Komplett sänder inte tillbaka mobil efter service

Permalänk

Komplett sänder inte tillbaka mobil efter service

Hej gott folk!
Snabblista:
* Köper mobil från Komplett.se
* Mobil går sönder inom garantitiden.
* Mobil glöms bort på verkstaden, påminner dem.
* Mobil skickas fel, flera grr. Ses aldrig mer trotts upprepad kontakt från mig och löften från komplett om att sända över den genast.

Jag köpte i slutet av 2010 en HTC Desire Z genom komplett. Denna började i somras strula då delar av tangentbordet inte längre fungerade samt att del av touch skärmen inte längre gav respons. Jag fick till slut nog av detta så jag fyllde i en felanmälan hos komplett. Jag skall då få fraktsedel av det företag som lagar deras mobiler. Detta fick jag dock inte så vid tele kontakt med komplett kom vi överens om att jag kunde lämna den hos dem (drop off Stockholm) då de kan skicka den till dem direkt+ att jag tyckte de borde ha bättre koll då jag var direkt kund hos dem.

Sagt och gjort i början av oktober så åkte mobilen iväg på lagning. De försöker efter någon dag med att ringa mig och säga att de inte hittar något fel (hos komplett) och att det kommer kosta mig pengar att sända in den på service. Jag beskriver vad felet var igen och nu hittar de det kvickt. mobilen går iväg för lagning och jag hör därefter ingenting på en månad varpå jag ringer upp och frågar vad som händer. De har först svårt att hitta ärendet men ringer sedan upp och bekräftar att de har film på felet+ att det gått för lagning. Verkar som om mobilen glömts bort men de lovar att skicka den till mig snarast...

Får bekräftelse på att den är påväg till mig den 16/11 men då till min addr jag hade när jag handlade från dem 2007...Ringer upp och de lovar att ordna med det hela. Informerar kort om att mitt tålamod håller på att ta slut.

Samma visa sker senare men då får jag en bekräftelse på att de skickat mobilen till Vallentuna istället (fel sida stan)...

Har därefter haft kontakt med dem för att bekräfta addr tot 5 grr om jag minns rätt men sista kontakten var i december då de lovade att skicka den som express till mig för alllt strul. Jag har fortfarande ingen mobil.

Så hur gör jag för att få tillbaka min tele som jag betalat 5400 kr för och behöver i tjänsten? Alla tips uppskattas för jag får ingen hjälp av komplett och de säger bara att jag kommer ha den inom någon dag när jag ringer upp. Skall jag anmäla dem någonstans eller hur tusan gör man i sådan här fall?

Mvh Perdurabo, numera livstrött kund hos komplett.se

Permalänk
Medlem

Riktigt förjävligt vill jag säga! Skulle nog begärt en stor ersättning och om du inte skulle få det skulle nog jag gjort en anmälan till ARN för mycket lovande att få mobilen och att du inte ens har fått den ÄN!

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Hedersmedlem

Häv köpet, du har all rätt. Det har tagit mycket längre tid än vad som kan anses som skäligt. Om allt du har skrivit stämmer finns det ingen chans att ARN inte skulle hålla med dig. Börjar dom yra om nyttoavdrag kan du kräva ersättning för alla utgifter (resor osv), ränta på köpsumman och i vissa fall även skadestånd. Ta kontakt med din lokala konsumentombudsman/ARN.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Häv köpet, du har all rätt. Det har tagit mycket längre tid än vad som kan anses som skäligt. Om allt du har skrivit stämmer finns det ingen chans att ARN inte skulle hålla med dig. Börjar dom yra om nyttoavdrag kan du kräva ersättning för alla utgifter (resor osv), ränta på köpsumman och i vissa fall även skadestånd. Ta kontakt med din lokala konsumentombudsman/ARN.

Om han nu är missnöjd med denna vara så kan han visst vända sig till ARN om han inte har fått någon ersättning eller något för det av företaget för komplett har nu i detta läge lovat han ett antal gånger att han ska få telefonen vilket han inte har fått och att dom inte är så kontakt bara och här kan ARN gå in och hjälpa denna gosse som behöver hjälp för han inte får sin vara som är till lovad ett tag nu!

Visa signatur

|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lome:

Om han nu är missnöjd med denna vara så kan han visst vända sig till ARN om han inte har fått någon ersättning eller något för det av företaget för komplett har nu i detta läge lovat han ett antal gånger att han ska få telefonen vilket han inte har fått och att dom inte är så kontakt bara och här kan ARN gå in och hjälpa denna gosse som behöver hjälp för han inte får sin vara som är till lovad ett tag nu!

Tror du bör läsa mitt inlägg 1 eller 2 gånger till....

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av lome:

Det va precis det screamin-daemon sa. Du borde kanske lära dig att använda "." och "," när du skriver, för det är otroligt svårt att förstå vad du menar.
85 ord utan ett ända skiljetecken måste nog vara rekord

Till TS.

Tycker det är otroligt dåligt av dem. Precis som screamin sa så bör du kontakta ARN.
Trodde det bara var ComHem som hade så pass dålig service.. Nu kan man även lägga till Komplett på den listan!

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

Vänd dig till ARN och även till Trygg E-Handel (CDON är ganska måna om den märkningen), förklara läget för båda och styrk det med så mycket bevisning du kan t.ex. kommunikation med CDON osv, ARN är ok men tar ofta lite tid, Trygg E-handel brukar vara snabbare och informera dem även om att du vänt dig till ARN då de har i sina stadgar att medlemmar ska följa ARN rekommendationer.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Vänd dig till ARN och även till Trygg E-Handel (CDON är ganska måna om den märkningen), förklara läget för båda och styrk det med så mycket bevisning du kan t.ex. kommunikation med CDON osv, ARN är ok men tar ofta lite tid, Trygg E-handel brukar vara snabbare och informera dem även om att du vänt dig till ARN då de har i sina stadgar att medlemmar ska följa ARN rekommendationer.

Vad har CDON med saken att göra?

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Ok, får bli något sådant. Dock så var det komplett vi talade om här. Verkar som det får bli ARN av detta men hade hoppats kunna lösa det på ett smidigare sätt men det blir väl att leta upp samtalslistor på jobbmobilen (kul att hitta med en ca 50 samtal/dag) och bladen jag använt under tiden här hemma. Känner också att hela historian är väldigt trist då jag bara ville lösa det smidigt och har varken ork eller tid med en process.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Perdurabo:

Ok, får bli något sådant. Dock så var det komplett vi talade om här. Verkar som det får bli ARN av detta men hade hoppats kunna lösa det på ett smidigare sätt men det blir väl att leta upp samtalslistor på jobbmobilen (kul att hitta med en ca 50 samtal/dag) och bladen jag använt under tiden här hemma. Känner också att hela historian är väldigt trist då jag bara ville lösa det smidigt och har varken ork eller tid med en process.

Nu har jag iaf. tipsat Kompletts profil härinne på Sweclockers, hoppas hon/han kan hjälpa. Du kan ju iaf. se om du får nåt vettigt svar innan du drar igång med ARN osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Vad har CDON med saken att göra?

Menade komplett, var lite trött när jag skrev dock lär det stämma även för komplett

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Liknande hände min sambo med en reparation av en telefon hos netonnet, dock i butik och inte postorder. Telefonen fanns inte hos dem vilket ledde till att de gav ett tillgodokvitto på hela nypriset och sambon fick en ny telefon en generation nyare, samt pengar tillbaka. Kan ju vara något att försöka få igenom med komplett..

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Perdurabo:

Hej gott folk!
Snabblista:
* Köper mobil från Komplett.se
* Mobil går sönder inom garantitiden.
* Mobil glöms bort på verkstaden, påminner dem.
* Mobil skickas fel, flera grr. Ses aldrig mer trotts upprepad kontakt från mig och löften från komplett om att sända över den genast.

Jag köpte i slutet av 2010 en HTC Desire Z genom komplett. Denna började i somras strula då delar av tangentbordet inte längre fungerade samt att del av touch skärmen inte längre gav respons. Jag fick till slut nog av detta så jag fyllde i en felanmälan hos komplett. Jag skall då få fraktsedel av det företag som lagar deras mobiler. Detta fick jag dock inte så vid tele kontakt med komplett kom vi överens om att jag kunde lämna den hos dem (drop off Stockholm) då de kan skicka den till dem direkt+ att jag tyckte de borde ha bättre koll då jag var direkt kund hos dem.

Sagt och gjort i början av oktober så åkte mobilen iväg på lagning. De försöker efter någon dag med att ringa mig och säga att de inte hittar något fel (hos komplett) och att det kommer kosta mig pengar att sända in den på service. Jag beskriver vad felet var igen och nu hittar de det kvickt. mobilen går iväg för lagning och jag hör därefter ingenting på en månad varpå jag ringer upp och frågar vad som händer. De har först svårt att hitta ärendet men ringer sedan upp och bekräftar att de har film på felet+ att det gått för lagning. Verkar som om mobilen glömts bort men de lovar att skicka den till mig snarast...

Får bekräftelse på att den är påväg till mig den 16/11 men då till min addr jag hade när jag handlade från dem 2007...Ringer upp och de lovar att ordna med det hela. Informerar kort om att mitt tålamod håller på att ta slut.

Samma visa sker senare men då får jag en bekräftelse på att de skickat mobilen till Vallentuna istället (fel sida stan)...

Har därefter haft kontakt med dem för att bekräfta addr tot 5 grr om jag minns rätt men sista kontakten var i december då de lovade att skicka den som express till mig för alllt strul. Jag har fortfarande ingen mobil.

Så hur gör jag för att få tillbaka min tele som jag betalat 5400 kr för och behöver i tjänsten? Alla tips uppskattas för jag får ingen hjälp av komplett och de säger bara att jag kommer ha den inom någon dag när jag ringer upp. Skall jag anmäla dem någonstans eller hur tusan gör man i sådan här fall?

Mvh Perdurabo, numera livstrött kund hos komplett.se

Hej,

Vi ber om ursäkt för förseningen av din service. Som du säger så skickades den ut till dig i mitten av november men kom tillbaka till oss i retur. Det verkar ha varit en liten förvirring kring vilken av de tre adresserna på ditt konto som telefonen ska skickas till.
Vi har den här och ska givetvis skicka ut den till dig så fort som möjligt. Vi kontaktar dig under dagen för att bekräfta adressen innan vi skickar tillbaka telefonen till dig.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Säkert nån "pojkspoling" som inte vill jobba eller bara är trött alt. vill jävlas..

Nu när Komplett här på swec fått uppmärksamhet om detta kanske det går fortare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Komplett:

Hej,

Vi ber om ursäkt för förseningen av din service. Som du säger så skickades den ut till dig i mitten av november men kom tillbaka till oss i retur. Det verkar ha varit en liten förvirring kring vilken av de tre adresserna på ditt konto som telefonen ska skickas till.
Vi har den här och ska givetvis skicka ut den till dig så fort som möjligt. Vi kontaktar dig under dagen för att bekräfta adressen innan vi skickar tillbaka telefonen till dig.

Vänligen

/Mikael

Dvs. allt som TS skrev verkar stämma.... Hoppas ni kommer ge honom nån sorts kompensation, allt annat vore en smärre katastrof.

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kent:

Dvs. allt som TS skrev verkar stämma.... Hoppas ni kommer ge honom nån sorts kompensation, allt annat vore en smärre katastrof.

Tror dem vet det mycket väl, att det TS skrev stämmer. Användaren är läs- och skrivkunnig:)

En kompensation är ju såklart alltid att förvänta sig vid såna här fall.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tcntad:

Tror dem vet det mycket väl, att det TS skrev stämmer. Användaren är läs- och skrivkunnig:)

En kompensation är ju såklart alltid att förvänta sig vid såna här fall.

Va? Menade att TS inte hade överdrivet/tagit i (ser man ofta i såna här trådar) och därför fanns det ännu större anledning till kompensation. Komplett accepterade ju TS beskrivning rakt av.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Kent:

Va? Menade att TS inte hade överdrivet/tagit i (ser man ofta i såna här trådar) och därför fanns det ännu större anledning till kompensation. Komplett accepterade ju TS beskrivning rakt av.

Nu är jag part i målet så ni får självklart tro på det ni vill men ja allt jag skriver stämmer. Jag har själv arbetat som reklamationsansvarig på ett av de större säkerhetsföretagen i Sverige och föredrog alltid när mina kunder talade sanning. Det vart så mycket enklare att lösa ärenden.

Jag ser fram emot att se min mobil igen och jag förväntar mig någon form av kompensation för detta då det stört mitt arbetstempo i allt för lång tid.

mvh Perdurabo

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Perdurabo:

Nu är jag part i målet så ni får självklart tro på det ni vill men ja allt jag skriver stämmer. Jag har själv arbetat som reklamationsansvarig på ett av de större säkerhetsföretagen i Sverige och föredrog alltid när mina kunder talade sanning. Det vart så mycket enklare att lösa ärenden.

Jag ser fram emot att se min mobil igen och jag förväntar mig någon form av kompensation för detta då det stört mitt arbetstempo i allt för lång tid.

mvh Perdurabo

Jag har aldrig misstänkt att du överdrev/ljög, kanske jag som formulerade mig lite luddigt. Försökte bara poängtera att hela ärendet har skötts helt åt h*lvete dåligt och att du givetvis borde få kompensation.

Visa signatur

Permalänk

Självklart, ifrågasatte inte ditt meddelande tänkte bara tacka alla för stödet i tråden. Det är bra att forum som detta finns då det finns en chans att information går ut till kunderna eller framförallt nyckelkunder som rådger sina vänner vid köp av hårdvara.

Jag kommer att hålla den här tråden uppdaterad för att se om jag får telen eller inte. Det är trevligt att jag fått svar här från komplett men har mail och allt från dem sedan tidigare där de lovar samma sak så jag håller mig fortsatt tvekande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Tror du bör läsa mitt inlägg 1 eller 2 gånger till....

Haha oj, läste lite fel. Får ursäkta för det ^^ Trodde du mena att dom inte skulle hålla med han

Skrivet av saindrenan:

Det va precis det screamin-daemon sa. Du borde kanske lära dig att använda "." och "," när du skriver, för det är otroligt svårt att förstå vad du menar.
85 ord utan ett ända skiljetecken måste nog vara rekord

Till TS.

Tycker det är otroligt dåligt av dem. Precis som screamin sa så bör du kontakta ARN.
Trodde det bara var ComHem som hade så pass dålig service.. Nu kan man även lägga till Komplett på den listan!

@saindrenan det va ju fan mitt förslag först att kontakta ARN inte bara screamin förslag!!!
Vissa lite respekt.

Visa signatur

|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdurabo:

mvh Perdurabo

Tråkigt att det tagit så lång tid för dig att få tillbaka telefonen, skön dock att det verkar lösa sig nu

En fråga bara, har du tre adresser inlagda på ditt komplett konto? Och bestämmde ni vilken den skulle skickas till i retur?
Eller har du uppdaterat adresserna i efterhand och komplett har glömt att tagit bort dom inaktuella?

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

då blir det inget hos komplett för mig!

