Muskampen 2025: Segraren korad!

Tror jag fått en trojan eller något annat slags virus.. :/

Permalänk
Medlem

Tror jag fått en trojan eller något annat slags virus.. :/

Hej Sweclockers,

Tror nog att jag kan ha fått något slags virus på min dator.
Datorn är ganska ny, en Thor Jords. Och som den idiot jag är har jag försökt ladda ner fusk till Battlefield 3 och det tror jag kan ha orsakat alla dessa problem med min dator. När jag fick datorn så har den haft några licensfel med Windows 8 då den säger att min aktiveringskod är ogiltig, nog om det. Nu för några dagar sedan så har jag somsagt försökt ladda ner massa skit program och jag tror att det kan vara anledningen till dessa problem:
BF3 startar inte överhuvudtaget, har försökt reparera det och tom avinstallerat allt som har med Battlefield 3 att göra och sedan installerat det igen utan framgång. (mitt Battlefield har tidigare fungerat)
När jag ska logga in på Origin så står det: Kontot används redan. En annan dator är för tillfället inloggad på detta konto. Har ändrat lösenordet men får fortfarande det felmeddelandet.
Datorn kraschar helt utan förvarning, får felmeddelanden som MEMORY_MANAGEMENT och ett par andra som jag nu inte kommer ihåg.
Jag har kört flera virusscanningar då det ibland säger att min dator är fri från virus (Skyddad) och ibland så upptäcker den ett flertal trojaner. Jag försöker ta bort dem/åtgärda men de verkar inte försvinna.
Vid vissa startups så är det vissa program som inte fungerar alls, utan bara kraschar, tex Google Chrome. Men efter några omstartningar så fungerar det igen.
Jag har laddat ner Malwarebytes men det har som mitt andra virusskydd ibland hittat virus ibland men ibland inte, jag gör istortsett ALLTID fullständiga genomsökningar och har också bara sökt igenom BF3 och Origin foldern.
Har nu också installerat Kaspersky 2013 som jag fick med min dator men det har inte hjälpt så mycket.
Jag är ansluten till Internet via en Ethernet-kabel. Vad ska jag göra? D:

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Mycket enkelt, Formatera och installera om datorn men innan spara de filer du behöver på en annan hårdisk och om du vill virussök dem med en annan dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destinyy:

Hej Sweclockers,

Tror nog att jag kan ha fått något slags virus på min dator.
Datorn är ganska ny, en Thor Jords. Och som den idiot jag är har jag försökt ladda ner fusk till Battlefield 3 och det tror jag kan ha orsakat alla dessa problem med min dator. När jag fick datorn så har den haft några licensfel med Windows 8 då den säger att min aktiveringskod är ogiltig, nog om det. Nu för några dagar sedan så har jag somsagt försökt ladda ner massa skit program och jag tror att det kan vara anledningen till dessa problem:
BF3 startar inte överhuvudtaget, har försökt reparera det och tom avinstallerat allt som har med Battlefield 3 att göra och sedan installerat det igen utan framgång. (mitt Battlefield har tidigare fungerat)
När jag ska logga in på Origin så står det: Kontot används redan. En annan dator är för tillfället inloggad på detta konto. Har ändrat lösenordet men får fortfarande det felmeddelandet.
Datorn kraschar helt utan förvarning, får felmeddelanden som MEMORY_MANAGEMENT och ett par andra som jag nu inte kommer ihåg.
Jag har kört flera virusscanningar då det ibland säger att min dator är fri från virus (Skyddad) och ibland så upptäcker den ett flertal trojaner. Jag försöker ta bort dem/åtgärda men de verkar inte försvinna.
Vid vissa startups så är det vissa program som inte fungerar alls, utan bara kraschar, tex Google Chrome. Men efter några omstartningar så fungerar det igen.
Jag har laddat ner Malwarebytes men det har som mitt andra virusskydd ibland hittat virus ibland men ibland inte, jag gör istortsett ALLTID fullständiga genomsökningar och har också bara sökt igenom BF3 och Origin foldern.
Har nu också installerat Kaspersky 2013 som jag fick med min dator men det har inte hjälpt så mycket.
Jag är ansluten till Internet via en Ethernet-kabel. Vad ska jag göra? D:

Tack på förhand!

Blir bara irriterad på folk som fuskar...
Skyll. Dig. Själv.

Får jag fråga hur du motiverar att ladda ner fusk till BF3? Vad vinner man på det?

Bästa lösningen för att vara 100% säker på att allt är borta är att installera om allt (formatera och installera om OS) eller göra en rollback tills innan du laddade ner fusket.

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk

Låter inte bra... Memory management beror på defekta ram minnen / ram slots.. Jag skulle råda dig att formatera om.. Så alla virus du fick med fusken försvinner.

Skickades från m.sweclockers.com

Ooh va lite långsam xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolzz:

Mycket enkelt, Formatera och installera om datorn men innan spara de filer du behöver på en annan hårdisk och om du vill virussök dem med en annan dator

okej, tack! hur gör man detta då?

Permalänk

Det är i såna här stunder som jag önskar att jag verkligen trodde på karma.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destinyy:

Är det ingen som vet? skulle verkligen behöva hjälp :/
ursäkta om jag bumbar min egen tråd men behöver snabbhjälp!

Stoppa in din W7/8 skiva och installera om, sen väljer du att formatera HDD'n/SSD'n när du installerar. (Har för mig att det ska finnas ett alternativ för det.)

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk

Formatera låter som det ända vettiga som folk har sagt!
Vet du inte hur tycker jag denna guiden är riktigt bra
http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=trouble...

(och skit i fusk lönar inte sig)
/Månsson

Permalänk

Om du laddade ner från något klipp du såg på youtube kan du nog kyssa adjö till ditt Origin konto.

Och i framtiden, fuska inte är du snäll. Ingen gillar fuskare.

Permalänk
Medlem

Kolla med spybot den hittar många trojaner som vanliga virusprogram missar.

Permalänk
Skrivet av Destinyy:

Är det ingen som vet? skulle verkligen behöva hjälp :/
ursäkta om jag bumbar min egen tråd men behöver snabbhjälp!

lämna in till datorsupport betala dyrt för ominstallation av Windows... ända rätta i din situation,
det finns guider hur man gör... lite som att läsa recept till kanelbullar.
http://pcsupport.about.com/od/windows-8/ss/windows-8-clean-in...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Förstod inte helt hur man formaterade. Men jag har
nu reset:at hela min dator eftersom det var det närmsta alternativet till att formatera tror kag nog. Alltså så har jag tagit bort alla filer. Kommer detta ta bort virusen:a? Och kommer "hackern" på något sätt komma åt kreditkortet eftersom jag gjort ett köp via Origin och "hackern" är inne på det Origin account:et.
Tack ännu en gång på förhand!

Permalänk
Inaktiv

Men folk, hjälp inte den här killen då. Han sitter ju och öppet erkänner att han fuskat i BF3. Låt honom stå sitt kast med sin ägda dator och sina ägda konton. Hoppas det står honom dyrt, vilket det förmodligen kommer göra.

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Men folk, hjälp inte den här killen då. Han sitter ju och öppet erkänner att han fuskat i BF3. Låt honom stå sitt kast med sin ägda dator och sina ägda konton. Hoppas det står honom dyrt, vilket det förmodligen kommer göra.

Word

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Visst gör så. Det kommer säkert funka att sjunka lika lågt som en fuskare. Trodde alla här på Sweclockers var bättre än så, men tydligen inte.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt hur stora fördomar folk har nuförtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destinyy:

Visst gör så. Det kommer säkert funka att sjunka lika lågt som en fuskare. Trodde alla här på Sweclockers var bättre än så, men tydligen inte.

Hur menar du? Du ville ladda ner ett program för att förstöra för alla andra, och det sket sig och nu vill du ha hjälp?

Jag var EXTREMT snäll som hjälpte dig trots att du sa att du tänkte fuska i BF3.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Hur menar du? Du ville ladda ner ett program för att förstöra för alla andra, och det sket sig och nu vill du ha hjälp?

Jag var EXTREMT snäll som hjälpte dig trots att du sa att du tänkte fuska i BF3.

Ett singleplayer fusk förstör inte för så många andra IMO. Men ja, du har delvisrätt. Men jag tycker ändå att man ska hjälpa andra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Destinyy:

Förstod inte helt hur man formaterade. Men jag har
nu reset:at hela min dator eftersom det var det närmsta alternativet till att formatera tror kag nog. Alltså så har jag tagit bort alla filer. Kommer detta ta bort virusen:a? Och kommer "hackern" på något sätt komma åt kreditkortet eftersom jag gjort ett köp via Origin och "hackern" är inne på det Origin account:et.
Tack ännu en gång på förhand!

Eftersom "hackern" har fått köra kod på din dator så kan han veta ungefär allt som du har tryckt in i den. Jag skulle nog byta kontokort om du gjort nätbetalningar och även byta ut de viktigaste lösenorden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destinyy:

Ett singleplayer fusk förstör inte för så många andra IMO. Men ja, du har delvisrätt. Men jag tycker ändå att man ska hjälpa andra.

Singleplayer fusk till BF3? Jag är bara sjukt nyfiken, men vad är så kul med att fuska?

I alla fall... Jag har sagt att det är bara att stoppa in din W7/8 skiva och installera om. Sen väljer du att formatera din bootdrive innan du installerar. På detta sättet kommer det vara helt borta.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Destinyy:

Va? "Gör så" ? Vet du ens vad du kommenterade? Sorry dude, du har blivit ägd och det är bara att ta det som en man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Singleplayer fusk till BF3? Jag är bara sjukt nyfiken, men vad är så kul med att fuska?

I alla fall... Jag har sagt att det är bara att stoppa in din W7/8 skiva och installera om. Sen väljer du att formatera din bootdrive innan du installerar. På detta sättet kommer det vara helt borta.

Okej, tack! Så jag gjorde ganska fel när jag valde att ta bort alla filer? Kommet alternativet att formatera komma sen när man ska iinstallera Win8 igen?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Va? "Gör så" ? Vet du ens vad du kommenterade? Sorry dude, du har blivit ägd och det är bara att ta det som en man.

Just nu så bryr jag mig inte ett dugg om jag blir ägd eller inte. Med "gör så" så menade jag att om du inte ville hjälpa, så behövde du inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destinyy:

Okej, tack! Så jag gjorde ganska fel när jag valde att ta bort alla filer? Kommet alternativet att formatera komma sen när man ska iinstallera Win8 igen?

Tack på förhand!

Borde finnas när du väljer vilken disk du vill installera på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Borde finnas när du väljer vilken disk du vill installera på.

Okej, ska pröva det!

Permalänk
Medlem

Så rent tekniskt kan man säga att du indirekt ville förstöra en eller ett par spelkvällar för mig, men att någon annan hann före och förstörde för dig?

Kan tyvärr inte låta bli att förnöjas över detta.

Hoppas att detta är första och sista gången...

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||: