Arma 3 åsikter / första intrycket

Permalänk
Medlem

Tycker spelet flyter på rätt bra, allt handlar om villken server du är på.
Jag har ingen monster maskin, men ligger på stabila 90+ FPS på servrar jag vet är bra, och jag håller mig bara till dom.

Visa signatur

|i5 2500k @ 4.6 Ghz|GeForce 560Ti|Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE||Creative SB X-Fi EXTREME GAMER| SteelSeries 7H|

Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Att Arma 3 har hacker är ju självklart. Enligt utvecklarna så har de heller inte lagt in anticheat-systemet. Och ja, det kommer vara mycket hacker nu i början, då nya spelare kommer in för att pröva på, och blir besvikna på att det är för mycket realism/för segt. De tröttnar nog snart hoppas jag

Haha, precis som i DayZ menar du?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Quakey:

Tycker spelet flyter på rätt bra, allt handlar om villken server du är på.
Jag har ingen monster maskin, men ligger på stabila 90+ FPS på servrar jag vet är bra, och jag håller mig bara till dom.

Är ju uppenbarligen för att den går på så få kärnor av CPUn att allt hänger på om man har överklockat sin CPU eller inte, vilket ger högsta möjliga effektivitet per kärna, själv kommer jag inte över 55FPS oavsett tillfälle med allt på low, och draw distance runt 1000, FPSen ändras i princip inte alls av att ändra grafikinställningar, men väldigt mycket om jag ändrar draw distance.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |