Permalänk
Citat:

Att jämföra Arma med Aliens måste vara bland det mest patetiska jag läst. Jämför spelens utveckling och bakgrund så finner du inga som helst likheter.

Att jämföra arma med trippel A spel överhuvudtaget är att vara tappad bakom vagnen.

Förstår visserligen folk som är emot förbokning av spel det är jag med till viss del (ogillar att förboka AAA titlar just eftersom dom brukar resultera i kasst gameplay) men bohemia är ett rätt så litet företag om man jämför med andra, dom behöver mer hjälp med pengar under utvecklingen och jag tycker att deras tidigare spel har levererat glädje(en heldel svordomar i ARMA2 också när saker inte går som det ska) jag brukar även förboka vissa indiespel som jag är intresserad av, man får helt enkelt analysera vad dom som gör spelet har gjort för spel tidigare och hur bra det blev då och sen bestämma sig utifrån det.

Japp pre-order blir det för mig i.a.f och är det så att spelet blir en stor gigantisk flopp (vilket jag starkt tvivlar på) så får jag väl stå och skämmas när den dagen kommer men jag kommer i.a.f ha sparat in lite pengar till skillnad från folk som köpar det på releasedagen.

Kan dessutom säga det att JAG tycker att det är värt 200 kr (som normal ed kostar i alpha) eller t.o.m 580 kr (supporter edition) för spelet, det finns många som utan tvekan kastar ut 600 kr på att förboka ett nytt xbox 360 spel och det är endast ett standard ed då och jag vet i.a.f att ett arma spel kommer giva mig mer glädje än vad nyaste CoD spelet gör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

astrob0y verkar ha missat hela poängen med Alphan. BIS är väl medvetna om deras rykte vad gäller buggiga releaser, och det är ju just därför som dom ger sin community en chans att hjälpa till med testningen denna gången. Att kräva en förbokning av spelet för att få tillgång till Alphan är snarare ett sätt att undvika bandwagoneers som inte bryr sig om syftet med det hela (Känner du dig träffad?).

De som har förtroende för BIS blir däremot erbjudna en riktigt bra deal för det fulla spelet och/eller framtida DLC's, samtidigt som dom får vara med att hjälpa till med den slutgiltiga fasen i utvecklingen för att i slutändan få en så bra produkt som möjligt. Så det är väl klart att det lönar sig? Jag förväntar mig inte ett perfekt spel i höst, men Arma är inte ett spel i mängden som får 2 patchar innan utvecklarna överger det, utan det kommer utvecklas och förbättras under en lång tid framöver, precis som tidigare titlar. BIS är väldigt pålitliga på denna punkten.

Att jämföra Arma med Aliens måste vara bland det mest patetiska jag läst. Jämför spelens utveckling och bakgrund så finner du inga som helst likheter.

Bara föra att stödja din åsikt. Hur många spel har genom tiderna fått patcher i 4år? Om man inte räknar spel som man betalar i månaden för?
Jag själv kommer köpa det så fort jag får tillgång till en dator imorgon! Självklart supporter edition.
Och nej jag betalar inte för alphan. Jag FÖRBOKAR det och får genom det tillgång till alphan och betan. Samt om du köper nu så får du nästan halva priset!

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

Bara föra att stödja din åsikt. Hur många spel har genom tiderna fått patcher i 4år? Om man inte räknar spel som man betalar i månaden för?
Jag själv kommer köpa det så fort jag får tillgång till en dator imorgon! Självklart supporter edition.
Och nej jag betalar inte för alphan. Jag FÖRBOKAR det och får genom det tillgång till alphan och betan.

Glöm inte alla bonusar du får med supporters ed och dessutom kostar supporters ed inte mer än vilket nytt CoD spel som helst (som då är standard ed.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krythorian:

Glöm inte alla bonusar du får med supporters ed och dessutom kostar supporters ed inte mer än vilket nytt CoD spel som helst (som då är standard ed.)

För samma pris som t.ex ett cod spel kostar (600kr) så får du alpha, beta , fullständiag spelet, Arma X (400-500kr?), alla dlc'n som i sig kan kosta 150kr styck hos andra företag. Sen en massa andar "små" grejer.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Om du är lite snål kan du hjälpa till med Arma 3's ARG man kan vinna olika priser som t.ex flera kopior av arma 3, expansioner av tidigare spel i serien, screenshots och videos av spelet samt en hjälm signerad av Bohemia
(ARG=Alternate Reality Game)
Hela saken är någon typ av berättelse/Historia där du måste hjälpa karaktären som är kopplad till spelet på olika sätt där du lär dig mer om bakgrunden till karaktärena i spelet osv. Vill du hjälpa så är instruktioner här
http://altis-quest.com/?page_id=17
Och info här
http://forums.bistudio.com/showthread.php?146797-ArmA-3-new-A...

Permalänk
Medlem

Ja, för er som funderar på Supporters så innebär det inte bara ArmA 3 utan även:

Supporters Edition (69.99€ / 590kr)

• Operation Flashpoint: Cold War Crisis (2001)

• Operation Flashpoint: Resistance (2002 Expansion)

• ArmA: Armed Assault (2007)

• ArmA: Queen's Gambit (2007 Expansion)

• ArmA 2 (2009)

• ArmA 2: Operation Arrowhead (2010 Expansion)

• ArmA 2: British Armed Forces (2010 DLC)

• ArmA 2: Private Military Company (2010 DLC)

• ArmA 3 (2013)

• ArmA 3 Alpha (2013)

• ArmA 3 Beta (2013)

• ArmA 3 DLC (2014)

4st Spel (Operation Flashpoint, ArmA, ArmA 2, ArmA 3)
3st Expansioner (Operation Flashpoint, ArmA, ArmA 2)
2st DLC (ArmA 2)
?st DLC (ArmA 3)
1st Alpha (ArmA 3)
1st Beta (ArmA 3)

Det står att dessa delas ut som Steam Gifts när du köper, om jag har förstått det rätt så kan du sälja vidare dom om du inte vill ha dom, eller har du redan ArmA 2 och Operation Arrowhead så får du dom 2 som gifts och kan sälja dom till någon som vill lira DayZ för en hundring jämt

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Hittade den här länken för den som är intresserad av varför man inte ska förköpa spel. Håller med författaren. Men vad kan denna om spelindsutrin egentligen
http://kotaku.com/5909105/stop-preordering-video-games-please

Skrivet av Mr. Bravo:

astrob0y verkar ha missat hela poängen med Alphan. BIS är väl medvetna om deras rykte vad gäller buggiga releaser, och det är ju just därför som dom ger sin community en chans att hjälpa till med testningen denna gången. Att kräva en förbokning av spelet för att få tillgång till Alphan är snarare ett sätt att undvika bandwagoneers som inte bryr sig om syftet med det hela (Känner du dig träffad?).

BIS är medvetna om sin historia som utvecklare. Så varför låter de inte communityt att hjälpa dem utan att ta ut en saftig prislapp/kräva förbokning? Det borde vara enkelt för dem, men istället säljer de ett spel som inte är färdigt till deras hängivna community. En väldigt ful arbetsmodell i mitt tycke. Och om de behöver hjälp med buggtester så hjälper jag gärna till, men då ska jag antingen ha betalt alternativt så ska jag vara väldigt pepp på spelet. Men att jag ska betala för det. Aldrig i livet.

Så jag ser det som såhär. ArmA 3 kommer vara en lika stor sörja av buggar som deras tidigare spel och det är utvecklarna medvetna om och det här är deras lösning på deras problem som utvecklare. Att kränga så många spel som möjligt innan spelet blir skydd som pesten (hur populärt var ArmA 2 innan DayZ tex? Spelet var ju en dyr historia som många inte tog notis av). Och att ta betalt för en icke-färdig produkt är en taktik som många andra spelföretag tyvärr verkar använda sig mer av i dagsläget. Något som känns helt befängt. Och på svaret om jag känner mig träffad. Nej, jag känner mig inte träffad. Jag gillar Arma-serien, men jag ser det för vad det är samtidigt som jag ser en shady affärsmodell när jag ser den.

