Permalänk
Medlem

Packar precis upp mina beställda datorkomponenter här.

Bl.a. http://cdon.se/hemelektronik/corsair_vengeance_dual_c_ddr3_8g...

...bara en sticka i paketet! Otrolig tur att jag beställt två svarta oxå så jag inte sitter i skiten.
Blir väl till att kontakta er kundservice imorgon...trist, men hoppas ni har nån bra lösning :-/
Ordern var iallafall väl förpackad i fin kartong.

Den andra ordern med stor luftkylare och de svarta minnena kom i ett brev! Ja ett brev?! Det hängde inte särskilt väl ihop...bara tur att sakerna låg kvar i och iallafall ser oskadade ut...

Tack för snabb service iallafall

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av mSebbe:

La en beställning för nån dag sedan vid kl 19.00 Dök sedan upp något som gjorde att jag avbeställde vid 24.00 samma dag och får som svar att det inte går att avbeställa för att behandlingen hunnit för långt? Dock har paketet tydligen ännu inte kommit iväg ännu..

Hej hej

Det beror på att din order ligger i kö för packning tillsammans med en massa andra ordrar. Det går inte att springa ut och sortera ut din order tyvärr.
Om du inte längre vill ha sakerna går det bra att be utlämningsstället att skicka tillbaka dem till oss.

MVH Josefin

Skrivet av Odi666:

Packar precis upp mina beställda datorkomponenter här.

Bl.a. http://cdon.se/hemelektronik/corsair_vengeance_dual_c_ddr3_8g...

...bara en sticka i paketet! Otrolig tur att jag beställt två svarta oxå så jag inte sitter i skiten.
Blir väl till att kontakta er kundservice imorgon...trist, men hoppas ni har nån bra lösning :-/
Ordern var iallafall väl förpackad i fin kartong.

Den andra ordern med stor luftkylare och de svarta minnena kom i ett brev! Ja ett brev?! Det hängde inte särskilt väl ihop...bara tur att sakerna låg kvar i och iallafall ser oskadade ut...

Tack för snabb service iallafall

Hej hej

Japp, bäst att kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk

Hej,

Tänkte bara informera om en lite rolig miss jag upptäckte på er hemsida. Om du kikar på avdelningen "Kläder och skor" så finns det en kategori som heter "T-shits & Piké-tröjor", så du får nog be dem som sköter hemsidan lägga till ett R så att det blir "T-shirts".

Förlåt om det var väldigt off-topic, men tyckte det var en lite lustig miss.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Spacenoodle:

Hej,

Tänkte bara informera om en lite rolig miss jag upptäckte på er hemsida. Om du kikar på avdelningen "Kläder och skor" så finns det en kategori som heter "T-shits & Piké-tröjor", så du får nog be dem som sköter hemsidan lägga till ett R så att det blir "T-shirts".

Förlåt om det var väldigt off-topic, men tyckte det var en lite lustig miss.

Hej hej

Haha, snyggt! Har sagt till ansvarig nu. Tack

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Några planer på att ta in Bitfenix Alchemy led-strips eller Bitfenix sleevade förlängningssladdar?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Hej Josefin, undrar om ni kommer att ta in http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_nh532_intel_i7-... igen? Och om den dyker upp igen ligger den på samma pris?

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Hej Josefin,

Beställde en fujitsu laptop av er Tidigare i veckan. Glömde / visste inte att Office student och F-Secure anti-virus ingick i en kampanj som ni har. Undrar därför om det går att få skickat i efterskott?
Sedan verkar inte Sweclockers rabatten funka, då jag la till den och den syntes i Varukorgen som tillagd, men ändrade inte priset något.

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierrelu:

Hej Josefin,

Beställde en fujitsu laptop av er Tidigare i veckan. Glömde / visste inte att Office student och F-Secure anti-virus ingick i en kampanj som ni har. Undrar därför om det går att få skickat i efterskott?
Sedan verkar inte Sweclockers rabatten funka, då jag la till den och den syntes i Varukorgen som tillagd, men ändrade inte priset något.

Tack för hjälpen!

Sweclockers-rabatten funkar enbart på komponenter och ej på datorer / skärmar / mjukvara (så som Office osv) / brödrostar / t-shirts osv osv osv.
Enbart komponenter så som minne / hårddiskar / processor / grafikkort / moderkort osv osv osv.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Sweclockers-rabatten funkar enbart på komponenter och ej på datorer / skärmar / mjukvara (så som Office osv) / brödrostar / t-shirts osv osv osv.
Enbart komponenter så som minne / hårddiskar / processor / grafikkort / moderkort osv osv osv.

Tack, då var det utträtt

Permalänk

http://cdon.se/hemelektronik/intel_330_series_180gb_ssd_r%3a5...
Har varit ur lager i säkert över två veckor nu! Väntar bara på den delen innan jag kan beställa nya datorbygget, julpengarna bränner ju hål i plånboken
Finns det något datum då den kan tänkas komma i lager igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edwardnr17:

http://cdon.se/hemelektronik/intel_330_series_180gb_ssd_r%3a5...
Har varit ur lager i säkert över två veckor nu! Väntar bara på den delen innan jag kan beställa nya datorbygget, julpengarna bränner ju hål i plånboken
Finns det något datum då den kan tänkas komma i lager igen?

Se följande inlägg:
#13092913

"Hej hej

Det är superbrist på Inteldiskar just nu, främst 330 Series. Har tyvärr inget datum i dagsläget på när vi får in nya.

MVH Josefin"

Om man ska vara lite elak så kan jag säga att jag fick tag på en precis innan de tog slut.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Hur funkar swec-rean som cdon kör med? Har för mig att det stod att i slutet av varje månad fick man 20% rabatt, stämmer det?
Är nära att beställa nu men vore synd att gå miste om det.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattn:

Hur funkar swec-rean som cdon kör med? Har för mig att det stod att i slutet av varje månad fick man 20% rabatt, stämmer det?
Är nära att beställa nu men vore synd att gå miste om det.

Mvh

i slutet av varje månad är det 15% rabatt på utvalda komponenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

i slutet av varje månad är det 15% rabatt på utvalda komponenter

aha okej, frågan är då om jag vill vänta för att kanske få rea på det jag vill ha Återstår att se. Tack för infon

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Bakgrund:

Några planer på att ta in Bitfenix Alchemy led-strips eller Bitfenix sleevade förlängningssladdar?

Hej hej

Nä, inget vi planerat att ta in just nu, men ska absolut kolla upp det.

MVH Josefin

Skrivet av azezl:

Hej Josefin, undrar om ni kommer att ta in http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_nh532_intel_i7-... igen? Och om den dyker upp igen ligger den på samma pris?

Hej hej

Det verkar som om vi kan få tag i dem igen och de börjar då droppa in om ungefär 2 veckor. Priset är ännu oklart.

MVH Josefin

Skrivet av Pierrelu:

Hej Josefin,

Beställde en fujitsu laptop av er Tidigare i veckan. Glömde / visste inte att Office student och F-Secure anti-virus ingick i en kampanj som ni har. Undrar därför om det går att få skickat i efterskott?
Sedan verkar inte Sweclockers rabatten funka, då jag la till den och den syntes i Varukorgen som tillagd, men ändrade inte priset något.

Tack för hjälpen!

Hej hej

Kontakta vår kundtjänst, de brukar vara sjyssta om man glömt lägga till såna saker.

MVH Josefin

Skrivet av Hattn:

aha okej, frågan är då om jag vill vänta för att kanske få rea på det jag vill ha Återstår att se. Tack för infon

Hej hej

Tänk på att det gäller utvalda komponenter, inte hela sortimentet. Annars har du 5% hela månaden, klicka på länken i min signatur.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni skulle inte viilja ta in denna fläkten?

http://www.caseking.de/shop/catalog/Fans/BitFenix/BitFenix-Sp...

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Hej

Pumpen på mitt corsair H100 gick sönder jag skickade en rma till er i lördags inte fått svar ännu. Kan man få en H100i iställer om man lägger pengar emellan? Det är så många problem med pumparna på just h100 därför jag undrar

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på internminne, som borde ha dykt upp, för att slutföra mitt datorbygge och tänkte bara fråga hur många dagar man ska vänta innan man kontaktar support?