Visa signatur

Corsair iCUE LINK 3500X RGB Vit & AMD Ryzen 9 7900x 5,5 GHz & Kolink Umbra 360mm & Asus Tuf Gaming X870 & Asus radeon RX 7800 XT 16GB & OCZ FATAL1TY - 750 W

Permalänk
Medlem

Egentligen borde du bara få 5400 kronor tillbaks av komplett direkt om du vill då det tagit alldeles för lång tid.
Nyttjandeavdrag kan glömmas efter all tid du behövt lägga ner på ärendet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

Allvarligt?, tycker att de verkar fixa det här helt ok! Förståeligt att det kan bli fel med 3 olika adresser på ett konto, och så fort han kontaktar Kompletts representant på swec så löser det sig omedelbart! Jag är mer övertygad att fortsätta handla saker på komplett nu än innan jag läste tråden!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Allvarligt?, tycker att de verkar fixa det här helt ok! Förståeligt att det kan bli fel med 3 olika adresser på ett konto, och så fort han kontaktar Kompletts representant på swec så löser det sig omedelbart! Jag är mer övertygad att fortsätta handla saker på komplett nu än innan jag läste tråden!

varför komplett ? verkar ju vara skit service, syster min beställde en komplett dator för något år sedan och 3 fläktar funkade ej då hon fick den och dom skyllde på transportskada så dom gjorde ingenting åt det. hört talas om Inet? billigare, utmärkt service, och väldigt snabba leverans tider!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

men ifall du ringer dem 10 gånger o säger rätt address men ändå så failar dem att skicka till rätt address? lite fail! där har du en anledning till att jag inte ska köpa där!

Visa signatur

Corsair iCUE LINK 3500X RGB Vit & AMD Ryzen 9 7900x 5,5 GHz & Kolink Umbra 360mm & Asus Tuf Gaming X870 & Asus radeon RX 7800 XT 16GB & OCZ FATAL1TY - 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

De tog ju tag i problemet nu, Mikael gör alltid gott här.
Det enda jag har avsmak för med komplett är att de brukar lägga varor i fyndhörnan, när man sedan köpt dem så väntar man i 2 veckor innan man får ett mail som makulerar ordern för att produkten inte finns inne...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

De tog ju tag i problemet nu, Mikael gör alltid gott här.
Det enda jag har avsmak för med komplett är att de brukar lägga varor i fyndhörnan, när man sedan köpt dem så väntar man i 2 veckor innan man får ett mail som makulerar ordern för att produkten inte finns inne...

dem tog tag i problemet efter 4-5 månader GG!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Kristerj:

Tråkigt att det tagit så lång tid för dig att få tillbaka telefonen, skön dock att det verkar lösa sig nu

En fråga bara, har du tre adresser inlagda på ditt komplett konto? Och bestämmde ni vilken den skulle skickas till i retur?
Eller har du uppdaterat adresserna i efterhand och komplett har glömt att tagit bort dom inaktuella?

Jag har flyttat under tiden jag har varit kund hos komplett och därför så har mina olika beställningar olika adresser. Förstår om det blivit fel en gång då jag beställde mobilen när jag bodde i Vallentuna om jag minns rätt. Men jag har varit tydlig med representanterna hos komplett jag har talat med och fått dem att upprepa addr innan vi lagt på. Adressen har uppdaterats på kontot men utgår från att de gått in på tidigare beställningar alternativt så uppdater man deras system manuelt så det inte synkar med deras e-butik.

Update:
De försökte ringa mig idag men jag satt i möte och fick då ett email om att den skulle skickas +en högst modest ersättning för skada. Vilket inte ens är i närheten av att täcka för varken Spotify jag inte kunnat använda under tiden eller mutor jag varit tvungen att ge min sambo då min backupp mobil har för vana att lägga på mitt i samtal :/ . Kommer be att få tala med kundansvarig/ kvalitetsansvarig då jag är intresserad av att få höra hur det gått fel samt hur de tänker i ärendet.