Assassin's Creed 3. Många olika versioner?

Permalänk

Assassin's Creed 3. Många olika versioner?

Hej hej!

Nörd som jag är, så måste jag bara ha collector's till AC3.
Kalla mig assassin-kåt, men jag bara älskar serien!

Iaf, det jag snackar om är det här:

Om man skall förhandsboka finns det 4 (!!!) olika versioner.
Standard - Helt vanliga spelet, går att köpa överallt. (kanske inte på ICA, hahah)
Special Edition - Vad jag vet så är det någon sorts Limited Edition som bara går att köpa på Ubis egna butik på internet.
Freedom Edition - Någon form utav Collector's.
Join or Die Edition - Någon form utav Collector's.

Nu är då frågan, vad är det för skillnad på Freedom och Join or die?
1. Innehållet.
Freedom innehåller detta:

Join or Die innehåller detta:

Så där har vi innehållet. Men vad är det för skillnad egentligen?
2. Priset.
(Priset gäller PC versionen) På prisjakt så kostar Join or Die cirka 500 kronor (notera detta är många månader innan release) och Freedom cirka 800. Ska man gå efter priset så verkar Freedom vara det som är dyrast och inom en viss logic "den bästa".
Vi får se vilken som kostar mest sen när släppet börjar bli aktuellt, men något pris som inte kommer ändras är Ubis egna butik. Där kostar Freedom 799:- och Join or Die 599. Så på något sätt är Freedom det dyraste och av någon anledning.

3. Rang-ordning?
Om man skall kolla på denna länken AC3 info på Ubisoft så ser man att Join or Die är längst till vänster och om man går med "rank" ordning så är ju vanliga först, sen special, sen Freedom och sen Join or Die. Men det kanske man inte ska gå efter hahah.

För min egna lathet så bestämmer jag att vi förkortar Join or Die till JoD. (hahah JoRD hade vart coolt! Jord.. hehe)

4. Freedom Edition = fans-versionen?
På Ubis egna hemsida säger dom om Freedom Edition såhär: "Restricted to experienced Assassins only. This prestigious edition includes everything you need to become a freedom fighter."
Kan det vara så att Freedom är lite för fans och JoD är lite för nya? Kanske det.

Nu till er åsikt! Jag vill veta vad ni tycker och tänker!
Vad tror ni? Tror ni att det är 2 st collector's för att det skall finnas en smaksak inom vilken man vill ha? Är det bra eller dåligt? Själv så är jag väldigt förvirrad och vet inte vilken jag skall köpa, samtidigt vill jag ha den där coola metall-medaljong-saken i JoD, men vill också ha statyn i Freedom :S

Permalänk

Kommer spelet släppas den 31:a eller 30:nde oktober? Och kommer gamestop ha nattöppaet för på trailers står det att spelet släpps den 30:nde ?

Visa signatur

Maskin 970 Strix | 4770K | 16 GB DDR3 | NH-D15
Nöje Panasonic GX-80 | Samyang MF 14/2,8 | Lumix G 25/1,7 + 35-100/4-5,6
Gear GM900 RGB | GMMK PRO+Gateron Yellow | AKG K7XX+xDuoo TA10-R

Permalänk
Medlem

Jag hatar verkligen att de försöker mjölka folk som fan.
En CE, ska innehålla allt. Annars är det ingen CE. Men nu måste man köpa 3 jävla spel för att få allt.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av William98:

Kommer spelet släppas den 31:a eller 30:nde oktober? Och kommer gamestop ha nattöppaet för på trailers står det att spelet släpps den 30:nde ?

Den 30'e i USA eftersom spel släpps på tisdagar, du får nog vänta till den 2'a november i Sverige då Europa har spelsläpp på fredagar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av Azoicer:

Jag hatar verkligen att de försöker mjölka folk som fan.
En CE, ska innehålla allt. Annars är det ingen CE. Men nu måste man köpa 3 jävla spel för att få allt.

Exakt, det är väldigt konstigt!
Jag brukar köpa CE till mina favorit spelserier, men nu är det 2 st olika CE.. Vafan liksom..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Hej hej!

Nörd som jag är, så måste jag bara ha collector's till AC3.
Kalla mig assassin-kåt, men jag bara älskar serien!

Iaf, det jag snackar om är det här:

Om man skall förhandsboka finns det 4 (!!!) olika versioner.
Standard - Helt vanliga spelet, går att köpa överallt. (kanske inte på ICA, hahah)
Special Edition - Vad jag vet så är det någon sorts Limited Edition som bara går att köpa på Ubis egna butik på internet.
Freedom Edition - Någon form utav Collector's.
Join or Die Edition - Någon form utav Collector's.

