Video: Far Cry 3 från E3-mässan jämförs mot det färdiga spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Som Skyrim då, eller? Spel kommer alltid piratas oavsett, men bra spel säljer alltid.

exakt. och spelet du tog upp har piratkopierats i mangder. sa du bevisade enbart det jag skrev. tack

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av loweb_:

Crysis var bara långt före sin tid. Långt före prestandan som hårdvara kunde pumpa ut.

Men 8800GTX~ kunde driva de utan problem. Mitt 8800GT kunde driva det dessutom.

Så återigen, Nej.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Falsk marknadsföring...

Fult gjort.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon179202:

Tror du inte att dom skulle satsa mer på PC om dom hade mera pengar att hämta?
Pengarna styr skutan. Inte konstigt, men fullt förståerligt.

Det är nog enklare att skriva ett spel för konsol, det finns ju bara en uppsättning hårdvara att bry sig om. Måste vara en mardröm att skapa ett spel för PC, eller porta det från konsol till PC. Det finns dock inga ursäkter att presentera ett spel, så som Ubisoft har gjort, och efter det leverera något som inte ens är i närheten.

Piratkopiering och PC är en förlegad diskussion som aldrig någonsin kan bevisas, styrkas eller undermineras i en diskussion. Det chippas konsoler som aldrig förr...och jag betvivlar starkt att det gäller för att låsa upp regionerna...

Lilla Philip, 8 år...fick en Xbox 360 när han fyllde år, önskar sig ett spel på julafton och ett spel när han fyller år -en verklig storkonsument, en "kassa ko".

Mig själv, 32 år gammal, egenföretagare och arbetar heltid. Har datorn som stort intresse (och spelar på), köper minst spel för värdet av ett konsolspel (runda slängar 5-700kr). Ingen kassa ko, ingen storkonsument....eller vad var det du sa?

Permalänk

Mångdubbelt mycket snyggare på E3-Demon, helt klart. Fult gjort av ubisoft, fast å andra sidan vad skulle vi ha förväntat oss? ubisoft har varit drakoniska styggingar de senaste åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Finns också undersökningar som visar att dom som piratar också handlar mer musik, film och spel än dom som inte gör det.
För övrigt så är jag väldigt glad att jag testade detta spel innan köp, hos en kompis såklart.
Då slapp jag köpa ytterligare ett spel som inte håller vad det lovar.

Falsk marknadsföring är ju vad det är, och oftast är det även olagligt att vilseleda sina kunder, även om man säkert hävdar att E3 mässan var en tidig build osv, men varför ta bort saker i efterhand? En PC hade pallat det om man hade fått ändra inställningarna själv.

Sen vad har svenska Massive med grafiken det att göra? Dom gjorde väl endast multiplayer?

Ska bli spännande att se Ubisofts svar.

haha. ta och kolla upp undersokningen du hanvisar till. just den jag misstanker att du hanvisar till var en lojligt dalig undersokning om folks attityd till nagot. sager inte skvatt om folks faktiska beteende. kolla istallet pa konsumtion och hur produktionen har andrats iom ny teknik sasom torrent

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Crysis var bara långt före sin tid. Långt före prestandan som hårdvara kunde pumpa ut.

Men 8800GTX~ kunde driva de utan problem. Mitt 8800GT kunde driva det dessutom.

Så återigen, Nej.

ej sant. hardvaran som var ny nar crysis var nytt kunde inte drica spelet bra med grafiken uppskruvad. vet inte vem du forsoker lura.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fy *** va ruttet och för-rendera en film och sen visa den som "demo" på E3. Vet arrangörerna om detta mygel?!
Blir så arg! >:(

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mulle:

EA, eller vilka det nu var, tjänade ju mer på PC än på PS3. Xbox 360 låg ~10-15% högre än PC.

Jo men bara för att företag tjänade mer på PC än PS3 Q1 2012 (antagligen pga BF3) säger ju inte direkt mycket om att PC skulle vara lönsammare eller lika lönsamt som konsoler. Det ända den nyheten sa var typ att BF3 gick bra på PC.

Skrivet av Dummyer:

http://www.destructoid.com/pc-vs-console-gaming-infographic-p...

Nä... inga pengar på pc inte. Massa pirater bara hur dur.

Antar att det är den där pengar grafen du syftar på, den innehåller facebook spel (Zynga tex omsätter mer än vad ubisoft gör), flash spel, F2P grejer och sen så står asiatiska marknaden för stora delar av siffrorna, alltså inte direkt Ubisoft målgrupp. Även om spelande på pc växer, så går det tyngre för traditionella titlar på PC och det är där konsolerna leder.

Finns ganska mycket siffror åt båda hållen när det gäller piratkopiering och är ju en jävligt komplex sak så man får ju vara lite försiktig med att dra slutsatser när dessa nyheter och rapporter dyker upp. Tex Crysis 2 (2011 mest piratkopiarade spel på PC) endast sålde 14% av den totala försäljningen på PC och då var Crysis ett betydligt större varumärke på PC än på konsol vid realease eftersom Crysis 1 släpptes efter 2an på konsol. Tror inte man blir taggad på att göra ett pc exklusivt spel efter dom siffrorna.

Sen är det ju så klart dåligt att folk skyller ifrån sig å gör kassa portar å bajsar på pc-spelarna, men att blunda för hur stark konsol-marknaden är och att piratkopiering kan vara/är ett problem är bara dumt.

Permalänk
Medlem

Riktigt fult att en live demo uppenbarligen inte var Live. Ungefär som när Intel skulle dema prestandan från HD4000 i Ivy Bridge och han som körde gjorde en del pinsamma missar. När han själv insåg att alla förstått att de fejkat med en förrenderad video släppte han ratten och sade "Look no hands!". Lite komiskt i alla fall.
Här är det rätt uppenbart att Ubisoft kört en förrenderad film med deras target render och sedan inte lyckats optimera spelet så det flyter tillräckligt bra och då tvingats skala ner på grafiken. Dumt i alla fall. Man skall ha en inställning som ger verkligen allt man klarar och om det innebär att man måste vänta ett år på hårdvara innan man kan spela på den nivån så får det väl vara!

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

jag tycker spelet var otroligt bra, känslan osv

Permalänk
Medlem

Trist!

Gillade verkligen Farcry ettan. Grafiken var inte verklig utan det var den perfekta semester ön där hell broke loose

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Tror jag körde Crysis på Kagu med det mesta på högsta i upplösningen 1152*864(CRT så det fungerar med lägre upplösning). Kanske 40 FPS.
Allt maxat? Nej.
Grafiken uppskruvad? Ja.
Spelbart? Ja men det var gränssfall.

Visa signatur

[UCP-1000] 2700K@4.6 | GTX1070 | m4 256GB | 360 mm
[NEO] 5800X3D -30 | 64GB E-Die @ 3200C14 | 7900 XTX | 2*XPG SX6000 Pro 1TB M.2 |420 mm x2
LG OLED B9 65" | Logitech Z906 | Beyer DT880

Permalänk
Medlem

Låt och artist i videon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loftberg:

Say what now? Släpptes FC3 förra året? Jag måste missat detta

Oj fel av mig, lite trött Men 2012 hade trots allt rätt många titlar som iaf jag skulle se som större än fc3. De må vara ok men årets spel tycker jag är lite i överkant att kalla det.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Maxar spelet med 2MSAA på mitt GTX580 och får då 60fps~

MSAA har då inte så stor påverkan grafiskt sätt.

Nej du får inte 60fps.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Avstängd

Grafiken i E3 ser trevligare ut, mer variation i naturen, framförallt på marken, ser skitfult ut på den färdiga produkten med neon-aktiga gräset som skulle passa in mer i Wind Waker än FC3, undervattenslivet ser mer aktivt, mer saker där osv.

Skrivet av Oggaaaa:

Nej du får inte 60fps.

Varför inte?
Jag får 100+ med Post FX på OFf.

Här är jämförelse:
On

Off

Notera att spelet ser bättre ut med PostFX på Low än Very high, där allting blir suddigt, träden ser odetaljerade ut osv.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Tråkigt att de gör på detta viset.
Tycker förövrigt att spelet känns tungdrivet trots bra prestanda i burken.

Permalänk
Medlem

Vad är det som får folk att säga att spelet inte var live på pc på e3demon, är typ handrörelserna off på handkontrollen?

När spel är under utveckling och måste visas på någon mässa etc så är det branch-standard att man putsar upp en väldigt liten del av spelet och ser till att just den pyttebiten funkar och ser så bra ut som möjligt. Alla gör det, även grymma utvecklare typ valve (minns HL2 demon som i efterhand visade sig haft extremt scriptade grejor som dom hade påstått var "emergent").

Spel är oftast i ett djävligt skabbigt stadie överlag fram tills slutspurten, så alternativet är att inte visa något alls, vilket givetvis marknadsföringsavdelningen inte gillar.
Delen som putsades upp till E3 "slängs" vanligtvis sen eftersom utvecklingen av "resten av spelet" gått frammåt under tiden demoteamet mekade med demot, och det skulle vara mer jobb att försöka integrera det i det stora sammanhanget än vad det är värt.

Visst, det är illa att använda "för snygga grejor" i marknadsföringssyfte, men oftast finns det ett hopp från utvecklarna om uppnå vissa grejor. Typ det kan ha funnits en plan att kötta upp hela världen till den där E3 nivån, men när det drar ihop sig mot release och det börjar bli tight med resurser samt den andel av PC spelarna som skulle ha hårdvara nog att utnytja den bonus-grafiknivån är en försvinnande liten del av dom som köper spelet.

Med andra ord; dåligt av UBI, men samtidigt djävligt tramsigt att folk har suttit och spelat och varit helt nöjda, för att sedan i efterhand bli "upprörda" för att det inte är lika snyggt som "lovades", trots att dom inte själva märkt skillnaden.

Permalänk
Medlem

Känner på mig att ubisoft inte kommer komma med något vettigt svar.

De kommer typ svara "din mamma" och sedan gå o gömma sig

Permalänk
Medlem

Big Mac ser likadan ut På bild som i verkligheten...

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Varför inte?
Jag får 100+ med Post FX på OFf.

Må hända, men du Maxxar inte spelet per definition om du har PostFX på off, oavsett om det är snyggare utan eller ej.
Max är allt på högsta i den högsta upplösning skärmen klarar.

DU kör på jävligt höga inställningar, men inte max ^^

Permalänk

Inte första gången.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Tror ni de har använt farcry3_d3d11.exe? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

exakt. och spelet du tog upp har piratkopierats i mangder. sa du bevisade enbart det jag skrev. tack

Det har också sålt miljontals.

Permalänk
Medlem

Vem fan bryr sig? Det finns fan inte mycket här i världen som liknar vad reklamen säger.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av astrob0y:

haha. ta och kolla upp undersokningen du hanvisar till. just den jag misstanker att du hanvisar till var en lojligt dalig undersokning om folks attityd till nagot. sager inte skvatt om folks faktiska beteende. kolla istallet pa konsumtion och hur produktionen har andrats iom ny teknik sasom torrent

Du säger att jag ska kolla upp en undersökning när du själv kommer med argument som:
"Har hört en siffra som säger att över 90% av alla som spelar pc-spel laddar ner iställer för att köpa.."?

Men visst, den undersökningen jag menar är gjord av KTH, och betald av EU.
Den enklaste sökning gav följande:
http://www.aftonbladet.se/pryl/article10712098.ab

Vi har mer om fildelning (olaglig sådan då), och om hur det kan gynna ekonomin här:
http://www.svd.se/kultur/fildelning-kan-gynna-ekonomin_247374...

Medans bolagen säger att en piratkopierad produkt = en förlorad försäljning.

För övrigt så har ju konsumtionen av musik, film och spel ökat, och då kan man iskallt räkna med en ökad försäljning också. Kolla tex på PC spel som distribueras digitalt.

Hur har man kommit fram till de 90% som du pratar om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ja, det är ju det som artikeln handlar om så det är ju en självklarhet som inte behöver nämnas. Men vad tycker du om att man lurar PC-spelarna på allt ögongodis då?

Personligen sätter jag spelupplevelse framför ögongodis men FC2 var så dåligt så jag tappade intresset redan där. Sen undrar man ju var alla fiender tog vägen också...?

Föredrar spelupplevelse. Men å andra sidan så är grafiken en del av spelupplevelsen...

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

Jag köpte deluxevarianten, men är rätt så besviken på COOP-delen, vilket var den enda anledningen till att jag köpte skiten från första början. Trodde man kunde bränna runt tillsammans med polarna på story-ön, likt GTA, men istället får man något som liknar Left 4 Dead fast utan zombies och har noll omspelningsfaktor. Det är samma skit varje gång, a till b och döda alla, eller försvara ett ställe en stund, eller konka på en tung bomb. Dessutom så kan man ju inte välja att börja från en checkpoint, man måste börja från början i ett kapitel.
Varför kan man inte köra bil tillsammans? Finns inte en enda bil man kan använda och det kommer ju knappt några bilar i COOP, dom kommer jämt åkande en och en, plockar man föraren och skytten så sprängs bilen efter 10 sekunder................

Är också helt stört att gubbarna går runt och ropar saker som "CRAZY KNIFE GUY OVER THERE!!!!!11111" när man försöker smyga sig fram och knäppa folk tyst, och när någon i teamet blir upptäckt så vet AI'n exakt var alla spelare i teamet befinner sig. Boooring...

Permalänk

Oj jäklar, det var ingen liten skillnad mellan demot och den skarpa versionen heller.

Den största och viktigaste skillnaden är belysningen. Notera den högre kontrasten i demot, och att det var mycket fler solstrålar inne i djungeln, medan det i den skarpa versionen är mer jämnt belyst. Det är också betydligt mer vegetation i demot.

Förändringarna är helt säkert gjorda för att sänka systemkraven för spelet. Om det är pga att man inte ville att PC versionen skulle sopa banan med konsollversionen, eller om man ville att spelet skulle gå att spela även på lite vekare (PC)hårdvara, är förstås omöjligt att veta.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~