Microsoft: "Det är inte vårt fel att ingen köper Windows 8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det handlar inte så mycket om beräkningskraft som format.

Även om det är tekniskt möjligt att genomföra exakt samma arbetsuppgifter så gör formatet sig inte för vissa uppgifter. T. ex avancerad bildredigering, omfattande ordbehandling mm. Att genomföra en 8 timmars arbetsdag med en surfplatta eller touchskärm skulle vara en mardröm för många.

Ingen vettig männsika påstår motsatsen. Tillviss produktiva arbetsområden är det svårt att ersätta en gammal hederlig PC. Ingen har heller påstått att Exel-Fia på skatteverket kommer bli tvungen att sitta med en Nexus 7 och skriva in siffror.

Permalänk

Fast alla förstår väl varför M$ slänger ut sig detta uttalande eller hur...?
För att hönsen ska tro på det för att hålla aktievärdet stabilt (Som endast är värt så mycket man tror det är värt, det är ett psykologiskt spel/värde)

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Rekordmedlem

Det Microsoft helt verkat bomma är att touchinterface aldrig någonsin kommer att fungera på stora skärmar, och inte heller extremt små, människans fysik ser inte ut så, vår rörelseapparat är helt olämplig att användas på det sättet.
Ser man det enbart utifrån teknisk prestanda så är telefoner/plattor ofta "bra nog" och portabla, så man kan ta med sig sin "dator" och det är bra, och nästa år kommer 802.11ad att släppas till konsumenter och då lär mobilenhet tillverkarna hoppa på direkt , för det innehåller stöd för att koppla in skärmar trådlöst, då kommer den fina frågan , hur många vill annvända sin tv när de är hemma? troligen är "många" en bra gissning, se film på 4" tele eller 60" tv ?

Docka laptopen automatiskt mot tvn när man kommer hem ? Det är det som är närframtiden som det ser ut idag, touchinterfacet kommer alltså inte att kunna fungera tekniskt för de flesta med den teknik vi vet kommer att finnas om nått år och redan idag så fungerar den uselt i 8an på annat än plattor, det är ett döfött projekt att tvinga in touch på desktop eftersom det saknar både ergonomiska och en del tekniska förutsättningar för att bli bra, ingen kommer att vidröra en stor skärm, gränsen där touch upphör att fungera bra är kring 20" och redan där är det bökigt med hur man placerar en så stor platta, men touch på en enhet som är bredare än människokroppen är inte ergonomiskt lämpligt.

Vad händer med monitorerna i framtiden då? Ja vi får större bild, det är nog alla överens om, vi löser det på 2 sätt, en stor bildvisare en bit bort eller en liten högupplöst bildvisare väldigt nära ögat, en retinaprojektor eller nån sorts glasögon, hursomhelst så är touch helt obrukbart, touch är ett kort mellansteg, vi kommer att ha kvar mekanisk manövrering, typ mus och tangentbord och så kommer det att utvecklas nått beröringsfritt som passar till portabla enheter eftersom touch enbart har förutsättningar att fungera på säg 4-12" enheter du kan nå på ett bra sätt, och framtidens bildvisare är nått helt annat eftersom vi kommer att försöka maximera upplevelsen.
Win 8 snarast bromsar utvecklingen och alla som är teknikintresserade borde hålla sig borta från dess interface

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Ingen vettig männsika påstår motsatsen. Tillviss produktiva arbetsområden är det svårt att ersätta en gammal hederlig PC. Ingen har heller påstått att Exel-Fia på skatteverket kommer bli tvungen att sitta med en Nexus 7 och skriva in siffror.

Och till en gammal hederlig pc, utan möjlighet till touch, så är det många som tycker att MUI känns suboptimalt, alltså är det snarare så att Microsoft försöker styra marknaden än att de fyller ett behov som de ser finns.

Skrivet av emigrating:

Och där kommer hybriderna in, de har borttagbara tangentbord och är lätta nog att använda som tabletter när du är on the move samtidigt som de har möjlighet att driva dina dubbla 2560x1440 skärmar när du sitter vid skrivbordet.