Beställde den 8:e och det skickades även den dagen. Står även följande när man kollar kolli-id: "8 jan kl 19:03 - Malmö, Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud."

Tänkte inte så mycket på det i helgen mer än att det blivit senare än de vanliga 1-3 arbetsdagar. Men sen blev jag lite fundersam när något jag beställt av er den 11:e kom fram idag, men inte internminnena.

Tack i övrigt för en bra webbbutik.

Permalänk
Medlem

Hej!
Ser att ni har fått in egna bärbara config datorer i THOR serien, jättebra initiativ! Det jag undrar är om det är möjligt att köpa en THOR asator med ett 680m grafikkort? Förstår varför ni har valt 7970m på de flesta premium datorerna, men eftersom ni har 680m sli på den värsta så borde det väl gå att peta in ett 680m i en asator istället för ett 7970m ? (A) Om det inte går, finns det planer på att utöka sortimentet?

Tack på förhand och igen bra initiativ!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av KaakaaN:

Hej hej

Mycket BitFenix-förfrågningar nu, jag ser till att den biten av sortimentet kollas över och möjligen uppdateras. Om det utökas så kommer det oavsett att ta några veckor att få in produkterna, så du vet.

MVH Josefin

Skrivet av bosis1:

Hej

Pumpen på mitt corsair H100 gick sönder jag skickade en rma till er i lördags inte fått svar ännu. Kan man få en H100i iställer om man lägger pengar emellan? Det är så många problem med pumparna på just h100 därför jag undrar

Hej hej

När du pratar med supporten så säg att du vill ha din trasiga H100 återköpt så att du kan köpa en H100i istället, svårt att se att de skulle neka dig det.

MVH Josefin

Skrivet av Teus:

Sitter och väntar på internminne, som borde ha dykt upp, för att slutföra mitt datorbygge och tänkte bara fråga hur många dagar man ska vänta innan man kontaktar support?

Beställde den 8:e och det skickades även den dagen. Står även följande när man kollar kolli-id: "8 jan kl 19:03 - Malmö, Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud."

Tänkte inte så mycket på det i helgen mer än att det blivit senare än de vanliga 1-3 arbetsdagar. Men sen blev jag lite fundersam när något jag beställt av er den 11:e kom fram idag, men inte internminnena.

Tack i övrigt för en bra webbbutik.

Hej hej

Kan du PMa mig ditt ordernummer så ska jag kolla om jag kan få fram mer info om ditt paket.

MVH Josefin

Skrivet av Zoltan96:

Hej!
Ser att ni har fått in egna bärbara config datorer i THOR serien, jättebra initiativ! Det jag undrar är om det är möjligt att köpa en THOR asator med ett 680m grafikkort? Förstår varför ni har valt 7970m på de flesta premium datorerna, men eftersom ni har 680m sli på den värsta så borde det väl gå att peta in ett 680m i en asator istället för ett 7970m ? (A) Om det inte går, finns det planer på att utöka sortimentet?

Tack på förhand och igen bra initiativ!

Hej hej

De är tyvärr inte konfigurerbara då vi inte bygger dem på beställning, du kan alltså inte få en laptop med ett annat grafikkort än det som finns i dagens lineup.
Att byta/utöka sortimentet är något som får tas efter hand, Thorlaptops är precis lanserade och det kommer att ta ett tag att se hur det tas emot av marknaden och avgöra eventuella ändringar i lineupen.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skickade tillbaka en mus på garanti som kostade 695:-

Fick bara tillbaka 495:-, varför?

Leveransen är otroligt seg med, beställde en ny mus i torsdags, står fortfarande att Varorna packas..

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Mycket BitFenix-förfrågningar nu, jag ser till att den biten av sortimentet kollas över och möjligen uppdateras. Om det utökas så kommer det oavsett att ta några veckor att få in produkterna, så du vet.

MVH Josefin

Kan vänta på er istället för att beställa från caseking om jag kan få ett ja/nej inom snart tid!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Selo:

Skickade tillbaka en mus på garanti som kostade 695:-

Fick bara tillbaka 495:-, varför?

Leveransen är otroligt seg med, beställde en ny mus i torsdags, står fortfarande att Varorna packas..

