Har windows 8 licens nyckel men ej operativ systemet

Permalänk
Medlem

Har windows 8 licens nyckel men ej operativ systemet

Har ett konto på Dreamspark Microsoft utav mitt universitet så vi får ladda ner alla microsoft produkter mer eller mindre gratis.
Har laddat ner Microsoft 8 men deras ned laddning program är otroligt dåligt och fastnar hela tiden vid vid "Uppackning".
Finns det någonstans man kan ladda ner en legit version av Windows 8 Professional 64 bit som jag kan bränna över till en cd skiva och använda min licens nyckel för?

Permalänk

Du måste ha en image från MSDNAA för att utnyttja nycklarna som du får där, det är den erfarenhet jag har av det iaf. Har inte funkat med någon windows jag har testat. Alla säger invalid key när man har en vanlig retail skiva. Men accepterar nyckeln happily om man har en skiva brännd från en MSDNAA image

Permalänk
Medlem
Skrivet av TorrentKatten:

Du måste ha en image från MSDNAA för att utnyttja nycklarna som du får där, det är den erfarenhet jag har av det iaf. Har inte funkat med någon windows jag har testat. Alla säger invalid key när man har en vanlig retail skiva. Men accepterar nyckeln happily om man har en skiva brännd från en MSDNAA image

Jag har ett liknande problem.
Jag köpte windows 8 från min jobbdator och tyvärr så va den en 32 bit. Så när jag kom hem och hade installera så jag fick jag endast en 32 bitars från MS.
Så hur får man då tag i windows 8 64-bit? Måste man ringa till MS eller var kan man få tag i en 64 bitars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiders:

Jag har ett liknande problem.
Jag köpte windows 8 från min jobbdator och tyvärr så va den en 32 bit. Så när jag kom hem och hade installera så jag fick jag endast en 32 bitars från MS.
Så hur får man då tag i windows 8 64-bit? Måste man ringa till MS eller var kan man få tag i en 64 bitars?

Har du köpt en 32bitars så är det en 32bitars. Helt skilda licenser, men möjligt att det går att lösa om man ringer Microsoft.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Leimone:

Har ett konto på Dreamspark Microsoft utav mitt universitet så vi får ladda ner alla microsoft produkter mer eller mindre gratis.
Har laddat ner Microsoft 8 men deras ned laddning program är otroligt dåligt och fastnar hela tiden vid vid "Uppackning".
Finns det någonstans man kan ladda ner en legit version av Windows 8 Professional 64 bit som jag kan bränna över till en cd skiva och använda min licens nyckel för?

Runt 2005 så löste Microsoft det genom en anonym FTP med image-filer av alla deras produkter. Nycklarna i sig fick man genom MSDNAA-gränssnittet.

Det var ett tag sedan jag testade senaste, men minns att de gick över till någon proprietär klient som laddar hem en krypterad kopia av imagefilen från en FTP någonstans, och som sista steg dekrypterar den. Klienten ska också stöda återupphämtning av brutna nedladdningar. Notera att det troligen kräver att du har minst 2x utrymmet för imagefilen för att både ladda ner och dekryptera.

Mitt bästa tips är att helt enkelt försöka igen och igen. Om du hittar tempfilen (låg förr i en katalog i C:\-roten), så säkerhetskopiera den till ett annat ställe på disken när den är färdignedladdad, så kan du sedan testa att starta om nedladdningsprogrammet. Det låter dumt, men jag löste det så en gång: nedladdningsprogrammet hängde sig när den skulle börja dekryptera efter nedladdning, men om det fanns en färdignedladdad variant så hoppade den vid klientstart direkt in i dekrypteringsläge och fungerade.

Ett annat alternativ är att testa nedladdningen från en annan dator.

Se även SweClockers guide Installera Windows 7 och 8 från ett USB-minne som innehåller info om officiella nedladdningslänkar från Microsoft.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.