Stöldskydda datorn på LAN. Hur gör ni erfarna lanare?

Permalänk
Inaktiv

Stöldskydda datorn på LAN. Hur gör ni erfarna lanare?

Som titeln lyder så undrar jag hur ni stöldskyddar datorn när ni erfarna lanare lanar.
Anledningen till denna frågan är för att jag funderar på att dra till Dreamhack Summer 2013 och kommer troligtvis dra med mig min stationära dator samt skärm dit. MEN jag är lite osäker på hur man ska stöldskydda datorn samt tillbehören.
Så jag frågar er som har erfarenhet om hur ni har tacklats med detta problemet.

Som det ser ut nu så kommer jag åka dit själv (forever alone) så det går inte att någon kompis vaktar allt under tiden man är på toa

Har sett på Inet att dom har safeware-xl-iii-59413-las-kit vilket verkar jätte bra, men det saknar skydd för tangentbord,mus, headset osv. vilken är lite av ett problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Som titeln lyder så undrar jag hur ni stöldskyddar datorn när ni erfarna lanare lanar.
Anledningen till denna frågan är för att jag funderar på att dra till Dreamhack Summer 2013 och kommer troligtvis dra med mig min stationära dator samt skärm dit. MEN jag är lite osäker på hur man ska stöldskydda datorn samt tillbehören.

Som det ser ut nu så kommer jag åka dit själv (forever alone) så det går inte att någon kompis vaktar allt under tiden man är på toa

Har sett på Inet att dom har safeware-xl-iii-59413-las-kit vilket verkar jätte bra, men det saknar skydd för tangentbord,mus, headset osv. vilken är lite av ett problem

Ta med dig billiga tangentbord, mus osv eller sov med dom?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Linda in alla sladda med varandra i silvertejp och försök att gå med några polare så det finns alltid en person som håller vakt.

Visa signatur

Gaming rigg: Sönder för tillfället
Laptop: Macbook pro
Mobil: Samsung A55

Permalänk

Kjedjor, hänglås, dobberman, elstängsel och minfält.....the ultimate solution!

Nej men gör nån hemmabyggd lösning där du kan sätta fast sladdarna till mus/tangentbord/hörlurar!
Det bästa är om du har en låsbart chassi och kan dra kablarna igenom där, så man måste öppna chassit för att kunna få med sig kringutrustningen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Ta med dig billiga tangentbord, mus osv eller sov med dom?

så du menar att han ska krama dom som en nallebjörn när han sover , hur ska han göra om han ska käka någon annanstans eller om han ska pissa , mitt råd är att ta med buntband/straps

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk

skaffa en kjedja, kjedja fast ena ändan i bordet på något sätt, och andra sätter du ett hänglås som precis når runt kablarna som du har, så är det svårt att dra med sig allt

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Försök få med någon kompis så ni kan hjälpa varandra att hålla kol på varandras saker.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk

kör med billiga grejer och dra sladdarna genom datorn som du sedan låser och kedjar fast i bordet

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Conceptor:

Kjedjor, hänglås, dobberman, elstängsel och minfält.....the ultimate solution!

Nej men gör nån hemmabyggd lösning där du kan sätta fast sladdarna till mus/tangentbord/hörlurar!
Det bästa är om du har en låsbart chassi och kan dra kablarna igenom där, så man måste öppna chassit för att kunna få med sig kringutrustningen!

Äh dumheter. Räcker med att du startar RÖJ på datorn så blir folk bortskrämda

Skrivet av Morpiha:

Jag tänkte det samma, har en bygglogg på g som du kan kolla på

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ha ett litet hänglås, dra genom tangentbord och mussladd där och lås sedan fast låset i en PCI-E port! För skärmen och datoren kan du ju använda det där låsgrejen du länka lär funka galant!

Permalänk
Medlem

eller så drar du in kablarna inne i datorn, och låser sidopanelen, om du har möjligheten. bara o modda en expansionsplats cover, gör 2 jack i den, så du kan dra en kabel in och ut ur datorn, sen har du ett bra lås!

Såhär:

epic paint skills xD

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Jag kör med buntband, då många som det går och gärna runt Elsladdar mm

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

så du menar att han ska krama dom som en nallebjörn när han sover , hur ska han göra om han ska käka någon annanstans eller om han ska pissa , mitt råd är att ta med buntband/straps

Han kan väl bilda en kompisrelation med personerna bredvid eller ta med billiga tangentbord, mus o.s.v..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DavidtheDoom:

Äh dumheter. Räcker med att du startar RÖJ på datorn så blir folk bortskrämda

Jag tänkte det samma, har en bygglogg på g som du kan kolla på

Det ser jag fram emot att se

Skrivet av Madz:

Han kan väl bilda en kompisrelation med personerna bredvid eller ta med billiga tangentbord, mus o.s.v..

Har sociala svårigheter så det kommer nog inte hända x)

Permalänk
Rekordmedlem

Lite hightech kanske löser problemet ?

http://www.taser.com/products/law-enforcement/taser-shockwave...
Då ligger busarna kvar och är lätta att överlämna till polisen, det är bara att säga att det är ett tillbehör till BF3 om nån undrar vad det är för lustig sak du har monterat på datorn

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Jag gjorde så att jag tog hålband över kablarna till mus, tbord och headset, sen skruvade fast det i bänken med torx! Mina grejer blev då inte stulna Datorn kände jag inget behov av att stöldsäkra, då den väger jävligt mycket och dessutom sticker ut en del.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Den var ju jävligt smart!
Ska nog kolla in den