Du säger att du inte är bakåtsträvare men i denna text klagar du för att det inte ser ut som innan. Ibland måste saker förändras, gränssnitt byts ut efter ett tag då bättre finns. Fattar du hur långt bak mänskligheten skulle vara om alla tänkte som dig? "If I would have asked the people what they wanted, they would have said a faster horse" passar bra in här. Folk vet ofta inte alls vad de vill ha. Bilen var säkert en läskig uppfinning för många i början men nu är den en normal sak i var mans vardag. Jag säger inte att samma gäller metro, jag säger bara att man inte ska vara rädd för förändring.
Du sitter hela tiden och säger att metro är ett pek gränssnitt och att det fungerar värdelöst på desktop. Jag sitter med metro på desktop och tycker att det fungerar bra. Jag tycker win 8 är bättre än vanliga startmenyn då man kan ha många fler program klistrade på ett enklare och mer överskådligt sätt. Bara för att du har fyrkanter att klicka på så blir det inte ett operativ gjort för touch. Några saker är dock lite dåliga, bland annat hur man navigerar i nyhets/sport appen som inte är helt optimalt.
Och sen säger du att folk säkert är vilsna nu, fan sluta överdriv, metro är ingen labyrint direkt.