Podcast 22: "Battlefield 4"

Permalänk
Medlem

Ett TILL Battlefield? Kom igen nu DICE, hitta på något nytt...

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av evok:

Fortfarande i utveckling, ska släppas till hösten/vintern om inget går fel tror jag de siktar på.

Förövrigt lite besviken på grund av hur likt BF3 det är, men ska inte döma innan jag sett MP.

De frågade fansen vad de ville ha, och de ville ha det.
Jag själv som inte hör till p12 generationen vill se något nytt istället, alltså helt nytt, annat årtionde eller århundrade, och inte bara balt-land och mellanöstern.

Permalänk
Medlem

Det ända jag vill veta är om man kan rasera alla byggnader som i BC2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Tyvärr Jonas detta är numera BF temat =/
http://youtu.be/U8HVQXkeU8U?t=16m55s

fyfan vad pinsamt jävla dåligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av palusa:

Skulle vilja se dig producera något ens i närheten av detta stor risk det kommer hända

Vad har det att göra med detta? Älskar sweclockers nuförtiden, folk kan inte hålla sig ontopic oavsett vad
Säg något och de går direkt offtopic!

Men visst, gillar man dåligt ljud alt skorrigt ljud så älskar man nog detta också

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Inaktiv

Ska man skratta eller gråta? Intern community för editorn.... Man blir fan äcklad.

Permalänk
Medlem

Kollar man på prisjakt så ser det ut som att vissa butiker får in Bf4 i lager den första November 2013. Kan detta vara fel information eller? Det ska ju komma nu i höst, så varför inte i November. På vissa andra butiker ser det ut som att det ska komma 01/01-20 vilket är helt fel.

http://piclair.com/17st9
http://piclair.com/9pqyn

(Länkar då jag inte vet hur man lägger in bilder)

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem

Än så länge är det rätt intetsägande. Singel Player kampanjen kommer jag ignorera helt precis som BF3. Det är multiplay man ser fram emot än en gång. Att det är ett steg upp från BF3 är ju väntat då de redan gjort ett rejält grundjobb med frostbite samt att de kan pusha allting för framtidens konsoller/datorer också. Helt rätt!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Det tar i hårt att inte posta Ernst Kirchsteiger "meme'n" som jag och Skribent Hugosson upfann för något år sen ><

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Ett TILL Battlefield? Kom igen nu DICE, hitta på något nytt...

Det är inte Dice's beslut nuförtiden eftersom dom är EAs lapdogs,
och EA är ju som bekant inte intresserade av nåt annan än att mjölka skiten ur allt dom kan.
Personligen tycker jag dom skulle hoppa över nuvarande generation och bara kört pc/next gen, fokuserat helt på MP och skrotat SP helt och hållet.

Permalänk

Är det denna SAAB-reklam ni syftade till? (och varianter av den)

http://www.youtube.com/watch?v=zKViA_z6jwE

Ska bli intressant och se hur lång tid det tar för spelindustrin att "mogna". Det tar nog några år till innan det finns en äldre spelarbas som stödjer stora OCH komplexa spel så speltillverkarna inte behöver kompromissa gentemot det som den yngre generationen vill ha.

Permalänk
Medlem

nice att det kommer ett nytt spel, var inte så förtjust i trean... spelade dock inte premium banorna fast.. meh..

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Medlem

Hela artikeln va helt kanon men inte videoklippet som bara hackade sig genom klippet. Not good

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X3D | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Hellhound | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink, Kingston Fury Renegade Gen 4 2TB | Corsair RM850e ATX 3.0 850W V3 | Arctic Liquid Freezer III 240 | Windows 11 Pro

Permalänk
99:e percentilen

Spelade han på konsol eller PC? Han rörde sig som att han använde handkontroll och det såg ut att vara 720p, men det stod "Press E to ..." på dörrar och fordon.

EDIT: Lyssnat på Podcasten. Emil och Jonas säger exakt samma som jag.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Ser ut som en mod till BF3...

Håller med...

Permalänk
Skrivet av STimmyS:

Samma fordon samma ljud ? Visst de kanske andvänds i verkligheten fortfarande men en uppdatering efter ett par år hade jag föredragit

Ljudet i BF3 är oerhört bra, en förändring skulle nästa bara kunna bli sämre

Jag är dock inte jätteimponerad av grafiken. Visst har de tagit bort allt blått och lens-flare men det är sådant som borde gjorts i BF3 från början. Jag vill se vegetation som rör sig naturligt och som påverkas av spelarens rörelser, men det kanske är en begränsning i frostbite-motorn.

Med det sagt så kommer jag troligvis spela sönder BF4

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Avstängd

Tycker dom ska satsa på en uppföljare till Mirrors edge istället.. :'(

Permalänk

Här kommer en grov idé om hur en multiplayerbana/spelstil skulle kunna se ut i BF4.

Spelat går ut på att förstöra andra lagets hangarfartyg/moderfartyg, antingen att sänka det genom attacker eller att ta sig ombord och erövra bryggan (capturepoint), det laget som först gör något av detta vinner.
Hangarfartyget tar skada av allt som skadar och kommer inte kunna repareras under matchens gång, det måste vara tåligt så att en match kanske tar 10-15min.

