.

Yes och har massa annteckningar etc.

Permalänk
Medlem

Tackar för detta, har oxå saker jag vill spara innan återställning.
Och det är bara viktiga sms självklart, annars sparar man dom inte.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V LX - Processor: i5 3570K - Grafik: PNY Quadro 600 1GB - Minne: 2x4GB Ram
Nybörjare med obotligt dumma frågor...
Bygger Amatörbyggt fordon på fritiden med egenkonstruerad Wankelmotor.

Permalänk

Eller så laddar man ner SMS Backup + (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zegoggles.s...), det syncar SMS:en direkt till sitt gmail-konto.