Nu är då frågan, vad är det för skillnad på Freedom och Join or die?
1. Innehållet.
Freedom innehåller detta:http://static9.cdn.ubi.com/en-GB/images/freedom_editiontcm214...

Join or Die innehåller detta:http://static9.cdn.ubi.com/en-GB/images/ac3_join_or_die_editi...

Så där har vi innehållet. Men vad är det för skillnad egentligen?
2. Priset.
(Priset gäller PC versionen) På prisjakt så kostar Join or Die cirka 500 kronor (notera detta är många månader innan release) och Freedom cirka 800. Ska man gå efter priset så verkar Freedom vara det som är dyrast och inom en viss logic "den bästa".
Vi får se vilken som kostar mest sen när släppet börjar bli aktuellt, men något pris som inte kommer ändras är Ubis egna butik. Där kostar Freedom 799:- och Join or Die 599. Så på något sätt är Freedom det dyraste och av någon anledning.

3. Rang-ordning?
Om man skall kolla på denna länken AC3 info på Ubisoft så ser man att Join or Die är längst till vänster och om man går med "rank" ordning så är ju vanliga först, sen special, sen Freedom och sen Join or Die. Men det kanske man inte ska gå efter hahah.

För min egna lathet så bestämmer jag att vi förkortar Join or Die till JoD. (hahah JoRD hade vart coolt! Jord.. hehe)

4. Freedom Edition = fans-versionen?
På Ubis egna hemsida säger dom om Freedom Edition såhär: "Restricted to experienced Assassins only. This prestigious edition includes everything you need to become a freedom fighter."
Kan det vara så att Freedom är lite för fans och JoD är lite för nya? Kanske det.

Nu till er åsikt! Jag vill veta vad ni tycker och tänker!
Vad tror ni? Tror ni att det är 2 st collector's för att det skall finnas en smaksak inom vilken man vill ha? Är det bra eller dåligt? Själv så är jag väldigt förvirrad och vet inte vilken jag skall köpa, samtidigt vill jag ha den där coola metall-medaljong-saken i JoD, men vill också ha statyn i Freedom :S

Dold text

Det är väl så att Freedom får man en liten gubbe på en sten, en plåtask och ett singleplayer-uppdrag mer än Join or Die. Medan i Join or Die "verkar" du få typ en silverdollar, eller liknande mynt...

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte bara tipsa om att AC3 kostar 294:- hos Dustin med studentrabatt.
Edit: PC-versionen

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Tack! Köpt, blev totalt ~350kr m frakt, typ som spelet kostar totalt på spelbutiken.se, men det kanske är mindre tryck hos dustin på just det spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Skrivet av Pewtah:

Tack! Köpt, blev totalt ~350kr m frakt, typ som spelet kostar totalt på spelbutiken.se, men det kanske är mindre tryck hos dustin på just det spelet.

Tycker faktiskt att det är lite drygt att spela på PC. visst det fungerar med en Xbox kontroll, men fortfarande tycker jag att det inte ger samma känsla.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Skrivet av Rosslan:

Det är väl så att Freedom får man en liten gubbe på en sten, en plåtask och ett singleplayer-uppdrag mer än Join or Die. Medan i Join or Die "verkar" du få typ en silverdollar, eller liknande mynt...

Japp, finns lite mer ändringar, men i stortsett så är det väl de som är de största skillnaderna.

Skrivet av Kent:

Edit: PC-versionen

Blir ett köp där!

Skrivet av Pewtah:

^^ Assassin's Creed = guld, det blir ett köp!

Skrivet av Rosslan:

Tycker faktiskt att det är lite drygt att spela på PC. visst det fungerar med en Xbox kontroll, men fortfarande tycker jag att det inte ger samma känsla.

Oja!
Har AC2 på PS3, och fyfan att spela det på PC. Det är inte perfekt med kontroll, ibland så undrar jag vafan Ezio sysslar med, hoppar rakt ut ibland, men känns mer stabilt med kontroll!

Permalänk

Jag kan tipsa om att Gamestop säljer freedom edition för 699:-

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av William98:

Jag kan tipsa om att Gamestop säljer freedom edition för 699:-

På riktigt?
Måste blivit nåt fel, eftersom 699 är det priset som Join or Die kostar! D:

Permalänk

Bara spelet kostar 499:- och join or die edition kostar 599:- och fredoom edition kostar 699:-. Till PC då.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av William98:

Bara spelet kostar 499:- och join or die edition kostar 599:- och fredoom edition kostar 699:-. Till PC då.

På gamestop?

Permalänk

JA

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av William98:

D: Skall undersökas!

Permalänk

Jag beställde i början av sommaren men jag var tvungen att betala 100:- innan för att vara säker på att få freedom edition

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tröttnade på denna spelserie efter 2.5 spel av samma skit hela tiden. Är 3an ngn nytt eller är det samma klättrande och taskiga strider som inte går att förlora?

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Tröttnade på denna spelserie efter 2.5 spel av samma skit hela tiden. Är 3an ngn nytt eller är det samma klättrande och taskiga strider som inte går att förlora?

I share your criticism, men AC2 var kungligt, ettan är enformigt och tråkigt, och alla jävla revelations och brotherhood är skräp, men AC2 är det bästa någonsin, och AC3 är helt ny story, det har ingenting att göra med "2.5 spel av samma skit". Och det gäller samma med tvåan.

Permalänk
Medlem

Ahh vilken underbar ironi att Ubisoft, "97%-av-pc-spelare-är-pirater", släpper en Freedom edition av ett av sina quicktime event demospel med tanke på all DRM de gillar att inkludera. Dagens skratt...

Permalänk
Skrivet av cfwin:

Ahh vilken underbar ironi att Ubisoft, "97%-av-pc-spelare-är-pirater", släpper en Freedom edition av ett av sina quicktime event demospel med tanke på all DRM de gillar att inkludera. Dagens skratt...

Jo, men nu är det så att många tycker att det är ett roligt spel.

Permalänk

Nu har Ubisoft sagt att assassin's creed 3 kommer ut den 31 november istället :(:(:(

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av William98:

Nu har Ubisoft sagt att assassin's creed 3 kommer ut den 31 november istället :(:(:(

WHAAAAAAAAT!?

Edit:
Har du källa på det?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av William98:

Köpte det på Greenmangaming nyss för 225kr, så jag står nog ut att vänta lite till, men trist är det om det stämmer.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Köpte det på Greenmangaming nyss för 225kr, så jag står nog ut att vänta lite till, men trist är det om det stämmer.

Wow, det var billigt!

Edit: De enda källorna jag hittar på detta är många, men överallt står det att det bara är PC versionen som är försenad till 23 November.
http://leviathyn.com/games-2/news/2012/08/10/assassins-creed-...
http://www.examiner.com/article/assassin-s-creed-3-gets-delay...

Förhoppningsvis så är det för ett bra skäl, vi får hoppas att dom gör ett bra jobb nu istället, vi vill inte spela ett ofärdigt, buggigt spel!

Permalänk
Hedersmedlem

Assassins Creed 2 är ett av de största och mest magiska spel jag upplevt och med tanke på hur intressant den historiska bakgrunden till 3an verkar, kan de inte misslyckas. Hoppas jag iaf.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Assassins Creed 2 är ett av de största och mest magiska spel jag upplevt och med tanke på hur intressant den historiska bakgrunden till 3an verkar, kan de inte misslyckas. Hoppas jag iaf.

Kan inte säga annat än att hålla med dig! 2an är guld!

Permalänk

http://www.game.se/acatalog/Assassins_Creed_III.html står det att det kommer ut 22 november.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Kan inte säga annat än att hålla med dig! 2an är guld!

Jag har inte kört 1an med har kört dom resterande. 2an var det ända som var roligt. Brotherhood och Revelations kändes bara uttjatat.

Permalänk
Skrivet av Plastslev:

Jag har inte kört 1an med har kört dom resterande. 2an var det ända som var roligt. Brotherhood och Revelations kändes bara uttjatat.

Oja, ettan, Revelations och Brotherhood är skräp

Skrivet av William98:

http://www.game.se/acatalog/Assassins_Creed_III.html står det att det kommer ut 22 november.

Precis! Som jag skrev så står det på många ställen att till PC så är det försenat till ~22 November, står lite olika.¨

Men varför är det bara Gamestop som har Freedom edition? Och varför får man alla förhandsboknings erbjudanden överallt, förutom på Gamestop? Där får man ju ett presentkort istället, men det vill jag inte ha.. Hade man kunnat köpa det någon annan stans så hade jag lätt köpt det eftersom då hade jag antagligen fått förhandsboknings erbjudantet också: