Vilket "CoD" spel ansåg du det vart besvikelse i serien?

Permalänk
Medlem

1an och 2an byggde ju på något annat än att kasta 2 miljoner granater och ha en massa fjantiga "perks". De spelen byggde ju på hur duktig man var. 4an hamnar väl lite på samma plan, även om det inte är i närheten av 1an och 2an.

Permalänk
Medlem

Håller med dem som säger att CoD4 var det roligaste!

MW2 är inget bra spel egentligen, men av någon anledning är det spelet jag spelat mest. Det var ju här hela serien började gå ''mainstream'' och blev extremt populärt. Sen efter det tycker jag det bara gått neråt, dock ser Blac Ops 2 väldigt lovande ut. Lite samma grej, men det är ju trots allt fortfarande CoD. Sen gillar jag hela systemet med perk och attachment systemet.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Själv tyckte jag allt innan MW1 var skit. Sen om de inte fixar BO2 snart så är det med på listan.

Permalänk
Medlem

Efter MW har det mest varit trams.

Permalänk

Black Ops 2 är definitivt det som retat upp mig mest. Blir så förbannad på att alla vapen är lika värdelösa, inget som kan döda på ett unikt sätt, allla ska ha 15 träffar för att döda. Dessutom har de ju jobbat vidare på sin lag compensation kod och lyckats göra allting värre, igen.

Jag förväntade mig ett balanserat och förbättrat mw3, jag fick mw2 men 10 gånger värre.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Skrivet av Yooriitzz:

Va? Varför då?

Storyn va inge vidare, mp var mycket sämre än mw2, tröttnade otroligt fort på det, va helt enkelt inte lika kul som cod4 och mw2 imo

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig lirat CoD MP..förens nu..Började på BO2..
Tyckte att Commando perken i Mw2 eller 3 var bara för mkt -.-
Tycker att Treyarch gör CoD serien bra mkt bättren Infinity ward...
Har kört World at war storyn sen BO1 och nu BO2..testat mp nu..och de är bra mycket roligaren MW serierna i mp..:)
Men alla har olika smaker..Hoppas inte Commando kmr till black ops 2..så är jag nöjd..Mw2..-.- Körde free weekend där..och Commando var så himla glitched..Folk kniva ju genom väggar o så-.- Gled fram 10meter och kniva en..helt knas:(

Permalänk
Medlem

Alla cod med ww2 tema var bra, resten tyckte jag inte om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajning:

1an och 2an byggde ju på något annat än att kasta 2 miljoner granater och ha en massa fjantiga "perks". De spelen byggde ju på hur duktig man var. 4an hamnar väl lite på samma plan, även om det inte är i närheten av 1an och 2an.

Dagens sanning kort och gott!

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Cod 4. Den ligger inte bara högst på Cod listan. Det är helt enkelt ett riktigt bra spel i mina ögon.

Permalänk
Medlem

jag skulle nog säga MW2 eller Black ops 2, främst då att det matchmaking och inte dedikerade servers.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus VG34VQL3A
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

MW3+Black Ops 2.

Permalänk

Black Ops

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Jag gillar personligen endast CoD 1... Bästa de gjort. Rifle only mod på det spelet är sjukt roligt.

Och med detta sagt har jag alla CoD förutom BO2.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Black ops, ända som är bra med treyarch är Zombie... Men Mw2 var helt klart det bästa!

Permalänk
Medlem

Om Black ops 2 är år "2025", vilket årtal ska då nästa COD bli? jag tycker att man borde skapa spel som är i nutid och inte spel som är baserat på framtiden där vad som helst kan hända, herregud...

Permalänk
Medlem

Då nyheten om att MW2 saknade dedikerade servrar så blev jag riktigt besviken. Hade hoppats på en värdig uppföljare till MW med en stor scen inom e-sport. Istället blev det ett sämre spel med kraftig hollywoodifiering och inga egentliga nyheter samt att de totalt krossade allt vad e-sport heter.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Allt efter Cod4 är riktigt dåligt gjort
Kan inte fatta att jag köpte BO.

Permalänk
Medlem

Allt efter MW1 i stort sett.
Call of Duty 2 och 4 har jag haft roligast med.

Permalänk
Inaktiv

CoD 4/ MW1 var väl det första av dom "nya" CoD? Förhandsbokade det tom, vilken idiot jag var!
Man kunde ju inte ens lägga sig ner i singelplayer, och multiplayer var ju ganska så värdelöst det också.

