Tror jag fått en trojan eller något annat slags virus.. :/
Hej Sweclockers,
Tror nog att jag kan ha fått något slags virus på min dator.
Datorn är ganska ny, en Thor Jords. Och som den idiot jag är har jag försökt ladda ner fusk till Battlefield 3 och det tror jag kan ha orsakat alla dessa problem med min dator. När jag fick datorn så har den haft några licensfel med Windows 8 då den säger att min aktiveringskod är ogiltig, nog om det. Nu för några dagar sedan så har jag somsagt försökt ladda ner massa skit program och jag tror att det kan vara anledningen till dessa problem:
BF3 startar inte överhuvudtaget, har försökt reparera det och tom avinstallerat allt som har med Battlefield 3 att göra och sedan installerat det igen utan framgång. (mitt Battlefield har tidigare fungerat)
När jag ska logga in på Origin så står det: Kontot används redan. En annan dator är för tillfället inloggad på detta konto. Har ändrat lösenordet men får fortfarande det felmeddelandet.
Datorn kraschar helt utan förvarning, får felmeddelanden som MEMORY_MANAGEMENT och ett par andra som jag nu inte kommer ihåg.
Jag har kört flera virusscanningar då det ibland säger att min dator är fri från virus (Skyddad) och ibland så upptäcker den ett flertal trojaner. Jag försöker ta bort dem/åtgärda men de verkar inte försvinna.
Vid vissa startups så är det vissa program som inte fungerar alls, utan bara kraschar, tex Google Chrome. Men efter några omstartningar så fungerar det igen.
Jag har laddat ner Malwarebytes men det har som mitt andra virusskydd ibland hittat virus ibland men ibland inte, jag gör istortsett ALLTID fullständiga genomsökningar och har också bara sökt igenom BF3 och Origin foldern.
Har nu också installerat Kaspersky 2013 som jag fick med min dator men det har inte hjälpt så mycket.
Jag är ansluten till Internet via en Ethernet-kabel. Vad ska jag göra? D:
Tack på förhand!