Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Skrivet av Waowt:

Nja, ser inte helt rätt ut. För det första är det inte 680 TOP,
inte samma modeller på allt och du borde kolla på prisjakt istället för en del saker på Inet du har där
finns säkert billgare på andra ställen.

Prisjakt funkar inte riktigt om du ska lägga till frakt från 15 ställen. Grafik-kortet är TOP enligt både annonsen och inet-listan som i övrigt är samma lista som jag själv satte ihop bortsett från att Fantomsmurfen lyckats få med en 500gb V-Raptor som inte hör hemma där, därav 1k dyrare.

De komponenter som skilljer är MB och CPU då de modellerna inte fanns kvar hos inet men ligger i samma prisklass som de som säljes.

Och faktum kvarstår att vi snackar om ett nybygge för över 20k hur vi än vrider och vänder på det och att det inte går att bygga bättre för 13k som någon skrev tidigare

EDIT: Vi kan ju även gå till ytterligheter och lägga till montering

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Nja, ser inte helt rätt ut. För det första är det inte 680 TOP,
inte samma modeller på allt och du borde kolla på prisjakt istället för en del saker på Inet du har där
finns säkert billgare på andra ställen.

Är du inte läskunnig? Det är ett Asus 680 Top i paketet. Blir säker upp mot 23000 kr inklusive BR-brännare och alla fläktar. För 18k får du inte ett nytt motsvartande paket även om du skuulle använda prisjakt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Prisjakt funkar inte riktigt om du ska lägga till frakt från 15 ställen. Grafik-kortet är TOP enligt både annonsen och inet-listan som i övrigt är samma lista som jag själv satte ihop bortsett från att Fantomsmurfen lyckats få med en 500gb V-Raptor som inte hör hemma där, därav 1k dyrare.

De komponenter som skilljer är MB och CPU då de modellerna inte fanns kvar hos inet men ligger i samma prisklass som de som säljes.

Och faktum kvarstår att vi snackar om ett nybygge för över 20k hur vi än vrider och vänder på det och att det inte går att bygga bättre för 13k som någon skrev tidigare

EDIT: Vi kan ju även gå till ytterligheter och lägga till montering

Jo, jag syftade ju på om man skulle bygga med just de komponenterna.
Som någon sa skulle han nog t.o.m få 20k för den om det är någon som verkligen inte har någon aning om hårdvara överhuvudtaget.
Är väl fördelen med blocket, dock så känns det lite dom man lurar folk.
Jag skulle nog lagt 12-13k själv men det är ju blocket då så mer får han nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Är du inte läskunnig? Det är ett Asus 680 Top i paketet. Blir säker upp mot 23000 kr inklusive BR-brännare och alla fläktar. För 18k får du inte ett nytt motsvartande paket även om du skuulle använda prisjakt.

Konstigt att det inte stod TOP då? Utan Direct CUII.
I alla fall syftade jag på om du skulle bygga en med likadana delar, inte nyare som kostar några lappar extra

Permalänk
Skrivet av WolfOfVengeance:

Jag la till den eftersom den 750GB Scorpion som finns i TS paket inte finns i sortimentet längre.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av Waowt:

I alla fall syftade jag på om du skulle bygga en med likadana delar, inte nyare som kostar några lappar extra

Nu vet jag inte hur du läser men det står klart och tydligt TOP både i mitt och TS paket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker inte du behöver skämmas för priset, däremot kan du finputsa annonsen lite. Ex specificera exakt vilken Noctua-kylare som sitter på processorn och ange att Intel 520 är en SSD. Du kan även bifoga länk till prisjakt för respektive del för att stoltsera med produktens omdömen och även kunna se värdet på delarna.

Den där får du såld ska du se, lycka till med nya bilen och kör försiktigt!

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Annons:

Citat:

Grafikkort: ASUS GTX680TOP

Inet:

Citat:

ASUS GeForce GTX 680 2048MB DirectCUII TOP

Tydligare kan vi inte va just nu

Ps. Om du missat så finns TOP enbart med DirectCUII-kylaren

Permalänk
Skrivet av Djärven:

Den där får du såld ska du se, lycka till med nya bilen och kör försiktigt!

Hoppas man får denna såld sen när man får den nya hårddisken.
Ska formulera om texten lite sen när hårddisken kommer och skriva mer punkligt vad det är för grejor. Ska nog även tillägga en bildskärm som ska följa med i priset det är en Benq XL2420T, hur mycket extra ska man ta för den?
Eller ska den följa med i 13.000 klassen

Permalänk
Medlem

Att den ligger på blocket är sak som gör att alla regler gällande pris försvinner tycke jag, jag brukar räkna ca 60% på nypriset när jag säljer köper saker på sweC. Problemet med en sån här dator är det är en ganska så utrustad dator, inte alla vill ha en i7'a utan en i5'a går bra, TOP grafikkortet utan nöjer sig med ett referens 680, samma gäller ljudkortet, många tycker det går lika bra med inbyggda.

Så om man ska lägga en större summa pengar så tror jag man vill ha nytt, i alla fall är jag sån, ska jag spendera 15k på något vill jag att det ska vara nytt och jag kan exakt välja vilka komponenter jag vill ha.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte_oberg:

Skrev denna text för snabbt utan att tänka på och sära på texten, men ska jag låta den summan jag har sattit ut den för, vara en stund??

Menade särskrivningen i rubriken på blocket.

Permalänk

Tack för alla svar, har nu rätat till lite i texten och ni här som har hjälpt mig ska få se den innan jag ändrar i annonsen.
Här kommer den:

(Har en hel fräsch dator som klarar av alla möjliga program och spel som man slänger den åt och kommer definitivt klara av kommande spel och program.
Har lagt ner mycket med tid, pengar och kärlek till denna dator och som ett svar från datorn så fungerar den som en dröm, jag säljer denna med en tår i ögat för att kunna köpa mig en stadig och säker bil.
Vill ej byta mot en bil, har en som är på G.

Innehållet i denna dator är:
Processor: Intel Core i7 2600k (Överclocks vänlig)
Processor kylare: NOCTUA NH-D14
Moderkort : ASUS P8Z68 DELUXE/GEN3
Ram: Corsair 16GB Vengeance LP
Nätagg: Corsair AX850W Modulärt
Grafikkort: ASUS GTX680 DirectCU2 TOP (ASUS Snabbaste GTX680)
Hårdiskar: Intel 520 SSD 240GB(är riktig snabb)
WD Black 1TB
WD Scorpion Black 750GB
WD Black 2TB
Ljudkort: ASUS XONAR ESSENCE STX (är ett riktigt kraftfullt ljudkort)
Chassi: Corsair Obsidian 650D (är hel och fräsch)
Sedan så följer det med fläktsyrning med 6 kanaler och alla fläkt platser i chassit är fulla.
Följer även med en extern Samsung Bluray brännare med 3D stöd

Denna dator kommer att komma med en äkta/original version av Windows 7 Pro 64-bit
och alla drivrutiner som behövs kommer att vara installerade.

Pris för denna vill jag ha 13.000kr, men priset kan diskuteras vid snabb affär!
Ring, sms eller mejla vid frågor

Har även en skärm, en Benq XL2420T med 120hz som är fullt fungerande, kan köpas för endast 1500kr)

Hoppas denna kommer att slå igenom men om ni har något att tillägga eller nånting jag ska ändra på så vore jag tacksam för det

Permalänk

Ska man sälja denna idelar för att underlätta den stora kostnaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte_oberg:

Ska man sälja denna idelar för att underlätta den stora kostnaden

Äsch, låt den ligga ett par dagar till. Personligen skulle jag inte köpa den för jag köper hellre delar och bygger eget, mest för skojs skull. Men det finns många där ute som skall ha det värsta men knappt klarar byta ut ett RAM-minne så ha lite tålamod så skall du se att den blir såld.

Strippar du ner den i delar tror jag tyvärr det samlade värdet sjunker. En komplett fullt fungerande värstingdator känns tryggare för köparen än separata delar som man inte vet hur de vårdats.

// Peter

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem

Tjena.

Tänkte att det är onödigt att starta en ny tråd för identisk fråga, så min fråga är. Vad är min dator värd? Det är allt som står i sign, utan hårddiskar.

Mvh

EDIT: Den är mindre än ett går gammal.

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp