Permalänk
Medlem
Skrivet av Katakana:

Testade ni att köra datorn direkt in i CG3100 via kabel när NAT var avslagen eller testade ni enbart med routern?

Ja, vi testade allt. Nätverkskabeln direkt in i cg3100 i olika portar med olika datorer. Man får ju olika ip i de fyra portarna om man slår av NAT och kan på så sätt ha 4 olika ip-adresser. Dock kan man inte överskrida sin bandbredd med den sammanlagda trafiken på de fyra portarna.
Jag kan fortfarande inte stänga NAT utan att hastigheten går ner till en tiondel av det jag skall ha. Men.... det funkar så här, det är faktiskt huvudsaken. Jag kör med NAT på ut från en port som jag har satt till DMZ och in i WANporten på Asus N56U. De övriga portarna på cg3100 använder jag inte.

Visa signatur

/jerryswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerryswe:

Ja, vi testade allt. Nätverkskabeln direkt in i cg3100 i olika portar med olika datorer. Man får ju olika ip i de fyra portarna om man slår av NAT och kan på så sätt ha 4 olika ip-adresser. Dock kan man inte överskrida sin bandbredd med den sammanlagda trafiken på de fyra portarna.
Jag kan fortfarande inte stänga NAT utan att hastigheten går ner till en tiondel av det jag skall ha. Men.... det funkar så här, det är faktiskt huvudsaken. Jag kör med NAT på ut från en port som jag har satt till DMZ och in i WANporten på Asus N56U. De övriga portarna på cg3100 använder jag inte.

Lider av exakt samma problem sen igår kväll. Har suttit i telefon två timmar idag med Comhem-support men det har inte löst sig. Antar att nån ringer imorgon igen och då ska jag ta upp denna lösning.

Edit: Inte riktigt samma för när jag har NAT inkopplat får jag 2 Mbit/s och om jag kopplar ur det och kör via min Asus N56-u så får jag 10 Mbit/s.

Visa signatur

Ryzen 7 7800 X3D - PowerColor Radeon RX 7900 XTX 24GB Hellhound - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Montech Titan Gold 1000W - be quiet! Pure Base 500 DX Vit - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI - Asus PG279Q - Steelseries Apex Pro TKL - Beyerdynamic dt990 250ohm - Philips Fidelio X2HR - Modmic 4.0 - Odac+O2.

Permalänk
Medlem

har haft problem sen igår kväll.
igår kväll fick jag otroligt hög ping/ms till allt.
hade ca 25/1 på bredbands kollen. (har 100/10)

hade så idag med, men har under kvällen gått från 25/1 till 10/1 och nu 2/0.4

har pratat med support i 1.5 timmar, dem har det på analys.

sjukt störigt, kan inte göra nått känns det som. känns som 56k tiden igen *snyft*

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

sjukt störigt, kan inte göra nått känns det som. känns som 56k tiden igen *snyft*

Har du NAT på eller av? Egen router? Har 10/1 med NAT av och 2/0,4 med Nat på. Betalar för 100/10.

Visa signatur

Ryzen 7 7800 X3D - PowerColor Radeon RX 7900 XTX 24GB Hellhound - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Montech Titan Gold 1000W - be quiet! Pure Base 500 DX Vit - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI - Asus PG279Q - Steelseries Apex Pro TKL - Beyerdynamic dt990 250ohm - Philips Fidelio X2HR - Modmic 4.0 - Odac+O2.

Permalänk
Medlem

Vaknade i morse och hade fått sms om att åtgärder var gjorda. Testade och det är tillbaka på rätt hastighet. Är lite nyfiken på vad som egentligen var problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har haft 190-210 Mbit ett bra tag nu.
Helt plötsligt ligger det på 90-110.

Kontaktar ComHem men praktikanten direkt tagen från gymnasiet citerar bara en massa skit från någon manual som vanligt.
Har man över 100 Mbit är det minsann godkänt bla bla bla.

Dags att byta leverantör..

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Skrivet av Nivius:

Se till att det är noterat som en felanmälan, från första gången du pratade den, så att kompensationen senare motsvarar det.

Fick idag besked angående min svajiga lina i centrala Stockholm, efter att kontaktat Comhem på Facebook eftersom telefonsupporten vägrade ge mer info, ska bero på en "belastning i området". Vet inte vad det innebär eller vad "området" är, men deras slutsats är att det alltså inte är kopplat till problem med just mitt modem. Fortfarande ingen information om möjlig tid för åtgärdande dock. Frågar är hur många månader det kan ta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Kontaktar ComHem men praktikanten direkt tagen från gymnasiet citerar bara en massa skit från någon manual som vanligt.

Fast de ringde nu och medgav att något var fel!
Än finns det hopp!

