Google Nexus 10, US version eller vänta? 16GB eller 32GB

Permalänk

Google Nexus 10, US version eller vänta? 16GB eller 32GB

Är intresserad av denna surfplatta och sitter och funderar på om det är värt cirka 1000 kr för mer minne (då det inte går att utöka) samt om det kommer skilja något mellan den Amerikanska utgåvan som vissa butiker har och den förhoppningsvis kommande utgåvan som bla CDON kommer ha.
Bazula har tex den amerikanska, men skickar med en omvandlare.
Inget mer som troligtvis kommer skilja plattorna åt?

ingen som vet nått mer om när platten kommer till sverige?

Permalänk
Medlem

Såhär skriver Inet på Facebook om tillgänglighet i Sverige:

Citat:

Inet Magnus Eriksson, i dagsläget är det tyvärr inget datum alls för den kommer inte att släppas i Sverige överhuvudtaget.

Vi hoppas på att det ändras men tills vidare inget som vi kommer kunna ta in.

Permalänk

Beställde en hos bazula, enligt dem så är den enda skillnanden laddaren och den får man adapter till.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en USB-OTG-kabel för typ en dollar från ebay och ett 64 GB USB-minne. Genom att roota eller köpa den här appen kan man sen läsa från minnet. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.homeysoft.n...

Går på bra mycket mindre än 1000 kr i alla fall.

Min 16 GB stora Nexus 10 har 13 GB åtkomligt, massa appar som bara tar 1,27 GB, nån säsong Blackadder, massa böcker och serietidningar och ändå 6 GB ledigt. Musiken har jag på telefonen. Det som verkligen tar plats är film, som man kan spela upp från ett USB-minne.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsson1991:

Beställde en hos bazula, enligt dem så är den enda skillnanden laddaren och den får man adapter till.

Säkert att handla från Bazula? Har aldrig hört det namnet.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Skrivet av Storman:

Säkert att handla från Bazula? Har aldrig hört det namnet.

Beställde min vara runt 17.00 på onsdagen, kunde hämta ut den hos mitt uthämtningsställe runt 12 tiden dagen efter. Inga problem alls. Är alltid lite tveksam när det gäller företag man aldrig hört talas om innan och när man köper dyrare elektronikprodukter, angående reklamation och liknande. Men butiken har fått postiv kritik och flera här hade beställt plattan därifrån.

Är nöjd i alla fall

Permalänk
Avstängd

Hur funkade den? Har 7:an nyfiken på denna 10:a....

Permalänk

Har inget att direkt jämföra med. Men jag tycker allt flyter på bra. Höll på med den lite till och från första dagen, installerade llite appar, fixade inställningar osv, samt en hel del standby. Efter en dag hade 50% batteri. Så batteritiden är jag nöjd med.
Testat att streama från datorn (720p) utan problem.

Men som sagt, har inget att jämföra med. Men är nöjd i alla falll

Permalänk

Beror ju helt på vad du ska ha i den?

Musik = Spotify = knappt nått utrymme
Film = Streama från nätverket eller lägg in i plattan.
Appar = Knappt nått utrymme

Så beroende på om du har möjlighet att streama så tar ju inte filmerna någon plats. Annars kan man ju göra som många andra och köpa ett separat USB-minne eller liknande och bara koppla in.

Att välja Ipad har aldrig varit ett alternativ för mig

Permalänk

Ser ut som högtalare sitter på framsidan, stämmer det?
Så trött på ipad där den sitter fel enligt mig

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Skrivet av nilsson1991:

Är intresserad av denna surfplatta och sitter och funderar på om det är värt cirka 1000 kr för mer minne (då det inte går att utöka) samt om det kommer skilja något mellan den Amerikanska utgåvan som vissa butiker har och den förhoppningsvis kommande utgåvan som bla CDON kommer ha.

Nu hade du visst beställt en men apropå det där med att utöka minnet. En OTG kabel skall visst räcka för att ansluta vissa externa enheter utan att roota. Beroende på vad för nätverk du har på hemmaplan finns ju alltid möjligheten till att koppla en portabel hårddisk till routern. Visst är det en extra enhet att släpa runt på men det kan det ju vara värt om man kan släpa med sig sisådär 50 gånger mer filer när man är "on the go".

Sedan finns det ju sådana här alternativ också: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1263671. Maxell AirStash skall ha SD-kort läsare samt wi-fi överföring.

Vill du lägga allt krut på portabilitet kan du ju också sätta upp en filserver hemma och ansluta till den.

När jag är på resande fot använder jag min telefon för internetanslutning. Få glömmer att telefoner också har utrymme och stundtals även SD-kort läsare. Bara en idé till. 16 GB på plattan och 16 GB på telefonen.

Utrymme på själva enheten är lite överskattat. Men, visst, dubbla utrymmet är dubbla utrymmet. Men det finns gott om lösningar för att utöka ditt effektiva filutrymme.

Permalänk
Skrivet av the-guvnor:

Ser ut som högtalare sitter på framsidan, stämmer det?
Så trött på ipad där den sitter fel enligt mig

Yes, högtalarna sitter på framsidan.

Har en router med möjlighet att koppla in hårddisk, så där kan jag lagra en denl visst. Men om man ska ha med sig plattan (resa eller liknande) kan det vara skönt att ha så mycket som möjligt i plattan från början och slippa externa hårddiskar.

Har HTC one x sedan tidigare så har en del appar som är köpta på google play, så en av anledningarna att välja android för min del

Permalänk

En stor fördel på ipad är ju tillgång till 5 Ghz bandet. Själv får jag ner 110-120 Mbit/s jämfört med runt 30-40 Mbit/s med 2.4 Ghz bandet.

Permalänk

Nån som har nå bra tips på ett bra displayskydd? såg att Bazula hade Skinomi Screen Protector Ultra Clear Shield för Nexus 10, dock så var det 10-15 dagar på den.

Nån som provat nått annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanLedaren:

Nån som har nå bra tips på ett bra displayskydd? såg att Bazula hade Skinomi Screen Protector Ultra Clear Shield för Nexus 10, dock så var det 10-15 dagar på den.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=...

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Skrivet av JohanLedaren:

Webhallen säljer ett Copter-skärmskydd, men vet inte hur lång tid det tar innan de får in den i lager.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/168799-copter_skarmsk...

Visa signatur

Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ | Intel i5 2500K | Gigabyte P67A-UD3-B3 | Corsair 16GB Vengeance | Corsair TX 650W |
Samsung 850 Evo 512 GB | Samsung Spinpoint F3 1TB || Google Pixel 8 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanLedaren:

Tycker inte du ska använda displayskydd, förstör känslan och intrycket enormt mycket. Bara ett tips

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

En stor fördel på ipad är ju tillgång till 5 Ghz bandet. Själv får jag ner 110-120 Mbit/s jämfört med runt 30-40 Mbit/s med 2.4 Ghz bandet.

Finns även på Nexus 10.

Permalänk

Köpte 32giggan, och streamar filmerna från min dator genom ES File Explorer.
Dela ut mappar eller diskar på samma sätt som du gör för andra datorer.
smörtfritt och funktionellt.

Musik kör jag på min gamla HTC Legend då jag är ute eftersom den är mindre än min HOX och så slipper man att batteriet till det viktiga inte tar slut (ringa).

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB