Permalänk
Medlem

Speldator 10-14k

Hej!

Nu är det dags för ny dator då den nuvarande börjar bli lite seg och grafikkortet blir överhettat av att spela vissa spel. Går upp i runt 80-100 grader efter ca 20 min och då stänger datorn av sig... Har gjort rent hela datorn och testat öka hastigheten på fläkten men det hjälper inte. Då datorn är lite gammal i övrigt så känns det inte värt att bara uppgradera grafikkortet.

Tänkte mig som sagt en dator för runt 10-14k, ska användas till spel såsom sim city 5, bf3 m.fl. och en hel del filmtittande. Vill gärna ha möjlighet att kunna köra eyefinity senare (ska bara flytta först så jag har ordentligt med utrymme för 3 skärmar ). Skulle gärna ha vattenkylning på processorn, alternativt på grafikkortet och om ni tror det är nödvändigt?

Budgeten är inte helt fast, så har ni någon dator som går strax över 14 så kom med de förslagen också! (Skärmar och dylikt ska inte ingå i budgeten)

Mvh
Vassblad

Permalänk
Medlem

Tycker du borde ha en GTX 680 som graffekort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av STACRAID:

Och en i7 3770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av STACRAID:

Gtx 680 kommer begränsas av VRAM vid högre uppllösningar t.ex. vid användningen av flera skärmar.
Skulle rekommedera 7970 istället som är mycket bättre vid högre upplösningar!

Permalänk
Medlem

Möjlighet att sätta in ett till grafikkort när du skaffar eyefinity, lägg in en hårddisk eller större vattenkylning ifall det behövs.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3077318/2013-03-08