Skrivet av Mr. Bravo:

De som har förtroende för BIS blir däremot erbjudna en riktigt bra deal för det fulla spelet och/eller framtida DLC's, samtidigt som dom får vara med att hjälpa till med den slutgiltiga fasen i utvecklingen för att i slutändan få en så bra produkt som möjligt. Så det är väl klart att det lönar sig? Jag förväntar mig inte ett perfekt spel i höst, men Arma är inte ett spel i mängden som får 2 patchar innan utvecklarna överger det, utan det kommer utvecklas och förbättras under en lång tid framöver, precis som tidigare titlar. BIS är väldigt pålitliga på denna punkten.

Nej ArmA är inte ett spel i mängden. Det är ett spel med världens längsta patchlista (enligt en person i den här tråden). Det säger mycket. De flesta spel släpps inte ett sånt bedrövligt skick så att de behöver en sån bugglista. Att använda det som ett positivt argument är ju verkligen ett tecken på att någon sitter djupt ner i bandwagonen utan att förstå det. Och med tanke på att spelen blir mer avancerade så lär ArmA 3 behöva en lika lång lista av buggpatchar. Och därför tänker iaf jag vänta med att lägga mina surtfördärvade pengar på spelet -som jag ser fram emot - och använda dem på något annat. Tills utvecklarna har fått ihop ett fungerade spel.

Skrivet av Mr. Bravo:

Förstår inte heller jämförelsen. Den är verkligen dum och patetiskt. Det är Zhrooms fanboysim som gjorde att denna missade poängen med min första post #15. Som löd:

Citat:

För tusan gör det inte! Har alla glömt bort hur det gick med förbokningarna av Aliens/SwTOR mfl? Det lönar sig icke att förköpa ett spel då man köper grisen i säcken. Finns inget positivt med det. Ja förutom att vara "först" och spela sönder ett spel och samtidigt få uppleva alpha/beta

Notera att jag nämnde förbokningar av Aliens och /SwTOR mfl. Det vill säga att det inte handlar om just specifikt Aliens. Men det missade någon

Skrivet av krythorian:

Att jämföra arma med trippel A spel överhuvudtaget är att vara tappad bakom vagnen.

Söt. Läs om post #15 så kanske du inser vem som är tappad bakom vagnen. I post #15 skrev jag tydligt att det är dumt att förköpa spel då man inte vet hur det spelet kommer se ut när det släpps. Det är Zhrooms som i post #17 fastnade för Aliens och missade helt poängen med #15.

Skrivet av GetzTheGoldfish:

Om du är lite snål kan du hjälpa till med Arma 3's ARG man kan vinna olika priser som t.ex flera kopior av arma 3, expansioner av tidigare spel i serien, screenshots och videos av spelet samt en hjälm signerad av Bohemia
(ARG=Alternate Reality Game)
Hela saken är någon typ av berättelse/Historia där du måste hjälpa karaktären som är kopplad till spelet på olika sätt där du lär dig mer om bakgrunden till karaktärena i spelet osv. Vill du hjälpa så är instruktioner här
http://altis-quest.com/?page_id=17
Och info här
http://forums.bistudio.com/showthread.php?146797-ArmA-3-new-A...

Grymt. Tack Det är så roligt när företag gör små metagames för att hypea ett spel. Och snål är ett sånt negativt ord, jag tycker mer ekonomisk. De som kallar andra för snål är oftast de som inte har pengar till det som vi ekonomiska har råd att göra.

Skrivet av Murer:

Jag håller med om att förköp oftast är dumt men jag är så sjukt taggad på ArmA 3 så att jag gör ett undantag. Jag skäms lite för det, men bara lite. Om mitt tidiga deltagande leder till att communityt snickrar ihop bra material innan släpp så är jag nöjd.

Förköp är dumt då man givetvis kan få ett spel som är total crap, men egentligen mest för att i de flesta fallen får man på sin höjd något skitonödigt vapen vid förköp, eller någon sunkig map. Förköper jag ArmA 3 så får jag tillgång till alfa, beta och den slutgiltliga versionen för cirkus halva det slutgiltliga priset vid släpp. För vissa är det en dålig deal, för andra är det en bra deal. Jag tycker det är en extremt bra deal om man jämför med andra förköpsmodeller.

Jag håller verkligen med dig om att värdet av diverse deal:er är högst subjektivt och att peppet på ett spel gör så att många tycker det är värt att chansa Jag väljer att inte chansa och får sitta och peppa lite längre, helt klart värt väntan i mitt tycke.

Skrivet av zhrooms:

Det är väl självklart att jag är villig att betala 1000kr för ett spel jag kommer spela hundratals, kanske till och med tusentals timmar? Det jag menar är att det är värt pengarna obviously, till skillnad mot t.ex. dagens konsolspel som släpps för 600kr, är ett dåligt konsolspel värt 600kr, då är ArmA 3 till PC värt typ 3000kr i jämförelse, men dom säljer det för drygt 200kr därav "mind blowing".

Men jösses. Gå en kurs i hur man hanterar pengar. Om det du skriver är sant så är det mind blowing. Förstå att du ska inte köpa ett spel för 1000kr om du kan få samma vara för 300 eller vad summan nu är. Det är mind blowing.

Skrivet av zhrooms:

Det är löjligt hur lite koll du har, de flesta på SweClockers kommer köpa detta utan att tveka en sekund, för dom vet vad ArmA 2 är och exakt vad dom kan förvänta sig av uppföljaren, inte nog med det så börjar Alphan imorgon, spelet släpps om ett halvår, spelet kommer patchas något fruktansvärt i ett halvår från och med imorgon, kommer inte bli i närheten lika buggigt som ArmA 2 någonssin var, ArmA 3 är MER än ett SÄKERT köp, finns ingen jävla "Gris" så långt ögat når, alla som kan tänka själva ser det tydligt och lägger pengarna.

Söt. Försöker du argumentera med att "VI" vet bättre än du. Om du är så säker gör en förbaskad pull så kommer du se att de flesta här på sweclockers inte kommer köpa det Om ditt "VI" vet bättre än du ska hålla så måste de flesta medlemmar för det första delta i ditt påstående och sen måste de flesta även rösta positivt för ditt påstående och det tror jag att du kommer få väldigt svårt att lyckas med. Så släpp det här med att VI vet bättre än du. Det gjorde VI på mellanstadiet.

Du är säker på att ArmA 3 inte kommer vara lika buggigt som Arma 2. Hur kan du vara så säker? Jag kollar på utvecklarnas historik och drar slutsatsen att det kommer vara en sörja lång stund efter realse. Vad grundar du ditt påstående på? Jag hoppas att du har rätt men att sitta och tycke ger jag inte så mycket för.

Skrivet av zhrooms:

Gå och ta ditt "Gris" snack i någon speltråd som det faktiskt passar in i, där folk betalar 600kr för ett spel som inte släppts som det endast finns en gameplay trailer på 2 minuter på, med ett okänt företag bakom, det är idioti. Men i denna tråd vet vi exakt vad vi betalar för.

Nah. Är du upprörd över att någon inte håller med din tanke om ditt favoritspel. Roligt. Ta och andas ut. Det är ett spel vi skriver om.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

BIS är medvetna om sin historia som utvecklare. Så varför låter de inte communityt att hjälpa dem utan att ta ut en saftig prislapp/kräva förbokning? Det borde vara enkelt för dem, men istället säljer de ett spel som inte är färdigt till deras hängivna community. En väldigt ful arbetsmodell i mitt tycke. Och om de behöver hjälp med buggtester så hjälper jag gärna till, men då ska jag antingen ha betalt alternativt så ska jag vara väldigt pepp på spelet. Men att jag ska betala för det. Aldrig i livet.

Saftig prislapp? Spelet säljs ju för fasen för nästan halva priset under Alpha/Beta-perioden, därefter går det upp till fullpris. Du betalar alltså mindre för det fulla spelet om du deltar under testandet, vilket tekniskt sett innebär att du faktiskt får betalt för det, förutsatt att du skulle köpa spelet i slutändan. Men det är som sagt riktat till de med förtroende för BIS, som ändå garanterat kommer köpa spelet. Det fanns tom en tråd på deras forum förra året där just denna modellen föreslogs av communityn, vilket väldigt många var väldigt positiva till. Så det kanske tom var därifrån dom fick idén.

Skrivet av astrob0y:

Så jag ser det som såhär. ArmA 3 kommer vara en lika stor sörja av buggar som deras tidigare spel och det är utvecklarna medvetna om och det här är deras lösning på deras problem som utvecklare. Att kränga så många spel som möjligt innan spelet blir skydd som pesten (hur populärt var ArmA 2 innan DayZ tex? Spelet var ju en dyr historia som många inte tog notis av). Och att ta betalt för en icke-färdig produkt är en taktik som många andra spelföretag tyvärr verkar använda sig mer av i dagsläget. Något som känns helt befängt. Och på svaret om jag känner mig träffad. Nej, jag känner mig inte träffad. Jag gillar Arma-serien, men jag ser det för vad det är samtidigt som jag ser en shady affärsmodell när jag ser den.

Buggar är ju omöjligt att undvika i så stora spel som Arma. Man kan fixa det värsta, men det kommer alltid finnas konstigheter. Det är ingen som förväntar sig ett perfekt Arma3 när det släpps, men däremot så förväntas betydligt mindre problem jämfört med tidigare releaser. Meningen med Alphan är just att slå ihjäl de värsta konstigheterna och få väldigt bred feedback från communityn. Som en av utvecklarna nämner här;

In a way our biggest strength is our biggest weakness: the sandbox. In my opinion such game experience cannot be perfect and bug-free. There are too many variables, combinations and situations to ever test for. But since we love the openness so much, we accept these imperfections. It’s our job to detect the edge cases that pull players out from their immersion and solve them.

Jämför med andra populära sandbox spel som tex Elder Scrolls och GTA, som dessutom har betydligt högre budget bakom sig. Dom är långt ifrån felfria dom också, och får inte i närheten av lika mycket kärlek av utvecklarna som Arma.

Arma2 var visst ett stort spel även innan DayZ. Bara för att det inte snackas om det så mycket på typiska mainstream-forum som detta så innebär det verkligen inte att ingen spelar det. Framgången med Arma2 ledde till både Arma3, Take On Helicopters och antagligen även deras nystart på Carrier Command, samt några mindre titlar, innan DayZ dök upp. Arma2 fick dessutom en fristående expansion, 3 DLC's, och en bantad gratisversion, vilket är mer än de flesta spel. PLUS att dom har fixat så att man kan kombinera Arma2/OA med ToH om man äger båda titlarna, vilket jag inte tror att någon annan utvecklare har gjort förr.

Skrivet av astrob0y:

Nej ArmA är inte ett spel i mängden. Det är ett spel med världens längsta patchlista (enligt en person i den här tråden). Det säger mycket. De flesta spel släpps inte ett sånt bedrövligt skick så att de behöver en sån bugglista. Att använda det som ett positivt argument är ju verkligen ett tecken på att någon sitter djupt ner i bandwagonen utan att förstå det. Och med tanke på att spelen blir mer avancerade så lär ArmA 3 behöva en lika lång lista av buggpatchar. Och därför tänker iaf jag vänta med att lägga mina surtfördärvade pengar på spelet -som jag ser fram emot - och använda dem på något annat. Tills utvecklarna har fått ihop ett fungerade spel.

Patchar handlar inte bara om buggfixar, utan även om nya funktioner, optimering och förbättringar. Testa release-versionerna av Arma2 eller OA och jämför med hur dom ser ut idag med senaste versionen. Det är stora skillnader på allt från UI till grafikinställningar och spelmekaniska funktioner. Så, patchandet handlar alltså lika mycket om utveckling, för att hela tiden göra spelet roligare, modernare och helt enkelt bättre. Det är tecken på att uvecklarna bryr sig om sin produkt och är vill hålla den vid liv. Detta borde uppskattas av vem som helst, men du verkar tyvärr ha en väldigt ytlig uppfattning av spelet.

Jag har lirat Arma2 sedan det släpptes, och det har aldrig funnits något så hemskt i bugg-väg att det har hindrat mig från att ha kul i spelet. Singleplayer och andra tillhörande kampanjer har iof haft en tendens att vara trasiga, men det intresserar inte mig då det inte är dom som spelet handlar om. Det är som sagt inte ett perfekt spel, men fördelarna väger långt över de konstigheterna som kan inträffa. Det har dessutom fått sin charm i serien, på något vis Så det känns passande att avsluta det här inlägget med en klassiker;

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Mycket spel på gång Ska också köpa arma alphan när det kommer. Men precis installerat SimCity, så ska spela det tills dess. Sen kommer också nya starcraft expansionen denna månaden. Blir en dyr månad

Permalänk

Om man tror på ett spel tycker jag man kan förköpa det. Det är ju t.ex. populärt med kickstarter spel idag. Kan ju hända ett spelet blir en besvikelse men så kan det t.ex. även bli om man tror på en aktie och köper den, sen sjunker den i värde i stället för att stiga i värde. Jag var t.ex. mycket nära att förhandsboka Space Citizen för att det skall bli ett ett PC exklusivt spel med förmodligen väldigt bra grafik trots att det annars inte verkar vara min typ av spel. Men det jag inte gillar är när även de stora spelföretagen vill förhandssälja vart och vart annant spel genom specialerbjudanden och specialversioner som man bara kan få om man förhandsköper spelen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Både deras store och forum är segt som sirap just nu. Det kommer att bli många timmar av frustration känner jag på mig.

Permalänk
Medlem

Och så är store stängt för maintenance just nu -.-
Deras servrar kanske inte klarade av allt nu..

EDIT: Nu verkar det funka ;P

Permalänk
Medlem

Köpte precis ARMA3. Underbar känsla :*)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Köpte det på Steam. ETA till färdig download: 6 minuter.

Permalänk

connection timed out...

Permalänk
Medlem

Ni som köpt på Steam, fick ni 3st Alpha Invites som Gifts?

Visa signatur

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Vill man ha spelet så snabbt som möjligt så skulle jag rekommendera Steam. Där gick köpet genom direkt och jag är redan på 65%.

Senaste från deras twitter:
"1, STORE IS DOWN! We’re doing all we can to get the Store servers up quickly for #Arma3 #Alpha!"

Permalänk

Ska skaffa supporters ed så steam är uteslutet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ni som köpt på Steam, fick ni 3st Alpha Invites som Gifts?

Inte jag i alla fall

Permalänk
Medlem

Man ska få 3 st Alpha Lite invites när man köper via Steam, det står t.om. på deras sida.

Däremot så står det också att Alpha Lite börjar 14 mars, så man kanske inte får invites förrän dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smoker1984:

Däremot så står det också att Alpha Lite börjar 14 mars, så man kanske inte får invites förrän dess.

Ah shit

"3 Alpha Lite Invites – Introduce your friends to Arma 3 by inviting them to the free invite-only Arma 3 Alpha Lite (available from March 14, 2013 until June 18, 2013)"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De inställningar ArmA 3 hade valt automatiskt var inte snälla mot datorn men fint var det.

FPSen varierar kraftigt mellan 50 och 20 så jag får spendera ett tag att hitta bra inställningar. Lite av nackdelen med att ha 2560x1440 som skärmupplösning.

Permalänk
Medlem

Va? Finns ArmA 3 ute på Steam redan nu?! Jag hittar det ju inte Vart köpte ni det?

http://store.steampowered.com/search/?snr=1_4_4__12&term=arma

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Va? Finns ArmA 3 ute på Steam redan nu?! Jag hittar det ju inte Vart köpte ni det?

http://store.steampowered.com/app/107410/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

http://store.steampowered.com/app/107410

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Tack för länkarna. Väldigt dålig stil av Valve att inte säga ett dyft om att ett nytt spel finns på deras mycket populära tjänst.

Uppdatering
Och där dök spelet upp på startsidan och i sökresultaten på deras webbsida.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Tack för länkarna. Väldigt dålig stil av Valve att inte säga ett dyft om att ett nytt spel finns på deras mycket populära tjänst.

Uppdatering
Och där dök spelet upp på startsidan och i sökresultaten på deras webbsida.

Det är inte släppt än! Bara en beta/alpha.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Saftig prislapp? Spelet säljs ju för fasen för nästan halva priset under Alpha/Beta-perioden, därefter går det upp till fullpris. Du betalar alltså mindre för det fulla spelet om du deltar under testandet, vilket tekniskt sett innebär att du faktiskt får betalt för det, förutsatt att du skulle köpa spelet i slutändan. Men det är som sagt riktat till de med förtroende för BIS, som ändå garanterat kommer köpa spelet. Det fanns tom en tråd på deras forum förra året där just denna modellen föreslogs av communityn, vilket väldigt många var väldigt positiva till. Så det kanske tom var därifrån dom fick idén.

Japp. Att betala en ynka krona för att få delta i en alpha/beta är ett saftigt pris. Spelet finns ännu inte så att påstå att man köper ett spel är ej sant. Det man köper är en produkt i planering och utvecklingsfas. Och om du inte kan skåda in i framtiden så kan du inte vara helt säker på att spelet kommer ut 2013. Det kan tom frödjas till 2015 eller tom läggas ner helt. Så varför ska jag köpa en alpha/beta i och med den här typen av osäkerheter?
Och varför tror du att spelet säljs för halva priset under alpha/beta-perioden? Är det för att...fniss...företaget är snälla mot sitt hängivna community eller kanske det beror på andra orsaker där man vill täcka kostnaderna så snart som möjligt och därav säljer en produkt som är i utvecklingsfasen till sin hängivna community. Man lägger dvs risken på sin spelbas. En spelbas som utropar ett glädjetjut för att de får betala för att delta i en alpha. Ett väldigt cyniskt sätt att visa tacksamhet till sina fans.

Skrivet av Mr. Bravo:

Buggar är ju omöjligt att undvika i så stora spel som Arma. Man kan fixa det värsta, men det kommer alltid finnas konstigheter. Det är ingen som förväntar sig ett perfekt Arma3 när det släpps, men däremot så förväntas betydligt mindre problem jämfört med tidigare releaser. Meningen med Alphan är just att slå ihjäl de värsta konstigheterna och få väldigt bred feedback från communityn.Som en av utvecklarna nämner

här;

In a way our biggest strength is our biggest weakness: the sandbox. In my opinion such game experience cannot be perfect and bug-free. There are too many variables, combinations and situations to ever test for. But since we love the openness so much, we accept these imperfections. It’s our job to detect the edge cases that pull players out from their immersion and solve them..

Japp, buggar får man stå ut med :). ArmA 2 hade sitt beta-stadie. Fungerade det särskilt väl? Och jag misstänker att du också har varit med om att delta i Alpha/beta tester och då vet du hur frustrerande det är när ett helt community poängterar felen/bristerna i speletoch sen upptäcker att utvecklarna struntar i det. Och det enbart på grund av att det skulle kräva allt för mycket tid/resurser för att backa bandet. Så att sitta och anta att ett spel i en serie ska komma ut med mindre buggar än tidigare realser är väldigt hoppfullt sätt att se på saker och ting.
Om du köper en produkt som är utvecklingstadiet - som i det här fallet - så uppmuntrar man utvecklarna till lathet. Varför ska de exempelvis anstränga sig när de ändå har täckt alla kostnader i och med att deras community har köpt spelet? Det är så kontraproduktivt. Därför ska man inte köpa ett spel i förtid, delta i olika beta tester och sen när spelet kommer ut delta i en ytterligare patchrunda där diverse buggar blir fixade.

Och att en utvecklare försöker vända sitt företags svagheter till en styrka är föga förvånade. Det är ju en självklarhet att de kommer med sådana uttalanden

Skrivet av Mr. Bravo:

Arma2 var visst ett stort spel även innan DayZ. Bara för att det inte snackas om det så mycket på typiska mainstream-forum som detta så innebär det verkligen inte att ingen spelar det. Framgången med Arma2 ledde till både Arma3, Take On Helicopters och antagligen även deras nystart på Carrier Command, samt några mindre titlar, innan DayZ dök upp. Arma2 fick dessutom en fristående expansion, 3 DLC's, och en bantad gratisversion, vilket är mer än de flesta spel. PLUS att dom har fixat så att man kan kombinera Arma2/OA med ToH om man äger båda titlarna, vilket jag inte tror att någon annan utvecklare har gjort förr.

Till och med en utvecklare har gått ut med att spelserien fick ett kraftigt uppsving i försäljningen enbart på grund av DayZ. Visst fanns det ett community kring ArmA 2 ,se bara på den här på sweclockers, men att påstå att det var ett stort sådant är att överdriva till det yttersta. Jag hittar inte länken till uttalandet men här kommer en länk om vilken påverkan dayZ hade på ArmA 2. http://caas.raptr.com/how-dayz-brought-arma-ii-back-to-life/
Spelet låg lite i limbo tills ryktet om dayZ nåde den sk standardspelaren/bandwagoen.

Skrivet av Mr. Bravo:

Patchar handlar inte bara om buggfixar, utan även om nya funktioner, optimering och förbättringar. Testa release-versionerna av Arma2 eller OA och jämför med hur dom ser ut idag med senaste versionen. Det är stora skillnader på allt från UI till grafikinställningar och spelmekaniska funktioner. Så, patchandet handlar alltså lika mycket om utveckling, för att hela tiden göra spelet roligare, modernare och helt enkelt bättre. Det är tecken på att uvecklarna bryr sig om sin produkt och är vill hålla den vid liv. Detta borde uppskattas av vem som helst, men du verkar tyvärr ha en väldigt ytlig uppfattning av spelet.

Det kan även vara ett tecken på att utvecklarna släppte en icke optimerad produkt som sedan har blivit fixad. Det beror på hur man ser det. Du pratar om kärlek, jag ser det mer från ett marknadsperspektiv Hur som så är det bra att liret har blivit fixad under årens gång då spelet är roligt. Men att använda deras patchar som ett argument för något positivt är i mina ögon inte lika gångbart som att påstå att spelet släpptes i bedrövligt skick och har sedan blivit fixad. Men det är jag.

Skrivet av Mr. Bravo:

Jag har lirat Arma2 sedan det släpptes, och det har aldrig funnits något så hemskt i bugg-väg att det har hindrat mig från att ha kul i spelet. Singleplayer och andra tillhörande kampanjer har iof haft en tendens att vara trasiga, men det intresserar inte mig då det inte är dom som spelet handlar om. Det är som sagt inte ett perfekt spel, men fördelarna väger långt över de konstigheterna som kan inträffa. Det har dessutom fått sin charm i serien, på något vis Så det känns passande att avsluta det här inlägget med en klassiker;

-DLJPr2lyno

Jag har inte spelat ArmA2 sedan det släpptes. Jag har ägt spelet länge men det har i mitt tycke varit alltför buggit - de fixade väl de värsta sakerna för ett år sedan om jag minns rätt. Dock så spelar jag enbart i SP och inte lika hängivet och därmed har jag troligen inte rätten att yttra mig (enligt logiken som någon här förde).

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Det är inte släppt än! Bara en beta/alpha.

Joda. Alphan är lanserad på Steam. Och om den är det, så ska den även finnas i deras register och även sökmotor, vilket den nu gör.

Visa signatur

Permalänk

Får en sån otrolig drop på framerate när det kommer rökmoln efter ex. en explosion. Någon som vet hur om det finns någon inställning för just det (hittar ingen själv)?

Vill inte sänka allt då det flyter på kanonbra bortsett från rökmoln då