Muskampen 2025: Segraren korad!

"Apple Ipad Mini i produktion"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Jag har för mig att Jobs sa att surfplattor på under 10" var för små, men jag är inte helt säker. Dock hundra på att han sagt att 3,5" räcker för mobiler, som konstaterats tidigare i tråden. Det var väl den största nackdelen med Jobs, allt han sa var lag för Apple.

Måste säga ett den här känns som en dålig produkt om ryktena stämmer. Låg upplösning, och kommer säkert kosta mer än vad det smakar.

Ja det är möjligt att Jobs har sagt att HAN anser att 3.5 tum är optimalt, Jobs finns inte längre och Tim Cook är VD. Förstår inte allt detta bakåtsträvande hatet som finns på detta forumet hela tiden "Men sa inte ...". Jag tror inte att någon egentligen bryr som om att Jobs har sagt att han tycker att 3.5tum är det optimala för produkten.

De gör en produkt till, utökar sortimentet, men tablets på marknaden, ser INGET negativt på det. Sen om folk vill köpa en nexus 7 istället, gör det då:)

Nu spårar vi ut lite här och håller oss inte riktigt till ämnet.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marcusk:

Har du testat Nexus 7?

Ja de har jag, Har även testat många andriod plattor och kan bara säga att dom är helt kass!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Ja det är möjligt att Jobs har sagt att HAN anser att 3.5 tum är optimalt, Jobs finns inte längre och Tim Cook är VD. Förstår inte allt detta bakåtsträvande hatet som finns på detta forumet hela tiden "Men sa inte ...". Jag tror inte att någon egentligen bryr som om att Jobs har sagt att han tycker att 3.5tum är det optimala för produkten.

De gör en produkt till, utökar sortimentet, men tablets på marknaden, ser INGET negativt på det. Sen om folk vill köpa en nexus 7 istället, gör det då:)

Nu spårar vi ut lite här och håller oss inte riktigt till ämnet.

Det jag menar är att vad Jobs ansåg var bäst blev vad Apples produkter blev, och att de därför kanske ligger lite efter vad gäller skärmstorlekar. Detta är givetvis upp till var och en, men det är vad jag tycker.

Sen tror jag att Apple målat in sig lite i ett hörn med sina strikta upplösningar, och därmed inte kan ha lite högre upplösning på en mindre tablet.

EDIT: Eller 720-skärm på iPhone 5 för den delen.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Ja de har jag, Har även testat många andriod plattor och kan bara säga att dom är helt kass!

Mycket uttömmande svar.. Vad är kass med Nexus 7? Grym prestanda till lågt pris, perfekt format. Nej luktar fanboy lång väg...

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Vad grundar du det på?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Varför inte "Ipod maxi", eller kanske en blandning - "Ipoad".
Det tycker jag skulle vara roligare.

Permalänk
Medlem

Typ off topic (mycket snack om Nexus 7)

Vet någon när/om Nexus 7 kommer till Sverige? Har länge funderat på att köpa den.

Skrivet av anon142735:

Hur fick du tag i Nexus 7? Vart testade du den?

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll vad Apple gör, allt säljer sig självt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1172708 Samsung Galaxy S3 16GB 4356:-

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=976420 iPhone 4S 16GB 4333:-

Dessa 2 som är jämförbara nu då båda har gått ner i pris, iPhone 5 har tagit över 4S gamla pris som även det var lägre än SGS3 när den var ny

Vad dillar du om? S3 är ju flera generationer bättre än 4s. Ingen med normalt vett och förnuft skulle köpa en 4s för 4300kr om man kan köpa en S3 för samma pris.
S3 ska självklart jämföras med iPhone 5 då båda telefonerna är i samma klass och just nu toppmodellerna för diverse företag.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

Vet någon när/om Nexus 7 kommer till Sverige? Har länge funderat på att köpa den.

Hur fick du tag i Nexus 7? Vart testade du den?

Den har precis börjat säljas:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1353562

Permalänk
Medlem

Vem i heeela friden skulle köpa en sådan här istället för en Samsung Galaxy tab 7.7? Hade jag inte haft en Note2 påväg hade jag köpt en 7.7 direkt.

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Så sorgligt att se hur folk som dig alltid måste sticka upp och försvara Apple så fort det kommer någon kritik mot företaget. Vad ni inte verkar förstå är att ni bara förstör för alla andra konsumenter när ni blint accepterar allt som Apple säger till er.

Trodde verkligen att dagens ungdom hade mer vett än så.

Jag antar att du hatade UI:t på Android också för att det var komplicerat..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murmelmuff:

Så sorgligt att se hur folk som dig alltid måste sticka upp och försvara Apple så fort det kommer någon kritik mot företaget. Vad ni inte verkar förstå är att ni bara förstör för alla andra konsumenter när ni blint accepterar allt som Apple säger till er.

Jag antar att du hatade UI:t på Android också för att det var svårt..

Sant i det du säger, tyvärr gäller detta inte bara fanboys till Apple. Gäller ju alla fanboys där ute som bara måste in och kommentera endast negativt om ett företag. Varför måste man häva ut sig att "du suger". Okej om man går i mellanstadiet eller lådstadiet eftersom då har man oftast inte utvecklat ett språkbruk för att kunna ge konstruktiv kritik.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Murmelmuff:

Jag antar att du hatade UI:t på Android också för att det var komplicerat..

Hatar inte Android men tycker att det är kasst på surfplattor! Men måste erkänna att jag är lite Apple fanboy ja!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av car2ns:

Inget trollande men hur vet du det?

För att det är exakt vad de sagt om storleken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Definitionsfråga. Den går att förhandsboka i dagsläget. Säljstart är nästa fredag, den 12 oktober.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Vad dillar du om? S3 är ju flera generationer bättre än 4s. Ingen med normalt vett och förnuft skulle köpa en 4s för 4300kr om man kan köpa en S3 för samma pris.
S3 ska självklart jämföras med iPhone 5 då båda telefonerna är i samma klass och just nu toppmodellerna för diverse företag.

Varför det?! 5'an tillför inget speciellt mer än en ikonrad till och snabbare CPU som inget använder, annars i stort sett samma lur som 4S...å andra sidan spöar ju 5'an med sin dualcore på 1GHz SGS3's QUAD på 1,4GHz då det bara är siffror ni verkar bry er om (även om dessa siffror har absolut 0 betydelse)

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Definitionsfråga. Den går att förhandsboka i dagsläget. Säljstart är nästa fredag, den 12 oktober.

I lager och redo att köpas redan nu:

http://www.bazula.se/Google-Nexus/Google-Nexus-7---16GB.htm?s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Nice.... Priset var inte alls farligt.

Permalänk

4:3 say whaaaat?

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Däremot så tror jag att en ny iPad oavsett om den är på 7" eller the new new iPad nästa år så kommer den troligen att vara widescreen eftersom "marknaden" vill ha det.

tvivlar på att "marknaden" vill ha de. De allra flesta använder nog INTE sina plattor till att kolla film utan de är nog mest surf en platta används till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

SGS3, dyrare än iPhone överallt, så din poäng är...?!
Sen försöker de ju vara en iPhone

Poängen är att Samsung gör fler telefoner i olika prisklasser. Alla köper inte telefonmodeller för tusentals kronor.

Permalänk
Medlem

Varit tveksam när det gäller små surfplattor. Älskar iPad 3, och tror inte det blir något annat, i alla fall så kommer väl Mini vara billigare? Och då kommer ju iPad 3 inte sänka i pris som jag längtade efter
Jaja, 4 tusen är inte allt för mycket pengar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Varför det?! 5'an tillför inget speciellt mer än en ikonrad till och snabbare CPU som inget använder, annars i stort sett samma lur som 4S...å andra sidan spöar ju 5'an med sin dualcore på 1GHz SGS3's QUAD på 1,4GHz då det bara är siffror ni verkar bry er om (även om dessa siffror har absolut 0 betydelse)

Grafikdelen är snabbare på 4s men CPUn är söligare.

Som du ser i den här videon så är SGS2 snabbare än i4s även om 4s är snabbare på pappret.
http://www.youtube.com/watch?v=bphZoV8VrLc

Och quad på iPhone 5 är viktigt. Speciellt för batteritiden.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

4s:en tillförde alltså ingenting alls med det resonemanget..

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Importerad och dyrare? Nej, tack.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Grafikdelen är snabbare på 4s men CPUn är söligare.

Som du ser i den här videon så är SGS2 snabbare än i4s även om 4s är snabbare på pappret.
http://www.youtube.com/watch?v=bphZoV8VrLc

Och quad på iPhone 5 är viktigt. Speciellt för batteritiden.

iPhone 5 har ingen QUAD, den spöar SGS3 ändå och när det gäller grafikdelen så räcker 4S, finns ändå inget som utnyttjar den fullt än heller och det dröjer innan något kommer att göra det oxå

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Importerad och dyrare? Nej, tack.

200kr dyrare än andra affärer, inte så farligt mycket för att få den någon vecka tidigare än alla andra.

Permalänk
Medlem

Nja, jag tycker allt att skärmen fortfarande är lite väl stor så jag väntar tills Ajpäd Nano med 4" släpps. Nej, vänta nu...

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kenny88g:

tvivlar på att "marknaden" vill ha de. De allra flesta använder nog INTE sina plattor till att kolla film utan de är nog mest surf en platta används till!

Nja, lite mer än surf används de till, men film är inte en av de stora användningsområdena, så jag tvivlar oxå på att det kommer med 16:9...tyvärr så kom ju iofs iPhone 5 med det och det är ju ÄNNU mindre till för att kolla på film

Visa signatur