Permalänk

Det största problemet med Dota 2 är fasen ryssar. Slutar jag spela dota så är det inte för jag tröttnat på spelet, det är fan ryssarna som kommer orsaka det.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk

^

Och delay

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

^

Och delay

När ska ni lära er förstå skillnaden på delay och castspeed?

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk gnäller så mycket på ryssar, jag upplever inte mer problem med ryssar än med annat folk.
Är ju bara att muta alla som skriver på något annat språk än engelska om det så bara är ett ord.
Sen brukar jag även muta motståndarlaget.

Skrivet av fusiob:

Precis, jag upplever knappt någon delay alls när jag spelar på europeiska servrar och inte så farlig när man spelar på us east.
Men jag antar att det är mycket folk som spelat hon som tror att det ska vara som där.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Skrivet av fusiob:

Skrivet av Enity:

Förstår inte varför folk gnäller så mycket på ryssar, jag upplever inte mer problem med ryssar än med annat folk.
Är ju bara att muta alla som skriver på något annat språk än engelska om det så bara är ett ord.
Sen brukar jag även muta motståndarlaget.

Precis, jag upplever knappt någon delay alls när jag spelar på europeiska servrar och inte så farlig när man spelar på us east.
Men jag antar att det är mycket folk som spelat hon som tror att det ska vara som där.

Att uppleva är inte samma sak som att det inte finns. Posten ovanför säger att det inte finns delay, och du säger att det finns, men att du inte upplever den?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Att uppleva är inte samma sak som att det inte finns. Posten ovanför säger att det inte finns delay, och du säger att det finns, men att du inte upplever den?

Klart det finns delay, finns delay i hon också och allt annat för den delen för du förstår väl själv att det är fysiskt omöjligt att något kan hända utan fördröjning.
Frågan är om fördröjningen mellan knapptryckningen och reaktionen i spelet är tillräckligt stor för att den ska märkas av.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Skrivet av Enity:

Klart det finns delay, finns delay i hon också och allt annat för den delen för du förstår väl själv att det är fysiskt omöjligt att något kan hända utan fördröjning.
Frågan är om fördröjningen mellan knapptryckningen och reaktionen i spelet är tillräckligt stor för att den ska märkas av.

Ja, självklart.
Jag anser att fördröjningen i Dota 2 är för stor. Om de skulle göra den lik HoN/LoL, så skulle de få fler spelare, inkl. mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förstår inte erat problem med Ryssar. Är ni i en så lågskill bracket att det faktiskt existerar ryssar där? Spelar i Very High Skill bracketen och det är inte ofta man springer in i ryssar där, de man springer in i kan ofta spela spelet hyffsat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Ja, självklart.
Jag anser att fördröjningen i Dota 2 är för stor. Om de skulle göra den lik HoN/LoL, så skulle de få fler spelare, inkl. mig.

Testa att spela på ryska servrar då, dom ligger i stockholm vad jag vet.
Testade precis själv att göra en lobby på stockholm server och fick under 30ms, ingen aning om vad man får på hon servrar eller lol servrar men jag blir förvånad om det är någon större skillnad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Ja, självklart.

Den ska dock vara lika stor som I HoN/LoL, bara att de har mindre cast speed/animation (vaddunuvillkalladet).. (Jämför Lina-Pyromancer).

Och för de som klagar på ryssar, spela med någon då. Inte så svårt att hitta andra som klagar på ryssar och vill spela med just dig.

Permalänk

Testade precis att lira lite Dota 2, kände direkt att det var fördröjning när man klickar runt med sin gubbe. Visst, den är liten. Men är man van HoN-spelare, så känns det förjävla äckligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Yukki:

Den ska dock vara lika stor som I HoN/LoL, bara att de har mindre cast speed/animation (vaddunuvillkalladet).. (Jämför Lina-Pyromancer).

Får man fråga vilka källor du utgår ifrån? Är det något som en utvecklare eller en"vanlig gamer" har sagt?

Själv har jag kört HoN i ett tag och märkte genast av "input delay" när jag testade dota2. Inte bara i cast speed utan även när man klicka på marken för att flytta sin hero känns det ungefär som att köra med 150 ping.

Visa signatur

- Look into your hard drive and open your mercy file.
- File not found.

Permalänk
Medlem

De som klagar på delay, klagar egentligen på att castspeeds/turning speeds är "för långa" i dota2 punkt slut. Jag spelade HoN i två år innan jag bytte till dota2 och har spelat wc3 Dota sen innan. Jag kände precis likadant när jag spelade dota2 för första gången men den känslan går snabbt över när man märker hur mycket bättre spelet är på nästan alla plan.

Det enda jag har o klaga på är att valves matchmaking system inte är det bästa. Förhoppningsvis bättrar de på formulan efter hand. Men som det ser ut nu balanserar de bla ett lag genom att ge dig kassa team-mates istället för bättre motståndare vilket jag tycker är fel. Gör det ett helvete att solo queue:a.

HoNs matchmaking tyckte jag var betydligt bättre överlag. Att slippa ryssarna var ju iofs ett stort plus med.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Testade precis att lira lite Dota 2, kände direkt att det var fördröjning när man klickar runt med sin gubbe. Visst, den är liten. Men är man van HoN-spelare, så känns det förjävla äckligt.

Det är inbyggt i motorn som i Dota 1 för att DET ÄR just dota och inte HoN.

HoN har nästan intill 0 dely mot server sidan på registrering av din gubbe.

Dota 1 och dota 2 har inbyggd dely för det är just dota.

Jag hade slutat spela dota 2 om det hade blivit samma castspeed asså då typ 0 och 0 dely.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av jonasies:

De som klagar på delay, klagar egentligen på att castspeeds/turning speeds är "för långa" i dota2 punkt slut. Jag spelade HoN i två år innan jag bytte till dota2 och har spelat wc3 Dota sen innan. Jag kände precis likadant när jag spelade dota2 för första gången men den känslan går snabbt över när man märker hur mycket bättre spelet är på nästan alla plan.

Det enda jag har o klaga på är att valves matchmaking system inte är det bästa. Förhoppningsvis bättrar de på formulan efter hand. Men som det ser ut nu balanserar de bla ett lag genom att ge dig kassa team-mates istället för bättre motståndare vilket jag tycker är fel. Gör det ett helvete att solo queue:a.

HoNs matchmaking tyckte jag var betydligt bättre överlag. Att slippa ryssarna var ju iofs ett stort plus med.

Skrivet av tvelander:

Det är inbyggt i motorn som i Dota 1 för att DET ÄR just dota och inte HoN.

HoN har nästan intill 0 dely mot server sidan på registrering av din gubbe.

Dota 1 och dota 2 har inbyggd dely för det är just dota.

Jag hade slutat spela dota 2 om det hade blivit samma castspeed asså då typ 0 och 0 dely.

Var god definiera "castspeed" för mig. Om jag högerklickar på en punkt, så är det en väldigt liten fördröjning mellan högerklicket och att gubben börjar vända på sig. Är det den sk "castspeed'en"?

Visa signatur
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Var god definiera "castspeed" för mig. Om jag högerklickar på en punkt, så är det en väldigt liten fördröjning mellan högerklicket och att gubben börjar vända på sig. Är det den sk "castspeed'en"?

Hur snabbt gubben vänder på sig kallas turn-rate och är olika för varje hjälte, något som kan ändras för att balansera olika hjältar. Cast-speed (antar att det är samma som animation som jag hör fler använda) är hur lång tid det tar från att du klickar till att din hjälte faktiskt attackerat, även detta kan ändras för att balansera hjältar.

Det höjer svårighetsgraden och kravet på det taktiska tänkandet.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

När du klickar på en punkt som är bakom din hero så tar det en viss tid för din hero att vända på sig. Detta kallas för turning speed. I HoN har heroes överlag en betydligt snabbare turning speed än i dota/dota2. I dota balanseras olika heroes mer kring deras turning speeds, cast speeds och base attack times (BAT) än vad de gör i HoN där alla har ungefär samma.

