Assassins Creed 3 PC med kontroll?

Permalänk

Assassins Creed 3 PC med kontroll?

Tjena!

Har börjat spela AC3, och fick det av en polare. När han var hemma hos mig här om dagen blev han ganska förvånad över att jag använde mitt tangentbord och mus för att köra när jag har en kontroll. Ungefär denna: http://www.speedlink.com/?p=2&cat=4131&pid=25492&paus=1

Hur som helst, när jag pluggade in kontrollen gick jag in på inställningarna och bytte från tangentbord till gamepaden. När jag gjorde det funkade själva joysticksen (vet inte vad man kallar de, men de runda sakerna, de man använder för att gå.) men inte de andra knapparna, jag behövde ställa in de. Nu är det ganska svårt att hitta vilken knapp som ska vara vart i inställningarna, och jag undrade om jag kunde få lite hjälp med det.

Tack!

//shajan

Permalänk
Skrivet av Svanslös:

Tjena!

Har börjat spela AC3, och fick det av en polare. När han var hemma hos mig här om dagen blev han ganska förvånad över att jag använde mitt tangentbord och mus för att köra när jag har en kontroll. Ungefär denna: http://www.speedlink.com/?p=2&cat=4131&pid=25492&paus=1

Hur som helst, när jag pluggade in kontrollen gick jag in på inställningarna och bytte från tangentbord till gamepaden. När jag gjorde det funkade själva joysticksen (vet inte vad man kallar de, men de runda sakerna, de man använder för att gå.) men inte de andra knapparna, jag behövde ställa in de. Nu är det ganska svårt att hitta vilken knapp som ska vara vart i inställningarna, och jag undrade om jag kunde få lite hjälp med det.

Tack!

//shajan

Fungerar troligtvis mycket bättre om man kopplad in en xbox-kontroll med kabel. Detta är vad jag planerar att göra när jag ska ta mig an AC-serien på PC.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att köpa en riktigt MS xbox 360 gamepad. Jag har haft en speedlink förut och de fuskar en del med hur kontrollen fungerar. Bland annat så ligger triggers där bak på en gemensam axel. Detta gör att de inte fungerar så bra i skjutspel då de ligger på 50 från början och sen när du trycker in höger eller vänster så minskar eller ökar det. Till skillnad från 2 stycken axlar som börjar på 0 som xbox kontrollen har.

Så kort sagt: Xbox kontrollen har ofta mjukvaruanpassning och funkar mycket bättre out of box, helt klart värd pengarna.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell