Värt att vänta på t.ex. gtx 780?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thazify:

Nvidia släpper sin 700 serie 2014 p.g.a en del förseningar hos underleverantörer.

Maxell är försenad till 2014 men 700-serien släpps 2013.. hur många gånger ska man behöva säga det?

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | NH-U14S | 32 GB @3200 DDR4
RTX 4060 | RMx 650W | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Det roliga är att du kastar sten i glashus när du påstår att andra för fram falsk fakta när du själv inte gett ett enda riktigt skäl varför just Nvidia är överlägset i alla fall (enligt dig).

Är absolut inget AMD fanboy men du har rätt.. Förväxlade GTX 660 med 650 -_-

om man bara rekommenderar ATI graffikkort och äger ett ATI kort så e man fan ingen annat än ett AMD fanboy

Nä men dem oseriös kommentarerna har moderatorn tagit bort :/ men ett skäl som jag väljer nivida före amd är att det helt enkelt har fungerar för mig . jag har ofta extrem otur när jag köper dator prylar. men än så länge har jag aldrig haft problem med nivida och intel så det är helt enkelt det jag köper. men jag kommer säkert våga pröva mig på AMD igen och jag vet att oftast ger det mer prestanda för pengarna. Bara det att jag blev lite skräck slaggen över hur många det var i forumet som var missnöjda med sitt 7970 och ville sälja och köpa 680 istället men vi får la se vad AMD kommer att släppa för graffe här näst så får jag la pröva pollarnas innan jag köper fast jag kommer nog ända vänta på nividas motsvarighet och kolla vilken som presterar bäst

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon194059:

om man bara rekommenderar ATI graffikkort och äger ett ATI kort så e man fan ingen annat än ett AMD fanboy

Nä men dem oseriös kommentarerna har moderatorn tagit bort :/ men ett skäl som jag väljer nivida före amd är att det helt enkelt har fungerar för mig . jag har ofta extrem otur när jag köper dator prylar. men än så länge har jag aldrig haft problem med nivida och intel så det är helt enkelt det jag köper. men jag kommer säkert våga pröva mig på AMD igen och jag vet att oftast ger det mer prestanda för pengarna. Bara det att jag blev lite skräck slaggen över hur många det var i forumet som var missnöjda med sitt 7970 och ville sälja och köpa 680 istället men vi får la se vad AMD kommer att släppa för graffe här näst så får jag la pröva pollarnas innan jag köper fast jag kommer nog ända vänta på nividas motsvarighet och kolla vilken som presterar bäst

Är du ute efter vad som presterar mest.. ja då är oftast Nvidia ett säkert kort.. Men är du ute efter mest prestanda per kr så brukar AMD vara bättre. Du har rätt i att HD7970 har haft sina problem bla. med drivrutiner.. men de har mer eller mindre försvunnit. Idag är de flesta nöjda med sitt HD7970 som faktiskt presterar riktigt bra och klockar riktigt bra.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Är du ute efter vad som presterar mest.. ja då är oftast Nvidia ett säkert kort.. Men är du ute efter mest prestanda per kr så brukar AMD vara bättre. Du har rätt i att HD7970 har haft sina problem bla. med drivrutiner.. men de har mer eller mindre försvunnit. Idag är de flesta nöjda med sitt HD7970 som faktiskt presterar riktigt bra och klockar riktigt bra.

Tja, men tanke på att det tar ett halvårs väntande på drivrutiner, så blir det ganska dålig prestanda per krona när korten väl blir speldugliga

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Tja, men tanke på att det tar ett halvårs väntande på drivrutiner, så blir det ganska dålig prestanda per krona när korten väl blir speldugliga

En nackdel med AMDs drivrutinspolicy ja. Verkar dock ha blivit bättre nu när de bestämde sig för att fokusera på kvalite före kvantitet (Hallelujah..)!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jo

Problem att maxxa BF3 med min singel skärm, med SLI ^^

Fan vilka kassa kort du har då iom att jag klarar det med 1 kort med fps MIN. på 50. Max trunt 80-90.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Fan vilka kassa kort du har då iom att jag klarar det med 1 kort med fps MIN. på 50. Max trunt 80-90.

Fast jag definiera aldrig vad för skärm jag hade.

Jag har en 2560*1440 skärm vilket skapar det problemet. Finns nästan ingen anledning att ha SLI/CF till en 1080p singelskärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Jag vill ju helst köra BF3 på bra grafik nu. Men samtidigt vill jag inte köpa något grafikkort som är på väg att bytas ut snart. Men tyvärr så byts ju allting i datorbranschen relativt fort ut mot nya grejer. En balansgång det där.

Tack alla för att ni tar er tid. Det uppskattas mer än ni tror!

Jag skulle köpa ett grafikkort nu. Jag köpte ett gtx580 för knappt ett år sen och ångrar det inte.
Vilket kort du ska välja, 660ti, 670, 680 etc. beror ju lite på vad ska göra.
Är det 1920x1080 i bf3 som gäller så skulle jag köra på 670 eller 680. Båda duger utmärkt men budget spelar ju roll också.
Har du tänkt att köra med skärm i 120hz senare så kräver ju detta lite mer, samma sak med flera skärmar.

Permalänk
Skrivet av zabera:

Nu skriver du ju två helt olika saker. Klarar du det med ett kort, eller har du MinFPS på 50?

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Nu skriver du ju två helt olika saker. Klarar du det med ett kort, eller har du MinFPS på 50?

vad jag ser så är det 1 sak

MIN. är ju uppenbarligen förkortning för "minimal" eller "minst"

Permalänk
Skrivet av zabera:

vad jag ser så är det 1 sak

MIN. är ju uppenbarligen förkortning för "minimal" eller "minst"

Och 50 är 50. Om det inte rör sig om väldigt väldigt enstaka dips, så är det inte många på SweC som tycker 50 är i närheten av något "maxande".

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Maxell är försenad till 2014 men 700-serien släpps 2013.. hur många gånger ska man behöva säga det?

Skönt, jag litar på dig, lär ju bli lagom till en julklapp. 780 blir det direkt !

Visa signatur

- GTX 680 CUII TOP -SA950@120hz
- i7 2600K@3,8Ghz -Corsair H60
- Sabertooth P67 -16GB Dominator Platinum
- Corsair GT120

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

nop 660 Ti kämpar för att hålla 60 fps och går ofta under men GTX 670 + lite överklockning är ett säkert kort!

Ett 670 ar ett riktigt bra kort, spec. med lite OC. Dessutom kommer du att kunna salja det relativt enkelt da manga kommer att fundera pa 670 SLI.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

Någon som har någon ide om när 780-serien kan finnas "på riktigt" i butik då? Lansering i mars och i butik ....vad brukar vara vanligt?

Funderar själv på att uppgradera med ett extra 680 för SLI eller att vänta och slå till på ett 780 om det kommer inom inte alltför många månader.

p.s By the way, alla j-a miffon som förstör tråden med amd vs nvidia tjafs/trams kan dra åt h-e eller skapa (ännu en ny) tråd där ämnet avhandlas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Någon som har någon ide om när 780-serien kan finnas "på riktigt" i butik då? Lansering i mars och i butik ....vad brukar vara vanligt?

Funderar själv på att uppgradera med ett extra 680 för SLI eller att vänta och slå till på ett 780 om det kommer inom inte alltför många månader.

p.s By the way, alla j-a miffon som förstör tråden med amd vs nvidia tjafs/trams kan dra åt h-e eller skapa (ännu en ny) tråd där ämnet avhandlas.

Butikerna får korten tidigare men de inte får börja sälja korten innan Mars. Korten finns alltså i butik på lanseringsdagen. Det är faktiskt bättre att köpa ett till 680 eftersom kortet kommer prissänkas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De har säkert gjorts förtydligande tidigare men för att folk inte ska bli felinformerade så säger jag att gtx 670 maxar inte ULTRA i 1080p om kravet är 60fps vilket är den gyllene gränsen, har man inget krav på fps så maxar dom flesta korten på marknaden helt enkelt. Men alltså de kommer droppa neråt 40-50 vid intensiva scener så är de bara. Har ett själv så har ingen anledning att snacka skit.

Dom flesta här brukar ju vilja höja upp sitt egna kort till skyarna men de ser jag ingen mening me. Sen så förstår jag inte hur man klarar spela med 60fps heller, men de är ju en annan femma. Själv så kör jag på high för lite extra flyt då jag tycker 60fps är alldeles för lågt för bf3!

Permalänk
Medlem

Kan vi alla komma överrens om att 670/680 är magnifika kort, Men presterar ungefär likadant, för ett ibland lägre pris? Snälla?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Slaktardej:

AMD släpper ju 8XXX serien i vinter, kanske värt att vänta på det.
Annars kör på ett 7970.

menar du denna vintern som vi är nu i eller nästa som kommer?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Butikerna får korten tidigare men de inte får börja sälja korten innan Mars. Korten finns alltså i butik på lanseringsdagen. Det är faktiskt bättre att köpa ett till 680 eftersom kortet kommer prissänkas.

Har jag missat nått angående Nvida 780 kortet (Big Kepler) GK114 baserat på GK110 kretsen angående release datum ??

Har inte sett någon information om detta alls och trodde själv att dom skulle komma i April med tanke på
att 680 serien kom väll i slutet av April eller Början av Maj har jag för mig.

Har väntat på Big Kepler ett tag och är detta kort som ska ersätta mitt 580 kort som klarar BF3 Ultra preset på min överklockning.

Eller finns det någon hemsida som bekräftat release tid enligt månad och gärna från Nvidia själv , tycker
att detta borde stått som nyhet från redaktionen isådanafall.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

AMD släpper ju 8XXX serien i vinter, kanske värt att vänta på det.
Annars kör på ett 7970.

8000 Ka väl vara 7000 serien med annat namn och upphottade frekvenser? Eller gäller detta enbart oem ( hp dell mm )?

670 "maxxar" bf3 på 1920x1080

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Har jag missat nått angående Nvida 780 kortet (Big Kepler) GK114 baserat på GK110 kretsen angående release datum ??

Har inte sett någon information om detta alls och trodde själv att dom skulle komma i April med tanke på
att 680 serien kom väll i slutet av April eller Början av Maj har jag för mig.

Har väntat på Big Kepler ett tag och är detta kort som ska ersätta mitt 580 kort som klarar BF3 Ultra preset på min överklockning.

Eller finns det någon hemsida som bekräftat release tid enligt månad och gärna från Nvidia själv , tycker
att detta borde stått som nyhet från redaktionen isådanafall.

Woaini påpekade att lansering skulle ske i Mars så jag sa samma sak. Finns ingen officiell information mer än bara: http://vr-zone.com/articles/no-nvidia-geforce-gtx-780-before-...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

varför inte lika bra vänta på 2000 serien som kommer om 20 år?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Skrivet av EvilWord:

menar du denna vintern som vi är nu i eller nästa som kommer?

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

8000 Ka väl vara 7000 serien med annat namn och upphottade frekvenser? Eller gäller detta enbart oem ( hp dell mm )?

670 "maxxar" bf3 på 1920x1080

Jag skrev mitt inlägg i oktober, alltså innan det kommit ut att de nya korten dröjer. OEM- korten är bara trams, förstår inte varför de håller på så. Den riktiga 8000-serien innehåller helt nya GPU:er.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Sökte och försöka hitta nyare artiklar och hittade dessa.

http://videocardz.com/35830/new-nvidia-roadmap-reveals-maxwel...

http://www.techpowerup.com/173851/NVIDIA-Kepler-Refresh-GPU-F...

Detta är fortfarande bara spekulation som jag uppfattar det.

Mars-Maj enligt dessa artiklar och ena säger att det är GK110 som är aktuell
igen och ena spekulerar mellan GK110 eller GK114 eller om dom byter till GK2XX serien.

Känns för otydligt ännu hur det blir på denna fronten enligt mig.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.