Vi som äger Samsung Galaxy Note 2

Permalänk
Medlem

Det har kommit en firmvare upgrade: http://www.gsmarena.com/galaxy_note_ii_firmware_update_is_out...

Multi-View enhances the multitasking capabilities of the Galaxy Note II, allowing you to run two apps on the screen simultaneously. Mind you, not all Android apps are supported, but unlike the Galaxy Note 10.1, where only Samsung apps could be brought up to the screen, Multi-Window supports Google apps as well (Gmail, YouTube, Chrome and Talk).

The update version is XXALIJ1 and comes with a new baseband, as well as an update to Google Chrome.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Jag är inte riktigt hundra på vad du far efter??
Vad använder man en iphone5 till som man inte kan göra med 4an?
Vad använder man en s3 till som man inte kunde gör med s2?
Varför har du en ~40-50" TV när man kan kolla på en 24"are?
o.s.v..

Note2 är ju en förvuxen S3 för de som vill ha det. De som vill ha det har förmodligen inga som helst problem att stoppa ned den i fickan.
Själv har jag en s3 o tycker nog snusdosan känns/syns mer i fickan. Har ingen note men någon cm extra skulle göra från eller till, precis som från 3gs/nexus one till S2 m.f.
Vi får inte glömma att även S2an har för inte länge sedan även den varit för stor för vissas jeansfickor.

Jag tänker mer på användningen av pennan och de funktioner som är unika för noten. Sedan om du eller någon annan känner att ni kanske använder telefonen mer eller kanske mindre i vissa lägen pga storleken hade även varit intressant.
Alltså vad ni upplever skillnaden i användning av note 2 jämt emot galaxy s3 eller motsvarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeedHurley:

Jag tänker mer på användningen av pennan och de funktioner som är unika för noten. Sedan om du eller någon annan känner att ni kanske använder telefonen mer eller kanske mindre i vissa lägen pga storleken hade även varit intressant.
Alltså vad ni upplever skillnaden i användning av note 2 jämt emot galaxy s3 eller motsvarande.

Min fru har en SGS3 och jag har en Note2 så jag har jämfört lite mellan dem. Den största skillnaden är ju naturligtvis skärmen som gör att surfning, spel eller vad som helst blir mycket smidigare och lättare. Om man är rädd för storleken gör att man inte kan kontrollera sin telefon med en hand är det ju bara att ändra i inställningarna så att knappsatsen eller tangentbordet krymps och flyttas åt sidan. Min något subjektiva begömning är att knappsatsen då får en storlek som motsvarar en skärm på ca 3,5-4 tum.

När det gäller pennan så är i alla fall jag förälskad i den. Jag tycker personligen att det går betydlgit snabbare och smidigare att skriva SMS, webadresser eller foruminlägg med pennan än med tangentbordet. Textigenkänningen är helt fantastiskt så det är bara ibland som den tolkar fel. Ord som är så kladdigt skrivna att min fru inte klarar av att läsa dem fixar telefonen utan problem. Det enda återkommande problemet jag har är att mina "f" är så taffligt skrivna att de ofta tolkas som "t", men detta är ju egentligen ett välkänt faktum eftersom min fru har grälat på mig om det sedan vi träffades...

Själv har jag inga problem att ha telefonen i en jeansficka eller motsvarande. I början "kände" jag telefonen lite grand men efter en vecka så är den lika naturlig i fickan som min gamla telefon som var en slimmat sak med 0,8"-skärm (en gammal telefon). Skulle jag gå i kostymbyxor så tror jag nog att telefonen skulle kunna skapa en bula som inte är alltför snygg, men å andra sidan anser jag att ett par bilnycklar också skapar en ful bula i ett par kostymbyxor. Om man måste bära med sig något när man har kostym så stoppar man det i kavajens innerfickor.

Permalänk
Medlem

Jag! (har en Galaxy Note II).
Två saker som jag tycker är fantastiska med den här enheten:
* Pennan. Jag har vant mig vid den nu, och med apparna som följer med, och jag känner mig väldigt mycket friare och mer produktiv med möjligheten till penninmatning.
* Batteritiden. Plötsligt blev det som att man hade en "gammal" telefon igen när det gäller batteritiden, jag har slutat att sätta telefonen på laddning varje natt, och laddar bara vid behov igen.

