Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Måste göra tummen upp för alla som skriver i denna tråd, då den i skrivande stund har haft: 161 346 visningar och 2 220 olika svar. Och då måste man komma ihåg att telefonen inte har släppts i Sverige ännu. Intresset för Nokia Lumia 920 verkar gigantiskt. Samsung Galaxy S2-tråden med sina 271 796 visningar har haft mindre svar (diskussioner) än denna tråd. Och Samsungs telefon har funnits i handeln ett bra tag nu.

Så man väntar med stor förtjusning på alla nya diskussioner som kommer uppstå när Nokia Lumia 920 släpps i Sverige på riktigt.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Måste göra tummen upp för alla som skriver i denna tråd, då den i skrivande stund har haft: 161 346 visningar och 2 220 olika svar. Och då måste man komma ihåg att telefonen inte har släppts i Sverige ännu. Intresset för Nokia Lumia 920 verkar gigantiskt. Samsung Galaxy S2-tråden med sina 271 796 visningar har haft mindre svar (diskussioner) än denna tråd. Och Samsungs telefon har funnits i handeln ett bra tag nu.

Så man väntar med stor förtjusning på alla nya diskussioner som kommer uppstå när Nokia Lumia 920 släpps i Sverige på riktigt.

Go morron på dig med!

Satt precis och kollade på The Verges video om telefonen och det började precis pilla ännu mer i fingarna även fast jag vet att det är 3 veckor kvar till release.

Det jag sitter och funderar på nu är vad jag ska använda för app till musik. I dagsläget kör jag spotify med lite egna låtar/itunes med köpt musik. Men det verkar finnas så många valmöjligheter på tjänar nu: Spotify, Wimp, Xbox music och Nokia music.
Vad ska man välja?
Vad fungerar bäst? (Hur är det också med Pandora? Kommer det finnas för oss svenskar?
När jag sycnar in Itunes music till telefonen (Finns ett program till det), vart kommer musik att hamna?

Permalänk

Jag tror jag kommer bli nöjd med telefonen, det ända som oroar mig är storleken som vissa påtalat. Alltså inte vikten utan formatet, jag har rätt små händer.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur mediahantering fungerar över usb?

Jag har en iPhone idag och den lägger ju upp själva fotona på telefonen i en enhet i datorn så man själv hantera bilderna utan att blanda in iTunes.

Läst om zune som ska vara nån motsvarighet till iTunes.

Har haft 2st androidlurar oxå och där har jag kunnat sköta allt manuellt i utforskaren dvs. foton/musik/ringsignaler osv. Vilket jag föredrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskskit:

Är det någon som vet hur mediahantering fungerar över usb?

Jag har en iPhone idag och den lägger ju upp själva fotona på telefonen i en enhet i datorn så man själv hantera bilderna utan att blanda in iTunes.

Läst om zune som ska vara nån motsvarighet till iTunes.

Har haft 2st androidlurar oxå och där har jag kunnat sköta allt manuellt i utforskaren dvs. foton/musik/ringsignaler osv. Vilket jag föredrar.

I WP7 var man tvungen att använda Zune, i WP8 är det borta och det är bara att drag-and-droppa i utforskaren.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Idag börjar Windows köra TV reklam för WP8.

Citat:

Microsoft is already running TV ads that promote both Windows 8 as well as its Surface tablet. Now it appears that the first commercials for Windows Phone 8 will begin to air on Sunday, starting with some high profile ad placements during NFL broadcasts.

WPCentral.com reports that the first TV commercial will be the clip that Microsoft showed off during its Windows Phone 8 press conference in late October. The 93 second clip puts a big emphasis on the Live Tiles feature of the mobile OS, which Microsoft is marketing as a way to make each person's Windows Phone 8 device their own.

With Nokia and HTC Windows Phone 8 devices now on sale here in the US, it will be interesting to see if there will be a big consumer rush for these new phones. So far, the launch of the Nokia Lumia 920 and 820 has been more of a low key affair compared to the efforts Nokia made to launch the Lumia 900 back in April.

http://www.neowin.net/news/report-windows-phone-8-tv-commerci...

Permalänk
Medlem

Ända sen Nokia N9 och lumia 900 har jag sagt till mina aktievänner att investera i Nokia, även fast det fortsätter neråt. 920 måste vara början på en vändning

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Hyffsat trevlig reklam iallafall. Tror ni att nokia kommer köra någon reklam?

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Hyffsat trevlig reklam iallafall. Tror ni att nokia kommer köra någon reklam?

http://wmpoweruser.com/att-nokia-lumia-920-tv-ads-and-marketi...

Permalänk
Medlem

Gillar den reklamen. De kastas inte skit på andra tillverkare som är så vanligt nu i reklam nu.

"We didn't make one smartphone for all of us, we made one for each of us"

Men det är Microsoft som står bakom den reklamen väl?

Annars har väl kanske Nokia gjort lite snedsteg med egna reklam/PR som de fake:ade nattbilderna och stabiliseringsvideon (så onödigt när den faktiskt är klart bäst på dessa områden) och nu senast att ha med sin telefon i Keshas nya video vilket inte direkt gav bra publisitet och nu plockats ur videon. Men som de säger, all reklam är bra reklam kanske

Permalänk
Medlem

Den har man ju sett, men den där kommer bara sändas i Amerika. Kanske skulle vart lite tydligare. Jag menade reklam som kommer gå i Sverige

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Den har man ju sett, men den där kommer bara sändas i Amerika. Kanske skulle vart lite tydligare. Jag menade reklam som kommer gå i Sverige

Jag har inte sett nån film men det finns en rolig annons i senaste numret av Mobil. Det är en bild på en 920 med Nokia Maps igång och så står det "Händer det att du också "glömmer" Göteborg?".

Permalänk
Medlem

Lade beställning från Computeruniverse på en vit (enda de hade i lager som tur var), hoppas man får den under veckan och att allt fungerar som det skall. Blev totalt 5960kr, så ca 120kr extra pga frakten till Sverige. Får man väl leva med om man vill ha något tidigare

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Lade beställning från Computeruniverse på en vit (enda de hade i lager som tur var), hoppas man får den under veckan och att allt fungerar som det skall. Blev totalt 5960kr, så ca 120kr extra pga frakten till Sverige. Får man väl leva med om man vill ha något tidigare

Skulle jag nog lätt ta om det bara blev 120 kr extra för mig Var tidig ute och beställde så fick den för 635:- mindre än vad det kostar för dig nu. 500kr är värt att vänta 2 veckor extra på ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Gillar den reklamen. De kastas inte skit på andra tillverkare som är så vanligt nu i reklam nu.

Nästa lika tråkigt som när tillverkare stämmer en annan viss "stor" tillverkare på väldigt dåliga grunder.
Jag kan tycka det är smutskastning, men den som är med i leken för tåla lite själv också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Nästa lika tråkigt som när tillverkare stämmer en annan viss "stor" tillverkare på väldigt dåliga grunder.
Jag kan tycka det är smutskastning, men den som är med i leken för tåla lite själv också.

Ser iofs inte likheten men tänker inte börja tjafsa om det i denna tråd eftersom det inte hör hit.

Tycker man skall lyfta fram sin egen produkt i sin reklam istället för att trycka ner konkurrentera. Tycker det är lita trist oavsett om det är Apple, Samsung eller Nokia som slänger smuts.

Denna WP8 reklam var som sagt bra sett ur den synpunkten.

Permalänk

Jobbigt att vänta på släppet.
Kommer tillbehören att finnas i de färger phånarna finns i?

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Står fortfarande på Halebop att första leveransen kommer i mitten av november.

https://shop.halebop.se/mobiler/Nokia/Lumia-920-Yellow

Första *levernas* i mitten av november .. Känns ju sådär seriöst när de inte ens stavar rätt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Står fortfarande på Halebop att första leveransen kommer i mitten av november.

https://shop.halebop.se/mobiler/Nokia/Lumia-920-Yellow

Första *levernas* i mitten av november .. Känns ju sådär seriöst när de inte ens stavar rätt.

Fast tror inget kan tala emot om Nokias Sveriges officiella uttalande även om vi alla vill att det ska komma i mitten Webhallen ska kolla upp det idag (måndag) hur det egentligen är, då de hade mitten av november också. Men de ändrade till 29:e efter ett PM för att vara på den säkra sidan innan de kan kolla med leverantören.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är riskfritt att ha trådlös laddare liggandes uppe på datorn ?
Eller kan den påverka elektroniken i datorn, även kan laddaren bli påverkad av datorn ?

Permalänk
Medlem

Jahopp, computeruniverse inge vidare...
Går in på vita telefonen och det står: "Product ready for shipping ready for shipping in 1-2 days"

Lägger beställningen och går sedan in på mitt konto: "expected to come in stock on approx. 15.11.2012"

Slutar med att jag kommer ha den 1 vecka i förväg endast, känns inte värt mödan att beställa en tysk telefon och betala extra för det.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Skrivet av korreWorre:

Jahopp, computeruniverse inge vidare...
Går in på vita telefonen och det står: "Product ready for shipping ready for shipping in 1-2 days"

Lägger beställningen och går sedan in på mitt konto: "expected to come in stock on approx. 15.11.2012"

Slutar med att jag kommer ha den 1 vecka i förväg endast, känns inte värt mödan att beställa en tysk telefon och betala extra för det.

Ne just nu känns det ju skitsamma liksom! Skulle man ha gjort förra måndan isf för att det skulle vara värt!

Permalänk
Medlem

Ljudupptagningen i Lumia 920

Fantastisk!

Permalänk
Medlem

Han har även flertalet andra videos när han testar ljudet för sina grannar!

Permalänk

"Not as high PPI as the Iphone 5"

K thanks bye....

Visst så kom det en not att den faktiskt har mer ppi än Iphonen men att hon gör en sån standard miss gör att man inte kan ta personen seriöst alls, (iaf för
mig)

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Tycker man skall lyfta fram sin egen produkt i sin reklam istället för att trycka ner konkurrentera. Tycker det är lita trist oavsett om det är Apple, Samsung eller Nokia som slänger smuts.

Håller med delvis. Det finns så många andra sätt man kan skoja med konkurrenterna på ett kul sätt. Bil industrin har gjort det ett bra tag, speciellt tyskarna är rätt sköna med sina billboards

Eller den här som Bentley vann rätt gött haha
http://creativeadvertisingworld.com/advertising-wars-bmw-audi...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Håller med delvis. Det finns så många andra sätt man kan skoja med konkurrenterna på ett kul sätt. Bil industrin har gjort det ett bra tag, speciellt tyskarna är rätt sköna med sina billboards

http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2009/04/marketi...

Eller den här som Bentley vann rätt gött haha
http://creativeadvertisingworld.com/advertising-wars-bmw-audi...

Tyskar? Det står ju Santa Monica BMW så det är med största säkerhet en amerikansk reklambyrå som står bakom det här.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av Fiskskit:

Tycker att bebisen krossar myten om att telefonen är tung.