Permalänk
Medlem

problem Nexus 4

Min Nexus fingrar fint utom då och då får tuschen att lägga av då telefonen är låst. Sen kan man pilla sig runt det och sen fungerar telefonen bra då den väl är upplåst. Antagligen bara bugg
Försvinner nog.

Men nu har den även börjat stänga av sig ibland en vecka mellan gångerna ibland 20min.

Har ni haft samma problem med eran? Hört rykten att de är senaste uppdateringen på android som buggar.

Kan jag skicka in den på service? Ger det något?

Permalänk
Medlem

Jag har hört att någons telefon har stängt av sig själv. Haft min sen den kom och jag har haft turen att inte stöta på några problem. Enda är att den kan bli väldigt varm. Lämna in den eller sök på forum.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Min Nexus fingrar fint utom då och då får tuschen att lägga av då telefonen är låst. Sen kan man pilla sig runt det och sen fungerar telefonen bra då den väl är upplåst. Antagligen bara bugg
Försvinner nog.

Men nu har den även börjat stänga av sig ibland en vecka mellan gångerna ibland 20min.

Har ni haft samma problem med eran? Hört rykten att de är senaste uppdateringen på android som buggar.

Kan jag skicka in den på service? Ger det något?

Förut kunde min också stänga av sig - helt slumpmässigt (händer dock inte efter senaste 4.2-uppdateringen).
Finns fortfarande lite små-buggar ang. touchen. Jag har märkt ifall mobilen är låst, och huden nudar en del av skärmen medans man låser upp den så kan den krånga till. Detta fixas dock med att låsa den, och försöka igen (utan att nudda panelen, dvs.).

Permalänk
Medlem

Har abbonemang på den. De går inte att få en annan telefon på något sätt?
Rätt less per buggarna. Svin varm. Sämst kamera. Batteri tiden.

Någon med erfarenhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Någon med erfarenhet?

Antingen lämnar du in den och ber att få en ny eller så säljer du den och köper en ny. Telefonen ska väl inte vara låst till en operatör så det borde väl gå?

Visa signatur

TypeMatrix | MacBook Air 11"

Använd Gilla om ni får det svar ni söker!

Permalänk

Jag har inte haft några problem. Har du gjort en fabriksåterställning från Recoveryn? Kan ju liak gärna fråga tänkte jag Det är ju ett helvete att behöva skicka in den och ännu värre om man får tillbaka den med samma fel som man skickade in för.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Crucial P3 1TB | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 11

Permalänk
Medlem

Telefonen är låst till Halebop
Krångel att sälja och köpa ny så man har låst.abonnemang på nexusen.

Har inte återställt den. Ska pröva de ikväll då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Någon med erfarenhet?

Lackade så hårt på Wifi/Data buggen så jag sålde min Nexus 4. Självklart är det en bra mobil, men tycker inte att man skall acceptera sådana problem.

Men iaf du har uppdaterat till 4.2.2 väl?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Telefonen är låst till Halebop
Krångel att sälja och köpa ny så man har låst.abonnemang på nexusen.

Har inte återställt den. Ska pröva de ikväll då.

Som jag har förstått det är de enda av Halebops lurar som är operatörslåsta iPhone och Samsung GS III 4G. Din Nexus 4 bör vara olåst, även om du kommer att fortsätta att betala av den bindningstiden ut. Fast å andra sidan, om den inte fungerar som den ska är väl enda alternativet egentligen att lämna igen den eller be om att få byta hos Halebop.

Visa signatur

TypeMatrix | MacBook Air 11"

Använd Gilla om ni får det svar ni söker!

Permalänk
Medlem

Vadå för bugg? Vad gjorde den?

Ja självklart uppdaterat.

Svårt att sälja då man låst telefonen. Eller?

Permalänk

Jag skulle inte ha sagt så mycket för efter att jag skrev här igår på eftermiddagen så har min telefon startat om sig två gånger. Det har aldrig hänt förut. Jag har använt GPS mer än jag brukar annars kan jag inte komma på något. Om man söker på det så visar det sig att problemet är känt och att en lösning är på gång.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Crucial P3 1TB | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 11