Högtalarsystem för max 2000kr

Permalänk
Medlem

Högtalarsystem för max 2000kr

Vill väldigt gärna få rekommendationer på ett 5.1 högtalarsystem runt 1500kr (max 2000kr)
Kan tänka mig köpa ljudkort eller annat tillbehör för att slippa störande brus osv. (det räknas inte in i min budget så ni slipper fråga).

Jag skapar inte musik.
Jag spelar spel, tittar på film och ibland lyssnar jag på musik (älskar musik fast jag inte lyssnar på det så ofta).

Funderar på Logitech Z-906 eftersom det är rankat 1 på prisjakt just nu.
Skulle vara trevligt med fördelar och nackdelar på systemen som ni rekommenderar.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Skrivet av Justin91:

Vill väldigt gärna få rekommendationer på ett 5.1 högtalarsystem runt 1500kr (max 2000kr)
Kan tänka mig köpa ljudkort eller annat tillbehör för att slippa störande brus osv. (det räknas inte in i min budget så ni slipper fråga).

Jag skapar inte musik.
Jag spelar spel, tittar på film och ibland lyssnar jag på musik (älskar musik fast jag inte lyssnar på det så ofta).

Skulle vara trevligt med fördelar och nackdelar på systemen som ni rekommenderar.

Tja! Det finns typ 5 trådar som är "högtalarsystem för 2000kr" just nu. Titta i dom och alla kommer säga samma sak nästan, för 2000kr max så borde du satsa på 2.0 kanske 2.1. Och köp snälla inte Logitech det är bara dålig bass som bullrar och inget mer, och diskant och mellanregister är det ingen kvalite på (Tycker jag). Men alla har olika synpunkter!

Tips: Titta i de andra trådarna, finns många bra förslag där!

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel med 5.1 i den prisklassen?
Jag skulle föredra 5.1 endast för surround upplevelsen till spel/film och jag kunde inte hitta en tråd med 5.1 system för 2000kr max.
Får väl leta mera ifall om ingen kan rekommendera ett system för 5.1 här direkt.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Vad är det för fel med 5.1 i den prisklassen?
Jag skulle föredra 5.1 endast för surround upplevelsen till spel/film och jag kunde inte hitta en tråd med 5.1 system för 2000kr max.
Får väl leta mera ifall om ingen kan rekommendera ett system för 5.1 här direkt.

Surround i all ära men är kanske inte så kul upplevelse för 2 lakan oftast usel ljudkvalite och obefintligt mellanregister och finns inte så mycket att välja på än typ Logitech z906 eller biopaketen på elgiganten,lyssnar du på musik ska du absolut inte köpa nåt sådant system,finns bättre grejer att satsa på typ aktiva stereohögtalare.

Permalänk
Medlem

Ok du verkar ju kunna detta, vad skulle du rekommendera inom 2.0 eller 2.1 systemen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Ok du verkar ju kunna detta, vad skulle du rekommendera inom 2.0 eller 2.1 systemen?

Hajfajklubben har ju tex http://www.hifiklubben.se/produkter/hogtalare/system/argon_73...
Åk gärna dit och provlyssna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Jag skapar inte musik.

För den summan är nog Logitech svårslaget om du nu måste ha 5.1

Sen lyssna inte på alla logitech hatare på detta forum.Flesta har nog inte ens ägt ett par Z-5500 utan bara följer med strömmen på detta forum.Kolla comment på dom som faktiskt har köpt produkten.På tex komplett

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Sen lyssna inte på alla logitech hatare på detta forum.Flesta har nog inte ens ägt ett par Z-5500 utan bara följer med strömmen på detta forum.Kolla comment på dom som faktiskt har köpt produkten.På tex komplett

De som inte äger z5500 eller liknande har kanske mer erfarenhet,kunskap och har bättre referenser och förmodligen helt andra krav på ljudet.
Och vad är det som är intressant med produktkommentarer, typ woooow vilka högtalare bästa jag hört,låter inte särskilt trovärdigt,man får liksom ta det med en lastbil salt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Jag måste inte ha 5.1 ifall om det nu är så stor skillnad på ljudkvaliten.
Vad tycker du personligen? Har du lyssnat på riktiga kvalitetshögtalare så du har något att jämföra med?
5.1 skulle vara riktigt kul ifall om det är tillräckligt bra ljud i det där logitech systemet!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Jag måste inte ha 5.1 ifall om det nu är så stor skillnad på ljudkvaliten.
Vad tycker du personligen? Har du lyssnat på riktiga kvalitetshögtalare så du har något att jämföra med?
5.1 skulle vara riktigt kul ifall om det är tillräckligt bra ljud i det där logitech systemet!

Bästa är att provlyssna och jämföra själv så förstår du varför,ljud är ju väldigt personligt.

Permalänk
Medlem

Ska göra det ifall om jag nu drar upp till Karlstad snart, annars så tror jag att jag tar det du rekommenderat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inte igen... sök! Tredje tråden på en vecka...

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360. Denon AVR-3313 med Wharfedale Linton 85th Heritage och en SVS PB-1000.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem

Är nog inte sista vi får se.

Nej man behöver inte vara någon expert för att förstå hur Logitech systemen låter. Har haft Logitech så jag vet hur skräpet låter. Mitt råd är att du besöker en ljudbutik. Tar med dig en CD skiva och lyssnar.