BF3 förstörs av fuskare, vad gör EA/Dice?

Permalänk
Medlem

stötte in i en helt uppenbar fuskare idag, han snurrade runt med lmg och köttade på som bara fan. Det var inte så roligt....

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

dem klagar på färger....

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som aldrig har stött på en sk "Cheater" ? Kanske har gjort det nångång men det har jag då aldrig lagt märke till

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroscar:

Är det bara jag som aldrig har stött på en sk "Cheater" ? Kanske har gjort det nångång men det har jag då aldrig lagt märke till

Om du är inne på en 64 slots server så är det väldigt konstigt om det inte är någon där som fuskar, någon bör ju ha någon form av fusk på. Jag vet inte, men idag är nog första gången jag verkligen varit säker på att någon fuskat så.. dom är väl lite svårare att plocka när man inte ser hur det ser ut från hans point of view så att säga.
Vet någon varför dom valt att göra så?

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag blev dödad på noshahr canals i går ändå från kranen till det där lilla huset vid vattnet av en Spas. Han hade något sikte på den, men den rangen är väl ändå omöjlig? Jag hade fullt liv och det var ett skott. fuskare eller en förbannad tur?

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Jag blev dödad på noshahr canals i går ändå från kranen till det där lilla huset vid vattnet av en Spas. Han hade något sikte på den, men den rangen är väl ändå omöjlig? Jag hade fullt liv och det var ett skott. fuskare eller en förbannad tur?

Tacka DICE för det. Klart det är möjligt med SPAS och slug. Ett skott räcker. Har hänt mig många gånger ,men inte på just Noshar.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Det var nog lite tur med i bilden ska du se. En Spas med slugs är inga konstigheter att plocka folk på avstånd med.
Dock färdas kulorna från en slug väldigt långsamt, så det kräver en del planering och precision av skytten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag har alltid undrat hur det ens är möjligt att fuska. Varför är det ens möjligt att skriva program som kan bryta de lagar som finns i spelvärlden?

/Totalt okunnig inom ämnet

är inte aimbot mm ganska vardagliga saker när det kommer till fusk i MP spel? Jag har två vänner som kör med dem och enligt dem själva så är det inget problem- alla gör så enligt deras logik. Och deras sätt att fuska verkar vara väldigt subtilt och enbart till för att ge lite bättre position, då "kniv=kills all" inte är så roligt enligt dem själva... borde anmäla dem när jag tänker efter

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Om du är inne på en 64 slots server så är det väldigt konstigt om det inte är någon där som fuskar, någon bör ju ha någon form av fusk på. Jag vet inte, men idag är nog första gången jag verkligen varit säker på att någon fuskat så.. dom är väl lite svårare att plocka när man inte ser hur det ser ut från hans point of view så att säga.
Vet någon varför dom valt att göra så?

Du skulle inte märka det ändå, fusk är inte vad de var för 10 år sen, då man direkt kunde se om någon hade t.ex aimbot. De flesta fuskare som kör sniper har ett fusk som gör att när du håller siktet över det ställe där kulan kommer träffa så skjuter den automatiskt, vilket gör dem mycket svårare att upptäcka. Var en snubbe som för ett tag sen provat fusken i BF3, och kunde med hjälp av fusken se andra som fuskade (minns inte nu hur han såg det). Då fuskare inte vill bli upptäckta gör de fusken diskretare. Finns fusk som höjer skadan deras egna kulor gör, eller minskar skadan de själva tar, eller fusk som visar när någon siktar på dem, eller i närheten av dem. Självklart finns ju klassiska aimbot, men brukar gå att stängas av med ett knapptryck, så går att växla mellan att han på och av.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Jag hade tagit paus från BF3 när GW2 kom och nu en månad efter känns det som att det är många fler fuskare nu.

Dock så är det som vanligt många fler i TD. DICE kommer inte att ordna detta själva så man får helt enkelt börja spela på HardCore servers så slipper man fuskare.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag har spelar 180 timmar på 2 månader, och jag ser folk som blir bannade hela tiden när det connectar till servers. Jag har dock stött på fuskare ungefär 5 gånger, där man öppet ser att de använder hack, och där punkbuster inte kunnat stoppa dem.

Problemet är dock de hackarna som använder fuck som inte är upptäcka ännu och som fuckar "försiktigt". Dessa är omöjliga att upptäcka. I vissa fall är det omöjligt att skilja på en level 100 som är extremt skillad, och en level 100 som har lite hjälp av cheat....

Permalänk
Medlem

RivalXfactor

Har alltid tyckt han verkar vara en grymt bra och seriös spelare men titta på detta klippet......

ser helt klart ut som han har en knapp bindat till autoaim när han börjar skjuta på killen som springer upp för trappan... från miss till super follow twitch...
http://youtu.be/f5Ux6hOiMWk?hd=1&t=8m30s

Vad tror ni? Vore riktigt trisst om ännu en "topp spelare" visar sig använda fusk...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

http://feber.se/spel/art/234662/battlefield_3hacking_r_fortfa...

http://bf3blog.com/2012/01/battlefield-3-hacking-problems-esc...

Kanske old news för vissa, men tydligen fuskas det som aldrig förr och även en moderator har åkt dit...

Gick in i denna tråden för att kolla läget lite och tycker det är oroväckande många censurerade poster:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Någon som vet om det verkligen händer något för att lösa detta problemet?

Kliar sig på magen och jämför navelludd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Skrivet av sadin:

Tacka DICE för det. Klart det är möjligt med SPAS och slug. Ett skott räcker. Har hänt mig många gånger ,men inte på just Noshar.

Inte helt rätt.
Slugs tar dig bara på ett skott, antaget att du har full hp, inom 8 meter. Efter det sänks den ner mot 40 hp, proportionell sänkning gentemot avstånd. Deras range beräknas vara 5-50 meter. Eftersom HS-multiplier är ungefär 2 så inser ni själv att det blir rätt värdelöst efter 50 meter.

Alltså måste du redan ha varit skadad för att han ska ha fått dig. Vilket i sig inte är något att gnälla över. Använder själv SPAS-12 + slugs när det blir medium-range och kan säga att det inte precis är lätt.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Inte helt rätt.
Slugs tar dig bara på ett skott, antaget att du har full hp, inom 8 meter. Efter det sänks den ner mot 40 hp, proportionell sänkning gentemot avstånd. Deras range beräknas vara 5-50 meter. Eftersom HS-multiplier är ungefär 2 så inser ni själv att det blir rätt värdelöst efter 50 meter.

Alltså måste du redan ha varit skadad för att han ska ha fått dig. Vilket i sig inte är något att gnälla över. Använder själv SPAS-12 + slugs när det blir medium-range och kan säga att det inte precis är lätt.

Hade jag varit skadad hade jag förstått varför jag dog och det hade varit förklaringen. Är det som du säger nu att jag MÅSTE varit skadad så hade han förmodligen något som gjorde hans vapen kraftfullare eller något? Jag hade precis spawnat och skadad var jag inte.
Kan det varit pga att det laggade till precis sekunden han sköt mig, och någon träffade mig från sidan eller något, och det var därför jag dog instant?

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twain:

Har alltid tyckt han verkar vara en grymt bra och seriös spelare men titta på detta klippet......

ser helt klart ut som han har en knapp bindat till autoaim när han börjar skjuta på killen som springer upp för trappan... från miss till super follow twitch...
http://youtu.be/f5Ux6hOiMWk?hd=1&t=8m30s

Vad tror ni? Vore riktigt trisst om ännu en "topp spelare" visar sig använda fusk...

LOL! Kallas för aim annars...

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk

Jag har över 100 speltimmar och har inte stött på så många fuskare, (men en fuskare är ju en för mycket) i alla fall inte så många som jag verkligen visat att dom har något på och jag hoppas verkligen dom kommer upp en uppdatering av punkbuster inom snar framtid.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av P!ngv!N:

Kliar sig på magen och jämför navelludd!

nu hänger jag inte med?

Permalänk
Skrivet av Jobbbin:

Jag vet inte om jag bara haft tur, men jag har ~60h playtime och aldrig misstänkt någon för fusk. Är jag ensam om detta?
Känns inte som att det är så vanligt som man tror när man läser trådar som denna.

Samma här! 26h pt på dator, 120 på ps3.

Visa signatur

Asus Sabretooth P67 | i7 2600k | Noctua NH - C14 | 16 GB Vengeance LP 1600 MHz |
Gigabyte GTX 670 OC WF @ 1.13 GHz boost clock | Define R4 | Corsair HX750W 80+ Gold |
Systemdisk Samsung 840 | Speldisk Samsung 840 Pro | Intel 520 |

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Inte helt rätt.

Jag har flera gånger blivit plockad från mycket längre avstånd. Tyckte att det verkade märkligt , men killen fuskade inte.

Det är vad jag säger , DICE är idioter. Vapen fungerar inte ens som de ska. Samma sak var med MASS för inte länge sen, där folk sköt från längre distans och plockade folk med ett skott. Verkar som att de har fixat den buggen i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har inte stött på många fuskare.
Däremot många som skriker fusk efter att motståndaren haft tur. Eller skriker fusk när det laggar till lite så dom missar. Eller skriker fusk eftersom "jag sköt ju han med asmånga skott, han dog inte".

Själv brukar jag peppra rätt mycket på måfå från halva banan, när man får in nåt turskott så kommer fuskanklagelserna som ett brev på posten.

Aa juste, sen brukar man ju tänka "det sitter säkert nån i det där skjulet, jag drar en rpg i väggen på chans" då kommer wallhackanklagelserna.. folk är gnälliga.

Permalänk
Medlem

vanligt å vanligt?

jag har spelat i 148 timmar och har sett, kanske 5 fuskare.
vad är ni inne på för sjukt dåliga servers eller? servers med punkbuster avstäng? ha alltid en ikryssad när ni söker servers <.<

det är galet mycket whine om det här. det är många som fusk anklagar bra spelare med, men vad vet jag, på cs1.6 tiden skulle ALLA fusk anklaga pro spelare när dem spelade. ALLTID. jag har flera gånger fått reda ut det och personligen pratat med folk som det. bara för att någon är sjukt mycket bättre än dig så fuskar man inte alltid!

sen så var det mycket mer fuskare förr, i andra spel, t.ex. cs1.6 än vad som är idag i spel som bf3.

sluta vara så jä*la sura, vaknade ni med en citron i röven eller?

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Skrivet av Nivius:

vanligt å vanligt?

jag har spelat i 148 timmar och har sett, kanske 5 fuskare.
vad är ni inne på för sjukt dåliga servers eller? servers med punkbuster avstäng? ha alltid en ikryssad när ni söker servers <.<

det är galet mycket whine om det här. det är många som fusk anklagar bra spelare med, men vad vet jag, på cs1.6 tiden skulle ALLA fusk anklaga pro spelare när dem spelade. ALLTID. jag har flera gånger fått reda ut det och personligen pratat med folk som det. bara för att någon är sjukt mycket bättre än dig så fuskar man inte alltid!

sen så var det mycket mer fuskare förr, i andra spel, t.ex. cs1.6 än vad som är idag i spel som bf3.

sluta vara så jä*la sura, vaknade ni med en citron i röven eller?

Det finns mycket fler fuskare än du tror och mycket mindre riktigt bra spelare. Minst 16000 upptäckta fuskare hittills i BF3.

http://www.pbbans.com/master-ban-index.html

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det finns mycket fler fuskare än du tror och mycket mindre riktigt bra spelare. Minst 16000 upptäckta fuskare hittills i BF3.

http://www.pbbans.com/master-ban-index.html

jaha, den statistiken visar hur många som blivit bannade på PB servers, mhm, okej...
jag sa "SÖK ALLTID med PB FILTER PÅ"
tror du missade poängen här. det är ju BRA att det är många som blivit tagna, färre såna på PB servers då.

men håller ni er till servers utan PB så får ni skylla er själva.
jag har ingenting att dölja, alltså spelar jag, och HeXagon e-sports bara på PB serverar, plugins för mer säkerhet? kör på! mer ju bättre!

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Hur är det med servrar som kör via GGC stream? Det är ju löjligt ibland när man lirar på dessa servrar. Droppar ju bans över folk mest hela tiden som blir upptäckta för att använda någon form av hack.

Själv kan jag inte säga att jag stött på sådär jättemånga fuskare under mina 500 spelade timmar, men visst finns dom där, uppenbarligen.
Av någon anledning stöter jag väldigt sällan på dessa personligen. Dom uppenbara fuskarna behöver man knappt nämna, det är ju inte riktigt dom man stör sig på egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag har flera gånger blivit plockad från mycket längre avstånd. Tyckte att det verkade märkligt , men killen fuskade inte.

Det är vad jag säger , DICE är idioter. Vapen fungerar inte ens som de ska. Samma sak var med MASS för inte länge sen, där folk sköt från längre distans och plockade folk med ett skott. Verkar som att de har fixat den buggen i alla fall.

Som jag skrev innan så använder jag själv slugs på både SPAS och 870, har aldrig plockat någon på ett enda skott vid längre än 8-12 meter. Har alltid behövts 2-3 skott (förutom HS, då går det upp till 20-25 meter). Att damage skulle vara för hög har aldrig hänt mig, inte någon av de jag känner som spelar heller, och inte har jag läst om det heller på något forum. Så tyvärr verkar du vara ensam om den upplevelsen.

Det jag upplever jobbigt med slugs, och det jag vet andra också har upplevt, är att även om man är "dead-on" med siktet och står stilla, på en fiende som är 1 meter ifrån, så kan man ändå missa ibland. Antagligen har det något med hitdec. att göra, som är världens sämsta. Dessutom har jag lyckats skjuta en fiende, fått en hitmarker utan att han dör, och sedan bli dödad av samma människa, i en närkamp på 1-2 meter, och sedan se att han har 2-3% liv kvar. Dvs jag, och andra, har upplevt exakt tvärtom till det du har, dvs att damagen fluktuerar neråt, inte uppåt.

Skulle jag gissa så har du blivit skjuten av 2 slugs, som du uppfattar som en. Detta har jag märkt händer när någon skjuter två snabba skott med SPAS. Eftersom spelet, av någon konstig anledning, "komprimerar" skott som träffar när den väl spelar upp den för spelaren. dvs, har du blivit träffad under 3 sekunder, så kan den ibland endast spela upp träffarna på 0,5 sekunder. Varför det är så vet jag inte, men många har upplevt det och jag har själv spelat in det med fraps (skjuter en kompis under 3 sekunder, på hans inspelning så träffar alla kulorna samtidigt under 1 sekund).

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Som jag skrev innan så använder jag själv slugs på både SPAS och 870, har aldrig plockat någon på ett enda skott vid längre än 8-12 meter. Har alltid behövts 2-3 skott (förutom HS, då går det upp till 20-25 meter). Att damage skulle vara för hög har aldrig hänt mig, inte någon av de jag känner som spelar heller, och inte har jag läst om det heller på något forum. Så tyvärr verkar du vara ensam om den upplevelsen.

Det jag upplever jobbigt med slugs, och det jag vet andra också har upplevt, är att även om man är "dead-on" med siktet och står stilla, på en fiende som är 1 meter ifrån, så kan man ändå missa ibland. Antagligen har det något med hitdec. att göra, som är världens sämsta. Dessutom har jag lyckats skjuta en fiende, fått en hitmarker utan att han dör, och sedan bli dödad av samma människa, i en närkamp på 1-2 meter, och sedan se att han har 2-3% liv kvar. Dvs jag, och andra, har upplevt exakt tvärtom till det du har, dvs att damagen fluktuerar neråt, inte uppåt.

Skulle jag gissa så har du blivit skjuten av 2 slugs, som du uppfattar som en. Detta har jag märkt händer när någon skjuter två snabba skott med SPAS. Eftersom spelet, av någon konstig anledning, "komprimerar" skott som träffar när den väl spelar upp den för spelaren. dvs, har du blivit träffad under 3 sekunder, så kan den ibland endast spela upp träffarna på 0,5 sekunder. Varför det är så vet jag inte, men många har upplevt det och jag har själv spelat in det med fraps (skjuter en kompis under 3 sekunder, på hans inspelning så träffar alla kulorna samtidigt under 1 sekund).

Kan vara så ,tack för att du förklarade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag känner att jag måste berätta detta för någon: JAG BLEV PRECIS BANNAD FÖR FUSK..eller ja, "suspect cheater".

My life is completed. Nu kan jag avinstallera spelet.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

870 och SPAS fixar 1 shot kills betydligt längre än 8-12m. Men för att de skall göra det måste man sikta och stå still. Rör man sig eller skjuter "hip fire"
så minskar damage och 1 shot kill funkar endast på kortare avstånd. Se bifogad video.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engman78:

870 och SPAS fixar 1 shot kills betydligt längre än 8-12m. Men för att de skall göra det måste man sikta och stå still. Rör man sig eller skjuter "hip fire"
så minskar damage och 1 shot kill funkar endast på kortare avstånd. Se bifogad video.

https://www.youtube.com/watch?v=_Hi87sMzywk

Nu har jag aldrig sagt att den inte fixar mer än 12 meter, jag skrev ju att den klarar runt 25 meter med HS. Vilket stämmer överens med dessa:
http://symthic.com/charts.php?class=7&sort=Class&adsc=ASC&att...

Sedan var mitt argument att jag aldrig hört om någon som tycker att damagen på slugs på SPAS skulle vara för hög, tvärtom för låg i vissa tillfällen.

Visa signatur