Prestandan, skärmen mm är såklart jättebra, men det användarmässigt STORA steget upp från min Galaxy S2 är pennan och batteritiden.

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur eller vart man kan byta glas? Har två stora repor i min...

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexzpro:

Nån som vet hur eller vart man kan byta glas? Har två stora repor i min...

redan? funderar starkt på att köpa en note2, har tröttnat som fan på iphone! Ska inte gorilla glas vara reptåligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

redan? funderar starkt på att köpa en note2, har tröttnat som fan på iphone! Ska inte gorilla glas vara reptåligt?

Det är väldigt reptåligt. Sten, grus, sand kan dock vara extremt hårt o gör då repor iaf. Nycklar t.ex som ligger o skramlar i samma ficka rår inte på det

Corning gör iphonens glas också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

redan? funderar starkt på att köpa en note2, har tröttnat som fan på iphone! Ska inte gorilla glas vara reptåligt?

Råka tappa den i badrummet och sedan när jag skulle plocka upp den så var den repig.

Permalänk
Medlem

Någon som bytt från en iPhone 4 till en Note 2 och kanske har en kommentar eller två? Funderar på ett byte nämligen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Någon som bytt från en iPhone 4 till en Note 2 och kanske har en kommentar eller två? Funderar på ett byte nämligen.

Jag kör med både Iphone 4s och Note 2,jag var lite skeptisk till Android pga tidigare erfarenhet av äldre Android 1.6 men måste säga att jag blev förvånad över hur bra och snabb denna Note 2 är.

Jag ångrar verkligen inte köpet av Note 2
IOS flyter lite mjukare än Android vid scroll när man surfar
Men annars vinner Note 2 på alla punkter i mitt tycke.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janus82:

Min fru har en SGS3 och jag har en Note2 så jag har jämfört lite mellan dem. Den största skillnaden är ju naturligtvis skärmen som gör att surfning, spel eller vad som helst blir mycket smidigare och lättare. Om man är rädd för storleken gör att man inte kan kontrollera sin telefon med en hand är det ju bara att ändra i inställningarna så att knappsatsen eller tangentbordet krymps och flyttas åt sidan. Min något subjektiva begömning är att knappsatsen då får en storlek som motsvarar en skärm på ca 3,5-4 tum.

När det gäller pennan så är i alla fall jag förälskad i den. Jag tycker personligen att det går betydlgit snabbare och smidigare att skriva SMS, webadresser eller foruminlägg med pennan än med tangentbordet. Textigenkänningen är helt fantastiskt så det är bara ibland som den tolkar fel. Ord som är så kladdigt skrivna att min fru inte klarar av att läsa dem fixar telefonen utan problem. Det enda återkommande problemet jag har är att mina "f" är så taffligt skrivna att de ofta tolkas som "t", men detta är ju egentligen ett välkänt faktum eftersom min fru har grälat på mig om det sedan vi träffades...

Själv har jag inga problem att ha telefonen i en jeansficka eller motsvarande. I början "kände" jag telefonen lite grand men efter en vecka så är den lika naturlig i fickan som min gamla telefon som var en slimmat sak med 0,8"-skärm (en gammal telefon). Skulle jag gå i kostymbyxor så tror jag nog att telefonen skulle kunna skapa en bula som inte är alltför snygg, men å andra sidan anser jag att ett par bilnycklar också skapar en ful bula i ett par kostymbyxor. Om man måste bära med sig något när man har kostym så stoppar man det i kavajens innerfickor.

Bra input om textinmatningen. Jag vill gärna höra mer synpunkter om detta då jag letar efter ett bra verktyg för anteckningar. Har en galaxy tab 10.1 som jag hoppades mycket på när jag köpte men det var en stor besvikelse för frihandsanteckningar (köpte en penna men den var ju värdelös). Denna telefon verkar ju dock hålla måttet, eller är det någon som har andra erfarenheter?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet när note 2an kommer med LTE till sverige?

Permalänk

Är supernöjd med min Note 2, nu slipper man sitta och pilla efter små bokstäver!
Men...
För några dagar sedan hände det otänkbara jag tappade den.
Det var ett kraftigt fall men det blev inga repor och allt verkade lira.
Men sen väl när jag skulle ladda den så stod det ''laddar'' men det hände inget!
Nu har jag testat att ladda den avstängd en hel natt, laddat med USB i datorn, testat olika laddare men inget funkar.
Garantin täcker inte sånt så min enda chans är nog att köpa ett nytt batteri och se om det funkar.
Men min fråga är då har ni några ideér om vad jag kan göra? Är det värt att köpa ett nytt batteri eller kommer det inte att fungera?

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelweinar:

Är supernöjd med min Note 2, nu slipper man sitta och pilla efter små bokstäver!
Men...
För några dagar sedan hände det otänkbara jag tappade den.
Det var ett kraftigt fall men det blev inga repor och allt verkade lira.
Men sen väl när jag skulle ladda den så stod det ''laddar'' men det hände inget!
Nu har jag testat att ladda den avstängd en hel natt, laddat med USB i datorn, testat olika laddare men inget funkar.
Garantin täcker inte sånt så min enda chans är nog att köpa ett nytt batteri och se om det funkar.
Men min fråga är då har ni några ideér om vad jag kan göra? Är det värt att köpa ett nytt batteri eller kommer det inte att fungera?

Jobbigt! En kompis till mig gjorde samma sak med sin nya s3:à, inga repor eller liknande så han testade att gå tillbaka till återförsäljare. Han sa helt enkelt att den slutat att ladda. Fick en ny då de sa att det var produktions fel

Någon som vet när note 2an kommer med LTE till Sverige?

Permalänk
Skrivet av Sainth:

Jobbigt! En kompis till mig gjorde samma sak med sin nya s3:à, inga repor eller liknande så han testade att gå tillbaka till återförsäljare. Han sa helt enkelt att den slutat att ladda. Fick en ny då de sa att det var produktions fel

Någon som vet när note 2an kommer med LTE till Sverige?

Jag kanske ska testa det jag har kvar alla klisterlappar och sånt så det ska nog inte vara några problem
Och angående när note 2 får LTE så vet ingen det Samsung har inte gått ut med något datum ännu.

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelweinar:

Jag kanske ska testa det jag har kvar alla klisterlappar och sånt så det ska nog inte vara några problem
Och angående när note 2 får LTE så vet ingen det Samsung har inte gått ut med något datum ännu.

tycker du ska göra ett försök Såg på telias hemsida att man kunde förbeställa note 2an med 4G, så jag antar att det inte är långt kvar. Säljs tydligen i UK enligt samsung själva.

Permalänk
Medlem

Nån som har lyckats hitta nåt slags cover till denna i Stockholm? Typ Samsungs egna flip cover eller nåt slag av back cover?

Permalänk
Medlem

Var och klämde på telefonen idag, såg att elgiganten i barkarby hade ett par flip cover kvar..

Permalänk
Medlem

Denna trillade ner i brevlådan idag...Är 100% nöjd med passformen och materialet.
Bumper i solid aluminium.
http://www.ebay.com/itm/Aluminum-Alloy-Blade-Metal-Frame-Bump...

Märkte att man bör vara försiktig när man trycker in den tunna ramen så man inte repar displayen.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk

Tänkte införskaffa mig en Note II imorgon eller inom kort iaf. Har för nuvarande en SGSII och undrar nu ifall det är värt att byta upp sig? Haft min i cirka ett år nu, men känner att det är dags att prova på nåt nytt! Större skärm är något som drar mig till den (då jag har stora händer). Vad tycker ni? Värt 5-5500? Eller vänta till SG IV som kommer i vår?

Permalänk
Medlem

jag skulle köra på note 2an, har hårdvara för ett tag framöver. Ska själv införskaffa mig en note 2a, äger för nuvarande en iphone 4s. För liten för mina fingrar, vet dock inte om jag ska vänta på LTE versionen som kommer om ca 2 veckor eller om man ska köra på den vanliga.. 4g nätet kommer antagligen inte byggas ut så dramatiskt inom 1-1.5 år jag kommer äga telefonen..

