Snabbtitt på Intel NUC – Next Unit of Computing

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det är en intressant formfaktor, men kostar minst dubbelt så mycket som den borde. No deal.

Förstår men om du som jag vill ha den i vardagsrummet så är formatet viktigt och det är just detta som är speciellt med Intel Nuc, behöver man inte formatet så finns det som du säger andra alternativ som kan lämpa sig bättre.

Men med formfaktorn och prestanda i beräkning så skulle jag gärna vilja se dig lyckas hitta en billigare produkt.

Det är som så mycket annat, är man nästan ensam på ett segment så kan man också ta ut lite extra precis som ex Apple gör för sina IPhones.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Röd NUC fäst i VESA-fästet på en Koreaskärms baksida blir ett riktigt bra alternativ till en 27" iMac. Ca 7 000 i stället för 18 000. Bara tvåkärnig såklart, men prestandan räcker som sagt utmärkt till alla som inte spelar eller gör riktigt tunga saker. Perfekt kontorsdator.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Bärbar? Ja allt beror på vad man ska ha den till men i vardagsrummet vill jag inte ha en bärbar till HTPC det ser bara billigt ut. Dessutom brukar de inte komma i närheten av vad storleken är på en INTEL NUC och priset lär ju vara en bit över om du vill ha kvalité.

Hörde något om överhättning som löstes med BIOS updatering men inte säker om det var detta.

Kan du inte peka mig till en med bättre prestanda, billigare pris och samma lilla formfaktor? Jag har nämligen letat ett tag utan att hitta något som motsvarar. Glöm inte kvalité.

Du missar poängen, Intel NUC ska leverera okay prestanda i extremt litet format. En 60 GB SSD kostar runt 600-700 kr och är bra mycket mindre än en "vanlig" SSD. Det är lite som att säga att jag hade önskat att de hade 3.5" plats i den bärbara dator för då hade jag sluppet köpa special.

Intel NUC har mindre formfactor
Mac mini börjar väll runt 5700 kr och då har den hälften så mycket minne, ingen SSD
Mac mini har starkare komponenter, kräver de inte mer kylning?

3600 kr kontra 5700 kr?

Aha, ja med tanke på prislapparna på de chassina så lär med andra ord slutliga prislappen bli högre precis som jag sa.

Kan du inte demostrera ett sådant bygge så vi får jämföra. Självklart är formfaktorn viktig efter som det är huvudsyftet med INTEL NUC annars kan du lika bra välja något annat.

Om du läser tråden så ser du att intel släpte en bios uppdatering och de flesta säger att det inte löste problemet och intel verkar ha slutat svara på tråden.
Låter som det fungerar bättre om man använder den andra HDMI proten så troligen så att HDMI skapar signalen fysiskt stör ut lan kortet, vilket kan innebära att det inte går lösa.
(Jag är är ingen proffessor i ämnet gör bara antagande)

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Designen är annorlunda och mindre än vad den var när den kom, den är även komplett med hårddisk och minnen (vilket inte denna var vad jag ser), den har även både TB och trådat nätverk (för den jag svarade på), du får en "kraftigare" CPU (en i5 istället för i3), ska du endast haka upp dig på designen så hur mycket har design på en PC ändrats egentligen och jämför med hur ofta en Mac fått ny design som även gör dem till smidigare datorer som inte tar plats alls

Skickades från m.sweclockers.com

Men för de som vill ha en billig och diskret mini-dator är inte Apple intressant.
Dessutom vill dom flesta välja OS själva, kunna byta vilket är ganska svårt på en Apple dator är min uppfattning.

Men skulle heller sätt AMD i en lite låda.

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Att du inte förstår konceptet beror troligen på att du snöat in på att ha en laptop i mediabänken

Nej, det är konceptet att välja dator efter utseende på datorn jag har problem med. Jag har aldrig ens tänkt i de banorna.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Datavetare
Skrivet av leafbranch:

Men för de som vill ha en billig och diskret mini-dator är inte Apple intressant.
Dessutom vill dom flesta välja OS själva, kunna byta vilket är ganska svårt på en Apple dator är min uppfattning.

Finns det någon AMD-baserad produkt som ungefär motsvarande NUC?
D.v.s. finns det ett litet moderkort med Trinity?

För det går ju inte att jämföra med desktop A-serien då det lägsta TDP man hittar där är 65W, vilket ligger lite väl långt från 17W.
Och det går inte att jämföra med E-serien för den har både klenare GPU och brutalt mycket klenare CPU, trots det så ligger TDP ungefär i nivå med NUC.

Börjar bli dax att byta ut hemma-servern och där vill man ju ha en CPU som drar lite ström, men gärna lite krut i CPUn, GPU är egentligen irrelevant, kommer inte ens ha skärm men kanske blir att man testar lite OpenCL.. Gillar att testa lite olika saker, så att köra Trinity skulle inte vara helt fel. Med tanke på att den nuvarande snurrat 24/7 i 6 år så spelar det inte så stor roll om den nya kostar en extra tusing, blir ju inte så mycket per tidsenhet ändå

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yoshman:

Det talades om "LiveBox" för något år sedan, men det verkar inte ha hänt så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Nej, det är konceptet att välja dator efter utseende på datorn jag har problem med. Jag har aldrig ens tänkt i de banorna.

Utseende? Jag menar inte att Intel NUC är fin att titta på , det är ju bara en svart lite låda, allt jag menar är att den är diskret och framtagen för just ändamålet. De e precis som en blu-ray spelare, de är framtagna med särskild specification för att matcha storlek på ex förstärkare och liknande. En bärbardator är inte tänkt att stå i mediabänken därför är den inte häller utformad för det.

Att man sen skiter i det och går på andra punkter istället som att man kanske redan har en bärbardator liggande eller om man inte har pengarna till en särskild HTPC.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Är det ett ålderstecken när man börjar titta på enheter med mindre prestanda?. Under alla mina år på swec har man alltid jagat det senaste med fetaste cpu och grafikkort, men nu på senare tid så räcker det nog med en sån här maskin för det man ändå gör är väl surfar och kollar lite film 90% av tiden.

I7an som man har är alldeles för överdimensionerad, alldeles för varm och drar hiskeligt massa ström, Funderar starkt på att sälja den och köpa en liten nuc tillsammans med en NAS så har man allt man behöver.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Visste väl att jag sett den innan - Och det hade jag

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Är inte det ett val av OS om man väljer Apple?! Man gör ju ett aktivt val när man väljer dem

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Är det ett ålderstecken när man börjar titta på enheter med mindre prestanda?. Under alla mina år på swec har man alltid jagat det senaste med fetaste cpu och grafikkort, men nu på senare tid så räcker det nog med en sån här maskin för det man ändå gör är väl surfar och kollar lite film 90% av tiden.

I7an som man har är alldeles för överdimensionerad, alldeles för varm och drar hiskeligt massa ström, Funderar starkt på att sälja den och köpa en liten nuc tillsammans med en NAS så har man allt man behöver.

Det fanns "vettigare" anledningar förr i tiden att jaga prestanda. Det kunde vara helt avgörande för om datorn skulle fungera för sitt ändamål eller inte. Hårdvaran skulle möjliggöra olika filmformat, musikformat, multitasking, spel osv..

Numera kan man få hiskelig prestanda i sin dator för film, musik, internet, kontor i en liten NUC tack vare bra CPU+GPU(incl Quicksync)+16GB RAM+SSD..
NUCen utmärker ju sej med oerhört mycket kraft för filmtittande med Hi10P o 4K-video - och NUCen kan alltså i många fall utprestera mycket strömhungrigare o kraftfullare datorer där grafikkortet inte stödjer 4K video som var svindyra för bara 1-2 år sen.
Haswell versionen kommer bjuda på "bra" prestanda för många av dagens spel i Low/Med i 720p - alternativt kompletera NUCen med ett externt TB grafikkort för High/Ultra i 1080p om CPUn orkar.

Däremot om man vill vara seriös gamer, eller köra tunga grafikprogram /studioprogram så kan man ju kompletera sitt hem med en ordentlig workstation.
Om man ska köra sådana program (3DSMAX, Maya, Lightwave, Softimage3D, AutoCAD, Mathlab, Photoshop, Lightroom, Fruityloops, Audition, ..etc..) på en NUC så blir dessa projekt kanske lite begränsade.. Man kan iofs köra äldre (2-3 år) versioner av dessa mjukvaror o få fullgod prestanda.
Programmering funkar i övrigt ypperligt på en NUC.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Nej det är nog inte bara ålder utan beror nog mer på vad man använder datorn till. Kanske spelar man inte lika mycket med åren och känner inte att man behöver monterprestandan. Eller så har man blivit äldre, har ett välbetalt jobb och har råd med flera datorer. Kanske har man en speladator och en NUC för annat.

varför stoppa in en monterdator i kontorsrummet där man aldrig någonsin ska spela? Varför lägga 15 000kr på en dator när man bara behöver kraften av en dator för 4000? Känns som att kasta pengarna i sjön.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av leafbranch:

Alltid, i varje tråd så kommer det nån och skriver om AMD. När ska ni fatta att AMD ligger 2-3 generationer efter Intel i dagsläget. Det är sådana som ni som köper Opel och tror att det är top-notch. facepalm!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

GPUn skiljer ganska mycket i favör till Intel NUC. Jag har själv haft en Zotac zbox och jag var allt annat än imponerad, kylningen var högljud och datorn var bara en enda stor plastbit.

Skulle vara intressant att veta om nano klarar av movie wall i XBMC för den verkar kräva rätt mycket. Den Zotac Zbox jag hade klarade ju det men det var allt annat än mjukt.

Skrivet av Elgot:

Ungefär samma pris som icke-thunderbolt-varianten och då är det också netbook-klass. NUC har betydligt bättre prestanda.

Visserligen skiljer sig prestandan en del, NUCen är ju en mycket nyare produkt än Nanon. Tror dock det finns utrymme för zotac att kapa priset då den hållit sig relativt konstant sedan den släpptes.

Min poäng var dock att formfaktorn, prisnivån och formgivningen överlag är väldigt snarlik Zotac nano och att en del cred borde delges Zotac för detta. Intels produkt är inte särskilt originell. Det enda som skiljer sig i formgivningen är i princip att Intels produkt är svart runtom och röd på toppen medan Nanon är naturlig aluminium runtom samt svart på toppen.

Jag kan säga att jag äger en Zotac Nano sedan över två år tillbaka och har varit väldigt nöjd med den och dess prestanda med tanke på användningsområdet som HTPC. Dessutom är Zotac Nanons chassi till största delen gjord i aluminium och stål så att den är en enda stor plastbit stämmer inte och skiljer sig nog en del från dess större kusiner som bär namnet Zbox. Dessutom följde det med en IR-fjärrkontroll samt återigen Wifi och nätdel vilket för mig är långt viktigare än lite högre prestanda på en GPU som ändå inte kommer räcka långt i några tillämpningar som sträcker sig längre än mediauppspelning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

D.v.s. finns det ett litet moderkort med Trinity?

För det går ju inte att jämföra med desktop A-serien då det lägsta TDP man hittar där är 65W, vilket ligger lite väl långt från 17W.
Och det går inte att jämföra med E-serien för den har både klenare GPU och brutalt mycket klenare CPU, trots det så ligger TDP ungefär i nivå med NUC.

Börjar bli dax att byta ut hemma-servern och där vill man ju ha en CPU som drar lite ström, men gärna lite krut i CPUn, GPU är egentligen irrelevant, kommer inte ens ha skärm men kanske blir att man testar lite OpenCL.. Gillar att testa lite olika saker, så att köra Trinity skulle inte vara helt fel. Med tanke på att den nuvarande snurrat 24/7 i 6 år så spelar det inte så stor roll om den nya kostar en extra tusing, blir ju inte så mycket per tidsenhet ändå

Skulle väl vara den utlovade Xi3:an med Trinity för inbyggnad. Toppmodellen ska väl ha en full VLIW4 integrerad GPU med 384 SP-kärnor iaf. Kanske inte den högst klockade modellen däremot. Dåligt med det hela generellt vad det gäller AMD och ganska utgående plattform du talar om, det kommer ju iaf nya chipset med Richland vad det gäller Piledriver / Trinity-baserade produkter. AMD har fortfarande stora problem med partner, och rätt pris i rätt segment. Just GPU är sånt det inte går att skära ner på i mobila varianter. Kostar en AMD-laptop som inte är bättre lika mycket eller helt enkelt kommer i en sämre konfiguration finns det ingen anledning att köpa denna heller, idag har vi Ivy-Bridge notebooks för 400 dollar, och de kan inte ta sig in på företagsmarknaden med nuvarande produkter. Intel har ju hur som helst sina IvyBridge-baserade saker för under 100 dollar i dagsläget. AMD behöver typ sälja sin A10-4655M lågspänningsvariant för 50-70 dollar för att kunna konkurrera om de ska fortsätta producera grejerna. Det är ett chip som idag sitter i 850 dollar notebooks. De får se till att ha bättre grejer i framtiden istället antar jag däremot. Efterföljaren till Bobcat alltså Jaguar kommer ju också att tillverkas hos GloFo, inte TSMC så de lär få upp volymerna där vilket som. Hade varit kul om de samarbetade med någon produkt / leverantör för att få upp anseendet däremot, har de outnyttjad kapacitet kostar ju det vilket som. Visst de kanske får design-wins och kunder inom spelbranschen istället, men hade varit bra med andra konsumentprylar. Det finns utrymme att konkurrera inom många områden.

En embedded AMD R-460L kostar dessutom 250-300 dollar iaf, system/brädor runt 400-500 Euro. De vinner inga konsumentprodukter med sitt utbud. De har ju AMD G-serien som kan konkurrera med Atom också. Finns inte utbudet i rätt segment spelar det inte så stor roll. Intel kan alltid skala ner sin senaste arkitektur och sälja sub 100 dollar-chip rätt snabbt och de måste de ta i beaktande. Fast Intel täcker inte upp alla områden och finns i stora produkter inom alla områden så visst kan det göras en del.

Permalänk
Medlem

Inte utan att man tycker att AMD missat lite med sina billigare CPU/APU modeller.
Visserligen är grafikdelen kraftigare än Intels motsvarande, men ändå inte tillräckligt för att spela normala spel med.
Plus att de snabbare modellerna även får snabbare APU'er, vilket kan tyckas lite bakvänt.

Och i HTPC segmentet så ger ju numera ett HD4000 tillräcklig prestanda och kvalite för att duga.
En snabbare GPU ger ju ingenting alls vad gäller mediatittande.

Nej i3'an i NUC'en är 100% rätt för HTPC bruk.
Tillräckligt bra grafikdel för att orka med alla sorters grafiska UI'n, och accelererade filmer.
Samtidigt som CPU'n klarar resten med lätthet (Hi10P i 1920 är inga problem).
Kommande i5 modeller kommer ju knappast att ge en bättre HTPC upplevelse samtidigt som GPU'n är den samma.
Och Celeron modellerna bilr till 100% CPU beroende då grafikdelen i dom inte klarar DXVA m.m

Permalänk
Medlem
Skrivet av piXtor:

Visserligen skiljer sig prestandan en del, NUCen är ju en mycket nyare produkt än Nanon. Tror dock det finns utrymme för zotac att kapa priset då den hållit sig relativt konstant sedan den släpptes.

Min poäng var dock att formfaktorn, prisnivån och formgivningen överlag är väldigt snarlik Zotac nano och att en del cred borde delges Zotac för detta. Intels produkt är inte särskilt originell. Det enda som skiljer sig i formgivningen är i princip att Intels produkt är svart runtom och röd på toppen medan Nanon är naturlig aluminium runtom samt svart på toppen.

Jag kan säga att jag äger en Zotac Nano sedan över två år tillbaka och har varit väldigt nöjd med den och dess prestanda med tanke på användningsområdet som HTPC. Dessutom är Zotac Nanons chassi till största delen gjord i aluminium och stål så att den är en enda stor plastbit stämmer inte och skiljer sig nog en del från dess större kusiner som bär namnet Zbox. Dessutom följde det med en IR-fjärrkontroll samt återigen Wifi och nätdel vilket för mig är långt viktigare än lite högre prestanda på en GPU som ändå inte kommer räcka långt i några tillämpningar som sträcker sig längre än mediauppspelning.

Du missar det speciella med Intel Nuc, storlek i förhållande vis till prestanda, det är detta som gör produkten speciell.

Hehe designen är en lite fyrkatig box och du anser att vi ska ge cred till Zotac? Vi har isåfall Western Digital HD Live som är mer lik Intel Nuc. Men för mig spelar det ingen roll vilken skokartong den är lik, det handlar om så mycket prestanda på så liten låda som möjligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men varför har den inga analoga ljud utgångar?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsky|sct:

Men varför har den inga analoga ljud utgångar?

Den har inga ljudutgångar alls faktiskt förutom HDMI så den känns ju väldigt gjord för att kopplas till förstärkare/TV. I mitt fall behövde jag optisk ut efter som min gamla förstärkare inte har HDMI så jag fick köpa externt ljud kort vilket fungerade fint.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Den har inga ljudutgångar alls faktiskt förutom HDMI så den känns ju väldigt gjord för att kopplas till förstärkare/TV. I mitt fall behövde jag optisk ut efter som min gamla förstärkare inte har HDMI så jag fick köpa externt ljud kort vilket fungerade fint.

Så nu har du två lådor istället för att få en sak och fungera som du vill...verkar ju praktiskt

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Så nu har du två lådor istället för att få en sak och fungera som du vill...verkar ju praktiskt

Få att fungera? Det fungerar ju out of the box, inga kostigheter dessutom skulle jag tro att det externa ljudkortet i detta fallet presterar ganska mycket bättre än det inbyggda(om man kör analogt). Men visst en förstärkare med HDMI hade varit bästa lösningen men då måste jag lägga 10 000 kr att få något likvärdigt(med HDMI) och det känns inte aktuellt.

Detta är ett specifikt fall, de flesta sitter idag på förstärkare som har HDMI skulle jag gissa.

Det externa ljudkortet är litet och ligger under förstärkaren(osynligt) så jag ser inga problem i det.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Få att fungera? Det fungerar ju out of the box, inga kostigheter dessutom skulle jag tro att det externa ljudkortet i detta fallet presterar ganska mycket bättre än det inbyggda(om man kör analogt). Men visst en förstärkare med HDMI hade varit bästa lösningen men då måste jag lägga 10 000 kr att få något likvärdigt(med HDMI) och det känns inte aktuellt.

Detta är ett specifikt fall, de flesta sitter idag på förstärkare som har HDMI skulle jag gissa.

Det externa ljudkortet är litet och ligger under förstärkaren(osynligt) så jag ser inga problem i det.

Du behöver inte lägga 10 000kr på en stärkare för att få HDMI

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Men kanske för att få en med samma prestanda

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nsky|sct:

Men kanske för att få en med samma prestanda

Öööööh, nej

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Han syftade nog på att få en förstärkare med motsvarande kvalitet/funktionalitet som den han äger. Men jag tror knappast att majoriteten sitter på en stärkare med hdmi?

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Öööööh, nej

Vad är det som är så svårt att förstå, jag har en Yamaha RX-V1500 som har en del år på nacken och enligt Yamaha själva och andra Hifi nissar så är det en Yamaha RX-A1020 (möjligen Yamaha RX-A1010) som ska till för att få samma kvalité och funktioner. Vill du diskutera det vidare, ta det via PM.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Du missar det speciella med Intel Nuc, storlek i förhållande vis till prestanda, det är detta som gör produkten speciell.

Hehe designen är en lite fyrkatig box och du anser att vi ska ge cred till Zotac? Vi har isåfall Western Digital HD Live som är mer lik Intel Nuc. Men för mig spelar det ingen roll vilken skokartong den är lik, det handlar om så mycket prestanda på så liten låda som möjligt.

Som sagt släpptes Nano för två sedan och naturligtvis har då denna produkt högre prestanda i förhållande till storleken. Då Nano släpptes hade den också förhållandesvis hög prestanda i förhållande till sin storlek. Det jag vill säga är man ger Intel cred för att ha kommit med något helt nytt och revolutionerande när faktum är att Zotac och flertal andra tillverkare som till exempel Asus och MSI kommit med liknande produkter med snarlikt pris och, för sin tid, prestandanivå långt tidigare.

Att jag valde Zotac specifikt är att jag blev något förvånad över att Intel kopierat väldigt mycket av formgivningen från Zbox Nano. Formgivning spelar väldigt stor roll vill jag påstå, speciellt i en konsumentorienterad produkt som den här. Intel skriver ju t o m på själva kartongen produkten kommer i: "The shape that fits the future". Just den formen vill jag säga är tagen rakt av från Zbox Nano.

Hur du kan tycka att WD HD Live är mer lik Intel NUC än Zbox Nano förstår jag inte riktigt. Jag äger för övrigt både en Nano och en WD HD Live.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icx98:

Visste väl att jag sett den innan - Och det hade jag

http://www.youtube.com/watch?v=VVAcc1ioQTQ

Hahaha coolt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X3D | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Hellhound | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink, Kingston Fury Renegade Gen 4 2TB | Corsair RM850e ATX 3.0 850W V3 | Arctic Liquid Freezer III 240 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Tur för Intel att inte Zotac är en äpple-producent...