Komplett sänder inte tillbaka mobil efter service
Hej gott folk!
Snabblista:
* Köper mobil från Komplett.se
* Mobil går sönder inom garantitiden.
* Mobil glöms bort på verkstaden, påminner dem.
* Mobil skickas fel, flera grr. Ses aldrig mer trotts upprepad kontakt från mig och löften från komplett om att sända över den genast.
Jag köpte i slutet av 2010 en HTC Desire Z genom komplett. Denna började i somras strula då delar av tangentbordet inte längre fungerade samt att del av touch skärmen inte längre gav respons. Jag fick till slut nog av detta så jag fyllde i en felanmälan hos komplett. Jag skall då få fraktsedel av det företag som lagar deras mobiler. Detta fick jag dock inte så vid tele kontakt med komplett kom vi överens om att jag kunde lämna den hos dem (drop off Stockholm) då de kan skicka den till dem direkt+ att jag tyckte de borde ha bättre koll då jag var direkt kund hos dem.
Sagt och gjort i början av oktober så åkte mobilen iväg på lagning. De försöker efter någon dag med att ringa mig och säga att de inte hittar något fel (hos komplett) och att det kommer kosta mig pengar att sända in den på service. Jag beskriver vad felet var igen och nu hittar de det kvickt. mobilen går iväg för lagning och jag hör därefter ingenting på en månad varpå jag ringer upp och frågar vad som händer. De har först svårt att hitta ärendet men ringer sedan upp och bekräftar att de har film på felet+ att det gått för lagning. Verkar som om mobilen glömts bort men de lovar att skicka den till mig snarast...
Får bekräftelse på att den är påväg till mig den 16/11 men då till min addr jag hade när jag handlade från dem 2007...Ringer upp och de lovar att ordna med det hela. Informerar kort om att mitt tålamod håller på att ta slut.
Samma visa sker senare men då får jag en bekräftelse på att de skickat mobilen till Vallentuna istället (fel sida stan)...
Har därefter haft kontakt med dem för att bekräfta addr tot 5 grr om jag minns rätt men sista kontakten var i december då de lovade att skicka den som express till mig för alllt strul. Jag har fortfarande ingen mobil.
Så hur gör jag för att få tillbaka min tele som jag betalat 5400 kr för och behöver i tjänsten? Alla tips uppskattas för jag får ingen hjälp av komplett och de säger bara att jag kommer ha den inom någon dag när jag ringer upp. Skall jag anmäla dem någonstans eller hur tusan gör man i sådan här fall?
Mvh Perdurabo, numera livstrött kund hos komplett.se