Windows 8 är inte ett tablettOS, det är ett touchvänligt OS och alla problemen man först kan ha med Win8 försvinner så fort man investerar i en touchmus, touchpad eller liknande.

Jag har kört Win8 sedan en längre tid tillbaka men det var först när jag skaffade mig touchmus som jag faktiskt tyckte om det, innan dess var det ett nödvändigt ont pga utvecklingsmiljö osv. Numera använder jag Win8/RT till allt från att spela Gunstringer till att editera bilder i Photoshop, programmera i VS2012 eller administrera nya virtuella maskiner. Allt detta kan jag till o med göra på min Surface RT mha RemoteApp, även fast jag givetvis sätter mig vid skrivbordet om jag behöver jobba mer än fem minuter.

Vilket ytterligare bekräftar att de inte riktigt har knas på hur användarna upplever det hela när de säger att "Windows 8 fungerar lika bra på befintlig hårdvara som touchbaserad".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av anon183825:

Har inte har några problem med det nya Windows och hade inte inga problem med något annat Windows OS innan heller men jag börjar bli allvarligt orolig för framtiden. Det händer allt för mycket och på allt för kort tid i dagens samhälle och nu ska de redan släppa Windows Blue till sommaren enligt vad som sägs här omkring och på nätet.

Sötebröds dagarna är slut, aldrig mer vila och kunna sitta ner och njuta av det man har i några år. Bara uppgradera och köpa nytt hela tiden.

Windows Vista 2006, Windows 7 2009 och Windows 8 2012. Varför inte då Windows Blue 2015 eller något.

Fan att man orkar med det här uppdateringssamhället.

LOL!

Du är säkert 25 år gammal också. Hur tror du att det kommer kännas när vi är 60? Då ska du få se på uppgraderingstempo!
Vi får hoppas Skynet gör processen kort med oss, så vi slipper eländet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mest:

Det är nästan skrattretande hur folk är så blint rädda för förändring att de inte kan se att W8 är en förbättring över W7 på många punkter.

Jag tror, rätta mig gärna om jag har fel, att det hela består i för få skillnader. När W7 kom vill jag minnas att det var en välkommen efterföljare till Vista. Folk kunde peka på tydliga skillnader och det EFTERFRÅGADES ett nytt, snabbare operativ. Jag har inte riktigt fått den känslan av PC versionen av W8, var det verkligen någon som efterlyste den?

Full förståelse att MS ville göra ett lättare system till Plattor och andra små produkter, men att klaga på det svala mottagandet av PC publiken; jag vet inte, känns som att vi inte riktigt visste att vi behövde W8 och nu när det finns, vet vi inte vad vi skall ha det till.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det Microsoft helt verkat bomma är att touchinterface aldrig någonsin kommer att fungera på stora skärmar, och inte heller extremt små, människans fysik ser inte ut så, vår rörelseapparat är helt olämplig att användas på det sättet.

Jag håller inte med, se nedan för varför

Skrivet av Ozzed:

Vilket ytterligare bekräftar att de inte riktigt har knas på hur användarna upplever det hela när de säger att "Windows 8 fungerar lika bra på befintlig hårdvara som touchbaserad".

Där håller jag med dig, men det är en väldigt liten investering som behövs för att det påståendet skall stämma. Jag saknar touch yta när jag arbetar på andras maskiner numera, det har blivit mer naturligt för mig att scrolla mha touch än det tidigare var med mushjulet f.ex. Det är snabbare att växla mellan program genom en swipe från vänster än det är att trycka Win+Tab eller Alt+Tab. Jag tror att mycket av "hatet" mot Windows 8 helt enkelt uppstått för att människor flest inte tycker om förändring och kommer dö ut helt efterhand som nya användare ny växer upp med 8.

Vad gäller touch rent generellt, prova Internet Explorer på Xbox360 där du styr via Smartglass på mobilen eller surfplattan. Det ger ett otroligt naturligt flow och fungerar mycket bättre än f.ex. Kinect eller handkontroller. Och medans jag håller med mrgaffe om att dagens touch är en slags stopgap så tycker jag absolut att touch INTERFACE fungerar på stora skärmar. Man behöver inte vara framme och trycka på eller smeka skärmen för att det ska fungera, ta Smartglass exemplet ovan, jag styr med touch men jag sitter bekvämt i soffan och tittar på min 64" plasma. Scrolla upp och ner kan jag enkelt göra med tummen medans jag kan zooma med ett nyp, behöver jag skriva in text dyker ett tangentbord automatiskt upp på min telefon/tablett. Jag hoppas att detta är en försmak på vart vi är på väg, med ett touchbaserat interface men med ny hårdvara som gör att vi inte behöver trycka på gigantiska skärmar med allt vad det innebär av ledskador etc. Med mindre de lyckas göra Kinect (eller den typen teknik) MYCKET bättre på att fånga upp miniskula rörelser är det fysisk touch som är framtiden IMO.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem

När det gäller OS så håller jag mig till att om det inte är trasigt så försök inte fixa det. Så att skylla på tillverkarna av datorerna är ju lite pinsamt tycker jag.

Allting behöver uppdateras då och då, och det ser jag ingenting fel i. Men att uppdatera betyder inte att man måste försöka återuppfinna samma sak igen, och igen, och igen. W7 tyckte jag var ett stort kliv uppåt och ett steg i rätt riktning men W8 känns mest som ett alltför förhastat försök att hoppa på tablet-tåget som man sedan försöker tvinga in på laptop/desktop-marknaden bara för att man inte orkar/vill göra ytterligare ett nytt OS.

W8 är bra på sitt sätt, men som OS så tycker jag hela grunden är defekt. Jag tycker helt enkelt att det verkligen känns och märks att det inte är gjort för vardagsanvändning i en funktionell miljö. Denna besatthet av att allting skall vara uppe och framme och och "in you face" hela tiden och sedan skall man använda någon sökfunktion istället för att bara hålla ordning på saker från första början tycker jag inte bara är mystisk, utan helt störtlöjlig. Visst att det kommer med en hel rad förbättringar, men implementeringen av dessa förbättringar är enligt mig så katastrofal att det inte får någon verklig effekt.

Att ha en gigantisk låda med allting i som man sedan varje gång skall leta efter är någonting små barn sysslar med. Vilket sammanfattar vad jag tycker om W8 i det mesta.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iMatter:

Inget tangetbord eller mus? Det kommer jag inte slut använda än på 30-40 år, minst. Iaf inte för desktop/laptop.

Säg inte det, mus och tangentbord är väldigt gammal sätt att styra en dator på.
Det är väl ungefär samma sak som med förbränningsmotorer, där det är en stabil gammal konstruktion. Men är dock föråldrad och nyare motorer kommer att slå de äldre. Likadant med gränssnitt såsom tangentbord och mus. Dock är ju den stora skillnaden att mus och tgb inte ger någon "impact" på miljön såsom motorer gör men tror ni fattar. Jag hade lätt bytt till något nytt, om det kommit något som fungerar minst lika bra som mus och tgb, nu vet jag dock inget som gör. Men tror däremot det kommer att komma. Och Windows 8 har börjat den vägen, och för vanlig alldaglig användande med surfning och så vidare så fungerar windows 8 med touch riktigt bra enligt mig.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att folk inte gillar Win8 tror jag är att man vill ha ett operativsystem byggt efter situationen man befinner sig i, sitter du och jobbar vid en desktop så vill du använda mus och tangentbort. Win8 är designat för touch, visst kan du använda mus o tangentbord. Men när du designar något med ett specifikt interface i åtanke så kommer adaptionerna till andra interface att bli lidande, dvs mus/tangentbord. Touch kanske är framtiden, men att försöka förändra på allas datorvanor genom att "tvinga" på folk ett nytt os är fel sätt att implementera förändringen på.

Och man kan faktiskt i princip säga att MS tvingar på folk detta os eftersom Windows i princip är standard hos datorer, det är alltså givetvis inte så enkelt som att "bara byta os" visst för hemanvändare kanske, men alla arbetsplatser mm? Tyvärr så är det mycket mer komplicerat än så i många fall. Visst kan man kan säga att det bara är att använda win7, det går nu. Men vad händer när de slutar supportera win7?

De hade kunnat undvika ganska mycket problematik genom att designa ett WS specifikt OS. Vilket jag tror kommer bli fallet i nästa utgåva. Vista var inte så värst bra, Windows 7 riktigt bra. Windows 8 inte så bra det heller på viss punkter, dessa punkter är det som med sannolikhet kommer bli arbetade på till nästa utgåva.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Jag personligen och troligtvis många med mig skaffar "ofrivilligt" Win 8 för att det för en gång skull går att få till ett fördelaktigt pris. Då jag från grunden skulle vilja äga en riktig äkta licens som jag aldrig tidigare gjort pga. galna priser. Men jag ser inte problemet som de flesta grinar över, att det är ett touch-vänligt operativ är väll bara positivt, det är knappast ett krav för att använda. Jag är rädd att det är "det-var-bättre-förr" folket som sätter emot Win 8 pga. att dom är rädda för förändringar. Det är inte svårt att använda Win 8 med metro trots tangentbord och mus. Man behöver inte ens jobba från Metro-gränssnittet om man nu skulle vara så hatisk mot det "touch-vänliga".

Det enda jag är riktigt rädd för när det gäller MS tänkande kring Win 8 är om dom är på väg åt Apple hållet med egna program som handerar alla bilder som iPhoto, istället för manuell filhantering för att ta ett exempel. Självklart vet jag att det går att göra manuellt i OSX med då jag använt Mac i många år, men "pappa-apple" som håller koll på allt åt mig går mig på nerverna och har fått mig att börja överge OSX, därav anledingen till att jag idag använder PC'n betydligt mer än Macen.

Jag hoppas bara MS lyssnar på användarna men samtidigt blickar framåt i teknikens värld. Som sagt Amazonen var en fin bil, men dagens bilägare har större krav än vad Amazonen kan tillfredsställa.

//Apple-Android-Ubuntu-Windows-nörden som gillar ny teknik och förändring

typo
Permalänk
Avstängd

Start8 fixar allt för de som är missnöjda med win 8, får alla fördelar med win8 i ett win7 gui för 50:- SEK. Finns inget att tveka på tycker jag om man är tveksam till "metro" eller vad det heter. Fungerar utan några problem alls, allt flyter bara på hur bra som helst. Har inte provat de otaliga gratisversionerna som gör liknande.

Permalänk
Inaktiv

En skrämmande tanke är att Windows 8 kanske är det sista operativsystemet man kan använda traditionell mus och tangentbord till.

Jag är extremt orolig och som kille är en framtid utan mus ingen framtid värd att leva i.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon183825:

En skrämmande tanke är att Windows 8 kanske är det sista operativsystemet man kan använda traditionell mus och tangentbord till.

Jag är extremt orolig och som kille är en framtid utan mus ingen framtid värd att leva i.

Vad du gör med din datormus vill vi inte veta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon183825:

ehhehe, funderar du på en framtid som ståuppkomiker så kanske du borde försöka hitta ett annat jobb för att försörja dig på medans du övar upp dina skills och skriver skämt?

Permalänk
Skrivet av retro123:

Start8 fixar allt för de som är missnöjda med win 8, får alla fördelar med win8 i ett win7 gui för 50:- SEK. Finns inget att tveka på tycker jag om man är tveksam till "metro" eller vad det heter. Fungerar utan några problem alls, allt flyter bara på hur bra som helst. Har inte provat de otaliga gratisversionerna som gör liknande.

Classic Shell gör samma sak gratis.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Inaktiv

Har haft en ganska kass dag idag och ville bara lätta upp stämningen både för mig själv och andra.

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

A: Metro skiten, varför ska jag behöva en fullscreen applikation för och öppna andra program?

B: Avsaknad av startmeny som är ren, minimal och inte måste ta upp hela skärmen. Keep it simple.

C: Det är ett OS för pekplattor, inte PC.

D: Deras reklam är rätt fail. Det är ett OS för barn, så de kan måla med touch istället för mus? Deras reklam ger inget värde för produktion och arbete.

E: Varför ska man tvinga användarna att ändra sig, varför inte ha kvar möjligheten för att välja själv vad man föredrar? Långt ifrån många har en dator med touch på, och ännu mindre vill ha.

E om du tänker att man inte ska förnya kommer livet vara så tråkigt gammalt samma alla kommer ha vit skjorta med röda sträck.. allt likadant, det måste förnyas då och så start knappen har ju funnits ett tag nu..

Visa signatur

AMD FX-6100, 8GB ram 1600MHz, Asus DirectCU II GTX580, 500GB Seagate, 500W random gammalt nätagg, 3,14 Hallon modell B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Algot1998:

E om du tänker att man inte ska förnya kommer livet vara så tråkigt gammalt samma alla kommer ha vit skjorta med röda sträck.. allt likadant, det måste förnyas då och så start knappen har ju funnits ett tag nu..

Du har rätt. Vi människor har ju även haft en ovana att både andas och äta massa saker ett bra tag nu. Jag tycker nog allt att det är dags att se sig om efter alternativ just eftersom det är några av ovanorna som vi har hållit på med längst och att det genom din logik därför är något som är dåligt och dags byta ut....

Permalänk
Inaktiv

Verkar vara så, och att folk bara tror det finns startskärmen med alla appar.
Men det finns skrivbordet och det ser ut som i win 7 samt att W8 är mycket snabbare och tar mindre resurser.

Så här ser mitt ut i alla fall med startskärm + skrivbord, Helt original W8 på min G53 Laptop

http://forumbilder.se/CD3TD/21.jpg
http://forumbilder.se/CD3TD/2.jpg
http://forumbilder.se/CD3TD/3.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Klart att det hade funnits diskussioner ändå, det har det gjort vid varje nytt släpp av Windows. Ja Microsoft försöker sammanfoga tablet och PC och jag tycker att de har lyckats jävligt bra med det, kolla bara på alla hybrider som kommer.Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det har funnits diskussioner tidigare, men inte av de här orsakerna. Tidigare har det varit av mer kosmetiska skäl, t.ex. Aero. Inte pga användningsförändringar.

Skrivet av strejf:

Om det tar fart kommer man sluta argumentera att vissa saker måste man ha en PC till, precis som att laptops tar över mer och mer vad en stationär kan göra.Skickades från m.sweclockers.com

Det här är ju Microsoft's skäl. De förlorar marknadsandelar överallt. Pekskärmarna från Apple och Android (samt Windows 8)... har ju fått Microsoft att blöda dollar. Nu kommer dessutom Chrome OS och erbjuder ett äkta desktop OS av modell Windows 7, och tar snabbt marknadsandelar.

Citat:

Chrome-based models accounted for 5 percent to 10 percent of Acer’s U.S. shipments since being released there in November [...] Acer, which last week announced a NT$3.5 billion ($120 million) write-off on the value of its Gateway, Packard Bell and eMachines brands that pushed it into losses, is looking for alternatives as Windows-based computers struggle amid rising popularity of tablets and smartphones. Global computer industry shipments dropped 6.4 percent in the fourth quarter despite Microsoft’s latest operating system being released during the period, according to IDC Corp. “Windows 8 itself is still not successful,” said Wong, whose company posted a 28 percent drop in fourth-quarter shipments from a year earlier. “The whole market didn’t come back to growth after the Windows 8 launch, that’s a simple way to judge if it is successful or not.” The success of Chrome, a free operating system developed by the world’s largest search-engine provider, poses a challenge to Microsoft, which is struggling to convince users to buy the latest version of its platform which, according to researcher Net Market Share, comprises 92 percent of the global market.

Läs mer på http://www.bloomberg.com/news/2013-01-27/acer-sees-success-in...

Skrivet av strejf:

En framtid där man kan koppla sin telefon till en stor skärm och använda precis som en stationär dator är för mig ganska trolig också. Att ta med skrivbordet från Windows RT till Windows Phone 8 så att det går att använda när extern skärm är inkopplad känns det som att de redan borde planerat för.Skickades från m.sweclockers.com

Den här framtiden är nog väldigt sannolik. Frågan är:

Heter marknadsledaren

Apple pga marknadsldande pekplatta - iPad?
Google pga marknadsledande smartphone - Android?
Microsoft pga marknadsledande desktop - Windows 7?