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Vadå "helt plötsligt", om du inte godtar att det går ner till 90mbit kvällstid med comhem kan du nog börja leta direkt.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Vadå "helt plötsligt", om du inte godtar att det går ner till 90mbit kvällstid med comhem kan du nog börja leta direkt.

Har aldrig gjort innan.
Dessutom är det så 24/7 för tillfället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Den tjänst du köpt är ju 100-200Mbit?
Inte garanterat 200Mbit.

Du får nog gräva in fiber med kapacitetsgaranti om du vill konstant ha 200Mbit.

(Sen kan jag hålla med om att det känns urkigt... )

Visa signatur

Mvh
David

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidgp:

Den tjänst du köpt är ju 100-200Mbit?
Inte garanterat 200Mbit.

Du får nog gräva in fiber med kapacitetsgaranti om du vill konstant ha 200Mbit.

(Sen kan jag hålla med om att det känns urkigt... )

Det blir inte bättre kan jag säga.
80Mbit när jag kom hem, testade vid kl21, då hade jag 26Mbit.

ComHem ringde igår kväll, efter ett par minuters test sa de att något var fel.
Så förhoppningsvis blir det bättre sen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har någon problem med Comhem i Göteborg (Kortedala) för närvarande? En kompis kommer inte in på internet trots omstart av modem etc.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mezzo_:

Har någon problem med Comhem i Göteborg (Kortedala) för närvarande? En kompis kommer inte in på internet trots omstart av modem etc.

Bor nu inte i Göteborg men likväl har jag fortfarande problem med Comhem...dagligen. Finns ingen som helst förklaring till varför modemet startar om sig själv hela jäkla tiden en till några gånger per dag - fast det har den gamla likväl den nya gjort så problemet är själva Comhem och deras "kvalité". Dom senaste dagarna har dom dessutom kryddat med extra latency under kvällen.

Och nä, jag har fortfarande inte 100 på min lina. Fast hey, den är nu stadig på runt 60 istället för 50 som det var innan, så tack för den förbättringen! Nu konsumerar jag visserligen inte personligen så mycket hela tiden (fast linan används av flera) men likväl är det en principfråga.

Ska bli skönt att flytta i framtiden då jag har svurit att för all evighet bojkotta Comhem. Hade bytt för länge sedan om det var jag själv som hade bestämt men är man fast med dom så är man.

Permalänk

Tjenare, jag har bredband från ComHem och som vissa kanske vet, så är port 25 blockerad. Detta är porten för mail. Har då en egen domän och vill ha mina egna e-postadresser under domänen och försökte då köra detta genom en egen mailserver, men detta gick inte eftersom port 25 är blockerad.

Någon som vet hur jag löser detta? Tack på förhand

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Då fick man en tvingad uppdatering igen nu med fw 34.. Fortfarande mellan 90-100mb/s när vi betalar för 200mb/s. Ända sedan den lansering av uppdateringen 33 så fungerar vår lina dåligt. Har provat att göra en reset av cg3100 men ingen skillnad. Börjar bli trött på comhem.

Över 2 veckor med knappt hälften av det vi betalar för. Då borde väl hastighets garanti gälla, eller?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Tjenare, jag har bredband från ComHem och som vissa kanske vet, så är port 25 blockerad. Detta är porten för mail. Har då en egen domän och vill ha mina egna e-postadresser under domänen och försökte då köra detta genom en egen mailserver, men detta gick inte eftersom port 25 är blockerad.

Någon som vet hur jag löser detta? Tack på förhand

Man aktiverar SSL

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zav:

Då fick man en tvingad uppdatering igen nu med fw 34.. Fortfarande mellan 90-100mb/s när vi betalar för 200mb/s. Ända sedan den lansering av uppdateringen 33 så fungerar vår lina dåligt. Har provat att göra en reset av cg3100 men ingen skillnad. Börjar bli trött på comhem.

Över 2 veckor med knappt hälften av det vi betalar för. Då borde väl hastighets garanti gälla, eller?!

Jag hade ett problem att min dator endast var ansluten med 100mbit istället för 1gbit. Jag böt då nätverksport på modemet sedan var jag ansluten med 1gbit igen. Kanske har du samma problem?

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av wersaq:

Jag hade ett problem att min dator endast var ansluten med 100mbit istället för 1gbit. Jag böt då nätverksport på modemet sedan var jag ansluten med 1gbit igen. Kanske har du samma problem?

Hej,
Nej jag hade det problemet för ett halvår sedan och böt till en annan och sen tillbaka så var det fixat. Men tack för tipset ändå

Permalänk
Medlem

Sade idag upp mitt comhem bredband då jag i månader brottats med dåliga svarstider. Hade 100/10 tjänsten där jag aldrig haft problem med hastighet (i stort sett alltid fått ut 100/10) men har haft allvarliga problem med svarstider som hoppat upp och ner de senaste 6 månaderna och då jag spelar mycket online så blev det ohållbart.

