Uppkopplingen droppar från 60 till 10 mbis

Permalänk

Uppkopplingen droppar från 60 till 10 mbis

Hej!

Har ett problem med mitt 4g 10-80 av telenor.
Jag har haft det i ca 4 månader varav 3 i Stockholm på gärdet där det funkade bra.
Nu har jag flyttat till Umeå och ligger på 40-60 när jag nyss startat(om) modemet.
Efter ca 10-40 minuter droppar det ner till under 10 och håller sig där tills jag startar om modemet igen. Har varit i kontakt med telenor och dom säger att min adress ska ha super bra teckning + att det är väldigt få som använder telenors 4g nät i Umeå så dom fattar inte hur det kan droppa så lågt.

Har någon varit med om nått liknande? och i så fall hur löste ni det?

//Robin

Visa signatur

Låda: Nzxt phantom 820 CPU: i7 5820k @ 4.1 ghz RAM: 16GB Hyper-x DDR4 Moderkort: asus x99s GPU:Evga Gtx 980 i sli PSU Rm850 gold+ Skärmar: LG Ips277 i Surround Mus: Razer Naga 2014 Tangentbord: Blackwidow ultimate 2015 Headset Razer Tiamat 7.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thungur1337:

Hej!

Har ett problem med mitt 4g 10-80 av telenor.
Jag har haft det i ca 4 månader varav 3 i Stockholm på gärdet där det funkade bra.
Nu har jag flyttat till Umeå och ligger på 40-60 när jag nyss startat(om) modemet.
Efter ca 10-40 minuter droppar det ner till under 10 och håller sig där tills jag startar om modemet igen. Har varit i kontakt med telenor och dom säger att min adress ska ha super bra teckning + att det är väldigt få som använder telenors 4g nät i Umeå så dom fattar inte hur det kan droppa så lågt.

Har någon varit med om nått liknande? och i så fall hur löste ni det?

//Robin

Samma på annan dator? Om så är fallet så lär ju dongeln vara paj.

Visa signatur

Dooh!