Ett exempel på en hero som har snabb turning speed i dota är shadow fiend (soul stealer, som dock har ännu snabbare i HoN afaik) och ett exempel på en hero som har lång turning speed är drow ranger.

Cast time eller cast animation time är den tid det tar för heron att dra iväg en spell efter man klickat på den (och heron står i rätt riktning). Vilket är mycket snabbare i HoN överlag.

Base attack time är den tid det tar för heron att göra en vanlig attack. Också mycket snabbare i HoN överlag. En hero som har mycket långsamt BAT i dota är lina (pyromancer).

En annan sak att lägga till kring det hela är att HoN mappen är betydligt större, så det känns som man rör sig fortare osv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Därför ingen spelar HoN då?

Permalänk
Medlem

Fanns en gång i tiden då det fanns en delay i DotA2 som var ett misstag för ca 2 år sedan (Den var på 0.5 sekunder). En video gjordes av GLHF casting Sunsfan, nu en del av Dotacinema som bevisade detta. Efter den videon fixades delayen. Denna video är dock nu privat. Man diskuterar detta bland annat här http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1068359-d...

Idag finns det nog en liten delay, men det beror nog mest på att s2 har satsat ganska mycket på just att allt ska ske direkt i jämförelse med, säg Starcraft som också har liknande "delay" som DotA2... I HoN så förutspår spelet var man klickar, det gör varken DotA2 eller SC2.

Man blir dock van ganska snabbt. Spelade DotA1 och sedan HoN så fort den försa Pudge/Devourer videon kom upp, och var med under hela betan sedan dess och vid release. Gick till DotA2 så fort jag fick min nyckel och blev van väldigt snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fusiob:

Folk som lirat vissa andra MOBA spel blir helt sjukt störda på att gubbarna behöver vända/etc... Tycker själv det är mycket bättre såhär...

Skrivet av Yukki:

Fanns en gång i tiden då det fanns en delay i DotA2 som var ett misstag för ca 2 år sedan (Den var på 0.5 sekunder). En video gjordes av GLHF casting Sunsfan, nu en del av Dotacinema som bevisade detta. Efter den videon fixades delayen. Denna video är dock nu privat. Man diskuterar detta bland annat här http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1068359-d...

Idag finns det nog en liten delay, men det beror nog mest på att s2 har satsat ganska mycket på just att allt ska ske direkt i jämförelse med, säg Starcraft som också har liknande "delay" som DotA2... I HoN så förutspår spelet var man klickar, det gör varken DotA2 eller SC2.

Man blir dock van ganska snabbt. Spelade DotA1 och sedan HoN så fort den försa Pudge/Devourer videon kom upp, och var med under hela betan sedan dess och vid release. Gick till DotA2 så fort jag fick min nyckel och blev van väldigt snabbt.

Intressant med alla dessa självuppfyllande profetior. "Det fanns förr och det bevisades men nu finns inte bevisen kvar tyvärr!"

Tror mer på att Dota/Lol/HoN communitisen försöker smutskasta varandra för att själva vara bäst. Hah...
Googlade lite på HoN 'förutspår' mitt klickande... Kunde inte heller hitta källa på det. Men är ganska nyfiken på hur det fungerar, speciellt med riktiga profs...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av cjal:

Förstår inte erat problem med Ryssar. Är ni i en så lågskill bracket att det faktiskt existerar ryssar där? Spelar i Very High Skill bracketen och det är inte ofta man springer in i ryssar där, de man springer in i kan ofta spela spelet hyffsat.

Problemet är att MM totalt ballar ur ibland (och det klagar proffsen också på) framför allt när man inte kör solo MM. Det kan bli 5 randoms mot ett 5-manna team osv. Jag kör i very high (har spelat mot/med flera spelare som är i proffslag atm), spelar bara EU West med engelskt språk och jag möter/spelar med ryssar väldigt ofta (jag vet inte om det beror på tiden jag spelar eller vad det är). När jag påpekade att detta är EU-west server med engelskt språk fick jag svaret "Russia is part of Europe too, no problems". Sen blev det inte ett mer engelskt ord i hela matchen från de tre spelarna. Och jo vissa ryssar kan spela, men de kan ofta lite engelska och försöker kommunicera "miss bot" istället för an rad kyrilliska tecken som är helt omöjliga att gissa sig till (om det ens betyder "miss bot" från första början).
Oavsett hur bra de spelar så försvåras det om de inte kan kommunicera, det är fortfarande ett lagspel.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Här är ett ganska bra bevis på hur delayen var då, så kan man jämföra själv när man kör. http://www.youtube.com/watch?v=kuI8p1pIAVw kan jämföras med idag http://www.youtube.com/watch?v=jPFlZRAqDjM

Idejder är också väldigt vag om hur det fungerar. Han sa bara att i HoN så ska allting hända PRECIS då när man klickar.

Om man vill jämföra med hur det är idag: http://www.youtube.com/watch?v=ByD29uiJYjc (Tror inte SC2 har ändrat på det då det är så det ska vara) http://www.youtube.com/watch?v=7QYpU-PCIHg

Vet inte dock hur trovärdiga de två sista videorna är.

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Därför ingen spelar HoN då?

Varför skulle ingen spela HoN?

Visa signatur
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Varför skulle ingen spela HoN?

För att DotA 2 finns?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Det stod att de lagt till Bristleback i changeloggen för patchen som kommer på fredag. Då undrar jag om de ändrat tillbaka hans namn till Bristelback eller om de bara skrivit så i patch notesen.

Edit: Han heter Bristleback ingame också. Tur att de ändrade tillbaka namnet från Bristlebog

Permalänk
Medlem

Bristleback!

CHANGELOG

- Added Bristleback!

GAMEPLAY
- Broodmother: Fixed Insatiable Hunger cooldown on level 1 and 3.
- Dragon Knight: Fixed Dragon Blood armor bonus not carrying over to Illusions.
- Dragon Knight: Fixed Elder Dragon Form frost slow getting dispelled when target initially becomes Magic Immune.
- Doom: Fixed Doom damage being blocked by Pipe.
- Enchantress: Fixed Nature's Attendants lasting 1 second less than intended.
- Huskar: Fixed Life Break leap moving too fast.
- Magnus: Fixed Shockwave hitting units behind you.
- Mirana: Fixed Mirana's Leap range being slightly too short.
- Nyx Assassin: Fixed Impale traveling too far.
- Phantom Lancer: Fixed being able to have 1 juxtapose illusion too many
- Razor: Fixed Static Link break range being 25 too short.
- Shadow Shaman: Fixed Shackles doing a little less damage than intended.
- Slark: Fixed Pounce not initiating an attack order on the leashed target.
- Templar Assassin: Fixed Meld buff getting dispelled.
- Visage: Fixed Familiars not getting affected by Chronosphere.
- Weaver: Fixed being The Swarm units being unable to Latch onto sleeping units.
- Weaver: Fixed The Swarm getting permanently dispelled if the enemy is invulnerable .
- Weaver: Fixed the Swarm units not doing their initial attack immediately upon latching.
- Added Psuedo Random chance for Roshan's Bash.
- Fixed Eye of Skadi frost slow getting dispelled when target initially becomes Magic Immune.
- Fixed Diffusal Blade proccing multiple damage instances.
- Fixed heroes flickering on the minimap when walking by Sentry Wards while under Smoke of Deceit.

UI
- Pausing in a practice or tournament game now prevents the team that paused from querying units, moving the camera or accessing the shop.
- Added ability and item notes, detailed tooltips that will display only if ALT is pressed.
- Adjusted Replay Highlight scene leadin time a bit.
- Arcane Boots now has 'mana' as a shop alias.
- Wisp name change to Io.
- Added 10 second rewind button to replay controls.
- Spectator Items panel now takes up less space and shows items ordered by value.
- Steam friends can be added, removed, and friendship requests confirmed/ignored from within Dota 2.

VISUALS
- New Vengeful Spirit model.
- Added in-game models for when the following items are dropped from inventory into the world: Gem of True Sight, Observer Wards, and Sentry Wards.

BOTS
- Added Bounty Hunter bot.
- Significantly revised how Roam mode works.

AUDIO
- Revised Beastmaster's voice.

DOTA 2 STORE
- Added the Treasure Key of the Cursed Wood and the Treasure Key of the Shaper Divine.
- Several old keys have returned to the store along with a very low drop rate for some older community chests.
- The current set of community crates will no longer expire, but their drop rate will be decreased over time and their rarity increased over time.
- Added new sets for Brewmaster, Lich, Riki, Juggernaut, Beastmaster, and Spectre.
- Added a couple new couriers!

Update 2

- Updated Bristleback model and portrait.
- Updated Vengeful spirit images to match the new model.
- Spectre: Fixed a case where leaving and rejoining the Spectral Dagger path could cause Spectre to temporarily lose no collision.
- Added 'BB' as alias for bristleback in hero search.
- Fixed Bristleback portrait not lipsyncing.
- Fixed Store button triggering Today button.
- Added Bristleback voice credit.
- Fixed Bristleback turn rate.
- Fixed Quill Spray killing couriers.
- Fixed pause restrictions being circumventable.

Update 3

- Fixed not regaining control until after the unpause timer (3...2...1) ends.
- Fixed Quill Spray vs damage block.
- Bristleback: Fixed Warpath not showing the durations of its stacks.
- Bristleback: Fixed illusions not getting bonuses from Warpath.
- Bristleback: Fixed Quill Spray stacks not each having their own durations.
- Added "Select unit under mouse" keybind for spectators.
- Fixed bots saying that they're roaming to "base" if they're roaming to a unit that's not currently in a lane.

Update 4

- Bristleback: Quill Spray stacks aren't shown to enemies on the UI.
- Bristleback: Fixed Bristleback preserving damage greater than 250 dealt at one time and creating extra Quill Sprays.
- Bristleback: Fixed Bristleback reducing damage from HP Removal.
- Fixed bots not knowing how to lane with Bristleback.

Update 5

- Fixed post-game crash.
- Fixed friend state not updating correctly in-game.
- Fixed Nyx Impale range
- Fixed Goo speed and creep duration.
- Fixed some tooltips

Dold text
Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av cjal:

Bristleback!

CHANGELOG

- Added Bristleback!

GAMEPLAY
- Broodmother: Fixed Insatiable Hunger cooldown on level 1 and 3.
- Dragon Knight: Fixed Dragon Blood armor bonus not carrying over to Illusions.
- Dragon Knight: Fixed Elder Dragon Form frost slow getting dispelled when target initially becomes Magic Immune.
- Doom: Fixed Doom damage being blocked by Pipe.
- Enchantress: Fixed Nature's Attendants lasting 1 second less than intended.
- Huskar: Fixed Life Break leap moving too fast.
- Magnus: Fixed Shockwave hitting units behind you.
- Mirana: Fixed Mirana's Leap range being slightly too short.
- Nyx Assassin: Fixed Impale traveling too far.
- Phantom Lancer: Fixed being able to have 1 juxtapose illusion too many
- Razor: Fixed Static Link break range being 25 too short.
- Shadow Shaman: Fixed Shackles doing a little less damage than intended.
- Slark: Fixed Pounce not initiating an attack order on the leashed target.
- Templar Assassin: Fixed Meld buff getting dispelled.
- Visage: Fixed Familiars not getting affected by Chronosphere.
- Weaver: Fixed being The Swarm units being unable to Latch onto sleeping units.
- Weaver: Fixed The Swarm getting permanently dispelled if the enemy is invulnerable .
- Weaver: Fixed the Swarm units not doing their initial attack immediately upon latching.
- Added Psuedo Random chance for Roshan's Bash.
- Fixed Eye of Skadi frost slow getting dispelled when target initially becomes Magic Immune.
- Fixed Diffusal Blade proccing multiple damage instances.
- Fixed heroes flickering on the minimap when walking by Sentry Wards while under Smoke of Deceit.

UI
- Pausing in a practice or tournament game now prevents the team that paused from querying units, moving the camera or accessing the shop.
- Added ability and item notes, detailed tooltips that will display only if ALT is pressed.
- Adjusted Replay Highlight scene leadin time a bit.
- Arcane Boots now has 'mana' as a shop alias.
- Wisp name change to Io.
- Added 10 second rewind button to replay controls.
- Spectator Items panel now takes up less space and shows items ordered by value.
- Steam friends can be added, removed, and friendship requests confirmed/ignored from within Dota 2.

VISUALS
- New Vengeful Spirit model.
- Added in-game models for when the following items are dropped from inventory into the world: Gem of True Sight, Observer Wards, and Sentry Wards.

BOTS
- Added Bounty Hunter bot.
- Significantly revised how Roam mode works.

AUDIO
- Revised Beastmaster's voice.

DOTA 2 STORE
- Added the Treasure Key of the Cursed Wood and the Treasure Key of the Shaper Divine.
- Several old keys have returned to the store along with a very low drop rate for some older community chests.
- The current set of community crates will no longer expire, but their drop rate will be decreased over time and their rarity increased over time.
- Added new sets for Brewmaster, Lich, Riki, Juggernaut, Beastmaster, and Spectre.
- Added a couple new couriers!

Update 2

- Updated Bristleback model and portrait.
- Updated Vengeful spirit images to match the new model.
- Spectre: Fixed a case where leaving and rejoining the Spectral Dagger path could cause Spectre to temporarily lose no collision.
- Added 'BB' as alias for bristleback in hero search.
- Fixed Bristleback portrait not lipsyncing.
- Fixed Store button triggering Today button.
- Added Bristleback voice credit.
- Fixed Bristleback turn rate.
- Fixed Quill Spray killing couriers.
- Fixed pause restrictions being circumventable.

Update 3

- Fixed not regaining control until after the unpause timer (3...2...1) ends.
- Fixed Quill Spray vs damage block.
- Bristleback: Fixed Warpath not showing the durations of its stacks.
- Bristleback: Fixed illusions not getting bonuses from Warpath.
- Bristleback: Fixed Quill Spray stacks not each having their own durations.
- Added "Select unit under mouse" keybind for spectators.
- Fixed bots saying that they're roaming to "base" if they're roaming to a unit that's not currently in a lane.

Update 4

- Bristleback: Quill Spray stacks aren't shown to enemies on the UI.
- Bristleback: Fixed Bristleback preserving damage greater than 250 dealt at one time and creating extra Quill Sprays.
- Bristleback: Fixed Bristleback reducing damage from HP Removal.
- Fixed bots not knowing how to lane with Bristleback.

Update 5

- Fixed post-game crash.
- Fixed friend state not updating correctly in-game.
- Fixed Nyx Impale range
- Fixed Goo speed and creep duration.
- Fixed some tooltips

Dold text

Tack för changelog! Har inte uppdaterat tråden på länge men ska försöka hinna med det ikväll!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tack för changelog! Har inte uppdaterat tråden på länge men ska försöka hinna med det ikväll!

Skickades från m.sweclockers.com

Inga problem, som du kanske märkt har jag försökt ha hand om att uppdatera tråden vid varje patch när du inte hunnit göra det

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av cjal:

Inga problem, som du kanske märkt har jag försökt ha hand om att uppdatera tråden vid varje patch när du inte hunnit göra det

yep det är perfekt! tack!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare

Weekly Patch Update #45

Har uppdaterat tråden med Weekly Patch Update #45
Patch notes:

- Added Netolic Pro League Ticket
- G-1 Courier: Added particle effects, haste animation and upgraded courier quality
- Bristleback: Fixed Quill Spray stacks being removed by Dark Pact and Kraken Shell.
- Bristleback: Fixed Warpath's oldest stack duration not getting refreshed if another spell was cast with max stacks.
- Rubick: Fixed Rubick gaining infinite no-collision if he stole another spell while following the Spectral Dagger path.

BOTS

- Bots will now soimetimes use Medallion of Courage on neutrals.
- Fixed BH potentially selling a stout sheild that he needs to make poor man's shield.
- Sand King will now break Sandstorm if he's not invisible.

Dold text
Visa signatur