Permalänk
Medlem

Dra åt helvete, jag visste att datumet skulle ändras, 10 december nu.

Permalänk
Medlem

någon som kollat varför det är ändrat?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Toivo83:

någon som kollat varför det är ändrat?

Faktum är att datumet inte har ändrats, vi har satt ut detta för att parera de förseningar som finns inom all transport i sverige för tillfället.
Så det finns absolut en stor chans att de lyckas anlända till både postorderlager och butiker "redan" imorgon,

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

tjena, kalas och höra.
Nu blir det att bita lite på naglar och hoppas att folk får hem sina burkar så man får lite mer info

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hoppas hoppas hoppas! Detta måste va höjdpunkten 2012.

Visa signatur

Lenovo Y500 GT650 SLI 128GB SSD (mSATA)

Permalänk
Medlem

Jag är ute efter en ny gaming-laptop med budget på 10k.
Jag är lite efter när det gäller datorer har jag märkt men denna verkar väl vara ett riktigt bra val?

Kommer den t.ex. kunna lira Far Cry 3 på hyffsade grafikinställningar?

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av exnm:

Jag är ute efter en ny gaming-laptop med budget på 10k.
Jag är lite efter när det gäller datorer har jag märkt men denna verkar väl vara ett riktigt bra val?

Kommer den t.ex. kunna lira Far Cry 3 på hyffsade grafikinställningar?

MVH

Prismässigt är datorn väldigt bra.

Nu finns inga spel-benchmarks specifikt för 650m SLI, men eftersom att den prestandamässigt är likgiltig 670mx i 3dmark 11, så kan man nog använda benchmarks för 670mx för att ta reda på hur 650m SLI skulle prestera.
Info om 650m SLI: http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-650M-SLI.84953...
Info om 670mx http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-670MX.82603.0...
(Du hittar benchmarks för spel om du scrollar längst ner på länken)

Far Cry 3 (2012) på en 670mx:
low: 110.7 fps
med.: 82.2 fps
high: 44.2 fps
ultra: 13.7 fps

Permalänk
Webhallen

Vi har fått en del PM och frågor till kundtjänst angående medlemspriset på datorn.
Det ligger kvar tills vidare. Om datorerna säljer över förväntan och det blir brist så finns det ju dock risk att vi plockar bort det (utbud och efterfrågan 101 så att säga ).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blev det fastställt att man kunde montera in en mSATA ssd? Spelar ingen roll vilken man beställer på webhallen? Vilken är att föredra? OCZ Intern SSD eller Crucial M4 SSD? vill ha 128 gig iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirneath:

Prismässigt är datorn väldigt bra.

Nu finns inga spel-benchmarks specifikt för 650m SLI, men eftersom att den prestandamässigt är likgiltig 670mx i 3dmark 11, så kan man nog använda benchmarks för 670mx för att ta reda på hur 650m SLI skulle prestera.
Info om 650m SLI: http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-650M-SLI.84953...
Info om 670mx http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-670MX.82603.0...
(Du hittar benchmarks för spel om du scrollar längst ner på länken)

Far Cry 3 (2012) på en 670mx:
low: 110.7 fps
med.: 82.2 fps
high: 44.2 fps
ultra: 13.7 fps

Tack för mycket givande svar! Intressant läsning också.
Blev en förbeställning på datorn till slut:)

Permalänk

Ser fram mot en heltäckande recension på den innan snar framtid från nån medlem här med bilder o allt om nån får tid o lust, och lägg gärna recensionen i en egen tråd som även kan länkas från denna tråd om det går för sig.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fan ta dig, vet du hur uppspelt jag blev av att höra det innan jag insåg att det var samma recensioner som någon sida tidigare

Bokade en på webhallen idag, känns typ som dan innan julafton fast mer spännande eftersom att man inte vet om det kommer bli nån dator pga de jävla snövädret!

Visa signatur

Lenovo Y500: i7-3630QM / 8GB / 1TB + 16GB SSD / 2x GT650M 2GB SLI / 15.6'' 1080p

Permalänk
Medlem

Någon som är bra på serbiska?

http://www.youtube.com/watch?v=RCMDPl7Brcs
Så mycket kan jag reda ut i alla fall.
Skyrim =60 FPS
Crysis 2= 33-36 FPS
Metro = 28-30 FPS
Dishonored = 60

upllösning samt grafik inställning vet jag inte...

GT650m SLI finnes numera på notebookcheck
http://www.notebookcheck.com/NVIDIA-GeForce-GT-650M-SLI.84952...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Faktum är att datumet inte har ändrats, vi har satt ut detta för att parera de förseningar som finns inom all transport i sverige för tillfället.
Så det finns absolut en stor chans att de lyckas anlända till både postorderlager och butiker "redan" imorgon,

Vet ni än om den kommer idag eller har lastbilarna kört av vägen?

Visa signatur

Lenovo Y500: i7-3630QM / 8GB / 1TB + 16GB SSD / 2x GT650M 2GB SLI / 15.6'' 1080p

Permalänk
Medlem

Jag har iallafall fått ett annat paket idag så snökaoset verkar bara påverka webhallen

Permalänk

Ja hur vet vi om den kommit in idag då?? Har beställt för över en månad sen..

Permalänk
Medlem

Jag ringde precis deras kundtjänst och de sa att den inte kommit in idag och kommer tidigast den tionde, fan

Permalänk
Medlem

Ja det kunde man ju tro, tror nog vi får vara glada om vi får den innan julafton

Permalänk
Medlem

Översättning från serbiska

Skrivet av Ankhati:

Någon som är bra på serbiska?

http://www.youtube.com/watch?v=RCMDPl7Brcs
Så mycket kan jag reda ut i alla fall.
Skyrim =60 FPS
Crysis 2= 33-36 FPS
Metro = 28-30 FPS
Dishonored = 60

upllösning samt grafik inställning vet jag inte...

GT650m SLI finnes numera på notebookcheck
http://www.notebookcheck.com/NVIDIA-GeForce-GT-650M-SLI.84952...

Inte serbiska men bosninska brukar funka...

Så här sägs det (i alla fall det viktigaste):

* Windows 8 startar på 15 sek. De var lite tveksamma när de såg 8:an på en gaming-dator men allt funkade smidigt utan några problem. Windows 8 fungerade till och med bättre än på de flesta plattorna som testades tidigare.

* De påstår att det här tidigare testat ett antal bärbara datorer med STI eller crossfire med detta var första gången att båda grafikkort samarbetade perfekt. I alla benchmark och alla spel (10 olika spel & benchmarks) kändes igen båda kort och båda belastades lika mycket.

* Mycket imponerade med i7:an som är väldigt nära desktop versionen. OBS! Testad CPU var i7 3610 inte 3630.

* Två SLI GT 650 M har bättre prestanda än något annat MOBIL kort just nu (till och med GTX680M som är ungefär 20% långsammare). Om man jämför med desktop versionerna av dessa kort så hamnar två SLI GT650M straks över gamla GTX560 Ti dvs. GT650 Ti men under GTX660.

Resultat:
Skyrim, 1920x1080, på ultra: gå runt = konstant 60 fps, fight = 45-55 fps
Crysis 2, hardcore detaljer : 35-50 fps (oftast runt 40 fps)
Metro 2033, hi-detail : upp mot 30 fps men funkar, medium detail = funkar riktigt fint
Dishonored = 60 fps (max)
Darksiders = 50-120 pfs (vanligtvis 75 fps)

Sådär... hoppas det hjälper.

Permalänk
Medlem

mikz2000, din översättning uppskattas

Permalänk
Medlem

11 december nu....

Permalänk
Medlem

Webhallen, kan ni kommentera på huruvida de är i sverige än? (Antar att de byggts utomlands)

Grymt med översättning, blir mer o mer taggad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av teh Vey:

Webhallen, kan ni kommentera på huruvida de är i sverige än? (Antar att de byggts utomlands)

Grymt med översättning, blir mer o mer taggad

Skickades från m.sweclockers.com

Vi jagar både Lenovo och mellanhanden med blåslampa just nu.
Varorna skulle lossats i sverige i onsdags och sedan skickas ut så vi skulle ha dem idag men de har inte anlänt till vårt lager ännu.
Varken lenovo eller distributören kan ge ett konkret besked på om de kom i tid till sverige i onsdags och om de är på väg till oss ännu eller ej just nu. Vi lär inte få bättre besked innan helgen heller. (Att de inte vet betyder dock inte att det inte har kommit utan bara att de inte får tag på speditionsfirman som transporterar godset).

Sorry att vi inte kan ge bättre besked

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så att en stor pall med massa datorer är på vift, är ju högst otroligt, tror nog ni vet var datorerna är, ni har väl ett kollinummer för att spåra grejerna?

Jaja innan jul hoppas vi på, eller kanske innan midsommar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Så att en stor pall med massa datorer är på vift, är ju högst otroligt, tror nog ni vet var datorerna är, ni har väl ett kollinummer för att spåra grejerna?

Jaja innan jul hoppas vi på, eller kanske innan midsommar.

Nu ska vi inte vara pesimistiska, tycker det är kul att Webhallen är med i tråden och svarar ärligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirneath:

Nu ska vi inte vara pesimistiska, tycker det är kul att Webhallen är med i tråden och svarar ärligt

Ja absolut är det bra att dom är här och skriver, men om det är ärligt, det vetifan

Permalänk

Slängde iväg en beställning jag med, satt och kollade på datorn först för 9999kr, höll på att köpa, så loggade in för att se om jag kom ihåg mitt konto/lösenord.

Såg då att den kostade 8999kr och då var det inte mycket att fundera över nå mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dispersion:

Slängde iväg en beställning jag med, satt och kollade på datorn först för 9999kr, höll på att köpa, så loggade in för att se om jag kom ihåg mitt konto/lösenord.

Såg då att den kostade 8999kr och då var det inte mycket att fundera över nå mer

Undrar om man måste vara silver eller guld medlem för att få datorn 1000 kr billigare? När jag loggar in så står det fortfarande 9990:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikz2000:

Undrar om man måste vara silver eller guld medlem för att få datorn 1000 kr billigare? När jag loggar in så står det fortfarande 9990:-

Vänta ett tag bara och kolla igen. Jag var nyregistrerad och fick rabatten:-)