Permalänk
Medlem

Mouse wheel problem Dayz/Arma2

Som titeln säger så kan jag inte använda scroll hjulet i ArmA2/Dayz. Fungerar helt enkelt inte @ all. Har googlat och flera som har detta problem men verkar inte som någon har någon lösning på detta.

Och JA musens scroll fungerar överallt och i vilket annat spel som helst. Det är helt enkelt bara i detta buggade lir som inget verkar fungera som det ska.
Jag använder en Razer Diamondback 3G och fungerat perfekt för någon månad sedan. Nu installerade jag om datorn med W7 64-bit och rätt drivers. No luck!!!

Tar jag bort drivrutinerna till musen så fungerar scrollen i spelet igen, men musen blir ju helt okontrollerad typ. Inte bara Razer som detta händer utan verkar vara random mest. Och frågar nu er om någon vet hur man ska fixa detta problem. Eller om det bara är att avinstallera spelet och hitta nya spel att lira ?

MVH

WinCraft

Visa signatur

CPU Core i5 3570K 4.2Ghz. ModerKort:MSI Z77A-GD55 - ATX. Ström: Corsair 600W Gaming series.
Minne:Corsair 16GB VENGEANCE 1600Mhz LP. Lagring:OS -SSD 120GB Corsair Force 3.Kylning:Antec KÜHLER H2O 620 CPU liquid cooling.GPU: KFA2 GTX 670 EX OC 2GB GDDR5 + Gigabyte GeForce GTX 670 2GB SLI. Chassi:Fractal design define R4

Permalänk
Medlem

Lirar mycket DayZ själv, upplever inte samma problem som du men min kompis gör det. Kanske senaste uppdateringen? Försök att downgradea och se om det hjälper (görs enklast via DayZ Commander).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan det vara så att CBA addon grejerna gör så att inte musens scrollhjul fungerar ?

Visa signatur

CPU Core i5 3570K 4.2Ghz. ModerKort:MSI Z77A-GD55 - ATX. Ström: Corsair 600W Gaming series.
Minne:Corsair 16GB VENGEANCE 1600Mhz LP. Lagring:OS -SSD 120GB Corsair Force 3.Kylning:Antec KÜHLER H2O 620 CPU liquid cooling.GPU: KFA2 GTX 670 EX OC 2GB GDDR5 + Gigabyte GeForce GTX 670 2GB SLI. Chassi:Fractal design define R4

Permalänk
Medlem

Hittade problemet. Om det finns fler där ute som har haft samma skit problem som mig så är det Windows UAC som ställer till det. Stäng av det onödiga skitet så kan ni använda scroll och allt annat i spelet igen.....

Visa signatur