Hej hej

Kan inte svara på varför du fick mindre tillbaka än du betalt, då jag inte känner till ditt ärende. Antingen kan du PMa mig ditt ordernummer så kan jag kolla det eller så kontaktar du vår kundtjänst med frågan.

MVH Josefin

Skrivet av KaakaaN:

Kan vänta på er istället för att beställa från caseking om jag kan få ett ja/nej inom snart tid!

Hej hej

Fint, jag kollar som sagt.

MVH Josefin

Raderade citering till borttaget inlägg
Visa signatur
Permalänk

Hej
Jag frågade för ca två veckor sedan gällande när och om ni skulle få in denna datorn http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_nh532_intel_i7-...

nu när ni äntligen har fått in den så har den gått upp till 6990:- trots att det är exakt samma innehåll och det jag undrar hur det kommer sig att priset blivit så om det är ngt som är felskrivet? för jag är ju väldigt angelägen om att köpa datorn men då den kostat 5790:- fram tills nu när ni fått in den igen känns det väldigt surt med nuvarande priset då man inte har haft någon möjlighet att boka den när den var slutsåld..

Mvh

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av V8Dragster:

Hej
Jag frågade för ca två veckor sedan gällande när och om ni skulle få in denna datorn http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_nh532_intel_i7-...

nu när ni äntligen har fått in den så har den gått upp till 6990:- trots att det är exakt samma innehåll och det jag undrar hur det kommer sig att priset blivit så om det är ngt som är felskrivet? för jag är ju väldigt angelägen om att köpa datorn men då den kostat 5790:- fram tills nu när ni fått in den igen känns det väldigt surt med nuvarande priset då man inte har haft någon möjlighet att boka den när den var slutsåld..

Mvh

Hej hej

Japp, ansvarig beslutade att avsluta kampanjen på den. Senast vi fick in sådana i lager var den 7 januari, dvs en vecka sedan, dock endast ett fåtal men till det låga priset. Men, eftersom han som har hand om dem är så extremt snäll (jag tror han samlar tomtepoäng inför nästa jul) så erbjuder han dig det gamla priset ändå - kontakta vår kundtjänst för att lösa det.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Japp, ansvarig beslutade att avsluta kampanjen på den. Senast vi fick in sådana i lager var den 7 januari, dvs en vecka sedan, dock endast ett fåtal men till det låga priset. Men, eftersom han som har hand om dem är så extremt snäll (jag tror han samlar tomtepoäng inför nästa jul) så erbjuder han dig det gamla priset ändå - kontakta vår kundtjänst för att lösa det.

MVH Josefin

Hej igen
Jag tackar så mycket för din hjälp har precis skickat mejl till eran kundtjänst och väntar nu svar där.

MVH

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk

Hej CDON!

Den 26/12-12 så beställde jag ett Playstation 3 320 GB White Edition samt spelet Skyrim. Då jag åkte iväg på semester så hämtade jag inte ut paketet förrens i torsdags. Jag upptäcker då en reva i embalagekartongen som även går igenom Playstationets kartong samt den skyddande plast som det är inpackat i. Kartongen är också omtejpad tre gånger varav två är avrivna. Manualen som medföljde är vidare är på Polska, Ungerska och två andra balkspråk. Allt som allt så känns det inte som ett jätteroligt paket att ge bort.

Jag kontaktade då eran support via chatten som sa att "det var ett ärende som man inte kunde ta i chatten utan jag ombads istället att mejla mitt ärende till er och utlovades svar inom 24 timmar. Efter en halvtimme så får jag tillbaks som svar att mitt ärende var vidarebefodrat till elektronikavdelningen och att de skulle svara så fort som möjligt.

Jag har ännu inte fått något svar från er. När jag ringde till eran växel så lovade de att de skulle prioritera mitt ärende och att jag skulle få svar "inom ett par timmar", något som jag inte har fått.

För ordernummer se PM.

Permalänk
Medlem

Hej!
Undrar om rabatten med sweclockers 5% gäller i Finland?

Permalänk

Vart finns denna rabattkod för swec? Letar och letar men hittar inte dum som jag är. (Ja, jag har sökt...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av babbelfisk:

Vart finns denna rabattkod för swec? Letar och letar men hittar inte dum som jag är. (Ja, jag har sökt...)

Se min signatur.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------