Permalänk
Medlem

Min Plats i Hushållet...

Det här är då min lilla plats i min familjs 170+m2 hus på två plan med källare, som Herren i huset fick jag ta och bestämma över 2 av våra 6 rum i huset (källaren inte inräknad).

Kontor och TV-rummet fick jag taq hand om (läs jag fick stoppa in elektronik, möbler som damen godkänt och välja färgerna så länge jag inte gick för mörkt och tråkigt)

Kontoret som då detta är, har just nu bara fått in möblemang som är temporärt uppsatt, det ska in nytt golv, väggar ska målas och ljusuppsättning plsu eldragning ska ske, är arbetande elektriker så detta kommer bli skönt att få fixa i ordning, för just nu ligger det sladdar och ljusslingor lite överallt för att jag var tvungen att kolla så saker fungerar.

Det är ca 3 meter skrivbordsyta (291cm) och ett djup på 60cm (1 meter till väggen men skärmen måste ju få plats hehe)

Datorhörnan till höger och arbetshörnan till vänster.

Hoppas det duger för stunden för på onsdag så börjas det plockas ner och "HomeMakeovern" börjar.
Kommer Uppdatera här lite då och då när något nytt händer.

Datorn är den som finns i min signatur.

Min Plats i Hushållet...

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Entusiast

Vänd på nätagget...

Fin vovve... men herre på täppan med 50kg? Ja det beror på vilken hundpark du besöker

Permalänk
Medlem

vänder jag just nu på agget så blir det varmare i chassit, behöver den lilla hjälp man kan få att PSU fläkten, och jag vet inte så mycket, men när han leker med mest "goldens" labbar och vanliga familje vovvar (dessa runt 30kg) så är han stor, fast han är en liten skit jämnfört med hans pappa och farbror, dessa pöjkar blev 65 och 75kg stora och hela den kullen var bjärsar till rottisar =D

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Entusiast

Pratar vi om många grader? Vilka komponenter märker du det på?

Angående vikten där tänkte jag mest på en bekants hund... 11 månader och 95kg!

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Pratar vi om många grader? Vilka komponenter märker du det på?

Angående vikten där tänkte jag mest på en bekants hund... 11 månader och 95kg!

95KG och 11 månader!?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Entusiast

Nope... största hanen i kullen och av rasen Boerboel

EDIT... det var 92kg

Permalänk
Medlem

Schysst hörna och dator Bra improvisering där med att ta bort delar från HDD buren

Men lite offtopic till han med Boerboel hunden: När jag var i Italien så träffade jag på en Boerboel som vägde 120 KG... Största hunden jag har skådat !

Permalänk
Medlem

Nice hörna. Och för er som pratar om hundar, Boerboels normal vikt för hanar är någonstans runt 90 kg (en tik kanske 10-20 kg mindre) så finns helt klart chansen för tyngre än 95kg , dock är 11 månader inte särskilt mycket men första året är även året hundar växer mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Pratar vi om många grader? Vilka komponenter märker du det på?

Angående vikten där tänkte jag mest på en bekants hund... 11 månader och 95kg!

Det blir stor skillnad på gpu och Nord/syd brygga, mest under spel då kan det blir skillnad på ca 10-15 grader, vilket blir mycket i längden när man lirar, fast kom på att jag bytte moderkort under hösten så har inte kollat på detta den senaste tiden, PSU:n fick helt enkelt sitta kvar haha. Får ta och vända nu i veckan och kolla igen, kan ju varit så att det bara var det andra Moderkortet som bråka med mig. Bytte ner mig i model på Moderkort, min kusins pöjk vann en FX processor under ett lan så han fick mitt AM3+ kort, för honom blir det inte lika varmt fast han har det monterat med GPU:n i toppen så att säga, aja nu blev det en himla massa annat tjöt här, men iallafall ska fixa med det i veckan så det blir lite mera uppdateringar på detta lilla Galleri =D

angående hundar, hehe har själv sett Boerboels, tyckte mina två bjäsar te rottisar var stora men hepp dessa godingar är bra mycket större.

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk

Fin rottis du har

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucard88:

Fin rottis du har

tack tack, jupp tycker han är en fin liten kille, en riktig knähund

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Skrivet av enRödjävel:

tack tack, jupp tycker han är en fin liten kille, en riktig knähund

Haha så tycker farfars rottis också.. Fastän han väger bly.. haha

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"