Anmäl dig till Roborock Challenge!

Assassin's Creed II - Advanced wall jump, hjälp!

Permalänk
Inaktiv

Assassin's Creed II - Advanced wall jump, hjälp!

Hejsan, har totalt fastnat nu när jag ska in i Ezios "Ancestral burial chamber", då ska jag göra ett advanced wall jump. Någon som en aning om hur detta ska gå till? Har verkligen inte ens vart nära att lyckas. Just nu springer jag mot väggen, håller in high profile + framåt + klickar hoppa (fotikonen). Men då springer han bara upp en liten bit på väggen, jag måste upp längre på något dumt sätt.

Tips? Hoppas jag la det hela i rätt forumdel också.

Permalänk
Inaktiv

Kom igen! Jag är kört fast här ju...

Har även kollat runt på Google, youtube med mera, men hittar inget bra som hjälper mig med detta.

Permalänk
Medlem

Ska man inte klicka hoppikonen när han är på väggen? Alltså först en gång för att komma upp sen en gång till? Eller hålla spaken åt det håll man vill hoppa kanske?

Kommer ihåg att jag hade en hel del problem med det, han hoppade åt alla jävla håll men inte det jag ville. Dock när jag körde igenom det andra gången gick det helt utan problem, var dock nått år sedan nu :/

Visa signatur

mjau

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Behold_:

Ska man inte klicka hoppikonen när han är på väggen? Alltså först en gång för att komma upp sen en gång till? Eller hålla spaken åt det håll man vill hoppa kanske?

Kommer ihåg att jag hade en hel del problem med det, han hoppade åt alla jävla håll men inte det jag ville. Dock när jag körde igenom det andra gången gick det helt utan problem, var dock nått år sedan nu :/

Löste det förut, äntligen!

Jo men tydligen var man tvungen att springa emot väggen brevid den jag skulle upp, för att sedan klicka på hoppikonen + vänster. Det var definitivt en lyckoträff, men jag tackar gudarna för att det äntligen gick iallafall. Kändes så jäkla frustrerande att jag satt fast i ett spel pga ett hopp, haha...