Assassin's Creed 3. Många olika versioner?
Hej hej!
Nörd som jag är, så måste jag bara ha collector's till AC3.
Kalla mig assassin-kåt, men jag bara älskar serien!
Iaf, det jag snackar om är det här:
Om man skall förhandsboka finns det 4 (!!!) olika versioner.
Standard - Helt vanliga spelet, går att köpa överallt. (kanske inte på ICA, hahah)
Special Edition - Vad jag vet så är det någon sorts Limited Edition som bara går att köpa på Ubis egna butik på internet.
Freedom Edition - Någon form utav Collector's.
Join or Die Edition - Någon form utav Collector's.
Nu är då frågan, vad är det för skillnad på Freedom och Join or die?
1. Innehållet.
Freedom innehåller detta:

Join or Die innehåller detta:

Så där har vi innehållet. Men vad är det för skillnad egentligen?
2. Priset.
(Priset gäller PC versionen) På prisjakt så kostar Join or Die cirka 500 kronor (notera detta är många månader innan release) och Freedom cirka 800. Ska man gå efter priset så verkar Freedom vara det som är dyrast och inom en viss logic "den bästa".
Vi får se vilken som kostar mest sen när släppet börjar bli aktuellt, men något pris som inte kommer ändras är Ubis egna butik. Där kostar Freedom 799:- och Join or Die 599. Så på något sätt är Freedom det dyraste och av någon anledning.
3. Rang-ordning?
Om man skall kolla på denna länken AC3 info på Ubisoft så ser man att Join or Die är längst till vänster och om man går med "rank" ordning så är ju vanliga först, sen special, sen Freedom och sen Join or Die. Men det kanske man inte ska gå efter hahah.
För min egna lathet så bestämmer jag att vi förkortar Join or Die till JoD. (hahah JoRD hade vart coolt! Jord.. hehe)
4. Freedom Edition = fans-versionen?
På Ubis egna hemsida säger dom om Freedom Edition såhär: "Restricted to experienced Assassins only. This prestigious edition includes everything you need to become a freedom fighter."
Kan det vara så att Freedom är lite för fans och JoD är lite för nya? Kanske det.
Nu till er åsikt! Jag vill veta vad ni tycker och tänker!
Vad tror ni? Tror ni att det är 2 st collector's för att det skall finnas en smaksak inom vilken man vill ha? Är det bra eller dåligt? Själv så är jag väldigt förvirrad och vet inte vilken jag skall köpa, samtidigt vill jag ha den där coola metall-medaljong-saken i JoD, men vill också ha statyn i Freedom :S