Permalänk
Medlem

Det roliga imo med Note 2 är att den tar Iphone 5 i allt. Prestanda mässigt och kvalité mässigt.
Och så är den 2 lax billigare!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker ni jag ska köra på en note 2a med LTE eller utan, har den utan 3G boost eller vad det heter? Upp till 21mb, LTE nätet finns väl i stort sätt bara i storstäder? Har Telia som operatör och tillgång till "4g", antar att LTE versionen kommer kosta lite mer.

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Denna trillade ner i brevlådan idag...Är 100% nöjd med passformen och materialet.
Bumper i solid aluminium.
http://www.ebay.com/itm/Aluminum-Alloy-Blade-Metal-Frame-Bump...

Märkte att man bör vara försiktig när man trycker in den tunna ramen så man inte repar displayen.

Det går väl inte att repa gorilla glas med aluminium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Det går väl inte att repa gorilla glas med aluminium.

Man vet aldrig, men förmodligen inte

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

Någon som vet när note 2an kommer med LTE till Sverige?

http://www.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?productRef=...

Vecka 45 hos t.ex. Telia...
http://vecka.nu/

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Är det någon köpt Galaxy note 2 av Markos games..Jag beställde en note 2 av markos games men efter jag gjort beställningen så såg jag att det var många som ifrågasatt dom så jag blev lite orolig...Så vad jag nu undrar är om det är någon som beställt av dom thats it..

Peace

Permalänk
Medlem
Skrivet av najko77:

Är det någon köpt Galaxy note 2 av Markos games..Jag beställde en note 2 av markos games men efter jag gjort beställningen så såg jag att det var många som ifrågasatt dom så jag blev lite orolig...Så vad jag nu undrar är om det är någon som beställt av dom thats it..

Peace

Dom har ju inte ens note 2?... Har hört mycket skit om det där företaget. Hoppas att du inte betalt förväg bara.

Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

Dom har ju inte ens note 2?... Har hört mycket skit om det där företaget. Hoppas att du inte betalt förväg bara.

Lycka till

Jodå dom har note 2 dom annonserar på blocket och nej jag har inte betalat i förskott det är på postförskott..
Vad jag är orolig för är att det inte ska ligga en note 2 i utan något annat eller kan jag vara lugn?fick avin
idag och som sagt det är typ 400:- billigare än dom billigaste på prisjakt vad tror ni är det någon annan som oxå köpt
note 2 av markosgames isf meddela mig......

Peace

Permalänk
Medlem

Har använt iPhone i flera år nu, och tröttnat på det systemet. Köpte en Samsung Galaxy Note II nyligen, och är riktigt nöjd!

Skärmen är i AMOLED, vilket inte bara innebär bättre kontrast än LCD i iPhones, men även bra svärta - på högsta ljusinställningen är svärtan kolsvart, medan alla färger är extremt vackra.

Pennan är ett plus i kanten, så att säga. Känns att denna touch placerar telefonen i en klass för sig. Riktigt bra.

Batteritiden - ja, även den är extremt bra. Har använt telefonen i över 3 dagar, med surf, nerladdning, och videouppspelning; allt på högsta ljusnivån, utan att ladda.

Android > iOs (min personliga åsikt). Jag går helt enkelt inte tillbaka till iOs efter att ha testat android. Vet inte om det är för att jag testar systemet på den 4-kärniga CPU:n som Note II har, eller för att skärmen är så snygg, eller kanske en kombination av dessa; faktumet är att jag inte känner mig begränsad i vad jag kan göra med min telefon. Torrents? Det fixar den. Superschyssta widgets, som man placerar ut efter önskemål? No problems. Levande bakgrunder? Ja tack.

Storleken är inget minus, det gör telefonen så mycket skönare att använda. Möjligtvis lite stor om man pratar ofta - men då kan man använda bluetooth. Att surfa, spela, och se filmer på denna telefon är överlägset alla andra telefoner jag provat.

Mitt personliga betyg på denna underbara telefon: 10/10, utan minsta tvekan.

Visa signatur

PC: Intel i7 3930K16 GB RAMGTX 980 SLI1 TB SSD
Ljud: Audeze LCD-3 FazorShure SE846EONE MKII MUSES (AMP + DAC)
Bild: Samsung 43" 4K SUHD HDR 12-bit (till Dator/PS4 Pro)
Bärbart: Apple iPad Pro 12,9"Apple MacBook 12"Oppo HA-2