Blev sjukt besviken iaf o fattade att dom hade våldtagit spelet deluxe.

Permalänk
Medlem

MW2, lirade grymt mycket COD4 MW1 och klanmatcher etc men när MW2 kom så körde dem ju med inte med dedikerade servrar utan deras egna skitservrar och därmed var hela klanscenen borta.

Och sedan var det ju synd att p12orna började lira mw2 och förstörde spelet med 360sniperkills etcetc, fast inget jag egentligen brydde mig om det som var besvikelsen var just dem dedikerade servrarna.

http://www.youtube.com/watch?v=YYczfYENdeg drog tbx gamla minnen när man själv lirade klanmatcher, något senare codspel inte har alls.

Permalänk

Kan inte uttala mig faktiskt. Sista cod spelet jag spelade var mw1 (cod4) och det gillade jag grymt mycket så lagom snyggt ut och trevlig spelkänsla och rolig kampanj med, Har inte spelat något cod efter detta har dock funderat att prova men man hör ju bara skit om dem.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Avstängd

dom bästa spelen jag tycker är bra och roligt är cod 4 och 5 och black ops 1 resten suger skit!!

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Medlem

Allt efter Call of duty 4(modern warfare) är mög.

Permalänk

CoD, CoD2 och MW1 var helt klart bäst i SP. I MP blir det nog CoD2 och MW2.
Black Ops var så sjukt dåligt i början så jag brydde mig inte om att spela längre. MW3 för lite nyheter och BO2 kan inte vara bättre det.

Iaf är CoD2 det absolut bästa i hela serien, både SP & MP.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem

1:an var grymt när det kom ut, Cod 2 spelas fortfarande på lanen uppe i stugan. Det är skön känsla i det! 3:an sög, 4:an var det första spelet jag spelade på Ps3 och det var nice singleplayer och multiplayer. World at war var nice med zombierna var ett stort +. Kom ihåg att jag spelade betan på datorn med min single core dator och ati 1950 kort. Går nog att sätta ihop den datorn och spela dom senaste spelen med.

Dom borde lagt ner efter 5:an. Men pengar är ju alltid pengar.

Visa signatur

| OS: Windows 7 64bit | CPU: Amd 8320 @ 3,7Ghz | GPU: ASUS GTX 680 2GB DirectCU II OC | MB: Saberthooth 990fx | RAM: 8 GB | PSU: Corsair 750 | Chassi: Fractal Design Define R4 Black Pearl | SSD: Kingston 120GB | CPU-Kylare: Hyper 2i2 Evo | HDD: 1 TB | Moni: 24" Benq | KeyB: G19 | Mus: G700 | Headset: G930 | osv.
MS Paint Konst: http://imgur.com/gallery/2d8MF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajning:

Det här, mina vänner, är dagens sanning!

Jag älskade ettan, särskilt med expansionen United Offensive. Inga perks och annat skit, bara rifles och tanks.

Ettan med modden German Front Mod var också oerhört bra. Höra en medspelare hest skrika "Sanitäääterrr" när han är i behov av sjukvård, och sedan se en medic springa hukandes mellan granatkrevaderna till honom var riktigt, riktigt bra.

DET var Call of Duty. Serien dog efter 2'an i mitt tycke. Jag har dock spelat samtliga efterföljare, men endast SP. Där de duger de helt OK. MP slutade jag efter en halvtimme CoD4. Händer att jag kör CoD:UO fortfarande. German Front Mod tycks vara död

Permalänk
Medlem

Mw3 för mycket bullshit, Mw2 är skjukt kul men det är ju som sagt broken med alla noobtubers och campers

Visa signatur

i5 3570k, Asus 280 r9, MSI Z77A, Antec 550W, Intel 520 240gb SSD, 1tb HDD 7,2k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192309:

De tog egentligen inte bort Combat Training och Wager matches. Förklarning: Modern Warfare (Även känd som MW,MW2 och MW3) är skapat av Infinty Ward, medans de andra spelen (tror alla andra, dock ej säker) är skapade av Treyarch. Infinty Ward har då inte tillstånd att använda samma kodning som Treyarch använde till Combat Training och Wager matches. det är därför man bara ser dessa val i spel skapade av Treyarch.

Modern Warfare 3 är delvis gjort av Infinity Ward eftersom de splittrades. Sen tog de hjälp av sledgehammer games.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk

MW3 vart en riktig besvikelse enligt mig.

Visa signatur

Blame The Lag.