Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Här är det en som testar ljudkvalitén och den verkar bra i jämförelse med min iPhone i alla fall som distar sönder i sånna lägen.
http://www.youtube.com/watch?v=fUYDOTC53II

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Skrivet av Garb0:

Här är det en som testar ljudkvalitén och den verkar bra i jämförelse med min iPhone i alla fall som distar sönder i sånna lägen.
http://www.youtube.com/watch?v=fUYDOTC53II

Jag måste säga att jag inte tror på den videon! Finns inga som helst bevis på att den är filmad med en L920!
Kändes lite för bra för o vara sann.... men herregud vad jag hoppas att det är filmat med en L920...

Om det är så här bra ljud och bild i mörker med kameran så är jag total såld! (som om jag inte vore det redan)

Permalänk

Ljudinspelningen är helt sanslöst bra. Är ju bas med o grejer

är så SJUKT sugen på min jävla Nokia nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Jag måste säga att jag inte tror på den videon! Finns inga som helst bevis på att den är filmad med en L920!
Kändes lite för bra för o vara sann.... men herregud vad jag hoppas att det är filmat med en L920...

Om det är så här bra ljud och bild i mörker med kameran så är jag total såld! (som om jag inte vore det redan)

Här är även ett till klipp som är från 920. Är dock lite orolig varför ljudet hackar till på några ställen
http://youtu.be/loxDegj3fFE

Permalänk
Medlem

Vad kommer 820'n kosta?
Tjejen är lite sugen.

Permalänk
Medlem

Ungefär 4000 säger prisjakt.

Permalänk
Medlem

Ingen som hört något mer om Cyan? Vill så gärna ha en med matt finnish och vill inte ha ännu en telefon som är svart. :/ Hoppas den kommer i cyan snart också.

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garb0:

Ingen som hört något mer om Cyan? Vill så gärna ha en med matt finnish och vill inte ha ännu en telefon som är svart. :/ Hoppas den kommer i cyan snart också.

Den är exklusiv för AT&T i staterna. Den kommer alltså inte till Sverige. Det har Nokia bekräftat på deras svenska facebooksida.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Den är exklusiv för AT&T i staterna. Den kommer alltså inte till Sverige. Det har Nokia bekräftat på deras svenska facebooksida.

Läste det nu också på deras sida. Fan vad tråkigt om det är sant, jag tänkte att den skulle vara ungefär som den vita när Lumia 800 släpptes. Alltså att den inte var med i den första lanseringen men släpptes lite i smyg i efterhand. Hoppas verkligen att den kommer till Sverige lite senare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.slashgear.com/att-nokia-lumia-920-review-03255516/

Trevlig recension.

Citat:

The Nokia Lumia 920 is clearly the most unique Windows Phone 8 experience on the market today.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Nice Weeman, låter bra!

Citat:

this is just about the smoothest experience we’ve had with the Qualcomm Snapdragon S4 dual-core processor under the hood, and that’s saying a lot. It’s most certainly the most fluid experience we’ve had with Windows Phone, without a doubt.

P.S. fan va glad att man inte bor här...

Om man kollar radarn så verkar hela stan uppbyggd på religion.

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Nice Weeman, låter bra!

http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2012/11/maps_city...

Ooo my god

Permalänk
Medlem

Intressant kommentar i slashgears recension:

Citat:

I asked the sales guy at nokia about the problem in daylight imaging nd he told me that he saw some reviews too and that this problem exists only in the phones with specific carrier branding in the UK and the US as they were released to them a month before the actual release. Out here our carriers sell phones from Nokia and therefore they come with the latest firmware.

Vi som köper dom här får alltså the latest and greatest firmware.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Skrivet av WeeMaan:

Intressant kommentar i slashgears recension:

Vi som köper dom här får alltså the latest and greatest firmware.

Helt underbar nyhet!!

Permalänk
Skrivet av larsaunitz:

Ooo my god

Eller den bästa: "Thanks God for making me an Atheist"

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Nice Weeman, låter bra!

http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2012/11/maps_city...

Det är USA vi snackar om ^^

Mer hjärntvättad kontinent får man leta efter.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrackFox:

Ungefär 4000 säger prisjakt.

Fan vad dyrt, med tanke på att budgetvarianten av windows phone 7 från Nokia ligger på 2k just nu.

Permalänk
Medlem

Hej! Jag ska flytta till norge efter jul för att jobba i ett år och vet inte hur jag ska göra med abonnemang och min lumia 920!
Tappade min iphone 4 när jag var i magaluf på studentresa eller vad man kallar det och har varit utan mobil nu i snart ett halvår!
Har väntat och längtat efter en lumia nu ett bra tag och nu när den väl kommer så ska jag flytta utomlands vilket gör det lite jobbigt..

Det jag funderar på är att köpa telefonen kontant och sedan skaffa mig ett abonnemang i Norge då. Men har som sagt ingen koll på norska teleoperatörer, eller finns telia/tre,telenor eller nått även i norge? Söker ett abonnemang med surf ex som tre's surf 10gb surf med 16mbt hastighet för 299 osv..

Well är det någon som vet några norska teleoperatörer (stora,pålitliga självklart)

Permalänk

Jag såg på någon test att displayen skulle funka med vantar,bananer,naglar osv.
Men när jag testade den på Gamex så fungerade det inte med naglar.
Nu kollade jag inte några inställningar ifs!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tegelbruket:

Jag såg på någon test att displayen skulle funka med vantar,bananer,naglar osv.
Men när jag testade den på Gamex så fungerade det inte med naglar.
Nu kollade jag inte några inställningar ifs!

Man måste ha displayen inställd på "hög - känslighet".

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Well är det någon som vet några norska teleoperatörer (stora,pålitliga självklart)

Kan ju börja med http://www.telenor.no/

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Men har som sagt ingen koll på norska teleoperatörer, eller finns telia/tre,telenor eller nått även i norge? Söker ett abonnemang med surf ex som tre's surf 10gb surf med 16mbt hastighet för 299 osv..

Om inte Telias har sålt sitt bolag i Norge så heter de NetCom där, går man in på deras sida så ser det väldigt Telia ut så de äger nog fortfarande NetCom och om inget drastiskt har hänt så är NetCom fortfarande näst störst där efter Telenor. Ungefär som Tele2 här.

Tydligen så har Telia ett bolag i Norge som heter Chess också.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av careface:

Man måste ha displayen inställd på "hög - känslighet".

Högoddsare eller fakta??
Den fungerade jättebra med tyg och metall,men som sagt inte naglar.

Permalänk
Medlem

Ahh tack! Blir att kolla på Telenor. Tack tack tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Fan vad dyrt, med tanke på att budgetvarianten av windows phone 7 från Nokia ligger på 2k just nu.

Rent prestandamässigt är det väl inte särskilt överprissatt. För 3000 ungefär kan man få en HTC 8S, kan kanske vara ett alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tegelbruket:

Högoddsare eller fakta??
Den fungerade jättebra med tyg och metall,men som sagt inte naglar.

Fakta, det finns en sån inställning, men vi vet ju inte om den inställningen var på på den telefon du provade.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Skrivet av medstud:

Fakta, det finns en sån inställning, men vi vet ju inte om den inställningen var på på den telefon du provade.

Att det bör finnas en sån inställning är kanske ingen överaskning.
Men är det fakta att den måste stå på high för att det ska fungera med naglar?
Den fungerade med tyg och metall,men ni vet att den måste stå på high för att det ska fungera med naglar!?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Diskussion om världens mest hjärntvättade kontinent passar inte här.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrackFox:

Rent prestandamässigt är det väl inte särskilt överprissatt. För 3000 ungefär kan man få en HTC 8S, kan kanske vara ett alternativ.

Är det den billigaste wp8 luren?
Hennes L800 blev stulen i London nämligen och den var ju extremt snabb, från vad jag förstått verkar det som om att wp8 och wp7 har olika markets dock? Innebörden av detta är väl förmodligen att det slutar rulla in appar i wp7's market?

Permalänk
Skrivet av careface:

Är det den billigaste wp8 luren?
Hennes L800 blev stulen i London nämligen och den var ju extremt snabb, från vad jag förstått verkar det som om att wp8 och wp7 har olika markets dock? Innebörden av detta är väl förmodligen att det slutar rulla in appar i wp7's market?

Alla WP7-appar fungerar på WP8. Men appar som är speciellt framtagna till WP8 fungerar inte till WP7. Fortfarande samma app store!