Nästa 3DMark prestandatestar persondatorer, surfplattor och mobiltelefoner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

För att?! De datorerna är inte byggda för spel

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle dock vara intressant att se lite ordentliga benchmarks på nya iMac (Dec) med GTX 680MX

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

För att?! De datorerna är inte byggda för spel

Skickades från m.sweclockers.com

Tröttaste argumentet någonsin. Alla mina vänner spelar på sin MacBook eller iMac och så även jag. Ett riktigt test behövs.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

Tröttaste argumentet någonsin. Alla mina vänner spelar på sin MacBook eller iMac och så även jag. Ett riktigt test behövs.

Precis.... det är inte att det finns lite spel att välja mellan heller numera

Permalänk
Medlem

LN2 i mobilen; F* YEAH!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dr. Dunkel:

Tröttaste argumentet någonsin. Alla mina vänner spelar på sin MacBook eller iMac och så även jag. Ett riktigt test behövs.

Varför det?! Benchmarks är helt onödiga penisförlängare, fungerar spelen och inte laggar så är det bra, är det problem och de laggar är det inte bra, enda måttstock som behövs, 3DMark hjälper dig inte med problemet, de ger dig bara scores som är till absolut ingen nytta mer än att försöka förlänga din penis mot andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

För att?! De datorerna är inte byggda för spel

Och spel är inte det enda som kräver prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Varför det?! Benchmarks är helt onödiga penisförlängare, fungerar spelen och inte laggar så är det bra, är det problem och de laggar är det inte bra, enda måttstock som behövs, 3DMark hjälper dig inte med problemet, de ger dig bara scores som är till absolut ingen nytta mer än att försöka förlänga din penis mot andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Förrutom att tävla i t ex 3dmark score med överklockning och se hur prestandan skilljer sig mellan din och din kompis "nästan" identiska system.
Sweclockers, du vet:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Varför det?! Benchmarks är helt onödiga penisförlängare, fungerar spelen och inte laggar så är det bra, är det problem och de laggar är det inte bra, enda måttstock som behövs, 3DMark hjälper dig inte med problemet, de ger dig bara scores som är till absolut ingen nytta mer än att försöka förlänga din penis mot andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Sheik Yerbouti:

Förrutom att tävla i t ex 3dmark score med överklockning och se hur prestandan skilljer sig mellan din och din kompis "nästan" identiska system.
Sweclockers, du vet:)

Jag som trodde jag hade kommit till swegamers

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Redstar:

Och spel är inte det enda som kräver prestanda.

Och för allt utöver klarar sig Mac perfekt, så vad är problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Förrutom att tävla i t ex 3dmark score med överklockning och se hur prestandan skilljer sig mellan din och din kompis "nästan" identiska system.
Sweclockers, du vet:)

Och?! Siffrorna i 3DMark är helt onödiga och obrukbara

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Och?! Siffrorna i 3DMark är helt onödiga och obrukbara

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, de gör precis det de ska; Jämföra prestandan mellan datorer, extra intressant blir det med överklockning. Men sweclockare som lever upp till namnet kanske är en utdöende art....

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av dr. Dunkel:

Tröttaste argumentet någonsin. Alla mina vänner spelar på sin MacBook eller iMac och så även jag. Ett riktigt test behövs.

Frågan är varför man då spelar i OS X och inte i Windows. Det är otroligt stor prestandaskillnad. Dessutom fungerar detta livsviktiga test i Windows...

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Det är främst att man vill kunna jämföra ex. en Galaxy Note 2 med en iphone 5, det går inte i dagsläget i form av siffror eftersom det är olika program på de olika plattformarna. Så med ett och samma prestandatest vore det möjligt att jämföra telefoner på olika plattformar, vore även möjligt att börja jämföra på ett vettigt sätt med datorer och dy. Tänk Atom vs ny ARM processor, osv. Kan faktiskt bli rätt intressant ifall det kommer fungera.

Det finns dock redan benchmarkprogram för GPUn som kan köras på flertalet mobila plattformar, GLBenchmark: http://www.glbenchmark.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Det finns dock redan benchmarkprogram för GPUn som kan köras på flertalet mobila plattformar, GLBenchmark: http://www.glbenchmark.com/

Hmm, jag är helt enkelt inte tillräckligt insatt verkar det som, får ta och göra lite research innan jag skriver.

Permalänk
Medlem

3D Mark är inget benchmark, ett benchmark mäter prestanda, Futuremark är ett produkt test, det fungerar så att det läser
av drivrutinerna och hårdvaran och leverar olika resultat beroende på märke och modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anon@tor:

3D Mark är inget benchmark, ett benchmark mäter prestanda, Futuremark är ett produkt test, det fungerar så att det läser
av drivrutinerna och hårdvaran och leverar olika resultat beroende på märke och modell.

Verkar som att du tänker på något helt annat än 3Dmark dära.

Permalänk
Avstängd

Va det 3dmark som skulle ha med LaserKatten ??

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Varför det?! Benchmarks är helt onödiga penisförlängare, fungerar spelen och inte laggar så är det bra, är det problem och de laggar är det inte bra, enda måttstock som behövs, 3DMark hjälper dig inte med problemet, de ger dig bara scores som är till absolut ingen nytta mer än att försöka förlänga din penis mot andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Nä, du har nog rätt. Bäst att det aldrig skrivs någon benchmark för OSX - det skulle ju kunna ge en hint om spelprestandan. På det sättet kan vi ju fortsätta med precisa och pålitliga mätningar som "Öh, det flyter på perfekt i Ultra på min i vart fall...".

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Va det 3dmark som skulle ha med LaserKatten ??

Nej den otessellerade kantiga laserkatten kom från okända Plastic demoscene group.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hejsann:

Nej den otessellerade kantiga laserkatten kom från okända Plastic demoscene group.

Aha

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Hur bra presterar min mobil när jag spelar Angry Birds. Det har jag alltid undrat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mcchrill:

Hur bra presterar min mobil när jag spelar Angry Birds. Det har jag alltid undrat.

Det intressanta är inte den mobil man har, utan den mobil man funderar på att köpa.
Hur kommer Angry birds att prestera på den? Kommer det att gå att maxxa crysis ?
Frågor som är viktiga lixom. (eller iallafall så kan man jämnföra prestandan på olika märken med varandra, så man slipper köpa något nytt som är lika slött som det man redan har.)