Path of Exile, för oss som tyckte D3 var kasst

Permalänk
Medlem

Path of Exile, för oss som tyckte D3 var kasst

Om du som jag var otroligt besviken på D3, prova det här: http://www.pathofexile.com/

Det är Open Beta om 3 dagar och verkar lovande, mer likt D2

Permalänk

Testade det där för några månader sen, var väl okej. Tror tom jag har en nyckel över om någon vill ha.

Permalänk
Medlem

Tyckte D3 var fail och testade PoE, men tyckte inte om det heller. Räddningen blev Torchlight 2 istället. Finns ett demo att ladda ner här: http://www.torchlight2game.com/

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Torchlight 2 och drakensang online är roligare, men helt fail var det väl inte.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Inte helt och hållet, men de kunde ha gjort betydligt bättre.

Permalänk
Medlem

Tyckte D3 höll vad dom andra delarna gav och helt klart värd pengarna man köpte de för, det dom kunde ha gjort är att gått ifrån seriens linjära spelform samt ha med pvp direkt.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

D3 var grymt, vet ej vad folk förväntade sig. Hade dock inte klagat om expen tog 10 gånger längre, resten var fan bra.
Ska prova PoE också.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

sugen på att köra path of exile nån som har en beta key man kan få

Permalänk
Medlem

Jag tycker att D3 var alldeles för "wowifierat", var på tok för lätt att bli maxlevel, och när blå items är bättre än legendary, ja då är något väldigt fel.. m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuusko:

Jag tycker att D3 var alldeles för "wowifierat", var på tok för lätt att bli maxlevel, och när blå items är bättre än legendary, ja då är något väldigt fel.. m.m.

Blått item bättre än legendary? e du helt ute o snurrar nu lr?

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Blått item bättre än legendary? e du helt ute o snurrar nu lr?

Tror han tänker på att legendary har eller har haft helt random stats.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Anledning till att många tycker att Diablo 3 var ett fail var för att det var så extremt hypat och de flesta hade skyhöga förväntningar. Spelet i sig är absolut inte dåligt men blizzard gjorde några relativt grova missar som gjorde många besvikna.
Path of Exile spår en ljus framtid då de verkar vara väldigt innovativa och lyssnar mycket på sina spelare.
Torchlight 2 var också det bra men tyvärr var det slut rent för snabbt.
Antar att det blir till att gå tillbaka till Diablo 2 igen!

Permalänk
Medlem

Det var helt enkelt fel grabbar till den här sortens spel.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Varför inte använda den stora POE tråd som redan finns?
Men för att svara på frågan så nej, tycker inte att D3 var fail, ja de kunde gjort saker bättre från start men de största problemen (imo) är ju åtgärdade.
Torchlight 2 föll ljusår efter och av det jag testat av POE så kommer inte det heller i närheten av att vara bättre. Annorlunda ja (så mycket som den här typen av spel kan vara annorlunda), bättre nej.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

D3 var bra. Spelade över 100 timmar och det är mer än vad 99% av alla andra spel har gett mig. Nöjd.
Blir att spela det igen sen när de släppt add-on.

Permalänk
Medlem

D3 var ett bra spel man kunde spela några timmar. (50-150) men det blev lätt ganska enformigt och löjligt. items skulle ha vissa stats för att vara bra. punkt, fanns ingen variation.

spelet skulle itne ha cookiecutter builds, men det är det ända dem har.

ne, det är en floop med tanke på vad dem VILLE göra för spel så var det det.

Path of Exile är riktigt nice, det kommer massor av nya passiva skills när open beta börjar och det kommer snart 20++ mer skill gems. jag kommer spela det spelet något otroligt mycket!

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Har spelat drygt 300 timmar men börjar tröttna nu så smått. Var spelet ett fail? Absolut inte. Det är inte många spel senaste åren jag orkat suttit och spela i över 300 timmar.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk

feelingen från diablo 1 & 2 får man aldrig igen, å det gick lite väl fort att bli max lvl.
men jag tycker det är ett otroligt bra spel och väntar med spänning på vad blizzard kommer göra för förbättringar och expansioner i framtiden. visst blir man less ibland men i vilket spel blir man inte less? i alla fall periodvis.
börjar närma mig 400h på min barb. nöta nöta nöta

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk

Intresserad av beta key till path of exile!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreyas86:

Intresserad av beta key till path of exile!

65 spänn på deras sida. Köp och stödj deras arbete.

Permalänk
Skrivet av GooGeL:

65 spänn på deras sida. Köp och stödj deras arbete.

i will!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såg precis att Betan slutar om 3 dagar, känns knappt lönt att börja då ju.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Tyckte D3 var fail och testade PoE, men tyckte inte om det heller. Räddningen blev Torchlight 2 istället. Finns ett demo att ladda ner här: http://www.torchlight2game.com/

Torchlight 2 var underbart. Sen insåg man att det inte fanns någon community eller ekonomi i spelet. Slutade spela tvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Såg precis att Betan slutar om 3 dagar, känns knappt lönt att börja då ju.

open beta på måndag tror jag, samt ingen reset efter det så det kan vara värt att börja då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saven:

open beta på måndag tror jag, samt ingen reset efter det så det kan vara värt att börja då

På onsdag

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Enda jag egentligen tycker är fail med D3 är AH och möjligen droprate för det känns som att man spenderar mer tid där än vad man faktiskt gör ingame...

Köpte PoE i somras och har kört en del och ser fram emot open beta (sista whipen) nu den 23:e. (:

Har även testat Torchlight 2 demot och tycker det var ganska kul så får bli ett köp när jag tröttnar på PoE.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

dom förstörde spelet, dom gjorde det för "simpelt"

utan runorden suger allt. sjuk störande att man inte kan tela runt nå mer heller ens med en sorc..

ge mig ett enigma!!

Permalänk
Medlem

Diablo 3 är ett hack and slash precis som jag vänta mig med lite små buggar
Lite mycket random stats på legendare och set items inte som på diablo 2 där det var 1-3 saker som var olika på olika legendary/set items.
Fast skillen är inte uppbyggd likadant som i diablo 2 heller.

Torchlight och 2'an är kul spel men inte riktigt samma sak.

Det jag saknar mest i D3 är väl att man vill spela 8 spelare som i Diablo 2 för vi är typ mellan 2-8 personer som brukar spela och då blir det 2 olika partyn istället för ett.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

Jag la ungefär 100 timmar på det, så värt pengarna var det. Dock var det inte värt att kallas Diablo i min mening.

Har kollat lite på Path, ser bra ut än så länge tycker jag

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

Jag tycker d3 var ett helt okej spel trots det var en besvikelse, man hoppades på ett nyare d2...
Hade varit grymt roligt om dom gjort fler expansions till d2!

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M