Windows 8 då? Inte än. Det finns inga tecken i skyn det händer inom närmsta månaderna.

Min gissning är att vi får se ett blandat landskap i år framöver. Den som blir salig på sin tro kommer att överleva.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Nu kommer dessutom Chrome OS och erbjuder ett äkta desktop OS av modell Windows 7, och tar snabbt marknadsandelar

Sluta trolla.

Permalänk
Medlem

MS är kända för att göra massa flashiga ändringar i sina OS som inte är motiverade och som inte tillför ngt. Touchgränssnittet gör bara windows jobbigare att använda på en vanlig dator. Det borde gå att stänga av det. Jag antar att den möjligheten också kommer komma i senare versioner.

Själv så kör jag dock mest mac os. Inte massa onödigt grafiskt skit där iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

MS är kända för att göra massa flashiga ändringar i sina OS som inte är motiverade och som inte tillför ngt. Touchgränssnittet gör bara windows jobbigare att använda på en vanlig dator. Det borde gå att stänga av det. Jag antar att den möjligheten också kommer komma i senare versioner.

Själv så kör jag dock mest mac os. Inte massa onödigt grafiskt skit där iaf.

Jag tror inte det. I det här läget känns det som att de kommer försvara Modern UI oavsett hur dåligt Windows 8 än säljer.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hyperträd:

LOL!

Du är säkert 25 år gammal också. Hur tror du att det kommer kännas när vi är 60? Då ska du få se på uppgraderingstempo!
Vi får hoppas Skynet gör processen kort med oss, så vi slipper eländet

Ska faktiskt fylla 28 i år så jag är närmare 30.
Men visst önskar man att Skynet gör processen kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av i9MM3e:

Fattar inte varför folk har problem med WIN8.. Känns som klassisk rädsla för förändring.
Tycker det känns kvickare än WIN7 och Metroläget är ju inget man behöver använda sig av om man inte vill.
Annars tycker jag Metro är grymt på en dator med touchskärm.

Antar att du bara använder 8:an för privat användande. Jag menar testa ha 10 olika fönster uppe på 2 skärmar i windows 8, jag har testat det. Det vill jag inte göra om. Win8 är bra för personer som inte använder datorn mer än till att spela spel och se på film och jag förstår att folk tycker det är bättre i det avseendet. För professionellt användande ser jag ingen anledning att använda det framför win7, då det bara ger nackdelar.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Avstängd

Hela den här tråden baseras på ett näst intill löjligt påstående:

"Microsoft: "Det är inte vårt fel att ingen köper Windows 8""

Så har aldrig Microsoft sagt. Vad de däremot HAR sagt är att de har sålt 60 miljoner licenser av Windows 8 och att det är ungefär samma takt som för Windows 7.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Så har aldrig Microsoft sagt. Vad de däremot HAR sagt är att de har sålt 60 miljoner licenser av Windows 8 och att det är ungefär samma takt som för Windows 7.

Och försäljningen accelererar när de inser hur grymt W8 är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mest:

Det är nästan skrattretande hur folk är så blint rädda för förändring att de inte kan se att W8 är en förbättring över W7 på många punkter.

Dom som inte gillar windows 8 har allt som oftast motiverat det i alla fall .. Du motiverade aldrig varför just DU gillade det

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Fast är det lika relevant? Det lär ju vara en högre andel sålda licenser av Windows 7 som faktiskt omsätts i användande, med tanke på hur statistiken för Windows 7 såg ut efter samma period. Sedan kan ju säkert Microsoft sälja licenser till sig själva, eller övertyga partnertillverkarna att bunkra upp för att snygga till siffrorna, så egentligen är det ointressant.

Om det hade varit tal om 60 miljoner sålda licenser till slutkund som faktiskt använder det på sin dator så hade det ju däremot varit intressant.

Visa signatur