Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Är man snål får man lida pin(itbutikken.dk)

Permalänk
Medlem

Är man snål får man lida pin(itbutikken.dk)

Jag tyckte jag hade gjort ett klipp när jag hittade mitt asus4400 hos itbutikken och klippte till med ett styck direkt. Det höll i ca 3 mån, datorn vägrade att starta med kortet i, så jag skickade iväg det på reperation till dom. Det tog exakt 1 månad och 2 dagar att få det.
Jag fick det idag, glad som tusan, stoppade in det och gissa vad.... datorn startar fortfarande inte med det, samma fel kvarstår. Ringer till itbuttiken och deras svar är "vad konstigt, du får skicka in det igen så vi kan skicka det till tillverkaren igen". Dtta innebär att jag har lagt ca 400 kr i bara frakt, alltså precis det jag tjänade på att köpa kortet hos dom. Jag krävde att dom får stå för frakten denna gång, vi får väl se hur det går med detta.
Vad jag vill säga med detta är att man ska verkligen ta sig en riktig funderare innan man beställer ett grafikkort via webben, Jag ska inte göra det mer iallafall inte utanför sveriges gränser. Tänker unna en lokal försäljare nästa gång. Service är värt pengar!

/Johan

Visa signatur

|AMD XP +1800@+2000 | SY-K7V Dragon Plus | 256MB DDR CAS2 266MHz | GlobalWin TAK58 | Asus G4 TI4400 |

Permalänk
Medlem

Mmm, jag hade tänkt beställa en IBM 80GB hdd samtidigt som jag skickade ivåg beställningen om min digitalkamera till itbuttiken, men i sista stund ångrade jag mig och beställde kameran från Danmark och hdd:n från Sverige.
Jag hade läst en hel del dålig kritik om itbuttikens service och tyckte inte det var värt den hundralappen om disken skulle crasha.
Kameran däremot tyckte jag var värd att beställa (låg felprocent+att man inte är beroende av den 24/7)

Permalänk
Medlem

Tillkommer moms på ITbutikkens prylar???

Visa signatur

Watt is power.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eDaweu
Tillkommer moms på ITbutikkens prylar???

nej.

Permalänk

Jag tycker itbutikken e bra! jag beställde min ratt till datorn därifrån...och fick reda på att jag skulle få den först efter en månad. pga. att de inte hade några i lager. men de fixade en ratt från ett annat företag åt mig för samma pris! så jag fick den beydligt snabbare än den där månaden!
kommer handla där fler gånger!

Visa signatur

CoolerMaster Silencio 550 650watt, Asrock Z68 Extreme3 gen3, i5 2500k 3,3ghz, Coolermaster hyper TX3, G.skill Ripjaws 2133mhz 8gb, MSI GTX580 OC TWIN FROZR II 1,5gb, Intel520 SSD 120gb, Western digital caviar black 1tb,
Logitech G700, K800, Momo Force.

Permalänk
Medlem

Vi har en lokal datorbutik i min stad. Han har nästan samma priser som db å komplett. Ligger kanske max 10% mer. Oftast mindre. Köper nästan alltid där. De blir så mycket lättare med service å skit om nått skulle strula. Bara komma ner me skiten. Jag betalar gärna dom extra kronorna för den extra servicen.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder