Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av dubbelmacka87:

Tycker att bebisen krossar myten om att telefonen är tung.

eller så har folk mindre ork i armarna än bebisen

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

eller så har folk mindre ork i armarna än bebisen

Folk är gamla och trötta, bebisen är ju ung och frisk!

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskskit:

Allt verkade ju vara imponerande, förutom att man inte fick se när den fick en perfekt faceplant på skärmen för det är ju det man vill se!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Finns det någon som testat att ladda via USB och induktion samtidigt ?

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem

Just när det gäller droptests så handlar ju allt om vinklar osv som den träffar marken, jag anser dock att det där droptestet var väldigt "legit" och verklighetsbaserat. Skulle vara intressant att se hur den höll om displayen hamnade front first och sen en sten på marken (den ska gå sönder då, inte konstigt om den gör det, men vore kul att se ifall den även höll för de med).

Summa sumarum så är jag imponerad

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk
Skrivet av elkeR:

Allt verkade ju vara imponerande, förutom att man inte fick se när den fick en perfekt faceplant på skärmen för det är ju det man vill se!

Den kanske har så mycket tungt i bullen bakpå att den inte kan landa på annat vis

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Den kanske har så mycket tungt i bullen bakpå att den inte kan landa på annat vis

Troligtvis är det så, precis på samma sätt myten om rostat bröd landar alltid på smörsidan (eller var det tvärtom?)

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Skype-appen för Windows Phone 8 har nu släppts. Ser otroligt snygg ut och verkar flyta på väldigt bra:

http://www.wpcentral.com/skype-preview-windows-phone-8-now-av...

Detta är emellertid bara en preview-version och som det står att läsa i recensionen på WPCentral.com så finns fortfarande en del buggar. Men ändå, ser jättelovande ut!

Permalänk
Skrivet av Fiskskit:

Det skulle vara intressant om han kollade kameran oxå!
Linsen är ju inte fast,så den studsar väl runt lite!?

Permalänk
Medlem

Jag vill verkligen tycka om Lumia 920, men när man vet att den inte är top of the line inom ALLA områden så blir det att vänta. Kameran verkar fruktansvärt dålig för stillbilder i dagsljus. Jag skulle hellre tagit kameran från N8 som är betydligt bättre inom det området och sen skippat OIS. Hoppas att 808 och 920 får ett kärleksbarn under 2013. För 5-6k vill man ha det bästa från båda världar!

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Jag vill verkligen tycka om Lumia 920, men när man vet att den inte är top of the line inom ALLA områden så blir det att vänta. Kameran verkar fruktansvärt dålig för stillbilder i dagsljus. Jag skulle hellre tagit kameran från N8 som är betydligt bättre inom det området och sen skippat OIS. Hoppas att 808 och 920 får ett kärleksbarn under 2013. För 5-6k vill man ha det bästa från båda världar!

Kan du komma med något bevis att den är fruktansvärt dålig i dagsljus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Nokia har sagt att de har en uppdatering på gång för kameran.

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra review på svenska ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Enligt dom tester jag sett så är den likvärdig andra flaggskepp i dagsljus men drar ifrån ordentligt vid mindre optimala förhållanden.
Dessutom är det bara problem i mjukvaran och Nokia har sagt att en bättre firmware är på väg.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallan:

Finns det någon bra review på svenska ännu?

Vänta tills den släpps i Sverige så lär det dyka upp.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Vänta tills den släpps i Sverige så lär det dyka upp.

Ok, jag tänkte att någon seriös sida kanske råkat få med sig en från ett land där den redan släppts

Permalänk
Medlem

My Nokia Blog rapporterar att "Amazon China sold out of Lumia 920T Pre-Orders only 30 minutes after going live with the listing at a pretty decent price of 3599 Yaun/$578"

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Åh, vad sugen jag är! Problemet är bara att jag inte har förhandsbokat eftersom jag ännu (!) inte har kunnat bestämt mig för vilken färg jag vill ha. Och nu känns det nästan försent, kommer ändå inte få ta på en förrän i vår som det verkar med det här trycket

Förutom att bara klaga har jag dock ett par frågor; hur blev det med den grå versionen? Det är den jag lutar mest mot men jag kan inte ens se den på några sidor? Jag hittar bara röd, gul, svart och vit. Kommer den inte till sverige?

Och andra frågan; jag vet att den filmar 1080p 30fps, men hur är det om man drar ner upplösningen? Hur många bilder per sekund kan man få upp den i när man väljer 720p istället till exempel? Jag tar hellre fina flytande 60fps än Full HD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anonymous FTW:

My Nokia Blog rapporterar att "Amazon China sold out of Lumia 920T Pre-Orders only 30 minutes after going live with the listing at a pretty decent price of 3599 Yaun/$578"

Ok, hur många lurar hade de, 2000, 20.000 eller 200.000? Annars säger det inte så mycket...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Kan du komma med något bevis att den är fruktansvärt dålig i dagsljus?

I stort sett alla recensioner som finns visar på en kamera som inte presterar särskilt bra i dagsljus. Betydligt sämre än Nokia N8 som ändå är över två år gammal nu. Synd när det ändå är telefoner från samma företag. Det verkar vara något problem med alldeles för mycket noise reduction som gör bilderna för mjuka.

Skrivet av betan:

Nokia har sagt att de har en uppdatering på gång för kameran.

Okej! Hoppas det rättar till problemen Konstigt nog så verkar inte videoinspelning lida av samma problem och känns betydligt skarpare.

Skrivet av WeeMaan:

Enligt dom tester jag sett så är den likvärdig andra flaggskepp i dagsljus men drar ifrån ordentligt vid mindre optimala förhållanden.
Dessutom är det bara problem i mjukvaran och Nokia har sagt att en bättre firmware är på väg.

Den presterar i dagsläget (av vad jag sett) något sämre än N8 och iPhone 4S/5 som producerar mycket skarpare bilder. Hoppas på en fix snart!

Släng in 808-kameran already!! :D:D Jag har inget behov av att ta bilder i totalt kolmörker utan blixt ändå..

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Den presterar i dagsläget (av vad jag sett) något sämre än N8 och iPhone 4S/5 som producerar mycket skarpare bilder. Hoppas på en fix snart!

Släng in 808-kameran already!! :D:D Jag har inget behov av att ta bilder i totalt kolmörker utan blixt ändå..

I dagsläget gör den det, men förut när, var det The Verge, som testade telefonen i förhand så var bilderna mycket skarpare än vad den var vid "release". Det skall vara fixat tills vi får den.

Visst vore det trevligt med 808-kameran, men vilket jävla monster till utseende och storlek den skulle bli!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Något ingen tar upp är avsaknaden av apt-x ! Fattar inte varför Nokia hoppade över detta stöd! Dom har ju redan licenser och pushar sina trådlösa bluetooth högtalare hårt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

I stort sett alla recensioner som finns visar på en kamera som inte presterar särskilt bra i dagsljus. Betydligt sämre än Nokia N8 som ändå är över två år gammal nu. Synd när det ändå är telefoner från samma företag. Det verkar vara något problem med alldeles för mycket noise reduction som gör bilderna för mjuka.

Okej! Hoppas det rättar till problemen Konstigt nog så verkar inte videoinspelning lida av samma problem och känns betydligt skarpare.

Alla tester som jag har läst säger att kameran i dagsljus presterar jämnbördigt med iPhone 4S/5 och Galaxy S3 och andra bra mobilkameror. 808 och även N8 är fortfarande i en egen klass (men då har de såklart andra kompromisser istället).

Hur som helst, att få bilder i dagsljus som är jämnbördiga (efter en fix möjligen bättre) med de bästa mainstream mobilerna tycker jag är tillräckligt bra. Det är ju inte i dagsljus som det är problem att få bra bilder. I dagsljus får man tillräckligt bra resultat med alla någotsånär påkostade mobilkameror. Problemen börjar ju när man har sämre ljusförhållanden, vilket man ofta har, och då glänser Lumia 920.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt intresserad av Lumia 920 och WP8 men kollade lite bland deras apputbud. Det mesta jag någonsin behöver finns redan där men en sak jag inte kunde hitta var en Swedbank bank app vilket jag blev väldigt besviken på då det är något jag använder ganska flitigt.
Någon som har något hum om när dom planerar eller om dom planerar en sådan app i nuläget? Kanske till och med så att den finns men jag bara var totalt värdelös på att söka

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Jag är väldigt intresserad av Lumia 920 och WP8 men kollade lite bland deras apputbud. Det mesta jag någonsin behöver finns redan där men en sak jag inte kunde hitta var en Swedbank bank app vilket jag blev väldigt besviken på då det är något jag använder ganska flitigt.
Någon som har något hum om när dom planerar eller om dom planerar en sådan app i nuläget? Kanske till och med så att den finns men jag bara var totalt värdelös på att söka

Hört att "Bankhuben" ska fungera, dock vet jag inte hur det är med säkerhet.

Permalänk
Medlem

Nu har även jag fått min Lumia 920 som jag köpte via tyska amazon. Har inte haft allt för mycket tid med den än men första känslan efter att ha bytt från SGS2 och android 4.* är att Windows phone 8 är äckligt snabbt och väldigt snyggt OS. Telefonen känns INTE tung, snarare grym kvalitetskänsla.. Skärmen är helt underbar.. jag som tyckte skärmen på iPad 3 va bra.. men denna är fantastisk!

Har inte hunnit testa kameran något än men ska ta lite bilder i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Jag har också hört att det ska funka med "hubben". Men det jag ville ha sagt med detta inlägg vore att om alla vi som hänger i denna tråd borde skicka mail till Swedbank för att dom ska förstå att det är många med WP8 som vill ha en app. Skulle inte ta mer än någon minut att skicka mailet och förhoppningsvis så löser det sig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Jag har också hört att det ska funka med "hubben". Men det jag ville ha sagt med detta inlägg vore att om alla vi som hänger i denna tråd borde skicka mail till Swedbank för att dom ska förstå att det är många med WP8 som vill ha en app. Skulle inte ta mer än någon minut att skicka mailet och förhoppningsvis så löser det sig

Bra idé! Tar och gör det nu!

Blev det här, kanske inte det bästa

Citat:

Hej Swedbank

Vi är många på ett forum vid namn Sweclockers.com som snart går över till Windows Phone 8 när Lumian kommer ut på marknaden. Ett problem idag är att ni inte har någon officiel app till operativsystemet idag och vi skulle alla önska att det kommer att komma inom snar framtid!

Varför ska ni bara hålla er till IOS och Android? Gå även med det ständigt växande operativsystemet Windows Phone!

Tack
En trogen kund

Eller snart, så fort det går att faktiskt skicka till dom genom deras formulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsrock:

Alla tester som jag har läst säger att kameran i dagsljus presterar jämnbördigt med iPhone 4S/5 och Galaxy S3 och andra bra mobilkameror. 808 och även N8 är fortfarande i en egen klass (men då har de såklart andra kompromisser istället).

Hur som helst, att få bilder i dagsljus som är jämnbördiga (efter en fix möjligen bättre) med de bästa mainstream mobilerna tycker jag är tillräckligt bra. Det är ju inte i dagsljus som det är problem att få bra bilder. I dagsljus får man tillräckligt bra resultat med alla någotsånär påkostade mobilkameror. Problemen börjar ju när man har sämre ljusförhållanden, vilket man ofta har, och då glänser Lumia 920.

Det är något med alla mobilkameror som gör att man verkligen kan se att det är just en mobilkamera. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det. Men Nokia N8 och 808 har inte detta problem. "Tyvärr" har jag ägt en N8 och tycker därför inte att "tillräckligt bra" på dagens high-endlurar är tillräckligt bra

Jag har jättemånga fina bilder och minnen från min N8 som också ser riktigt bra ut! Nu äger jag en Lumia 800 och det är ju som man säger som att fota med en potatis. Jag skulle inte riskera att fota en spontan bild på semestern med den iallafall då det ändå ser ut som skräp =/

Nu är ju Lumia 920 bättre än 800, men jag tycker steget till N8 är alldeles för stort. Så enorm var ju inte N8 ändå. Men jag ska inte säga något förrän vi får en uppdatering. Jag håller tummarna så att jag än en gång kan ha en bra mobil/kamera kombo

Edit: Alla med Lumia 920 får gärna posta bilder från kameran för jag vill inget hellre än att ändra uppfattning om telefonen! Jag köper bara Nokia och är helt såld på Wndows Phone.

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk
Skrivet av GustavN:

Åh, vad sugen jag är! Problemet är bara att jag inte har förhandsbokat eftersom jag ännu (!) inte har kunnat bestämt mig för vilken färg jag vill ha. Och nu känns det nästan försent, kommer ändå inte få ta på en förrän i vår som det verkar med det här trycket

Förutom att bara klaga har jag dock ett par frågor; hur blev det med den grå versionen? Det är den jag lutar mest mot men jag kan inte ens se den på några sidor? Jag hittar bara röd, gul, svart och vit. Kommer den inte till sverige?

Och andra frågan; jag vet att den filmar 1080p 30fps, men hur är det om man drar ner upplösningen? Hur många bilder per sekund kan man få upp den i när man väljer 720p istället till exempel? Jag tar hellre fina flytande 60fps än Full HD

Jag sitter i exakt samma båt. Men det känns ju som det inte kan röra sig om allt för många dagar extra om man skulle förboka nu i helgen, framförallt om man binder upp sig till ett abonnemang samtidigt (tror det är lite mindre söktryck/lite högre intag av mobiler, men det drar jag ur hatten och har ingen källa). Jag hade ju helst velat gå in och känna på 920 innan jag köper den, mest för att se hur mycket fingerprints som det blir på glossen och hur "tung" (har bara min gamla n900 att jämföra med, och den är ju tjockare och med mindre skärm vilket ju kan påverka) den faktiskt är. Sen blir det min första mobil över 3,5-skärm, så jag vill testa det en aning också... Men antagligen blir det en förhandsbokning nu i veckan.