Samsung Galaxy SIII batteribesvär/laddningsbesvär

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy SIII batteribesvär/laddningsbesvär

Som titeln säger har jag en Galaxy SIII I9300 och har MASSIVA problem med att ladda den. Den har för tillfället suttit kopplad i väggen i ca 30 timmar och laddat enbart 30% under dessa timmar (ca 1% i timman) är det någon som har något förslag på vad det kan vara? Då jag inte direkt känner för att skicka telefonen på undersökning för 500 spänn så frågar jag här först då många verkligen har något vettigt att säga, väldigt tacksam för svar.

Mvh

Permalänk
Medlem

Du laddar med vägg/reseladdaren som följde med när du köpte den?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Batteriet, laddadaptern, usb kabeln eller usb porten i telefonen. Har du testat laddat den genom en dator?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Du laddar med vägg/reseladdaren som följde med när du köpte den?

Yes, väggladdaren. Funkat fint fram tills för några dagar sen då den helt enkelt bestämde sig för att den inte ville längre..

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Batteriet, laddadaptern, usb kabeln eller usb porten i telefonen. Har du testat laddat den genom en dator?

Missade att man kunde Citera flera.. Jag laddar telefonen med Väggladdaren som är en usbkontakt i en vanlig sån där vad man nu kallar dem... (fullständigt värdelös på allt som jag inte nyligen läst om eller på något sätt varit nyligen beblandad med..) adapter som man sätter i väggen?.. Provade i datorn men det tyckte inte telefonen om så den klonade bara allt i minnet och blev galen, fick bli en fabriksåterställning på det, vet inte vad jag gjorde.. Men jag har nog provat det mesta för att få den att samarbeta, och den är lika bra på det som jag är antar jag.. (värdelös)

Permalänk
Medlem

Testa att koppla med en usbkabel från datorn och se hur långtid det tar.
Kan vara batteriet som är dåligt och det kan vara laddaren som lagt av.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

säkert en trasig laddare bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

säkert en trasig laddare bara.

Provat flera.. så tyvär tror jag du har fel. Kanske trasigt uttag i så fall. Men det tror jag inte heller då en hel del andra saker brukar sitta i det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Testa att koppla med en usbkabel från datorn och se hur långtid det tar.
Kan vara batteriet som är dåligt och det kan vara laddaren som lagt av.

Batteriet borde inte vara dåligt på en 5 månader gammal telefon men å andra sidan vet man aldrig vad som hänt med sakerna innan de hamnar hos återförsäljaren. Ska prova igen, hoppas bara inte att saker blir klonade ytterligare en gång.. Återkommer med resultat

Permalänk

När du kollar under "Battery", i din telefon, står det då "AC" eller "USB" inom parentes brevid ordet "Charging" då du laddar din telefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

När du kollar under "Battery", i din telefon, står det då "AC" eller "USB" inom parentes brevid ordet "Charging" då du laddar din telefon?

I väggen står det AC och i datorn USB

Permalänk
Medlem

Okej, för er som visat intresse tackar jag så mycket för hjälpen. Tyvär så är det ingen som helst skillnad mellan att ladda den i datorn och i väggen, dessutom har jag provat andra laddare och sladdar både i väggen och datorn.. Och inget hjälper. Jag antar att jag får skaffa ett nytt batteri eller något. Någon som har en bra idé kanske?

Permalänk
Medlem

Prova med en kompis batteri först innan du köper ett nytt.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garen:

Okej, för er som visat intresse tackar jag så mycket för hjälpen. Tyvär så är det ingen som helst skillnad mellan att ladda den i datorn och i väggen, dessutom har jag provat andra laddare och sladdar både i väggen och datorn.. Och inget hjälper. Jag antar att jag får skaffa ett nytt batteri eller något. Någon som har en bra idé kanske?

http://cdon.se/hemelektronik/samsung_extended_batterykit_gala...

fast nånstans där den finns i lager då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

Prova med en kompis batteri först innan du köper ett nytt.

Ingen kompis som har en likadan telefon.. Alla andra har Note II:or. Typiskt min otur

Permalänk
Skrivet av shauni:

Njaa, tror inte den passar på en SIII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassefrom:

Njaa, tror inte den passar på en SIII

Ups , läste SII, finns dock samma till 3an typ http://www.dustinhome.se/product/5010657845/samsung-galaxy-s-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av shauni:

Får nog bli att jag kollar på något sånt. Suttit på laddning i datorn hela natten här nu och bara gått upp 30%. Då har telefonen även varit avstängd.. Så man kan säga att jag är lindrigt irriterad