Jaså, jag har redan beställt en sådan för den var billig och hade 600-2000 rpm och 70 cfm och den är nästan jämnlik med den jag har, så jag ska köra med den fläkten som jag fick med kylaren(lite bättre) som ska blåsa inåt mot CPU kylaren sedan sätter jag den nya som jag beställt(en sådan som du har) på högersidan som ska blåsa utåt från CPU kylaren. (PnP)
Men jag har satt den som ska blåsa inåt på vänstersidan av CPU kylaren , som blåser inåt mot CPU kylaren, det som oroar mig är att jag har en fläkt där bak i chassit som blåser ut luft, den sitter ganska nära den fläkten som ska blåsa inåt mot CPU kylaren, är detta ett störande moment för fläkten elr kan jag ha så, blir det minskad effekt för CPU fläkten eller?
Hehe, kanske ingen höjdare men jag antar att det är ok med den i med att den är 800-2200 rpm, och den som du har, som jag nu har beställt är ju 600-2000 rpm
Btw, kör du PnP, en som blåser inåt och en som blåser utåt? Eller kör du med båda fläktarna inåt mot CPU kylaren?
Okej, att där är en till fläkt bak i chassit gör bara det bättre. Den tar då och blåser ut den "varma" luften som har gått igenom cpu kylaren och det gör ju att det kan bli lite svalare i chassit och då kan andra komponenter också få lägre temperatur men det är nog inte mycket i så fall men alltid nått
Fläktarna duger i krig i alla fall!
En in och en ut!
Btw, Själv tyckte jag det blev riktigt snyggt med cooler master som du har beställt (som jag också har)