Ni med sambos, flickvänner, inneboende osv, klagas det på cherry mx blue?

Permalänk
Medlem

Kör MX-Blue och datorn står ish 2 meter från sambons huvudkudde (vi bor i en studentetta på 36kvm) och hon har inte klagat sen jag skaffade det för typ ett år sen. Enda gången hon ogillar det är när vi pratar i telefon och jag skriver samtidigt, låter tydligen för jävligt genom headsetet jag använder (earpods eller vad de nu heter).

Kan säga att hon störde sig mer på min originalkylare i datorn än hon stör sig på mitt tangentbord. Bytte till en H80 och inte fått några klagomål om ljudnivån sen dess.

EDIT; Ska ju kanske passa på att flika in att sambon börjat fundera på ett eget mekaniskt tangentbord i framtiden om/när hennes nuvarande dör i framtiden.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Skrivet av dj_aleks:

Jag kör med bruna och tjejen tycker att de låter väldigt mycket..de borde ge dig en fingervisning..

Ja för blåa är ju mkt högljuddare än bruna...eller?

Ne men jag får helt enkelt se , vissa säger att bruna är högljudda här, och andra säger blåa e värre, men att blåa är ett behagligt ljud som man kan somna till. Jag får testa både bruna och blåa i affären och se hur de låter helt enkelt.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

gemför 4 tangentbord här hemma nu logitech g15v2 microsoft 200kr tangentbord jula 100kr tangnetbord och mitt logitech g710+ och ner tryckning av tangenter låter i princip lika på alla släppa upp tangenten låter lite mer på g710+ än på g15v2 dock lät det likvärdigt med 100kr tangentbordet från jula det som var tystast var 200kr microsoft men följer man med tangenten upp på g710+ låter den i princip inget alls vet dock inte om det kanske går att lära sig att vara så föjsam när man spelar men funkar absolut när man skriver.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Jag fick byta från blå tilll röda för det lät för mycket:(, men sambon e inte nöjd :S hahaha får väll testa såna ringar eller nått

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

kanske steelseries nya APEX är ett alternativt gaming tangentbord då det inte är mekaniskt men ändå superomtimerat för gaming ?? det borde ju va tystare

Visa signatur

Permalänk

http://catalogue.3m.eu/se-sv/SV-OHES/H%C3%B6rselskydd/H%C3%B6...

Löser de flesta problem!

Jag har provat med svarta och röda brytare på min sambo... Jag tror inte att blåa hade varit ett problem för henne dock, då jag kan gå in i köket och laga mat och koka kaffe mitt i natten utan att hon vaknar.
(Studenter, 1:a, 45m², säng i köket, köksbord = mitt skrivbord)

Jag gjorde alltså ett bra val av sambo till mitt tangentbord!

Permalänk
Medlem

Sambon mig lät mig välja!

"Antingen köper du nytt tangentbord, eller så flyttar jag"

Det var ett jobbigt beslut

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Jag har ett mekaniskt med röda brytare. Dessa låter ju inte lika mycket som blåa, dock låter mekaniska i allmänhet. Jag fick en del klagomål första dagen så jag har börjat stänga dörren efter mig när jag sitter och lirar. Det enda min sambo stör sig på är när man sitter och lirar spel där man klickar 24/7 typ.

Vi bor dock i en 3a. Jag hade nog aldrig fått köpa ett mekaniskt om vi bodde i en mindre lägenhet.

Om du inte får köpa ett mekaniskt går du faktiskt miste om något.

Permalänk
Medlem

Tog med min till butiken, så hon fick provlyssna. Det blev ett G19, istället för mekaniskt..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Sambon mig lät mig välja!

"Antingen köper du nytt tangentbord, eller så flyttar jag"

Det var ett jobbigt beslut

Vad valde du?

Edit:

Jag köpte faktiskt bara ett i hopp om att min sambo inte skulle bry sig så mycket. Jag hade dock aldrig köpt ett om vi hade bott i något mindre än en 3a. Å andra sidan sitter hon mycket och lirar samt sitter framför datorn så även hon vill ha ett mekaniskt för hon tycker mitt är skönt. Dock kommer hon inte lägga ut pengar på det eftersom hon nöjer sig med sitt tangentbord för typ 99:- ;P

Permalänk

Jag har svarta brytare och de händer regelbundet att jag får klagomål på det

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Inaktiv

Jag testade MX Blue och stod själv inte ut med klicket. Detta var i en butik. Lät åt skogen.

MX Brown är nice.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ni med sambos, flickvänner..hur fan lyckas ni?

var så jag läste titeln först x D , ingen svara åt detta dock..menar inte att gå off-topic!

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Vad valde du?

Du ser väl hans signatur.

OnT: Min flickvän störde sig på sidewinder x4 när jag satt och hamrade på det så mekaniskt blir nog inget för mig. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

Du ser väl hans signatur.

OnT: Min flickvän störde sig på sidewinder x4 när jag satt och hamrade på det så mekaniskt blir nog inget för mig. :/

Hahah, Ja, där ser man! Jag kan inte avgöra om du gjorde ett bra val eller inte, men hoppas du är lycklig iaf!

Permalänk
Inaktiv

Ingen fara för mig.

Hennes dator låter dock en del när vi spelar

Permalänk
Medlem

Det vart ett fet nej hemma när det råkade komma upp på tal om inköp av ett sådant. Hon såg sen att Logitech hade ett trådlöst med bakgrundsbelysning... K800. "du får köpa ett sånt och ha lampan släckt" Så där är vi just nu.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Min brorsa har haft blå switchar länge. I första anblick tyckte alla det lät mycket. Mest för att det är något som inte brukar låta. Men varken min flickvän, jag eller brorsans flickvän hör det längre. Ingen tänker på det. Ingen stör sig på det. Jag har röda som ändå låter mycket jämfört med vanliga och aldrig någonsin hört att någon stör sig på det. Alla som provar berättar snarare hur skönt det var att skriva och beskriver de blå switcharna som så otroligt mysiga att klicka på <3

It comes down to om tjejen sitter och pluggar och inte kan koncentrera sig om det är ljud runt omkring sig. Men ingen av oss har problemet direkt. Det är som sagt en ovana. Ett tangentbord är väl tyst?! Plötsligt är det inte det och det känns konstigt. Psykiskt. Stör min koncentration eller någon typ av aktivitet? Nej.

Visa signatur

Gaming: CPU: 2600k@4.4GHz GPU: ASUS GTX780 RAM: 16GB HDD: SSD+Lagring Chassi: Fractal Define R4
Kamera: Nikon D600 Wide: 14-24/2.8 Normal: 24-70/2.8 Tele: 70-200/2.8
Övrigt: League of Legends > Cosplayer > Fotograf > IT-Tekniker > pryl***

Permalänk

Tjejen har inte något emot det direkt, snarare så tycker hon det låter mysigt! Fast hon är ju gamer själv så kan ju vara därför

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem

Jag kan ge dej en fingervisning; glöm din dröm.
Jag köpte ett dyrt jävla cherry mx för runt en tusing och det hamnade efter två dagar och ett jävla gnällande i en plastpåse under köksbordet där det ligger än idag.

Fingervisning nummer två, tre och fyra; ha inte datorprylar i en plastpåse under köksbordet, bygg inte en HTPC åt din flickvän, undvika sena kvällar framför datorn, diska varje dag.

Less? Inte jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

Jag köpte ett dyrt jävla cherry mx för runt en tusing och det hamnade efter två dagar och ett jävla gnällande i en plastpåse under köksbordet där det ligger än idag.

Fingervisning nummer två, tre och fyra; ha inte datorprylar i en plastpåse under köksbordet, bygg inte en HTPC åt din flickvän, undvika sena kvällar framför datorn, diska varje dag.

Less? Inte jag inte.

HAHA! Du har bott sambo hur länge sa du?

Permalänk

provade mekaniskt förra veckan, de låter som tangentborden man använde på tidigt 90tal.
mitt razer lycosa stör inte tjejen heller så ser ingen anledning att byta, speciellt som det fungerar bäst för mina fingrar

vilka problem ni skapar er grabbar hehe
som någon sa o-ringar eller något kanske råder bot på problemet?

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 med iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Min fru klagar på mina O-rings dämpade röda brytare.. och musklickandet.. Men ok, har gejmingdatorn i sovrummet, 1.5m från hennes kudde!
Måste skaffa större lägenhet eller hus.. den där sista ungen tog arbetsrummet!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

bruna switchar här, funkade bra på 22kvm och funkar fortfarande bra på 72kvm.

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

Less? Inte jag inte.

låter lite bitter där...

Min sambo gav mig ett Corsair K60 och en M60 i förrgår. Så jag klagar då iaf inte.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

fattar inte "hypen" som blivit nuförtiden om mekaniska tangentbord..jag var så jäkla glad när det äntligen kom tysta och fina tangentbord på marknaden... så tangentbord som låter tycker jag är en tillbakagång i utvecklingen .. men om det kommer lika tysta mekaniska som de vanliga så kanske man kan testa det...men inte innan... gillar verkligen inte när det låter när man skriver eller spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av White.By.Design:

fattar inte "hypen" som blivit nuförtiden om mekaniska tangentbord..jag var så jäkla glad när det äntligen kom tysta och fina tangentbord på marknaden... så tangentbord som låter tycker jag är en tillbakagång i utvecklingen .. men om det kommer lika tysta mekaniska som de vanliga så kanske man kan testa det...men inte innan... gillar verkligen inte när det låter när man skriver eller spelar.

ne fattar det inte själv men gled ändå med på räkmakan å köpte mekansikt dock tycker jag inte ljudskillnaden är så stor då jag gämför mitt logitech G710+ med mitt gammla G510v2 dock kommer jag ihåg att innan g710+ så var det ju helt underbart att gå från keytronic superhögljudaklick till logitech ultraflat x som jag averkade ett par av sen när jag skaffade mitt g510v2 kom jag ihåg att jag var ovan vid de höga tangenterna även om jag e sjukt nöjd med G710+ så e jag lite sugen på att känna hur det skulle va att gå tillbax till plattare så kommer nog köpa ett steelseries apex till nån av mina söner bara för att få känna på ett modernt platt gamingtangentbord

Visa signatur

Permalänk
Jubileumsmästare

Tjejen blev så avundsjuk på mitt DasKeyboard, så hon fick sig ett eget mekaniskt tangentbord.

Permalänk
Medlem

jag har inga problem att spela när min flickvän ligger 1 meter bakom mig och sover har black widow, blå switches

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Då jag var och prövade på alla olika varianterna i affären före köp var blues de ändå som hon tyckte lät för mycket. Vilket jag var nöjd med för mitt val föll på de bruna.