Video: Far Cry 3 från E3-mässan jämförs mot det färdiga spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Angående vad jag anser om multiplayer-fokuserade spels grafik får du läsa mitt tidigare inlägg ännu en gång.
EDIT: Vill även tillägga att jag anser CoD 4 vara ett av de grafiskt snyggaste spelen.

Cod 4.... grafiskt...snyggaste... spelet...? Det är inte bara en åsikt utan ett faktum att de hamnar på plats 99 av 100. Grafiskt snyggt är inte bara utseendet utan fysik är också inblandat, tycker jag. I CoD kan man inte ens gå genom en buske, så nej, Cod ska nog inte ens vara med på listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Till och med GTX680 sli har svårt att hålla 60 fps ibland med allt maxat

Kontstigt. Mina 680 SLI håller 60 fps med 50% användning.

Visa signatur

i7 4930k @4.6Ghz : EK/Alphacool kylt : Asus Rampage Extreme IV : Kingston HyperX Beast 16GB @2400Mhz : 2x Palit GTX 1080 JetStream : EVGA SuperNOVA 1300W : Intel 320 SSD 480gb : 2x Hyperx SSD 120gb : WD VelociRaptor 1TB : Seagate 2TB : Cosmos 2 : 1x Asus ROG Swift PG279 : 2x Asus MX279H

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Det har också sålt miljontals.

Och vad fan har det med saken att göra? Poängen var att det har piratats en massa, inte att det OCKSÅ sålt.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Skrivet av TheFuq:

Ja precis. Man ser ingame om de fungerar eller inte. För att switcha mellan 9 och 11 måste du för de första starta om spelet, så är de för alla spel, och Far Cry 3 är inget undantag. De går inte att göra ingame.

*suck* Jo, det går att göra in-game, men man måste starta om spelet för att det ska börja verka, vilket det också står, det betyder inte att det inte går att ändra in-game. Att starta från d3dx11.exe som många pratar om funkar inte ens så vida man inte är pirat, det som händer är att Uplay startas, och därifrån kan man sen starta spelet, och då laddas det utifrån vad som står i GamerProfile.xml. Går man in och ändrar så att det står att DX11 ska vara avslaget i den filen, och sen startar via d3dx11.exe så kommer det ändå vara dx9 in-game.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Fruktansvärt dålig stil. Ubisoft förtjänar kritiken. Man kan ju bara hoppas att de tar till sig den. Till deras heder så är iaf. tråden på deras forum fortfarande öppen.

Permalänk
Skrivet av StureTheTuna:

Jag blev förvånad över hur lättkört FC3 är, många verkar tycka det är sjukt tungkört men jag kör det på Ultra utan problem (40-60 fps), enda jag stängt av är AA men det tycker inte jag behövs. Kör 1080p och allt, specsen ser ni i signen, datorn är 2,5 år gammal.

Allt är ju inte maxat men att men man ska ju inte göra "maxandet" till ett självändamål. Alltså bestämt köra max för att det MÅSTE VARA MAX! Spelet ser knappt en smula bättre ut med AA, och det verkar göra det sjukt mycket mer lättkört. Men jag kanske är ute och cyklar...

Iaf tyckte jag det var jäkligt fult gjort av Ubi med E3 demon, en ordentlig speldator idag hade klarat bra mycket mer detaljer i FC3 än vad vi fick, även om det ser grannt ut som det gör. Hade velat veta vad som hände med den banan dom visade.

Sällan man ser på entusiastforum, men där kom sanningen fram!!!
Själv brukar jag köra på lägre än max, för vi som började spela CS i 640x480 ser ändå att det ser bättre ut idag

Älskar blindester på hi-end där proffsen väljer random Samsung TV!

Eller när det visar sig att "Razer" egentligen är en "Biltematillverkare"!

Hype är allt som gäller idag!!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dylanator:

Sällan man ser på entusiastforum, men där kom sanningen fram!!!
Själv brukar jag köra på lägre än max, för vi som började spela CS i 640x480 ser ändå att det ser bättre ut idag

Älskar blindester på hi-end där proffsen väljer random Samsung TV!

Eller när det visar sig att "Razer" egentligen är en "Biltematillverkare"!

Hype är allt som gäller idag!!

Vad är det för fel på samsung som tv tillverkare?!
Generellt sett bättre plasmor än LG, men ligger visserligen steget efter Panasonic. Dock inte jätte långt efter...
Min full hd 40" LCD är av märket samsung. Fick den för 2999kr år 2010. Just denna modell visade sig innehålla samma panel som deras dyrare modeller men fruktansvärt dålig fabrikskalibrering som jag lätt fixade. Fick en helt okey tv typ gratis och kan därför leva med de brister LCD modeller dras med.

Razer gör dock skräp. Har dock en logga som tilltalar folk med tribal tatueringar, som samlar på kamphundar och röstar på sverigedemokraterna, så de klarar sig på den svenska marknaden hur som helst ändå uppenbarligen...

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Konsollerna förstör för oss riktiga gamers.

Citat:

Faktum är att PS3 och 360 är söndermjölkade.

Till MAX!
Dom var maxade för flera år sen. Sony har själva uppgett att PS3an ska hålla i 10 år.
Det säger sig självt att dessa drar ner hela branschen till en snigelfart.
Det enda som är bra med konsollerna är de exklusiva titlarna. God of war, Halo, Zelda osv.
Hade inte piratkopieringen varit så utbredd så kanske utvecklarna hade satsat på exklusiva stortitlar till PC också.
Men en liten fågel viskade i mitt öra att det är lika enkelt att ta hem spel till konsollerna.
Detta till trots så ligger de största pengarna där.
Dessa små papperslappar och siffror på en skärm som styr allt i vår vridna lilla värld.

Med en tidsmaskin hade jag förhindrat tre saker, nazismen, kapitalismen och religionen.

Dold text
Visa signatur

™ Corsair TX 850W - ASUS Z97 PRO Wifi ac - Intel 4790k - G.Skill Ares DDR3 4x4gb - Enermax 240X HP - Samsung 840 Evo 250gb SSD - Gigabyte HD7950 Windforce - ASUS OEM Blu-Ray-läsare - Fractal Design Define R4 chassi - 6st 120mm/2st 140mm fläktar (Noctua & Nexus) ™

Permalänk
Medlem

Jag får ingen "djungel känsla" av 3:an direkt. Känns platt och billigt.

Visa signatur

Burken: 3900x / ASUS RTX 2080Ti OC / G.Skill 16GB RAM 3600Mhz / ASUS ROG STRIX X570-F GAMING / BeQuiet 680W 80+ Gold / 500D RGB SE / Corsair iCUE H150i RGB PRO XT

Permalänk
Medlem

Är ni förvånade? Det är ju ubisoft som gjort spelet, vad förväntar ni er egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Och vad fan har det med saken att göra? Poängen var att det har piratats en massa, inte att det OCKSÅ sålt.

ALLA spel piratas på många olika plattformar. Det finns alltid dom som inte har råd och det kommer alltid finnas snåla människor. Det finns även dom som inte ens har möjlighet att köpa det lagligt beroende på var i världen de bor.

Permalänk

Haha, exakt samma sak som med Crysis, varefter folk sen undare hur man aktiverade den bättre grafiken

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk

Tycker att gaming-generationen har blivit annorlunda.. Tycker att ett schysst gameplay går före grafiken.
OT: Tycker att E3:an såg bättre ut, men inget som man lider av. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluestreakfus:

Haha, exakt samma sak som med Crysis, varefter folk sen undare hur man aktiverade den bättre grafiken

Precis, tänkte samma sak, där var det ännu större skillnad tror jag. De transparenta palmerna, ljussättningen och ljusstrålarna som trängde igenom träden var ENORMT MYCKET snyggare i videon. Det fanns tom. animationer som inte fanns i färdiga spelet.

Visa signatur

Skärm: Samsung Odyssey G9 • Moderkort: ASRock X870 Pro RS • CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D @ 4.7GHz • RAM: G.Skill Trident Neo DDR5 6000MHz 32GB • GPU: ASUS GeForce RTX 5090 TUF • SSD: Samsung 970 Evo 2TB • HDD: WD Black 4TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pyroblasted:

Gå du och starta Far Cry 3 och maxa alla inställningar. Vad får du för fps? Trodde väl det, även om retail hade sett ut som demo så hade ingen kunnat köra det maxat och därmed hade det inte gjort någon skillnad. För nuvarande använder du din dator till max så ditt argument är delvis felaktigt.

Det är dock surt att konsoler sabbar ännu ett PC spel (om det är sant att det är ett resultat av konsoler).

Gå och starta upp Metro i max inställning så får du se... Det handlar inte om hur krävande spelet i sig är i ren grafik utan det handlar om ett smått dåligt optimerat spel.

Skrivet av Dwightschrute:

Vilket är skitsnack.

Isf hade det stått "d3d9" i mitt overlay, vilket det inte gör. Utan det står d3d11.

Skärp dig.. Har exakt samma problem och jag köpte spelet vid lansering. Är fullt patchat och jag måste fortfarande gå runt uplay för att kunna köra i DX11. Annars blir det bara DX9.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Detta kallas falsk marknadsföring.
Simpelt.

Permalänk
Medlem

Nja det är väl inget nytt att det demas på de kraftfullaste datorerna de kan hitta. Så brukar de göra. Ser aldrig likadant ut när man sen får den slutgiltiga produkten för då är det tweakat så även vanliga dödliga ska kunna spela det.

Permalänk
Skrivet av MrMasj:

Förstår inte varför alla skriker på ubisoft, det är väll Svenska Massive ni skall gnälla på. Troligen gjorde man ett val att skala ner omgivningarna för att det skulle gå att konvertera ner till konsol inget speciellt konstigt med det mer eller mindre samma sak hände med Battlefield 3. Kommer att fortsätta vara så till nästa generation konsoler kommer så sluta gnälla nu!

Skall det vara så att de skall släppa spelet till konsoler också så får dom göra en egen variation för datorn som har allt det där godis krimskrams man vill ha som det såg ut i E3 demo, och sedan en egen nerdämpad variation för konsoler!!!!

För de som sitter med kraftfulla datorer vill ha vass grafik och fyllig grafik skall inte behöva bli lidande av att det finns konsoler också!
Jag sitter själv på en kraftig pc och vill gärna ha djupare och tyngre grafik än vad som nu finns!
Ja menar skulle det nu vara så att jag sitter med ett grafikkort och det inte skulle räcka så får jag bara ta och köpa ett till lixom.
spelmarknaden skall gå fammåt och göra ett spel som dom kan känna kommer att nöja väldigt många i många år! och inte tänka att de måste optimera sitt NYA spel efter de stackare som sitter med ett 460 och vill köra detta spelet, de som har ett 460 får bara ta och inhandla ett nytt kort/anläggning om dom ny vill spela detta spel så får dom följa med utvecklingen framåt!

Säg som Exempel crysis 3 har redans gått ut och sagt att om du vill spela på högre grafik så krävs det 680 prestanda eller mer! Där har du ett företag som gör ett spel för framtiden och ser framåt i tiden. anledningen till att de gör så är för att de vill göra sina spel på det sättet som dom kan känna sig nöjda med i många år framåt, och de vet att många av de som älskar crysis kommer att inhandla sig ett nytt kort för att kunna spela deras spel så därmed behöver de inte optimera sitt spel för de med svagare anläggningar..
Vad jag har läst så gör dom även en egen variation för konsoler så pc grabbarna på det bästa!

Men det är vad som är sagt ju vi får se om de gör samma flopp som Ubisoft med Farcry 3

Det är ju fortfarande så att om dom går ut med ett spel på E3 och säger såhär kommer det att seut! så får dom se till att hålla detta också!!

Tack för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av KewaN:

Kontstigt. Mina 680 SLI håller 60 fps med 50% användning.

Kör du med 8msaa då?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Skrivet av geforcevsati:

Tycker att ett schysst gameplay går före grafiken.

Så där säger folk jämt, men det ena har ingenting med det andra att göra; bra grafik ger inte sämre gameplay, kass grafik ger inte bättre gameplay.

Skrivet av FribBe:

ALLA spel piratas på många olika plattformar. Det finns alltid dom som inte har råd och det kommer alltid finnas snåla människor. Det finns även dom som inte ens har möjlighet att köpa det lagligt beroende på var i världen de bor.

Fast det piratas jäkligt mycket mer på PC, för att det är mycket enklare där. På PC är det inte bara billigare, utan faktiskt enklare och snabbare att pirata än att köpa, och i många fall är produkten dessutom bättre eftersom jobbig DRM tagits bort. Jag har flera gånger piratat spel jag faktiskt äger, för att komma runt DRM.
Steam har ändrat det till viss del, jag tror de flesta PC gamers köper åtminstone NÅT spel per år nu, så var det inte innan Steam. Men fortfarande säljer de flesta spel sämre på PC trots att det finns många gånger fler som spelar på PC än på konsol, och det beror helt och hållet på att pirateriet är många gånger större på PC än konsol.

Till alla er som nu känner att ni vill svara att ni köper alla spel ni piratat och gillat: nej, det gör ni inte. Ni köper nästan uteslutande de spel ni piratat, gillat, och som har features som inte fungerar med den piratade versionen, nästan alltid olika multiplayerfunktioner.

Skrivet av Bideberg92:

För de som sitter med kraftfulla datorer vill ha vass grafik och fyllig grafik skall inte behöva bli lidande av att det finns konsoler också!

Fast så har det varit i många år, och det torde inte ändra sig förrän nästa generations konsoller släpps. Då kommer spelgrafiken att hoppa ikapp. Sen har vi en ny 5-8 år lång platå med stagnerad grafik, modellering, animering och fysik igen, till nästa generation konsoller.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Avstängd

Så går THQ i konkurs, medans Ubisoft fular sig.

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Skrivet av Bananas2thebeat:

Så där säger folk jämt, men det ena har ingenting med det andra att göra; bra grafik ger inte sämre gameplay, kass grafik ger inte bättre gameplay.

Det är ju helt personligt vad man tycker såklart! Men jag kan fortfarande slänga på gamla spel på Nes:et hemma och även på Wii U med samma känsla. Helt personligt som sagt!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Jag kör på högsta inställningarna med ett 670, ser otroligt bra ut och flyter på riktigt bra, och jag är ganska kräsen när det gäller FPS..

EDIT: Msaa är off, någon får gärna fylla i vad msaa tillför, mer än att det sänker FPS:en. Så jag kör inte på högsta, men det flyter på och ser otroligt bra ut, good enough for me!

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Medlem

Fast det piratas jäkligt mycket mer på PC, för att det är mycket enklare där. På PC är det inte bara billigare, utan faktiskt enklare och snabbare att pirata än att köpa, och i många fall är produkten dessutom bättre eftersom jobbig DRM tagits bort. Jag har flera gånger piratat spel jag faktiskt äger, för att komma runt DRM.
Steam har ändrat det till viss del, jag tror de flesta PC gamers köper åtminstone NÅT spel per år nu, så var det inte innan Steam. Men fortfarande säljer de flesta spel sämre på PC trots att det finns många gånger fler som spelar på PC än på konsol, och det beror helt och hållet på att pirateriet är många gånger större på PC än konsol.

http://software.intel.com/en-us/blogs/2012/09/22/gaming-pirac...

Permalänk
Medlem

Nä, det piratas inte så jäkla mkt mer på PC längre. De stora företagen tror de kan göra dåliga portningar eller släppa spel innan de är färdiga och tro att de säljer, sen skyller de den dåliga försäljningen på piratkopiering istället för att inse att de gjort något dåligt.

Tyckte det vart lite komiskt när företaget som gjorde Galactic Civilization 2 fick skit för att de INTE hade något kopieringsskydd och ändå låg 1'a på försäljningslistorna. Då la till och med skaparna av Starforce (kopieringsskydd) ut länkar till en piratad version av spelet. Helt sick...

http://forums.galciv2.com/106741

Till alla er som nu känner att ni vill svara att ni köper alla spel ni piratat och gillat: nej, det gör ni inte. Ni köper nästan uteslutande de spel ni piratat, gillat, och som har features som inte fungerar med den piratade versionen, nästan alltid olika multiplayerfunktioner.

Vänta nu, du kan väl knappast påstå att du känner alla här så pass väl? Eller är du något spirtuellt hokus pokus medium?

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Har inte direkt tänkt på detta, men nu känner jag mig fan lurad.

Permalänk
Medlem

Jag tror nog mer på en "handikappad" version helt enkelt därför att PCn alltid blir lidande då spel utvecklas sida vid sida av konsoler. Grafiken blir sämre, kontrollen blir sämre, spel känslan blir sämre...osv osv. Jag köper endast PC exklusiva spel. Vilket är lite tråkigt då det är titlar jag gärna skulle vilja ha, MEN, jag gör det för att stödja PC formatet, och detta är sättet att göra det på. Det samt uppgradering lite då och då. Det är ju en hobby och jäkligt roligt.

Permalänk
Medlem

Detta hände inte med Far Cry, Crysis, Far Cry 2 och Crysis 2 då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrakowski:

Blindtest på denna http://fuskbugg.se/dl/caTan3/Far%20Cry%203.jpg

På den ena: HBAO+MSAA8
Den andra: SSAO+MSAA OFF

Jag ser då ingen skillnad, mitt dx11 funkar ej? (Farcry3.exe)

Jag ser heller ingen skillnad. Alls.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

Dat vegetation <3

Jämfört med vad vi har nu är det ju som natt och dag.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340