Svarstider kan flukturera från 8 ms till 50-150ms och ibland så högt som 500ms mot olika mätpunkter (både interna Comhem mätpunkter samt andra såsom ping.sunet.se).

Jag hade hellre haft en högre stabil ping än det jag lidit av den senaste tiden. Har gjort flertalet felanmälningar till comhem utan åtgärd och prövat alla möjliga varianter för att säkra att felet inte är på min utrustning (utfallet är detsamma hur jag än kopplar, med NAT/utan NAT, vilken dator jag än använder) så något galet är det i deras nät som de inte lyckas åtgärda.

Mitt val föll nu istället på BBB då deras nät rent svarstidsmässigt verkar mer stabilt (får väl se hur faktiskt utfall blir när jag använt det ett tag och samlat på mig lite statistik).

Enligt vad jag läst mig till så verkar det vara så att kan man inte få tillgång till fiber så är DSL att föredra framför cable om man spelar mycket online och vill ha låga svarstider.....

Visa signatur

JAFFE | Galleri > JAFFES mancave på vinden

Permalänk
Medlem
Skrivet av JAFFE:

Sade idag upp mitt comhem bredband då jag i månader brottats med dåliga svarstider. Hade 100/10 tjänsten där jag aldrig haft problem med hastighet (i stort sett alltid fått ut 100/10) men har haft allvarliga problem med svarstider som hoppat upp och ner de senaste 6 månaderna och då jag spelar mycket online så blev det ohållbart.

Svarstider kan flukturera från 8 ms till 50-150ms och ibland så högt som 500ms mot olika mätpunkter (både interna Comhem mätpunkter samt andra såsom ping.sunet.se).

Jag hade hellre haft en högre stabil ping än det jag lidit av den senaste tiden. Har gjort flertalet felanmälningar till comhem utan åtgärd och prövat alla möjliga varianter för att säkra att felet inte är på min utrustning (utfallet är detsamma hur jag än kopplar, med NAT/utan NAT, vilken dator jag än använder) så något galet är det i deras nät som de inte lyckas åtgärda.

Mitt val föll nu istället på BBB då deras nät rent svarstidsmässigt verkar mer stabilt (får väl se hur faktiskt utfall blir när jag använt det ett tag och samlat på mig lite statistik).

Enligt vad jag läst mig till så verkar det vara så att kan man inte få tillgång till fiber så är DSL att föredra framför cable om man spelar mycket online och vill ha låga svarstider.....

Jag hade aldrig några problem när jag hade Telia ADSL. Sen gjorde jag misstaget att byta till comhem via kabelnätet för att få lite högre hastigheter.
Det gick inte en dag utan 3-5 avbrott, pingtider från h*lvetet, timmar i telefonkö till "supporten" (och när jag kom fram så fick jag tala med nån i stil med "Anna-Stina från Kiruna" som inte ens vet vad ping eller packet-loss är för något), 10 dygns väntetid på svar via epost osv.

Jag var minst sagt lycklig när jag äntligen fick tillgång till Tele2 via fiber och kunde be comhem dra åt varmare breddgrader.

Tyvärr så verkar det så att de som har riktiga problem aldrig får det åtgärdat pga. comhems snålhet och arrogans.
Den enda lösningen är att byta ut Sveriges sämsta Internetleverantör så fort som möjlig.

Jag tror att comhem fortfarande lider av televerkssjukan... de kommer från ett gammalt monopol som tror att de kan strunta i enskilda kunder då de har så många.
Förr eller senare så kommer det att straffa sig. Inom något år så har så gott som alla i Sverige möjligheten att välja andra alternativ och då knackar nog konkursen på dörren för "com-bort" oavsett hur mycket pengar de gör idag.

När man kan få allt via fiber eller 4g (och kommande ännu snabbare standarder) så finns det ingen anledning att ha kvar sitt abonnemang hos en firma som skiter i sina kunder och tar betalt för en tjänst som inte fungerar.

Välkommen ut i friheten utanför combort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zav:

Är det alltså aldrig över 100 och aldrig under 90? Lyser verkligen lanportarna grönt? För annars ska du nog be om ett nytt modem/adapter. Det är ju varken kapaciteten eller själva modemet som kan ställa till sådana saker. Speciellt inte om du kört utan NAT.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Någon som har koll på hur ofta man får ny IP-adress från Comhem nu för tiden? Har kört med NAT på sedan i somras och blev förvånad nu när jag stängde av det att jag fick samma IP-adress till datorn som jag hade tidigare i somras när jag körde utan NAT. Minns för några år sedan kunde man få ny IP-adress på morgonen efter att haft datorn avstängd under natten.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabelkillen:

Någon som har koll på hur ofta man får ny IP-adress från Comhem nu för tiden? Har kört med NAT på sedan i somras och blev förvånad nu när jag stängde av det att jag fick samma IP-adress till datorn som jag hade tidigare i somras när jag körde utan NAT. Minns för några år sedan kunde man få ny IP-adress på morgonen efter att haft datorn avstängd under natten.

