[Skyrim] DLC: Dragonborn

Permalänk
Medlem

[Skyrim] DLC: Dragonborn

Rida på drakar?
Ser ut som en hel del nya monster och miljöer, jävligt trevligt
I ett klipp där så ser det nästan ut som man besöker morrowind igen.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Ser väldigt mycket fram emot denna DLC.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Fullständigt mind-blown av videon. Ser verkligen fram emot releasen

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Kan tillägga lite info från en tråd på officiella forumet;

The next DLC will be called Dragonborn and it will be set on the island of Solstheim.
The main locations you will be able to visit are Raven Rock, Miraak Temple, Castle Karstaag and a Telvanni tower (N.B.: Not the Telvanni Tower seen in Morrowind in Vivec, but one like this).
There will be some new armor types, Bonemold, Chitin, Nordic and Stalhrim each having heavy and light classifications.
Out of these new materials, you will be able to craft new types items out of two of them, namely Stalhrim and Nordic.
Spears will be added along with an array of new creatures/automotons, Riekling, Scrib, Netch, Boar, Benthic Lurker, Ballista Centurion, and something with an internal name ofHMDaedra, quite possibly referring to Hermaeus Mora since it lists his plane of oblivion, Apocrypha. You will also be able to ride dragons and be in combat while mounted on one.

This is what the quest header for Dragonborn Quests will look like, and this is what the compass markers look like for the new locations.
From the top, clockwise: Telvanni Tower, To Solstheim, Raven Rock, Castle Karstaag, Standing Stones, To Skyrim, Miraak Temple.

There will be at least two new tracked stats: Dragonborn Quests Completed, and Stalhrim Items Crafted

You will travel to Solstheim via a boat, much like you did in Bloodmoon, although this time, it looks like you may at least get a partial visual boat ride.
The Telvanni tower has float up and down animations, so no levitation it seems.
Dragon riding will take place in its own world space

Mounted combat looks like it's getting an improvement with the ability to cast spells while mounted, tihs isn't necessarily a Dragonborn only thing though!

http://forums.bethsoft.com/topic/1421094-18-updatesolstheim-d...

Det ser riktigt bra ut faktiskt, även om jag inte blev så intresserad av själva "Dragonborn"-delen av Skyrim. Förhoppningsvis gör denna DLC'n det mer rättvisa

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Efter att ha direkt ogillat första genomspelningen av Skyrim med Elf/sneak/thief/archer/magi gav jag det en ny chans med en orc/heavy/hammer/smithing/archer med absolut ingen magi och den figuren har skänkt mig stor glädje. Köpte nyligen Dawnguard och håller på med det för fullt. Denna nya DLC verkar riktigt bra.

Upptäckte precis att jag inte ens besökt Dawnstar och egentligen bara varit aktiv i 3 städer trots lvl44. Halvägs genom main och bara gjort 2 eller 3 factions. Jisses vad mycket det finns att göra!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Spears will be added along with an array of new creatures/automotons

Spjut!
Shut up and take my money!

Ser fram emot mer DLC. Gillat båda som varit, även om förstås många redan kört olika moddar som liknar vad man kan göra i Hearthfire.

Permalänk
Medlem

Kommer bli fett. Redan lyckats komma på vem den andra "dragonbornen" är!

Permalänk
Skrivet av matte54:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TRmdXD...

Rida på drakar?
Ser ut som en hel del nya monster och miljöer, jävligt trevligt
I ett klipp där så ser det nästan ut som man besöker morrowind igen.

Ja Solstheim var ju också där Bloodmoon-expansionen till Morrowind utspelade sig.

Permalänk
Avstängd

Skyrim kan vara något om de fixar till skillträden och gör så magi inte är värdelöst och meeeer variation av fiender i vanilla världen. draugr 24/7!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rudzki:

Jaså?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Skyrim kan vara något om de fixar till skillträden och gör så magi inte är värdelöst och meeeer variation av fiender i vanilla världen. draugr 24/7!

Varför inte spendera några minuter åt att fixa det själv? Det kommer alltid finnas folk som hatar olika delar av spelet, hur dom än designar det. Vi har alla olika smaker och Bethesda har ju istället lämnat väldigt stora möjligheter åt oss för att kunna forma spelet precis som vi vill. Learn how to SkyrimNexus.

Det ska i övrigt bli intressant att se vilka nya möjligheter vi får för moddandet Hoppas dock inte att det ställer till det lika mycket i grunden som DG gjorde. Det dröjde ju några månader innan många stora moddar fick full kompatibilitet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Varför inte spendera några minuter åt att fixa det själv? Det kommer alltid finnas folk som hatar olika delar av spelet, hur dom än designar det. Vi har alla olika smaker och Bethesda har ju istället lämnat väldigt stora möjligheter åt oss för att kunna forma spelet precis som vi vill. Learn how to SkyrimNexus.

Jag tänkte prova Skyrim Redone för min nästa gubbe, om inte DLC:et kommer ivägen. Men de uppdaterar SkyRe rätt ofta, så det lär nog anpassas snabbt. Tror inte det är så bra att smacka på det sent i en karaktärs utveckling som min nuvarande.
http://skyrim.nexusmods.com/mods/9286

Permalänk

12 nya screenshots dök upp på deras Facebook nyss. Ser riktigt fränt ut faktiskt. Antar att många blir hypade över denna

Personligen föll jag däremot direkt för denna. Wildlings!

Visa signatur

Permalänk

den här stackaren kommer nog garanterat att bli moddad till ett hentai monster.

dags att plocka upp skyrim igen tror jag. ut med mina tre fruar och slå ner den där tentakel fjompen!

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Så 4:e december på 360, antagligen PC-release i början av januari då. Synd att man måste vänta den där månaden extra, jag vill ha det så snart som möjligt.

Permalänk
Medlem

Om det är lika bra som dawnguard är det ett givet köp.
Ser lovande ut.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem

Kommer att köpas utan förbehåll! Väntar spänt!

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Blir osså ett köp för min del, köpte dock aldrig "The Sims 3 tramset hearthfire".

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Blir osså ett köp för min del, köpte dock aldrig "The Sims 3 tramset hearthfire".

Jag gillar Hearthfire, men har en bugg som är enormt irriterande. Mannekängerna buggar så de kan duplicera gear och inte låta en ändra vad den har på sig. Finns mannekäng-fixar för Skyrim/Dawnguard men ingen har fixat dem i HF. De använder förstås en annan mannekäng och skript, vilket gör dem inkompatibla men ändå ser och fungerar de exakt likadant. Lustig ändring, men det är Bethesda.

Permalänk
Skrivet av Rudzki:

Vem tror du det e? Min gissning är Tiber Septim

Visa signatur

Gigabyte GA-P55-USB3, i5-750 @ 3,4Ghz, 4gb RAM, Sapphire HD7950 Vapor-X OC, Corsair VX 550W, Crucial m4 64gb ssd, Corsair H50, Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moosebeard:

Vem tror du det e? Min gissning är Tiber Septim

Känns extremt otroligt, han har ju varit död i ca 600 år. Tror inte att han både hittar ett sätt att leva i över 700 år (han var 108 år när han dog) och lyckas dölja att han fortfarande lever.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr. Bravo:

12 nya screenshots dök upp på deras Facebook nyss. Ser riktigt fränt ut faktiskt. Antar att många blir hypade över denna

http://i.minus.com/iu1KdE2q0Ync1.jpg

Personligen föll jag däremot direkt för denna. Wildlings!

http://i.minus.com/iboX1Uoh41AcuJ.jpg

Märker att de fortfarande inte vet hur brinnande trä ser ut.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD

Permalänk
Medlem

Om jag ändå bara haft kvar sparfilen från min första playthrough , om ändå Cubby kommit innan min SSD dog.
Skulle så gärna vilja spela, orkar inte börja om.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Märker att de fortfarande inte vet hur brinnande trä ser ut.

Om du kunde sluta grina i varenda tråd så skulle det vara underbart, inte bara för mig men för alla på detta forum.

Kan nog bli ett köp av detta dlc. Känner dock att jag har så mycket kvar i Vanilla att göra så väntar lite med dlc.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

Om du kunde sluta grina i varenda tråd så skulle det vara underbart, inte bara för mig men för alla på detta forum.

Kan nog bli ett köp av detta dlc. Känner dock att jag har så mycket kvar i Vanilla att göra så väntar lite med dlc.

Hur svårt är det för dom få det se normalt ut istället för att få det se ut som superhettad metall?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Michaelo:

Känns extremt otroligt, han har ju varit död i ca 600 år. Tror inte att han både hittar ett sätt att leva i över 700 år (han var 108 år när han dog) och lyckas dölja att han fortfarande lever.

Kan ju va nått i stil med att han återupplivas eller liknande. Otroligare saker har hänt i skyrim

Visa signatur

Gigabyte GA-P55-USB3, i5-750 @ 3,4Ghz, 4gb RAM, Sapphire HD7950 Vapor-X OC, Corsair VX 550W, Crucial m4 64gb ssd, Corsair H50, Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moosebeard:

Kan ju va nått i stil med att han återupplivas eller liknande. Otroligare saker har hänt i skyrim

Nej det är inte Tiber.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Om jag ändå bara haft kvar sparfilen från min första playthrough , om ändå Cubby kommit innan min SSD dog.
Skulle så gärna vilja spela, orkar inte börja om.

Gjorde du ens några quest? Har för mig att du bara sprang omkring och hade ihjäl saker. Annars skaffa detta mod och gör en ny döda-allt-karaktär liknande din gamla.

Skrivet av Rudzki:

Snow Prince?

Permalänk

Det suger att vara student.. Hitman, Dishonored, AC3, Dragonborn DLC - inte en endaste man har råd med. *hurra!*

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

Dragonborn kommer till X-Box imorn 4 dec, och till PC/PS3 tidigt 2013

Tänkte skriva även en stor rant om konsol skit men känns utjatat så jag nöjer mig med ett "suck"

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!