Allt utspelas ute på öppet hav.
Basen för varje lag är hangarfartyget (moderfartyg). Varje moderfartyg har en jagare vid sidan som skydd (mot ubåtsattacker m.m.)
Båda hangarfartygen är givetvis bestyckade med stationärt försvar, luftvärn, kanoner, radar m.m som försvar mot attacker från motståndaren.

På hangarfartygen finns:
Jetplan
Helikoptrar
Båtar
U-Båt bestyckad med torpeder som även kan frakta soldater som kan ta sig ombord och förstöra "bryggan".
Kanske till och med drönare som fjärrstyrs från moderskeppet.

För att blanda in lite markstrider kan man sätta en ö i mitten med stationära vapen som kan användas av de lag som erövrar dem.
(Capture to use and to spawn.)

Vad tror ni om detta?

Permalänk
Medlem

Ja, jag tror bf4 kommer ha minst lika dålig hitbox som 3an.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddman_Swe:

Här kommer en grov idé om hur en multiplayer bana skulle kunna se ut i BF4.

Spelat går ut på att förstöra andra lagets hangarfartyg/moderfartyg, antingen att sänka det genom attacker eller att ta sig ombord och erövra bryggan (capturepoint), det laget som först gör något av detta vinner.
Hangarfartyget tar skada av allt som skadar och kommer inte kunna repareras under matchens gång, det måste vara tåligt så att en match kanske tar 10-15min.

Allt utspelas ute på öppet hav.
Basen för varje lag är hangarfartyget (moderfartyg). Varje moderfartyg har en jagare vid sidan som skydd (mot ubåtsattacker m.m.)
Båda hangarfartygen är givetvis bestyckade med stationärt försvar, luftvärn, kanoner, radar m.m som försvar mot attacker från motståndaren.

På hangarfartygen finns:
Jetplan
Helikoptrar
Båtar
U-Båt bestyckad med torpeder som även kan frakta soldatersom kan ta sig ombord och förstöra "bryggan".
Kanske till och med drönare som fjärrstyrs från moderskeppet.

För att blanda in lite markstrider kan man sätta en ö i mitten med stationära vapen som kan användas av de lag som erövrar dem.
(Capture to use and to spawn.)

Vad tror ni om detta?

Det roliga är ju att man inte kommer få köra ubåtarna utan de är räls. Kommer utgöra samma syfte som "gunship" gör i dagens bf3.

Så visst det du säger låter ju kul precis som TITAN mode eller va de hette i bf2142 som var väldigt kul.

Men det tror inte jag att dom vill göra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte särskilt mycket om BF4, trailern såg riktigt nice ut.

Men, är det bara jag som tycker att det är för jävligt att en svensk speltillverkare så aktivt bidrar med a glorifiera amerikanerna?

Säger inte att amerikaner är onda eller så... men det är ett sådant tjat om dem. Alla spel ska utspela sig i New York. Är det någon annanstans så är man en amerikansk soldat som ska rädda världen.

Varför gör inte DICE en kampanj som fokuserar på en NATO styrka eller liknande?

Permalänk

Ctrl+c--> Ctrl+v-->nya skins/maps -->ny titel = nytt spel.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Men, är det bara jag som tycker att det är för jävligt att en svensk speltillverkare så aktivt bidrar med a glorifiera amerikanerna?

Säger inte att amerikaner är onda eller så... men det är ett sådant tjat om dem. Alla spel ska utspela sig i New York. Är det någon annanstans så är man en amerikansk soldat som ska rädda världen.

Låter intressant.
Man ska kunna spela som en Isaf soldat som åker till Afganistan och anordnar informationsmöten med lokalbefolkningen.
Sen bygger man en bro över en bäck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Låter intressant.
Man ska kunna spela som en Isaf soldat som åker till Afganistan och anordnar informationsmöten med lokalbefolkningen.
Sen bygger man en bro över en bäck.

Haha...Dagens bästa!

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Jag har en känsla av att detta kan bli Battlefield COD edition... :/

Permalänk
Medlem

bössorna lät nice, m4an låter lite väl tam i 3an.

lämnar den här bilden här.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd

Snyggt, ska bli kul sen med Need For Speeds nästa utgåva att använda denna lilla uppdatering av motorn.

Skulle va kul om de uppdaterade vissa befintliga spel, typ deluxe edition med nya motorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

På vilket sätt menar du att Amerikanare glorifieras?
Att BF serien anspelar på ett par supermakter är inte alls konstigt i min mening. Kopplingen till vår samtid är påtaglig och för att fånga intresset hos spelare när det kommer till, mer eller mindre storskaligt, krig är att det bygger på arsenalen hos en stormakt. Hade gärna sett Sverige förvara hedern som i MOH men vad har vi att komma med, JAS? Frankrike har Mirage och Tyskland en gammal Messerschmitt i en hangar. Nationaliteten är nog lika viktig som färgen på en schackpjäs.
Möjligen för att vara lite neutrala så kan man ju slänga in Kina också men det är säkert en praktisk faktor för DICE/EA att avgränsa till två supermakter för att få ner kostnaden/utvecklingstiden.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt att de återinför samma grad av förstörelse som i Bad Company 2 som för övrigt är den bästa multiplayerupplevelsen på konsol!
Bästa banorna jag kört.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LOLmeOUT:

Jag har en känsla av att detta kan bli Battlefield COD edition... :/

Det kändes lite COD över vissa skjutsekvenser.