Beror nog på. Med dessa routermodem som alltid står på så lär man nästan aldrig byta. Åtminstonde inte om comhem inte får ont om ipadresser eller gör en central uppgradering på orten. Slår man dock av modemet några timmar upp till säg en dag lär du också bytt men det beror såklart på tillgången. Finns adressen fortfarande ledig så får man den igen. Kör man NAT av är det ju lätt att tvinga fram en ny ipadress genom att byta macadress på enheterna efter modemet.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabelkillen:

Min server säger att den leasar i 21600 sekunder enl log:

Nov 15 21:16:45 xxxx dhcpcd[12731]: eth0: renewing lease of 83.255.xx.xxx
Nov 15 21:16:45 xxxx dhcpcd[12731]: eth0: leased 83.255.xx.xxx for 21600 seconds
Nov 15 21:16:45 xxxx dhcpcd[12731]: eth0: adding IP address 83.255.xx.xxx/20
Nov 15 21:16:45 xxxx dhcpcd[12731]: eth0: adding default route via 83.255.xx.x metric 0

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Skrivet av Phunky:

Beror nog på. Med dessa routermodem som alltid står på så lär man nästan aldrig byta. Åtminstonde inte om comhem inte får ont om ipadresser eller gör en central uppgradering på orten. Slår man dock av modemet några timmar upp till säg en dag lär du också bytt men det beror såklart på tillgången. Finns adressen fortfarande ledig så får man den igen. Kör man NAT av är det ju lätt att tvinga fram en ny ipadress genom att byta macadress på enheterna efter modemet.

Skrivet av 0p:

Min server säger att den leasar i 21600 sekunder enl log:

Nov 15 21:16:45 xxxx dhcpcd[12731]: eth0: renewing lease of 83.255.xx.xxx
Nov 15 21:16:45 xxxx dhcpcd[12731]: eth0: leased 83.255.xx.xxx for 21600 seconds
Nov 15 21:16:45 xxxx dhcpcd[12731]: eth0: adding IP address 83.255.xx.xxx/20
Nov 15 21:16:45 xxxx dhcpcd[12731]: eth0: adding default route via 83.255.xx.x metric 0

Det jag menar är ju att min dators MAC-adress inte har varit synlig för DHCP servern på flera månader, ändå får jag samma IP-adress. Känns ju mer som om den är låst till min MAC. Den IP-adressen jag fick har jag haft i flera månader innan.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Du kanske bor vid en koppling där det är dåligt med comhem abonenter eller du kanske har nan HDTV som är mac-låst till ditt modem? Men det är väl kortet i sig man brukar binda med isf.. hmm nja jag vet inte annars. Kan ju vara slumpen också, jag har märkt att fler ip som jag använt innan har dykt upp igen.. cirkulerar kanske ca 10-20 st till mig.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

Det känns trist att Comhem inte tagit tag i Stockholmsnätet än trots att det verkar ha varit känt sen en lång tid tillbaka. Det är med glädje jag äntligen slipper denna leverantör from 1a december och skulle aldrig rekommendera Comhem till någon jag känner.

TV klarar de av att hantera, men Internet kommer nog aldrig vara deras starka sida! Tack för de här två åren men nu tappar ni en kund för all framtid!

Om någon är i behov utav ett Netgear kabelmodem av modellen CG3100 så skicka ett meddelande på forumet så skänker jag mer än gärna bort det....

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D 4,2GHz | Moderkort: ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI | Ram: 2x16 GB DDR5 Corsair 6000MHz | GPU: GIGABYTE GeForce RTX 4070 SUPER EAGLE OC | Chassi: NZXT H5 Flow | PSU: Corsair RM750e | CPU Kylning: NZXT Kraken X63

Permalänk
Medlem

Är de bara jag som har problem med Facebook, diablo 3 och ett dusintals spel / sidor idag?

Kommer inte ens in på deras blogg, Kommer in på facebook via proxy osv, men. Vad har de ställt till med denna gång `?....

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oooo:

Är de bara jag som har problem med Facebook, diablo 3 och ett dusintals spel / sidor idag?

Kommer inte ens in på deras blogg, Kommer in på facebook via proxy osv, men. Vad har de ställt till med denna gång `?....

De verkar ha gjort något med deras DNS.
Hade samma problem, bytte till googles (8.8.8.8/8.8.4.4), och nu funkar allt som det ska.
Kan spela spel, och besöka facebook.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör