Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad du än gör, köp ingen pentium, eller heller ingen amd E-serie, eller C-serie processor, du kommer bli grymt besviken i det läget på prestandan
Däremot, denna http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1... har en skaplig cpu och specs och ska du bara ha den att slösurfa med så är den utmärkt, plus att den har 2 års garanti också, väl värt att tänka på

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

trevliga alternativ men vill ha en med föristalleradt bwindows 8 inte för jag gillar w8 men eftersom jag tror vi går mot den utvec klingen är det lika bra att hänga med

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Vad du än gör, köp ingen pentium, eller heller ingen amd E-serie, eller C-serie processor, du kommer bli grymt besviken i det läget på prestandan
Däremot, denna http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1... har en skaplig cpu och specs och ska du bara ha den att slösurfa med så är den utmärkt, plus att den har 2 års garanti också, väl värt att tänka på

toshiba är en av dem två jag kollat mest på så det verkar ju br
har en toshiba platta jag är nöjd med
men deras supportv skrämmer bort mig lite då dem inte ens kan svara på ett mai
men som sagt toshiban ser vintresasant ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av prodgy89:

toshiba är en av dem två jag kollat mest på så det verkar ju br
har en toshiba platta jag är nöjd med
men deras supportv skrämmer bort mig lite då dem inte ens kan svara på ett mai
men som sagt toshiban ser vintresasant ut

aha, har själv aldrig haft problem med deras support egentligen, men har nog bara behövt den....eh aldrig tror jag:p
men annars är det nog bara den där acern du länkade till som är något att ha, eller de där Fujitsu som ovan länkats..win8 är defenitivt inte nödvändigt, dvs om du inte vill lära dig att "stå ut med" det förstås^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

aha, har själv aldrig haft problem med deras support egentligen, men har nog bara behövt den....eh aldrig tror jag:p
men annars är det nog bara den där acern du länkade till som är något att ha, eller de där Fujitsu som ovan länkats..win8 är defenitivt inte nödvändigt, dvs om du inte vill lära dig att "stå ut med" det förstås^^

du har haft tur
tittar mest på acern toshiban och packard bellen
acer har jag dåliga erfarenhet av
packard bell rekomendera alla miga att INTE köpa men den har ett dedikerat grafikminne
toshiban har w8 och känns safe

Windows 8 vill jag lära mig stå ut med känns som det behövs med tanke på arbete och för som sagt vi går nog ditåt och det känns bra att jhänga med även fast jag inte är ett fan av w8 kanske blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av prodgy89:

du har haft tur
tittar mest på acern toshiban och packard bellen
acer har jag dåliga erfarenhet av
packard bell rekomendera alla miga att INTE köpa men den har ett dedikerat grafikminne
toshiban har w8 och känns safe

Windows 8 vill jag lära mig stå ut med känns som det behövs med tanke på arbete och för som sagt vi går nog ditåt och det känns bra att jhänga med även fast jag inte är ett fan av w8 kanske blir

------------------
Det kan ha att göra med en sådär femton år bakom mig som pctekniker iofs ^^
Kan väl passa på att informera om att Packard Bell numera är Acer, Acer legotillverkar åt PB sen några år tillbaka :/
Men, som sagt, Toshiban fastnade även jag för när jag tittade på de du hade länkat

Visa signatur

Permalänk
Medlem

[QUOTE="godspeed;13238160"]------------------
Kan väl passa på att informera om att Packard Bell numera är Acer, Acer legotillverkar åt PB sen några år tillbaka :/
Men, som sagt, Toshiban fastnade även jag för när jag tittade på de du hade länkat[/QUOTE

det kan handla om det:)
betyder det att pb blivit bättre så man vågar köpa dem?
toshiban känns som sagt mest safe

Permalänk
Medlem

[QUOTE="prodgy89;13238249"]

Skrivet av godspeed:

------------------
Men, som sagt, Toshiban fastnade även jag för när jag tittade på de du hade länkat[/QUOTE

det kan handla om det:)
betyder det att pb blivit bättre så man vågar köpa dem?
toshiban känns som sagt mest safe

Well, jag har ju både sålt och reparerat Acer,HP,Dell,Asus,Toshiba,PB mfl, och reparationsmässigt sett så är nog HP värst/sämst, bäst support hos HP men kvaliten är hemsk enl. mina erfarenheter hos konsumentlaptops
Acer är ok,PB också sen Acer började tillverka dem i alla fall, men undvik HP billiga laptops åtminstone

(sen får folk anse att HP är det bästa som hänt sen skivat bröd, det får stå för dem)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

--------------
Skulle inte rekommendera varken den processorn eller maskinen, främst för att det är en Demo produkt, vilket innebär att ngn lämnat tillbaka den, antagligen pga den var dålig prestanda på, inte funkade som den skulle etc

Visa signatur

Permalänk
Medlem

[QUOTE="godspeed;13238290"]

Skrivet av prodgy89:

Well, jag har ju både sålt och reparerat Acer,HP,Dell,Asus,Toshiba,PB mfl, och reparationsmässigt sett så är nog HP värst/sämst, bäst support hos HP men kvaliten är hemsk enl. mina erfarenheter hos konsumentlaptops
Acer är ok,PB också sen Acer började tillverka dem i alla fall, men undvik HP billiga laptops åtminstone

(sen får folk anse att HP är det bästa som hänt sen skivat bröd, det får stå för dem)

Ägt en hp en gång det vart första och sista hpen jag ägde tills jag är motbevisad på att dem gör dåliga enligt mig datorer
alltså det som får mig att tveka på toshiban är grafikkort plus grafik minne på pben vet inte om jag tänker fel men upplys gärna mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

inte för att vara sånm men vill ha en ny dator

Permalänk
Medlem

[QUOTE="prodgy89;13238358"]

Skrivet av godspeed:

Ägt en hp en gång det vart första och sista hpen jag ägde tills jag är motbevisad på att dem gör dåliga enligt mig datorer
alltså det som får mig att tveka på toshiban är grafikkort plus grafik minne på pben vet inte om jag tänker fel men upplys gärna mig

------------------------------------------------
Då är frågan, vad ska du använda den till som kräver både bättre grafikkort och minne om du ska surfa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

[QUOTE="godspeed;13238375"]

Skrivet av prodgy89:

------------------------------------------------
Då är frågan, vad ska du använda den till som kräver både bättre grafikkort och minne om du ska surfa?

vet inte riktigt kanske spela d2 med det krävs inte bättre grafikkort för det så vet inte kommer ändå inte kunna spela på dem och dem ska inte användas för spel så antar att jag inte behöver mer grafik men w8 är ju ganska visuellt skulle vara det då fast det boeorde inte påverkar så och nu bara svamlar jag

Frågan jag ställer mig förlora jag mkt på att välja pben med grafikkort istället toshiban vad ger toshiban dess fördel om man säger så

Permalänk
Medlem

[QUOTE="prodgy89;13238387"]

Skrivet av godspeed:

vet inte riktigt kanske spela d2 med det krävs inte bättre grafikkort för det så vet inte kommer ändå inte kunna spela på dem och dem ska inte användas för spel så antar att jag inte behöver mer grafik men w8 är ju ganska visuellt skulle vara det då fast det boeorde inte påverkar så och nu bara svamlar jag

Frågan jag ställer mig förlora jag mkt på att välja pben med grafikkort istället toshiban vad ger toshiban dess fördel om man säger så

-------------------
Du får en betydligt sämre cpu, och ett iofs separat grafikkort men det har man inte mycket nytta av om cpun är relativt vek, att spela med den vet jag inte egentligen hur den skulle prestera men det finns nog rätt mycket tester på både cpu och gpu antagligen därute, men skulle inte tro att det kommer gå så bra..nåväl, du måste själv bestämma dig antar jag ^^..och till nackdel har pb 1 års garanti bara

Visa signatur

Permalänk
Medlem

[QUOTE="godspeed;13238418"]

Skrivet av prodgy89:

-------------------
Du får en betydligt sämre cpu, och ett iofs separat grafikkort men det har man inte mycket nytta av om cpun är relativt vek, att spela med den vet jag inte egentligen hur den skulle prestera men det finns nog rätt mycket tester på både cpu och gpu antagligen därute, men skulle inte tro att det kommer gå så bra..nåväl, du måste själv bestämma dig antar jag ^^..och till nackdel har pb 1 års garanti bara

tackar för alla tips tror det lutar åt toshiban mest
Men Tack iaf känns lite bättre att pendla maellan två än listan förut
mVh RPRODGY

Permalänk
Medlem

[QUOTE="prodgy89;13238431"]

Skrivet av godspeed:

tackar för alla tips tror det lutar åt toshiban mest
Men Tack iaf känns lite bättre att pendla maellan två än listan förut
mVh RPRODGY

-----------------
Inga problem, lycka till!